Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vastelaovend 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Vastelaovend 2014

    We moeten tijdig beginnen. Binnenkort lopen al de eerste verkleders rond. Witte Sinten en Zwarte Pieten (die weg moeten volgens sommigen) en dan die rendierpester. Serieuze jury's kennen we niet bij dit gebeuren en zo dient het ook te blijven.

    Even er inkomen - een oppeppertje:

    Last edited by Breur; 3 januari 2015, 11:07.

  • #2
    Het programma voor de 11de van de 11de op het Vrijthof is bekend.

    http://www.sjengkraftkompenei.nl/11d...11de/programma

    Verder lees ik zojuist dat de gemeenteraadsverkiezingen van komend jaar in verband met Aswoensdag zijn verplaatst.

    Kortom, het Carnavalsseizoen in twee zinnen compleet

    De volgende verkiezingen stonden gepland voor woensdag 5 maart 2014. Omdat dit samenvalt met Aswoensdag, vinden deze verkiezingen op een andere dag plaats: namelijk op 19 maart.

    Opmerking


    • #3
      Boe begint vastelaovend in Mestreech mèt, zjus de oetverkezing vaan 't nuij vastelaovends leedsje.

      Dit geit weer plaots vinde oonder auspicien vaan de S.M.V. (www.smv.nl) op zoondag 3 November in de Maastricht Music Hall (veur us nog altied de "platte zaol") vaanaof 14.00 oor (zaol ope vaanaof 13.00 oor).

      Missjiens zien veer us daor.
      Kompleminte, Pieke

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          4X11 jaor C.V. De Drommedarisse

          Op 11-11-2013 viert C.V. De Drommedarisse tot zie 4X11 jaor geleije zien opgeriech.
          Zie doen dit mèt 'n zjubieleij resepsie op 17-11-2013 (allein veur genuudigde) in ApplePark Hotel
          Op 18-01-2014 mèt 'ne fiesaovend veur de buurt en de rès vaan Mestreech. In 't Trefcentrum
          Op 19-01-2014 mèt 'ne middag veur de awwere. In 't Trefcentrum
          Op 01-02-2014 mèt 't oetrope vaan de nuijje Markies. In 't Trefcentrum.
          Op 01-03-2014 mèt 't oplaote vaan d'n Drommedaris. Aon 't Trefcentrum.
          Op 02-03-2013 mèt in de groeten optoch mèt te goon mèt 'ne wagel. Vaanaof de Stationstraot.
          Op 04-03-2014 mèt 'ne optoch in de eige wieke, 't aoflaote vaan d'n drommedaris en 't aoftrèjje vaan de Markies. Vertrèkpunt nog neet bekint.
          Op 05-03-2014 't hole vaan 'n assekruijske en hieringhappe. In de Guilhielmuskèrrek en aonsletend in 't Trefcentrum.

          Loert ouch ins op www.drommedarissen.nl daor steit nog miejjer informasie.
          Kompleminte, Pieke

          Opmerking


          • #6
            Vriethof sjuddelt niet meer

            Vriethof sjuddelt (minder dan verwacht) en de PvdA Maastricht laat van zich horen.

            Er komt geen tweede editie van Sjuddele oppe Vriethof.
            Het evenement dat dit jaar voor het eerst plaatsvond op de vrijdagavond voorafgaande aan Vastelaovend, is volgens de Programmaraad
            Evenementen in strijd met het stadsbrede karakter van carnaval. Bovendien geeft de toegevoegde feestavond rond carnaval extra overlast voor omwonenden en ondernemers, aldus de programmaraad.

            Het stadsbestuur heeft vanwege dit advies besloten dat er in 2014 geen evenementen voorafgaand aan carnaval mogen plaatsvinden op het Vrijthof vanaf zondag 23 februari tot en met zaterdag 1 maart, de avond voor de aanvang van Vastelaovend.
            Over de eerste editie van Sjuddele was voorafgaand het een en ander te doen geweest. Tegenstanders zeiden dat met toestaan van het evenement de 60-dagen norm zou worden overschreden. Wethouder John Aarts was die mening niet toegedaan aangezien het evenement slechts een deel van het plein in beslag nam. Weer anderen vonden het een aantasting van de traditie van Vastelaovend.
            De eerste en nu dus ook laatste Sjuddele oppe het Vriethof trok amper publiek.

            http://bcove.me/zeogx51a

            Bron: Gezien Maastricht en Maastricht dichtbij.

            Opmerking


            • #7
              Shakin' Dj's - Iech zègk Alaaf!



