Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Carnavalsgeschiedenis

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Dan hoef ik nu niets meer te publiceren, ik dacht dat het spannend zou zijn als je iedere keer een afgerond gedeelte las en dan moest wachten op de volgende dag
    Kompleminte

    Toller

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
      Dan hoef ik nu niets meer te publiceren, ik dacht dat het spannend zou zijn als je iedere keer een afgerond gedeelte las en dan moest wachten op de volgende dag
      Ik mis daarom ook de Donald Duck en de adventskalender.

      Opmerking


      • #18
        Advent is pas 30 november 2014

        En Donald Duck heb ik hier staan
        Kompleminte

        Toller

        Opmerking


        • #19
          Opmerkelijk in de carnavalshistorie van Maastricht : het besluit van de gemeenteraad in 1934 om het 'verkleden' van dames in herenkostuum en heren in dameskostuum tijdens de carnaval te verbieden. Handhaving door de politie ( met toen nog het hoofdbureau op het Vrijthof ) was geen sinecure. Circa 250 personen gearresteerd, waarvan het merendeel meisjes, die blijkbaar een broek hadden aangetrokken. Tegen ca. 200 personen werd procesverbaal opgemaakt. Het kantongerecht zou het nog druk krijgen. Begrijpelijkerwijze 'heerste er een rumoerige drukte op het politiebureau op het Vrijthof''.......

          Opmerking


          • #20
            @brour00 wat een aparte en geweldige advertentie, ongelooflijk dames met een lange broek kon niet. Nu hebben ze ( bijna) altijd de broek aan!
            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

            Opmerking


            • #21
              Och, de KVP was toen bepalend in Maastricht. Leopold van Oppen was indertijd burgemeester in Maastricht. Carnaval werd altijd van bovenaf gezien als een bedreiging van de zedelijkheid. Een misvatting wat betreft het traditionele Carnaval te Maastricht overigens! Naast dit verbod van verwisseling van uiterlijke "geslachtselementen" moesten de meisjes op school een rok dragen over een broek. Maar iedere tijdperiode heeft zijn rariteiten. Ze verwaaien vaak vanzelf.

              Opmerking


              • #22
                Herkent iemand deze prins?

                Opmerking


                • #23
                  'n Stökske historie: De Nachraove Samba

                  Gepubliceerd op 4 nov. 2015
                  De Nachraove op TV in Blufshow van Hans Kazan,1985.
                  De Nachraove: Frans Theunisz, Annemie Loontjes, Math en Netty van Selst, Annelies en Luud Gorissen en Ellen Savelberg.
                  Met daank aon Jo Robeers veur de video montage.

                  https://www.youtube.com/watch?v=2_ePo82Swlc



                  Opmerking

                  Bezig...
                  X