Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Wedstrijden MVV

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    MVV heeft met veel moeite een 0-2 overwinning weggesleept uit Oss.

    Het veld in Oss was erg slecht en dat was tijdens de wedstrijd goed te merken. In de eerste helft waren er maar twee kansen te noteren. De eerste was voor Marc Koot, van FC Oss. De spits schoot de bal achter keeper Bram Castro, maar de bal raakte de lat. Ook MVV kreeg een grote kans, maar Bryan Smeets wist geen raad met de bal.

    In de tweede helft kreeg MVV meer overwicht in Oss. Er kwamen steeds meer kansen voor onder anderen Koen Daerden en Mark Veldmate. Acht minuten voor tijd viel dan toch de bevrijdende 0-1. Aanvoerder Tom van Hyfte haalde hard uit en die bal knalde mooi binnen. Een minuut later had Bryan Smeets het duel helemaal kunnen beslissen, maar oog in oog met keeper Arends schoof hij de bal naast.

    In de laatste minuten ging FC Oss op zoek naar de gelijkmaker, maar echt gevaarlijk werd het niet meer. In de derde minuut van de blessuretijd besliste invaller Michael La Rosa het duel met een prachtige goal. Hij maakte de 0-2, zijn eerste treffer van het seizoen. Door het 1-5 verlies van Sparta thuis tegen FC Den Bosch, staat MVV nog maar één punt achter de koploper uit Rotterdam. l1.nl

    Opmerking


    • #62
      MVV verloor vrijdagavond in een verhit stadion de Geusselt volkomen onverdiend van Helmond Sport, De 1-0 door Tom van Hyfte

      met 2-3. Met als gevolg woedende fans, een gefrustreerde coach en een door pech achtervolgd team dat zich snel moet zien te herpakken, wil het niet definitief de aansluiting verliezen met de kop van de Jupiler League.


      lees meer: http://www.maastrichtaktueel.nl/mvv-...ller-instinct/

      Opmerking


      • #63
        MVV pakt laatste kans om in titelrace te blijven

        MVV heeft met beide handen de kans gepakt om in de titelrace te blijven. Met onverzettelijk spel en een grote portie vechtlust werd koploper Sparta vrijdagavond op een vrijwel volgepakt Kasteel verslagen: 0-1. De ploeg van René Trost klom naar de tweede plaats, met twee punten achterstand op de Rotterdammers.

        Rotterdam Van onze verslaggever

        MVV moest vanaf de aftrap de aanval zoeken en deed dat ook, zonder blind naar voren te stormen. De Maastrichtenaren loerden op de spaarzame kansen en sloegen na 27 minuten spelen toe toen de Rotterdamse defensie een moment van zwakte toonde. En opnieuw was het Tom van Hyfte die de trekker overhaalde: 0-1. De Belgische aanvoerder, die vorige tegen Helmond Sport ook al scoorde, loodste de bal via het lichaam van Dijkhuizen in het doel. En MVV bleef de betere ploeg op Spangen, soepeler combinerend en dreigender dan de thuisploeg. Pas in de blessuretijd van de eerste helft wankelde de ploeg van Trost plotseling, maar Sjors Verdellen wist de bal van de lijn halen.

        Sparta besefte blijkbaar dat het de achtduizend toeschouwers meer moest bieden en haalde na rust de voet van de rem. Het spel golfde in een hoog tempo op en neer, met kansen over en weer. De koploper begon een wanhoopsoffensief en MVV, dat veel krachten had verspeeld, begon serieus te wankelen. Calabro kreeg een droomkans, maar faalde. Na vijf zinderende minuten blessuretijd, waarin het Kasteel om een strafschop schreeuwde en MVV twee buitenspeldoelpunten zag afgekeurd, was de peperdure Maastrichtse zege binnen. limburger.nl

        Opmerking


        • #64
          MAASTRICHT - MVV speelde in de Geusselt gelijk tegen De Graafschap en kon zo niet profiteren van het verlies van koploper Sparta. De Rotterdamse ploeg ging bij Go Ahead Eagles met 3-2 onderuit en verspeelde zo in de beslissende fase van de Jupiler League punten. MVV speelde gelijk. 2-2 tegen de Graafschap. De strijd om de titel ligt nog helemaal open.maastrichtdichtbij.nl

          lees verder: http://www.dichtbij.nl/maastricht/sp...er-sparta.aspx

          Opmerking


          • #65
            Het is alsof ze geen kampioen WILLEN worden........
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
              Het is alsof ze geen kampioen WILLEN worden........
              Als SC Veendam failliet gaat worden ze het al helemaal niet, immers -6 punten en dan staan ze op plek 4. Maar ja na de winterstop thuis zo slecht presteren, dan verdien je het helaas ook niet.

