Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Wedstrijden MVV

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    In de negende seconde van de tweede helft, stand: Fortuna - MVV 0 - 2
    Mestreechter Geis mage beleve
    en dat door te kinne geve.
    God, wat is dat sjiek ! © Wigo

    Opmerking


    • #47
      Stand: Fortuna - MVV 1 - 2
      Mestreechter Geis mage beleve
      en dat door te kinne geve.
      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

      Opmerking


      • #48
        Eindstand: Fortuna - MVV 1 - 2
        Mestreechter Geis mage beleve
        en dat door te kinne geve.
        God, wat is dat sjiek ! © Wigo

        Opmerking


        • #49
          Zoe huurt dat!

          MVV heeft de derby in Sittard tegen Fortuna gewonnen. Het werd 1-2 voor de Maastrichtenaren.

          Door de winst komt MVV weer aan de leiding in de Jupiler League. Voor rust was er voor de ruim tienduizend toeschouwers nog niet veel te beleven. Fortuna had de betere kansen, maar de spitsen waren niet scherp ofwel redde MVV-doelman Bram Castro. De Maastrichtse ploeg was wel effectief bij een van de schaarse kansen. Uit een hoekschop kopte verdediger Antonio Stankov de bal tegen het net. 0-1 was ook de ruststand.

          Bij de aftrap van de tweede helft strafte Schreurs een foutieve terugspeelbal van Timothy Dreesen af; 0-2. Daarmee leek de derby voortijdig beslist. Toen Fortuna Sittard via N'Koyi in de 69e minuut 1-2 scoorde, werd het weer een echte wedstrijd. Fortuna kreeg meer kansen via invaller Nepomuceno, aanvoerder Yoann de Boer en Patrick N'Koyi.

          Aan de andere kant redde doelman Kaya knap op een schot van Esajas. Stankov en Smeets probeerden nog maar eens te scoren uit een hoekschop en Nathan Rutjes ging alleen op Kaya af, maar werd gestuit door de doelman. In de vier minuten extra tijd was Joeri Schroyen nog dicht bij de gelijkmaker, maar de ploeg van trainer René Trost bleef overeind.

          Roel Janssen kreeg geel na een overtreding op Danny Schreurs en de Fortunees mist de volgende wedstrijd, uit tegen AGOVV. Ook Kruijsen, Hendrickx, Dreesen, N'Koyi, De Boer zagen geel. Bij MVV werd Labylle met geel bestraft. l1.nl

          Opmerking


          • #50
            Met alle respect, ik vind het leuk voor MVV hoor. Maar wat als de club na zoveel jaar eindelijk weer op het hoogste niveau mag spelen?


            Voor hoeveel seizoenen zal dat dan zijn?
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #51
              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
              Met alle respect, ik vind het leuk voor MVV hoor. Maar wat als de club na zoveel jaar eindelijk weer op het hoogste niveau mag spelen?


              Voor hoeveel seizoenen zal dat dan zijn?
              Goede vraag Haas.

              Uiteraard heeft MVV momenteel nu nog niet de organisatie om de Eredivisie nu al te bewandelen. Er worden langzaam stappen gezet om MVV hier wel voor klaar te stomen en een structurele Ere club te zijn/worden.

              De huidige rangschikking is onverwacht goed en als MVV dit jaar al promoveert zal dat - wellicht- eerder zijn dan de organisatie binnen MVV ervoor klaar is. Maar zoals het huidige bestuur aanpassingen gedaan heeft zal ook die schaalsprong genomen worden. Te vroeg? Wanneer is dan wel de tijd? Kip-ei-verhaal.

              Uiteraard gaat het sportieve boven het andere dus KOM OP MVV en hopelijk wordt MVV kampioen.

              Wat de toekomst erna brengt zal me -en velen met mij- eerlijk gezegd worst wezen. MVV Maastricht staat wel op de kaart nu en doet heerlijk mee!

              Opmerking


              • #52
                Ik zei het al: ik misgun het de club zeker niet. Het is meer een kwestie van 1 of 2 seizoenen verder kijken. De investeringen die er moeten komen om van de club (weer) een vaste waarde te maken in de Eredivisie, zullen bij een nieuwe degradatie weggegooid geld blijken te zijn. En probeer dan maar eens terug te keren op het hoogste niveau.


                Tot 1976, het jaar van de eerste degradatie was MVV met Feyenoord de enige club in de geschiedenis van het Betaald Voetbal, die nog nooit gedegradeerd was. Let wel: sinds de invoering van het Betaald Voetbal, zei ik.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht


                  Tot 1976, het jaar van de eerste degradatie was MVV met Feyenoord de enige club in de geschiedenis van het Betaald Voetbal, die nog nooit gedegradeerd was. Let wel: sinds de invoering van het Betaald Voetbal, zei ik.
                  Haas, dit is feitelijk onjuist.
                  Ajax, Sparta, Roda, psv, vergeten

                  Momenteel is nu nog alleen Ajax, Feyenoord, psv, en roda daarvan over.
                  Last edited by ; 15 december 2012, 20:51.