              Org: Jon Bon Jovi, Richie Sambora, Max Martin. Limb. tekst: M. Voorst. Video door FijnJonges. Sites: www.shakindjs.nl & www.fijnjonges.nl
              Last edited by Breur; 3 januari 2015, 11:07.

              Opmerking


              • #8
                Shakin Dj's - Bloonte Heidi (Carnavicii)

                Last edited by Breur; 3 januari 2015, 11:08.

                Opmerking


                • #9
                  Katja - Hey wee heet mien sjoes gepik!

                  Last edited by Breur; 3 januari 2015, 11:08.

                  Opmerking


                  • #10
                    Flashback 1968. Toon Hermans

                    Vastelaovend in Maastricht kende een neo-hollandse periode. Dit liedje heb ik uitbundig uitgekraaid bij Bernaards Brusselsestraat indertijd. Een jaar later zou "Kiele, kiele, kiele" en "Vogeltje wat zing je vroeg" door Toon opgevoerd worden.

                    Last edited by Breur; 3 januari 2015, 11:10.

                    Opmerking


                    • #11
                      Fabrizio - vastelaovend

                      Fabrizio gaat internationaal. Zelf vind ik het een verbetering

                      Last edited by Breur; 3 januari 2015, 11:12.

                      Opmerking


                      • #12
                        Iech ving um oech wael good en veur al deej lui heij dee 't Mestreechs neet kinne verstaon

                        Opmerking


                        • #13
                          Definitief geen ‘Sjuddele oppe Vriethof’

                          Dagblad De Limburger | Op 21, jan 2014



                          De carnavalsevenementen ‘Sjuddele oppe Vriethof’ en ‘Vastelaoftrap’ gaan definitief niet door. Organisator Mocon Showevents heeft besloten een aangekondigd kort geding niet door te zetten.

                          Door Stefan Gybels
                          Volgens Harold Pols van Mocon weegt een eventuele overwinning bij de rechter niet op tegen de gevolgen. „Die uitspraak zou te kort voor het evenement komen. Dan hadden wij nooit de kwaliteit gekregen die we nastreven. Daarbij kun je er donder op zeggen dat de gemeente in beroep gaat als wij winnen. Dat zou ons zoveel kosten, dat we eieren voor ons geld hebben gekozen.” Mocon wilde een zaak aanspannen vanwege de gang van zaken rond Sjuddele (op vrijdag voor carnaval) en Vastelaoftrap (een dag later). Volgens Mocon kreeg de organisatie pas even voor de persconferentie over de evenementenkalender van de gemeente te horen dat haar beide feesten geweigerd zouden worden. Het stadsbestuur zette een streep door de evenementen omdat ze in strijd zouden zijn met het openbare karakter van carnaval door de hekken die er omheen staan. Ook zou er in de carnavalsperiode al te veel overlast zijn voor omwonenden en ondernemers, wat de gemeente ertoe bewoog een ‘evenenementvrije week’ in te lassen. Volgens Harold Pols waren de argumenten van het stadsbestuur eenvoudig te weerleggen. „Maar alles afwegend gaan we dat toch maar niet doen.”
                          Pols sluit niet uit dat Mocon voor 2015 een nieuwe vergunning aanvraagt. „Wij blijven erbij dat we in ons recht staan.”

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                            Fabrizio gaat internationaal. Zelf vind ik het een verbetering
                            Ben er niet van onder de indruk. En vermoedelijk zal men in het buitenland van dit nummer geen moment wakker liggen. In het programma van Herman Stok kon je eertijds kiezen tussen top of flop, ik ga voor het laatste.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Vastelaovend in Maastricht kende een neo-hollandse periode.
                              Er is toch ook een tijd geweest dat men zich in het Zuiden tegen de 'vulgarisering' van de carnaval keerde. Ik begreep dat men zelfs kroegen links liet liggen waar ook Nederlandstalige carnavalsliedjes werden gedraaid. Nou kan ik me wel iets voorstellen bij die weerzin. Worstjes op mijn borstjes. Jongens waar hebben we het nog over. Of als het gras twee kontjes hoog is. Maar allez. In de tijd van Mien waar is mijn feestneus, had je ook nummers als De Bostella; Bij Ons Staat Op De Keukendeur en meer van dit soort spul. Zelf heb ik het nummer Mestreech is neet breid mer mestreech dat is laank altijd een geweldige carnavalskraker gevonden. Maar ook het vrolijke nummer Dich kins mich tralalalalalala.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X