              Opmerking


              • #67
                Met die minpunten in het verschiet zou je denken: daar hebben ze allemaal last van.


                Helaas is er geen andere ''formule'' hiervoor te bedenken.

                Ik vraag me trouwens af wat er zou gaan gebeuren, wanneer dit op de slotdag van de competitie zou zijn gebeurd.

                Immers: op de dag dat een ploeg tegen een team speelt dat failliet is, bestaat die club nog. Winnen, gelijk of verliezen: het is zoals het is. De prestatie is geleverd.

                Het enige dat je hiertegen kunt doen, is de club pas na de laatste ronde failliet verklaren, maar ook dan is er sprake van competitievervalsing, want het resultaat zal er zeker door worden beinvloed.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                  Met die minpunten in het verschiet zou je denken: daar hebben ze allemaal last van.


                  Helaas is er geen andere ''formule'' hiervoor te bedenken.

                  Ik vraag me trouwens af wat er zou gaan gebeuren, wanneer dit op de slotdag van de competitie zou zijn gebeurd.

                  Immers: op de dag dat een ploeg tegen een team speelt dat failliet is, bestaat die club nog. Winnen, gelijk of verliezen: het is zoals het is. De prestatie is geleverd.

                  Het enige dat je hiertegen kunt doen, is de club pas na de laatste ronde failliet verklaren, maar ook dan is er sprake van competitievervalsing, want het resultaat zal er zeker door worden beinvloed.
                  Inderdaad. Helaas hebben ze niet allemaal gelijk last van die minpunten aangezien het minpunten betreft van reeds gespeelde wedstrijden.

                  Voorbeeld: MVV wint uit én thuis van Veendam; 6 punten.
                  Sparta heeft pas één keer gespeeld en gewonnen tegen Veendam en moet nog tegen hen spelen. Dus op dit moment 3 punten.

                  Veendam gaat er dinsdag uit en wordt voor de rest van de competitie geschrapt uit speelschema en reeds behaalde resultaten idem.

                  Kortom MVV -6 en Sparta -3.

                  Eerlijk nee? Reglementair wel volgens de (door alle clubs goedgekeurde) KNVB regels.

                  Opmerking


                  • #69
                    Het is zoals het is, zoals ik al eerder stelde. Dit kan/kon met iedere BVO gebeuren. MVV had ook 2 keer kunnen verliezen, in dat geval had Sparta het nakijken zonder hier invloed op te hebben.

                    Aan de andere kant: als MVV twee keer van Veendam verloren zou hebben, zou de club na dinsdag geen punten in mindering hebben gekregen.

                    Ofwel: als je inclusief de twee overwinningen op Veendam nu 50 punten zou hebben, dan heb je er na dinsdag 44.

                    Als je twee keer zou hebben verloren van Veendam, dan heb je er na dinsdag eveneens 44....
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                      Het is zoals het is, zoals ik al eerder stelde. Dit kan/kon met iedere BVO gebeuren. MVV had ook 2 keer kunnen verliezen, in dat geval had Sparta het nakijken zonder hier invloed op te hebben.

                      Aan de andere kant: als MVV twee keer van Veendam verloren zou hebben, zou de club na dinsdag geen punten in mindering hebben gekregen.

                      Ofwel: als je inclusief de twee overwinningen op Veendam nu 50 punten zou hebben, dan heb je er na dinsdag 44.

                      Als je twee keer zou hebben verloren van Veendam, dan heb je er na dinsdag eveneens 44....
                      Klopt, maar het kromme is dat - natuurlijk vanwege speelschema in het lopende seizoen een club omvalt- er clubs zijn die al 2x tegen Veendam hebben gespeeld en er zijn clubs die maar één keer hebben gespeeld.

                      In het geval van MVV winnen ze dus 2x en verliezen dus 2x zoveel punten als een club die pas één keer tegen Veendam heeft gespeeld en gewonnen heeft en niet eens weet of ze de tweede keer ook winnen. Dat is min of meer sportieve vervalsing.

                      Hoe het ook is, het is afgesproken aan het begin van de competitie en het pakt in dit lopende seizoen wel heel erg nadelig uit voor MVV, eerder al AGOVV -3 en een thuiswedstrijd minder dus inkomsten.

                      Zuur: Totaal -9 en - inkomsten.
                      Last edited by ; 30 maart 2013, 15:31.

                      Opmerking


                      • #71
                        MVV heeft de uitwedstrijd tegen Telstar gewonnen. Het werd een moeizame 2-1 zege in Velsen.

                        Op een slecht veld had Tom Van Hyfte de eerste kans, maar de aanvoerder kopte de bal naast. Mark Veldmate was in de 35e minuut wel trefzeker. Hij scoorde zijn tiende van het seizoen. 0-1 was ook de ruststand. Leroy Labylle en Nathan Rutjes kregen in de eerste helft geel.

                        In de tweede helft scoorde Tom Van Hyfte in de 50e minuut de 0-2. Vlak daarna hield iedereen op de tribunes en op het veld zijn adem in. Bij een charge werd MVV-middenvelder Koen Daerden onderuit gehaald. Hij werd per brancard met een ernstige knieblessure van het veld gegedragen. Sven Braken was zijn vervanger.

                        Telstar kwam in 71e minuut via Hoefdraad terug in de wedstrijd en MVV kreeg het moeilijk. Aanvallend kwam de ploeg van tariner René Trost er niet meer aan te pas. MVV beëindigde de wedstrijd met tien man. Leroy Labylle kreeg zijn tweede gele kaart. Hij is geschorst voor de uitwedstrijd bij Go Ahead Eagles. l1.nl

                        Opmerking


                        • #72
                          Het seizoen is weer begonnen...

                          http://maastricht.gezien.nl/sport/re...niet-meer.html

                          Een kleine 30 leden van de supportersgroep Ultra’s van MVV vonden dat ze zaterdagmiddag met rookbommen en ander knallend materiaal de eerste thuiswedstrijd van de Maastrichtse eerstedivisionist – tegen Jong FC Twente – moesten verstieren

                          Ouders met huilende kinderen en de schrik in hun ogen kwamen van de tribunes af. De referee kreeg applaus van het thuispubliek en fanatieke aanhangers gingen aan de poort, vanwaar de bommetjes werden gegooid, hun ongenoegen spuien over het gedrag van hun collega fans.

                          Idioten. :(

                          Opmerking


                          • #73
                            Inderdaad: beschamend.

                            Opmerking


                            • #74
                              Roda JC - MVV na 14 jaar weer gespeeld.

                              Voor het eerst sinds 13 augustus 2002 (Amstelcup RJC-MVV 3-1) en voor het eerst sinds 14 jaar in competitieverband, vond vandaag, zondag 31 augustus 2014, de Limburgse klassieker Roda JC Kerkrade - MVV Maastricht weer plaats.
                              De wedstrijd begon om 14.30 uur in het Parkstad Limburg Stadion onder een (tijdelijke) blauwe lucht.

                              Als er historie wordt geschreven ben ik er bij, dus was ik vandaag om 14.30 uur in Kerkrade.
                              Met bijna 14.000 toeschouwers was het de best bezochte voetbalwedstrijd in de historie van de Jupilerleague ooit!

                              Toch begon de wedstrijd met een beschamend moment.
                              Voor de aftrap werd, traditiegetrouw bij RJC, het Limburgs Volkslied gezongen. Dit tot grote onvrede van (het overgrote merendeel van) de 950 meegereisde MVV-supporters.
                              Zij keerden zich demonstratief, fluitend en de middelvinger opstekend, af van het veld!! :(
                              Jammer..... een gemiste kans om Limburg en het Limburgse voetbal in het bijzonder te promoten.

                              Een objectief verslag van de wedstrijd zal ik achterwegen laten, want ik zat er namelijk als supporter en dan kleur je, althans ik, de wedstrijd toch verkeerd in.
                              Bovendien geef ik gelijk toe dat ik geen verstand van voetbal heb en beken ik gelijk dat ik nog nooit één officiële voetbalwedstrijd heb gespeeld. Ik werd bij partijtjes steevast als laatste gekozen....

                              Roda JC Kerkrade won de wedstrijd overigens, naar ik van kenners hoor, terecht met 2-0 door doelpunten van Marc Höcher en de (in Maastricht wonende) Ard van Peppen.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #75
                                Pier in dubio.....

                                O ja.... voor ik het vergeet!

                                Tijdens de wedstrijd bovengenoemde wedstrijd Roda JC - MVV zongen circa 13.000 mensen
                                "En wie niet springt,
                                En wie niet springt,
                                En wie niet springt dat is een Pier....."

                                Tja.... wat moest is anders dan met die 13.000 RJC-fans meespringen???

                                Sorry......
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X