                  Opmerking


                  • #54
                    Wellicht gaat het dan nog verder dan ik dacht. Maar tot in de 40-er jaren is er bij mijn weten geen landelijke competitie geweest.

                    MVV heeft het evenwel heel lang volgehouden in de ''hoogste'' competities.

                    Je zou krantenknipsels van mei 1976 erop moeten navlooien. Er staat me iets van bij dat Feyenoord en MVV in dit verband genoemd zijn. Ajax degradeerde begin jaren 20, kwam daarna snel weer terug op het hoogste niveau.

                    Dan is denk ik de term Betaald Voetbal in dit verband onjuist, we moeten denk ik verder terug.......


                    Ik noemde kortgeleden de naam Leo Kruyntjens. HIJ zou hier uitsluitsel over kunnen geven. Ken iemand hem?
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #55
                      Wegens de winterse weersomstandigheden is de wedstrijd MVV Maastricht – SC Veendam van vrijdag 25 januari niet door kunnen gaan. De nieuwe datum waarop deze wedstrijd wordt gespeeld is maandag 18 februari aanstaande.

                      Dit betekent dat de wedstrijd MVV Maastricht – SC Cambuur, die in eerste instantie op de 18e stond gepland, daardoor gespeeld wordt op vrijdag 15 februari aanstaande.
                      Het programma van MVV voor de maand februari 2013 ziet er nu als volgt uit:

                      • Maandag 04 februari 2013 MVV Maastricht – FC Volendam 20.00 uur (inhaal)
                      • Vrijdag 08 februari 2013 Excelsior – MVV Maastricht 20:00 uur
                      • Vrijdag 15 februari 2013 MVV Maastricht – SC Cambuur Leeuwarden 20.00 uur
                      • Maandag 18 februari 2013 MVV Maastricht – SC Veendam. 20:00 uur (inhaal)
                      • Vrijdag 22 februari 2013 Almere City FC – MVV Maastricht 20:00 uur
                      • Maandag 25 februari 2013 FC Oss – MVV Maastricht 20.00 uur (inhaal)

                      maastrichtaktueel.nl

                      Opmerking


                      • #56
                        Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                        Wellicht gaat het dan nog verder dan ik dacht. Maar tot in de 40-er jaren is er bij mijn weten geen landelijke competitie geweest.

                        MVV heeft het evenwel heel lang volgehouden in de ''hoogste'' competities.

                        Je zou krantenknipsels van mei 1976 erop moeten navlooien. Er staat me iets van bij dat Feyenoord en MVV in dit verband genoemd zijn. Ajax degradeerde begin jaren 20, kwam daarna snel weer terug op het hoogste niveau.

                        Dan is denk ik de term Betaald Voetbal in dit verband onjuist, we moeten denk ik verder terug.......


                        Ik noemde kortgeleden de naam Leo Kruyntjens. HIJ zou hier uitsluitsel over kunnen geven. Ken iemand hem?
                        Hoi Haas, in feite moet je pas beginnen tellen vanaf 1954, toen pas is het betaald voetbal gekomen zoals we dat nu kennen min of meer. Er hebben diverse eerdere competities bestaan maar eigenlijk rekent men pas vanaf 1954 met dergelijke waarden.

                        De intrede van het betaald voetbal heeft geleid tot een landelijke competitie olv de gefuseerde KNVB (ontstaan door een fusie van de NBVB een "wilde bond" en de KNV met in eerste instantie een 'ere', een 'eerste klasse' (nu eerste divisie ofwel jupiler leaugue) en de later afgeschafte 'tweede klasse'. http://www.knvb.nl/wiezijnwij/historie

                        Vanaf 1954 hebben diverse - vanaf toen BVO's - het loodje gelegd, zoals recent AGOVV, RBC, Haarlem, maar al eerder VCV Vlissingen, FC Wageningen, zijn diverse clubs terug gegaan naar de amateurs (bijv AFC) en zijn er diverse fusies geweest zoals bijv het huidige FC Groningen, FC Utrecht, Roda JC.

                        Maar van alle clubs die nog nooit degradeerden uit de hoogste klasse vanaf 1954 zijn enkel ajax, feyenoord, psv en roda jc over. MVV heeft daar lange tijd bij gehoord net zoals Sparta maar helaas zijn zij beiden uit dit lijstje verwijderd door de degradaties door de jaren heen.

                        Opmerking


                        • #57
                          MVV gaat aangifte doen tegen fraudeurs kaartjes

                          Dagblad De Limburger:

                          MVV gaat aangifte doen tegen mensen die jarenlang met vervalste kaartjes gratis wedstrijden in de Geusselt hebben bezocht. Volgens voorzitter Paul Rinkens was het bepaald niet ongebruikelijk dat mensen hun seizoenskaarten vervalsten door het jaartal te veranderen.

                          Sinds de plaatsing van draaipoortjes in de winterstop is fraude echter niet meer mogelijk. Rinkens: "Er zijn al tientallen mensen door de mand gevallen die het toch probeerden. We hebben hun namen genoteerd en zullen aangifte doen wegens oplichting.” Sinds de plaatsing van de draaipoortjes is het aantal toeschouwers drastisch gezakt.
                          Lees maandag meer over deze kwestie op de sportpagina's van de Limburgse kranten.

                          Opmerking


                          • #58
                            MVV in een dip?



                            MVV Maastricht op zoek naar eerherstel tegen sc Veendam
                            MVV Maastricht gaat, na de nederlaag van afgelopen vrijdag 15 februari tegen sc Cambuur (1-2), maandag 18 februari alweer op zoek naar eerherstel in de thuiswedstrijd tegen sc Veendam. De Maastrichtenaren zullen zich moeten herpakken om de aansluiting met koploper Sparta Rotterdam niet te verliezen.
                            In de wedstrijd tegen sc Cambuur viel spits Danny Schreurs met een knieblessure uit. De ernst van de blessure is nog niet bekend. Zeker is wel dat de Maastrichtenaar maandagavond de wedstrijd vanaf de tribune zal moeten bekijken. Ook de inzet van Leroy Labyelle, die ook tegen sc Cambuur al verstek moest laten gaan vanwege een ribblessure, is twijfelachtig. Nick Kuipers en Sjoerd Winkens zijn ook nog niet van de partij.
                            Trainer René Trost zal dus noodgedwongen moeten schuiven in zijn elftal. Sven Braken, die goed inviel tegen sc Cambuur en scoorde, zou de vrijgevallen plek in de spits wel eens kunnen gaan innemen. Of dat er na de nederlaag nog verder gesleuteld gaat worden aan het team zullen we maandagavond merken.
                            sc Veendam won afgelopen vrijdag met 3-1 van Almere City FC. Boy Deul zorgde voor 2 doelpunten voor de Veendammers.
                            De wedstrijd begint maandag om 20.00 uur.

                            Opmerking


                            • #59
                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht


                              MVV Maastricht op zoek naar eerherstel tegen sc Veendam
                              MVV Maastricht gaat, na de nederlaag van afgelopen vrijdag 15 februari tegen sc Cambuur (1-2), maandag 18 februari alweer op zoek naar eerherstel in de thuiswedstrijd tegen sc Veendam. De Maastrichtenaren zullen zich moeten herpakken om de aansluiting met koploper Sparta Rotterdam niet te verliezen.
                              (...)
                              Dat eerherstel is gelukt, getuige de 2-0 overwinning van MVV op SC Veendam!
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #60
                                MVV Maastricht heeft de opgaande lijn nog niet te pakken. Na de (2-0) winst op Veendam werd bij Almere City FC met 3-1 verloren.

                                MVV vergat voor rust het overwicht uit te drukken in een ruime(re) voorsprong en de ploeg van trainer René Trost leed zijn eerste uitnederlaag van dit seizoen. Nathan Rutjes nam in Almere zijn plaats op het middenveld weer in na een schorsing. Dat ging ten koste van Sven Braken.

                                Het duel begon veelbelovend voor de Maastrichtse club. Koen Daerden maakte na een kwartier de 0-1. Met een prachtige stiftbal scoorde de Belgische middenvelder zijn eerste doelpunt voor MVV. Daarvóór hadden Esajas en Veldmate de mogelijkheid om MVV in de beginfase al op voorsprong te zetten. Mark Veldmate had na een half uur spelen nog een opgelegde kans, maar Dennis Gentenaar (ex-VVV) redde. Zo liet MVV na om voor rust het duel al te beslissen.

                                In de tweede helft gaf MVV de zege uit handen. Na tien minuten in de tweede helft moest MVV-doelman Castro na een overtreding buigen voor Jason Oost, 1-1. De oud VVV'er benutte een strafschop. Na die gelijkmaker leek MVV weer terug te komen. Maar in de 72e minuut kwam Almere uit een vrije trap op een 2-1 voorsprong. Het werd vier minuten voor tijd zelfs 3-1 voor de thuisclub.

                                Daarmee reageert de spelersgroep slecht op het aangekondigde vertrek van trainer Trost aan het einde van dit seizoen. MVV blijft tweede, maar koploper Sparta vergroot zijn voorsprong naar vier punten.l1.nl

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X