Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    De zwaluwen zijn terug sinds deze week, maar valt het iemand op dat het er heel veel minder zijn?
    Is dat zo? Waar ik zit zijn sowieso geen zwaluwen te bekennen. Wel meer koolmezen en winterkoninkjes, lijkt het wel. En meer duiven, elk jaar weer meer duiven.

    Opmerking


    • @ Breurshome buiten weinig zwaluwen. Veel eksters, kraaien en Vlaamse gaaien. Zij maken veel ruzie onder elkaar. De merel is wel terug van veel weggeweest en bendes koolmeesjes stropen de struiken af (als de kat slaapt of op stap is). Duiven komen drinken en baden in de kleine waterpartijtjes die er in d'n hoof zijn. In de schemer verschijnen de eerste vleermuizen. Dat aantal is al jaren constant.

      Opmerking


      • Vroege vogels

        Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
        De zwaluwen zijn terug sinds deze week, maar valt het iemand op dat het er heel veel minder zijn?
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Vroege vogels
          Dat is inderdaad een duimpje waard voor die buurtbewoners!

          Helaas zijn hier in mijn buurt nachtraove in de weer die 't niet eens "achter de rododendrons
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • ik ben verguisd

            Opmerking


            • https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/03...rport-a4132194

              Ja hoor ze blijven vliegen en de provinciale staten zien ze vliegenhttps://zoek.officielebekendmakingen...31936-529.html

              Die mensen nabij de luchthaven maar ook wij Maastrichtenaren worden weer met een kluit in het riet gestuurd. De volgende vergunning zal HEEL moeilijk worden.
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/03...rport-a4132194

                Ja hoor ze blijven vliegen en de provinciale staten zien ze vliegenhttps://zoek.officielebekendmakingen...31936-529.html

                Die mensen nabij de luchthaven maar ook wij Maastrichtenaren worden weer met een kluit in het riet gestuurd. De volgende vergunning zal HEEL moeilijk worden.
                Even een tegengeluid.
                Ik ben blij dat MAA open blijft.
                Als MAA dicht zou gaan vliegt er geen vliegtuig minder.
                Dus is er geen sprake van enige milieuwinst.

                Ik begrijp volkomen dat wanneer je woont in de aanvlieg- of startroute van MAA je daar anders over kunt denken.
                Maar gisteren zat ik even in mijn tuin en zag ik een vliegtuig - ik vermoed Ryanair - boven Maastricht dalen voor de landing op MAA.
                Ik vind het fascinerend om dat te zien.
                Ja, er is even wat geluidsoverlast, maar wonen in een stad impliceert het hebben van geluidsoverlast.
                Als een bromfiets door mijn straat rijdt maakt die soms meer herrie.

                Maar goed...... ieder zijn mening
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Natuurlijk, ieder zijn mening.
                  Luik houdt echter wel zijn broek al jaren lang op. Zonder overheidssteun.
                  Geen financieel debacle dus waar geld bij moet. Ook omdat er daar nachtvluchten zijn. (check de website https://globe.adsbexchange.com/ en accepteer dat je locatie gebruikt wordt)
                  Maar als ik in Ulestraten "boven" zou wonen was ik al knettergek geworden. En geluidoverlast is een veroorzaker van diverse aandoeningen die een dodelijke afloop hebben.


                  zo maar eentje uit de massa => https://mens-en-gezondheid.infonu.nl...soverlast.html
                  ik ben verguisd

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                    Natuurlijk, ieder zijn mening.
                    Luik houdt echter wel zijn broek al jaren lang op. Zonder overheidssteun.
                    Geen financieel debacle dus waar geld bij moet. Ook omdat er daar nachtvluchten zijn. (check de website https://globe.adsbexchange.com/ en accepteer dat je locatie gebruikt wordt)
                    Maar als ik in Ulestraten "boven" zou wonen was ik al knettergek geworden. En geluidoverlast is een veroorzaker van diverse aandoeningen die een dodelijke afloop hebben.


                    zo maar eentje uit de massa => https://mens-en-gezondheid.infonu.nl...soverlast.html
                    Fijn dat je even het vliegveld in Luik benoemd en mensen in Ulestraten.

                    Luik:
                    Als MAA nachtvluchten mocht toelaten (en daar zou ik NIET voor zijn), dan kon MAA zeker zijn eigen broek ophouden en was er geen/nauwelijks overheidssteun nodig.
                    Maar juist omdat wij dit niet willen is die steun wel noodzakelijk.

                    Ulestraten:
                    Een oud-collega (inmiddels is hij al gepensioneerd) woont in Ulestraten en zijn tuin grens bij wijze van spreken aan de start- en landingsbaan.
                    Veel dichterbij kun je niet komen.
                    Ik heb hem eens gevraagd naar zijn overlast. Begon hij te lachen.
                    "Overlast?", zei de collega "Ik vind dat helemaal geen overlast. Ik geniet ervan om in de tuin te zitten en naar de vliegtuigen te kijken".
                    En dat was nog in de tijd dat die hele zware Russische vliegtuigen met enige regelmaat 'Beek' aandeden.

                    Ik bedoel maar te zeggen dat niet alle mensen per definitie tegen het vliegveld zijn omdat ze toevallig in de buurt wonen.
                    Bovendien, het vliegveld ligt er al sinds 1944. Toen woonden die mensen er nog helemaal niet. Ze hebben er zelf voor gekozen om daar te gaan wonen.
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

                      Ulestraten:
                      Een oud-collega (inmiddels is hij al gepensioneerd) woont in Ulestraten en zijn tuin grens bij wijze van spreken aan de start- en landingsbaan.
                      Veel dichterbij kun je niet komen.
                      Ik heb hem eens gevraagd naar zijn overlast. Begon hij te lachen.
                      "Overlast?", zei de collega "Ik vind dat helemaal geen overlast. Ik geniet ervan om in de tuin te zitten en naar de vliegtuigen te kijken".
                      En dat was nog in de tijd dat die hele zware Russische vliegtuigen met enige regelmaat 'Beek' aandeden.
                      Ja Pier, zit hij in de vroege ochtend ook in de tuin? Een beetje doof inmiddels? Ik woon nu ongeveer 42 jaar in Wyckerveld. En vele vliegtuigen scheren hier bijna de bomen. Mensen die overdag moeten slapen: veel succes gewenst. Een wekker heb je niet nodig. Maar even iets van een andere (?) orde. Op St.-Pieter ging een anonieme brief rond om te bereiken het carillon van de kerk van St.-Pieter geluiddood te maken. Is niet geluk. En wat hanen al aangericht hebben. Binnenkort de "Grameer" aan de beurt? Schending van het recht op stilte om het maar eens in woke-kreten uit te drukken?

                      Opmerking


                      • Kan ik ook niet begrijpen BreurStokdoof en drinkt koffie op het terras in de tuin. Een andere kennis in Geleen overweegt zijn huis te verkopen nu de markt goed is omdat hij het zonder oordopjes niet meer uithoudt.

                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • Is het nog normaal?
                          Iemand heeft 's nachts de nieuw aangeplante heide plantjes uit de borders gehaald op diverse plekken waar die 2 ~ 3 weken geleden waren aangeplant door vlijtige groen/tuin mannen.

                          De armoede onder de mensen laat nu zelfs een armoedig aanzicht van onze groenvoorziening achter in de straat.
                          Wat een a sociale actie.
                          ik ben verguisd

                          Opmerking



                          • JekerJazz ART Live kunstmarkt 19 juni 2022



                            Entree vrij / Free admission Zondag 19 Juni JekerJazz ART Live Maastricht 2022: Grote kunstmarkt met meer dan 60 kunstenaars en veel Live muziek met o.a. Big Band Swing Design / Big Band Beeg / The Orangutan BB / The Mosam Dixie Dukes / Duo Kim and Phil / The Gumbo en anderen

                            vanaf 12 uur tot 20:00 uur 's avonds in de St' Pieterstraat en omgeving ( u hoort het vast wel )
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • hebben jullie het ook gevoeld, de trillingen, aardbeving
                              Theux 20kilometer diep 1,3 op de Richter schaal

                              ook uit het seismische centrum in Sart Tilman bevestigd en daar zien ze de activiteit vandaag ook weer (zie afbeelding)
                              Bestanden bijvoegen
                              ik ben verguisd

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                hebben jullie het ook gevoeld, de trillingen, aardbeving
                                Theux 20kilometer diep 1,3 op de Richter schaal
                                Neen, niets gemerkt.
                                Ik lees ook nog niets op andere nieuwssites.
                                Je hebt dus een primeur
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X