Oorspronkelijk geplaatst door Pier
Bekijk bericht
Volgens mij kun je echt niet blijven volhouden dat de D66-stemtent rond (de herverkiezing van) burgemeester Hoes representatief was.
Als degene die destijds die stemming hebben gemanipuleerd nu op z'n minst zo slim waren om ook deze stemming te manipuleren, dan zou ik nog enig respect hebben voor hun strategie.
Gelukkig zijn die personen niet al te slim....

Oorspronkelijk geplaatst door Breur
Persoonlijk vind ik een goede indicatie dat ik veel mensen spreek die de manier waarop Onno Hoes in de val is gelokt, beneden alle peil vinden.
Als we dan toch al in complottheorieën denken, moet je er zelfs rekening ermee houden dat Onno Hoes PowNews voor het karretje heeft gespannen

Subliem......
maar dat heeft niets met de genoemde aantallen te maken. Die getallen vertalen zich in het begrip democratie, wat dat heden te dage dan ook voorstelt. Het volk regeert zich zelf! Maar als het er op aankomt worden toch de achterkamertjes weer gepoetst en wellicht van een nieuw behangetje voorzien. Zijn we op zoek naar een sterke man of vrouw? Met andere woorden een soort dictator met een inspraakoor? Moet alles bepaald worden middels referendums of via stemmen op? Lijkt mij in de uitvoering zeer slopend en onpraktisch... Als je alleen ja of nee tegen iets kunt zeggen, zit je met grote aantallen die ergens niet voor zijn en iemand niet zien zitten. Moet een elite besturen? Dan gaat het "klootjesvolk" weer steigeren en zullen de netwerken regeren. Momenteel zijn de achter de geraniumzitters en de zeggers hoe het niet moet volop aanwezig, nog eens los van de leedvermakers die hun onvrede projecteren op bepaalde personen.
Oh, zo pessimistisch ben ik nu ook weer niet. Ben wel enigszins - tegen beter weten in weliswaar - nog altijd verbaasd over het onmiddellijke morele oordeel van een ieder over een ander. En een nieuwe burgemeester: Leers kwam met veel geweld binnen; Hoes ook, meer breekbaar en eventueel een andere man of vrouw: wie zal het zeggen? Bij iedere nieuwe Paus heeft men hoop en al snel vervliegt een hoop. Leve de nieuwe trainer van MVV
Leave a comment: