Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Last edited by Ingrid M.H.Evers; 25 juni 2022, 12:07.

    Opmerking


    • vreemd genoeg wordt nergens anders melding gemaakt, misschien dat de Groningers teveel aandacht krijgen
      maar die van destijds in Luik daar werd ik 's nacht van wakker mijn hele bed schudde heen en weer op zolder
      ik weet niet of er meer activiteit verwacht wordt maar ze noemen het officieel "het venster van Theux" qua geologische gesteldheid.

      datum en tijd De aardbeving in Luik op 8 november 1983, 's nachts om 00:49:34 uur was een relatief zware aardbeving die in de stad Luik en omgeving veel schade aanrichtte.
      Last edited by Antonius; 26 juni 2022, 07:55. Reden: datum en tijd
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • https://globe.adsbexchange.com/
        Bestanden bijvoegen
        ik ben verguisd

        Opmerking


        • rookmelder komt controleren met een of ander zelfgemaakt identiteitsbewijs.
          ( Criminelen zijn het die u willen beroven )

          Laat ze vooral niet binnen en sluit je voordeur direct.
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
            rookmelder komt controleren met een of ander zelfgemaakt identiteitsbewijs.
            ( Criminelen zijn het die u willen beroven )

            Laat ze vooral niet binnen en sluit je voordeur direct.
            Hele goede tip van Antonius
            Vergeet vooral niet direct daarna de politie te bellen en indien mogelijk met de smartphone hun activiteiten in de straat op camera vast te leggen.
            Maar denk vooral aan uw veiligheid!
            Last edited by Tedje; 1 juli 2022, 13:46.

            Opmerking


            • En pas geen jas op een rommelmarkt/garagesale omdat men je vraag deze te passen omdat je het postuur hebt van de niet aanwezige vader of moeder. Die jas past natuurlijk niet en bij het behulpzame uittrekken van de jas ben je dure kettingen kwijt. Nee, het is mij niet overkomen, wel iemand die ik ken. Het 1.5 meter afstand houden van vreemden is zo slecht nog niet. Aan mijn lijf geen polonaise.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Nee, het is mij niet overkomen, wel iemand die ik ken.:
                Hier werden weer vreemde mensen de toegang tot het woongebouw geopend door buur x of buur y die zich eenzaam voelt.

                Er lopen dus veel energie colporteurs door de woongebouwen omdat een iemand hen per intercom de deur open deed.
                Dan nemen ze de lift of het nood trappenhuis en bellen aan bij alle appartementen op alle verdiepingen om hun aanbod te komen verkonden.
                (let op want die nieuwe energie contracten kunnen heel erg veel duurder zijn dan je huidige contract ondanks de stijgende gasprijzen bij die huidige energie leverancier)

                Na die Babbeltruuk vriendelijk en geduldig te hebben aangehoord heb ik die desbetreffende colporteur vriendelijk doch indringend verzocht het pand te verlaten, niet alleen mijn voorhal maar het pand.
                Let op sommigen van die colporteurs gebruiken zelfs ongeoorloofd oude gegevens over jou met een iPad in de hand en jij denkt; hee die man weet iets over me dus dat zal wel vertrouwd zijn.
                Maar dat is niet betrouwbaar, dat is onrechtmatig volgens de AVG 2018.


                Algemene informatie AVG

                Sinds 25 mei 2018 geldt in de hele EU dezelfde privacywetgeving: de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

                Let op, want er zijn ook van die colporteurs die de in de hand gedragen iPad gebruiken als video en audio opname apparaat om een mondeling gedaan voorstel in contractvorm vast te leggen als je ook maar eenmaal ja zei tijdens het gesprek.

                Dat overkwam mij zelf niet.

                Over die Babbeltruuk waar de politie voor waarschuwde, in het verleden waren er ook al diverse ongeloofwaardige babbeltruuks en toch werd een bekend echtpaar, van de Becanusstraat die vaker op mestreechonline foum kwamen, na hun voordeur te hebben geopend overvallen en zelfs gekneveld en vastgebonden achtergelaten.

                Last edited by Antonius; 4 juli 2022, 07:10.
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • Eigenlijk wel heel gezellig en ontspant ons Maastricht.

