Week 10, maandag
De sirene ging keurig op tijd af. Dat betekent dat het maandag is en een nieuwe maand. ​De zon schijnt/scheen en de vogels maken me weer vroeg wakker. Het schijnt warmer weer te worden..
Wie iets over Maastrichts en Limburgs zilver wil weten, kan vanavond om 20.00 uur terecht in het Maaspaviljoen. Mw. mr. Willy Keizer laat tal van plaatjes zien van een ambacht dat eeuwenlang een van de steunpilaren van de Maastrichtse economie is geweest: de zilversmeden uit de zeventiende tot en met de negentiende eeuw. Toegang gratis voor leden van Limburgs Geschied- en Oudheidkundig Genootschap. Niet-leden betalen drie (3) euro. Die LGOG-leden kunnen dan morgen op vertoon van hun lidmaatschapskaart gratis terecht in het Bonnefantenmuseum, om daar de prachtige zilvercollectie te bekijken. Wist u trouwens dat LGOG-leden ook gratis boeken kunnen lenen in de Stadsbibliotheek in het Centre Céramique? Als je dat bij elkaar optelt, spaar je een hoop geld uit met zo'n lidmaatschap. En je krijgt nog wat boeken ook!

Mijn leeslamp is kapot
, een van de brandmelders moet gesoldeerd worden (of vervangen door een nieuwe
), de keukenkraan lekt, ik waaide vannacht mijn bed uit en de huizenhoge berk aan de overkant produceert pollen die me zoals elk jaar het leven zuur maken. Ach ja, het is maandag...
.
Enfin, het is mooi weer vandaag. Fijn om eens echt te genieten van de stad. En van mijn pistoleeke, natuurlijk. Krijg ik niet elke dag. Maar ik moet dan ook wat moed verzamelen, want heb een afspraak bij de tandarts.


dan zie je het berichtencentrum waar je mails krijgt als bijvoorbeeld iemand een posting doet waar jij ook op bent geabonneerd
Humor!
Leave a comment: