Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vasteaovendsmaandag

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Vasteaovendsmaandag

    Goeie morgen,

    Ik had een vraagje, op carnavalsmaandag s' morgens is er ergens in de stad in een kaffee zingen van traditionele Mestreechter vastelaovensleedsjes. Ik ben effe kwijt waar dat is. Kan iemand mij dat vertellen?

    groet van Henk Marcelis

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Ik ben even op zoek geweest Henk, maar kan 't zo 1, 2, 3, niet vinden..We hebben nog 2 maanden de tijd om dat voor je op te zoeken..Als je 't zelf vindt voor 't zover is, laat je het ons dan even weten..?


    Okee doe ik, bedankt alvast
    henk

    Opmerking


    • #3
      Zelf heb ik via google gezocht naar "teekezinge" en "teekezingen".
      Je vindt dan veel info, maar ik ben bang dat het juiste er weer niet tussen zit.
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • #4
        Ik heb even nagevraagd bij de Tempeleers en kreeg onmidelijk volgende reactie: (met dank aan Frits Jongen)

        Sinds e jaor of twie is s-maondagsmorrege in Au Mouton Blanc de zoegenaomde
        stumpkeszitting.
        Is dit wat de vraoger bedoeld.

        Kompleminte,

        Frits Jongen
        Fallor ergo sum

        Opmerking


        • #5
          De Stumpkeszitting om 11.11 uur op carnavalsmaandag in caf? Au Mouton Blanc in Maastricht.
          Het is een volkszitting in de beste tradities van de Maastrichtse vastelaovend.
          Terwijl 'tout Mestreech' op carnavalsmaandagochtend nog tegen de kater vecht, treden de echte fijnproevers van onvervalste vastelaovends-kwatsj om 11.11 uur weer aan voor de inmiddels befaamde Stumpkeszitting van de Sjeng Kraft Kompenei.
          Nou ja, zitting!
          Er wordt gestaan in caf? Au Mouton Blanc.
          Het podium is maar klein en het orkest bestaat slechts een monekaspeuler. Kortom, carnavaleske kleinkunst.

          De Stumpkeszitting is speciaal bedoeld voor de liefhebbers van 'aw kloete' en ge?mproviseerde humor.
          Twee uur lang (kan een half uurtje uitlopen) bulderen van het lachen en tussen lekker meezingen op oude Maastrichtse liedjes.


          En op deze webpagina staan enkele foto's van de Stumpkeszitting van 27-02-2006.
          En dan vergeet ik bijna de foto's van de Stumpkeszitting van 2007; die zijn via deze webpagina te bekijken.


          Wees op tijd, want vol is vol. Uiteraard is de entree vrij.
          Last edited by SJEF †; 28 november 2007, 06:39.
          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
          Thomas More

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
            Ik heb even nagevraagd bij de Tempeleers en kreeg onmidelijk volgende reactie: (met dank aan Frits Jongen)

            Hardstikke beankt dit was wat ik bedoelde!

            Opmerking

            Bezig...
            X