                  Ook als Maastrichtenaren jou tegemoetkomende ook nog groeten met Goeden Morgen.
                  ik ben verguisd

                  Opmerking


                  • Wat is het heet...Bron: A.J.A. Flament (1915): Chroniek van Maastricht van 70 na Chr. tot 1870. Maastrichtsche Boek- en Handelsdrukkerij, Maastricht

                    Opmerking


                    • Heeft u het al eens meegemaakt dat een hondenbezitter de hond in de bergingen kelder gang heeft laten poepen en het daar ook nog laat liggen?

                      ik zou zeggen uit huis plaatsing van deze buren.
                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • ONTGROENING
                        dat klinkt naar noch meer bomenkap, beton in de tuin en een jaarlijks wederkerig ritueel om schoolkinderen tot het studentenwereldje toe te laten, onder voorwaarden.
                        Voorwaarden die er niet om liegen.
                        Wat een onhoudbare situatie waar m.s.v. tragos en circumflex al jaren voor op de schandpaal komen te staan in onze lokale media.

                        Dit soort vernederingen en kwellingen hoort gewoon niet. Destijds niet en nu anno 2022 ook niet.
                        Overigens ik kwam genoeg nieuwe studenten tegen in de stad die de zogenaamde introductieweek Maastricht nog moesten gaan meemaken.
                        Enkele van hen hadden nog een leuke glimlach op het gezicht... En die studenten verenigingen maken er rancuneuze slachtoffers van.
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                          ONTGROENING
                          (..)
                          Dit soort vernederingen en kwellingen hoort gewoon niet. Destijds niet en nu anno 2022 ook niet.. (..)
                          Ik heb nooit gestudeerd. Dat bedoel ik vrijwel letterlijk, maar in ieder geval niet aan een Hogeschool of Universiteit.
                          Ik ben met achttien gaan "werken", al was het eerste jaar een studiejaar.

                          Ik begrijp dus vrijwel niets van het studentenleven, al moet ik zeggen dat ik later wel met enige regelmaat de excessen van het studentenleven het gezien. En met excessen bedoel ik echte excessen. Maar wat mij altijd verwonderde was het feit dat de studentenomgeving er altijd laconiek naar keek.
                          "Ach, waar maak je je druk om!" of "Heb je niets anders te doen?".

                          Ik ken dus al die namen van de Maastrichtse disputen, Maastricht heeft overigens alleen disputen en geen corpora, en de een is was/is erger dan de ander.
                          Tragos was (is?) altijd een vereniging die erg in het oog sprong in negatieve zin.
                          Dit in tegenstelling, althans voor zover ik er over kan oordelen, tot SV Koko.

                          Maar los daarvan, wat bezielt iemand om lid te worden van welke vereniging dan ook als je daarvoor eerst moet laten vernederen?
                          En dan te bedenken dat we het hebben over studenten die ooit geacht worden belangrijke functies en taken op zich te nemen in onze maatschappij.

                          Ik vrees dat veel van onze Volksvertegenwoordigers en leden van het huidige kabinet lid zijn geweest van een studentencorps.
                          Is dat wellicht een verklaring voor het feit dat we nu met een ogenschijnlijk volslagen incompetente regering zitten?
                          Is er een crisis op te noemen die onze regering in pakweg de laatste 4 jaar heeft opgelost?

                          Of..... wil het kabinet eerst dat het hele volk wordt ontgroend?

                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • https://www.maastrichtbereikbaar.nl/...in-maastricht/

                            Het wegdek en infrastructuur zoals goten en straatkolken op de Via Regia en Dr. Bakstraat / Dr. van Kleefstraat worden van 19 september tot 1 november onder handen genomen.
                            in twee fasen gaat een rij richting dicht

                            Waarbij ook fietsers en voetgangers moeten opletten hoe ze nog doorgaand verkeer kunnen vinden rondom het kruispunt en parallel aan de VIA Regia dus middels de Bilserbaan.
                            Bussen blijven doorgang krijgen, maar effe sprinten naar de bus aan de overkant van de Via Regia als je niet op tijd bent zal lastig worden.

                            Een automobilist kan in ieder geval de omleiding via de tweede ringweg nemen kijk op het kaartje op de bovenstaande website link.


                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • Als u geen digitale krant leest zal u dit gemist hebben.

                              https://www.limburger.nl/cnt/dmf20230101_95256000

                              Maastricht heeft ook z'n Nieuwjaarsduik in de Maas. Ik was er zelf niet bij want het was mij veel te warm
                              ik ben verguisd

                              Opmerking


                              • Wolder de hoofdstad van Frankrijk ?
                                uh
                                wat de krant vermeld of wat

                                ?
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X