Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 2014 (GR2014).

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Ik ook. Wist niet dat mijn clubgenoot politieke belangstelling had, en dan ook nog staat op nr. 6! Oost-Nederlanders zijn diepe wateren, ook al wonen ze al decennia lang in Mestreech.

    Opmerking


    • #32
      Is Jan J. dan ook de opvolger als fractievoorzitter als Vivianne naar Den Haag gaat
      Kompleminte

      Toller

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
        Ik ook. Wist niet dat mijn clubgenoot politieke belangstelling had, en dan ook nog staat op nr. 6! Oost-Nederlanders zijn diepe wateren, ook al wonen ze al decennia lang in Mestreech.
        Nog even en ook jouw naam prijkt misschien op een (concept) kieslijst

        Overigens is Tjalle de Haan voor mij "de grote onbekende".
        Ik heb zijn naam uiteraard vanochtend onmiddelijk gegoogled.
        Klopt het als ik opmerk dat dhr. De Haan 41 jaar ingenieur in de civiele bouwkunde is geweest bij Rijkswaterschap?
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
          Is Jan J. dan ook de opvolger als fractievoorzitter als Vivianne naar Den Haag gaat
          Dat hoeft uiteraard niet!
          Overigens verwacht ik geen vertrek van Vivianne naar Den Haag.
          Als ze vertrekt, en dat verwacht ik wel op de middellange termijn, denk ik dat ze de voorkeur geeft aan Brussel.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Klopt het als ik opmerk dat dhr. De Haan 41 jaar ingenieur in de civiele bouwkunde is geweest bij Rijkswaterschap?
            Rijkswaterstaat, ja. Was jarenlang 'directeur water' aan de Avenue Ceramique.
            Last edited by Clio; 9 juni 2013, 23:27. Reden: inkorting

            Opmerking


            • #36
              CDA concept kieslijst.

              Ik zie ook MO-leden Maar zwijgrecht.

              Opmerking


              • #37
                Kieslijst CDA bekrachtigd door Alg. Leden Vergadering (ALV)

                Hedenavond, 17 juni 2013, werd tijdens de ALV van het CDA de concept kieslijst van het CDA (zie bovenstaande posting # 51) definitief vastgesteld.

                Uiteraard waren sommige leden teleurgesteld en weer anderen blij verrast met hun positie.
                Een lid, Paul Heckens (fonetisch), was zo teleurgesteld dat hij zich staande de vergadering bedankte als lid van het CDA.
                Hij kreeg van het bestuur de gelegenheid zijn visie te geven op de selectieprocedure, waarvoor hij zichzelf had aangemeld.
                Na deze selectieprocedure was er geen plaats voor hem bij de eerste twintig kandidaten. Dit maakte dat dit lid tot de conclusie kwam dat er tussen hem en het CDA "geen chemie" meer was.
                Dit voormalig CDA-lid overweegt nu om met een eigen partij deel te nemen aan de a.s. raadsverkiezingen in maart 2014.

                Het werd even een levende discussie toen enkele (prominente) leden aangaven dat ze het niet eens waren met de procedure die het bestuur wilde volgen om de kieslijst te bekrachtigen.
                Enkele leden stelden (terecht) dat dit een stemming betrof over personen en dat dit i.h.k.v. de privacy en de goede democratische gewoonte in de partij anoniem en schriftelijk diende te gebeuren. Dit staat ook, aldus deze leden, in de reglementen.
                Even dreigde de vergadering een ratjetoe te worden en uren te gaan duren.
                Even ter herinnering. In 2010 schijnt het vaststellen van de definitieve kieslijst tot 02.00 uur 's nachts te hebben geduurd.
                Iedereen zag dus ook die spreekwoordelijke bui hangen.

                Uiteindelijk kwam er een soort van compromis.
                Alle kandidaten werden een voor een genoemd en voorgesteld, waarna de aanwezige leden konden zeggen of zij iemand anders voorstelden voor die plaats.
                Uiteindelijk liep het dus allemaal met een sisser af.
                Er kwam uiteindelijk één opmerking uit de zaal. Een lid stelde voor om Jan Scheele, geplaatst op nummer 14, een plek bij de eerste 6 te geven.
                Dit voorstel vond echter geen steun, mede omdat Jan Scheele zelf niet aanwezig was om aan te geven of hij een dergelijke hoge positie überhaupt ambieerde.

                In totaal waren, buiten Jan Scheele, nog slechts 2 kandidaten niet aanwezig.
                Sandra Biesmans en Tjalle de Haan waren op vakantie naar respectievelijk Oostenrijk en Noorwegen
                Zij kregen echter wel via een filmpje de kans om zich keurig aan de aanwezige leden voor te stellen.

                Het CDjA is overigens verbazend goed vertegenwoordigd op de kieslijst.
                Onder de eerste twintig zijn 4 leden van het CDjA, te weten Alain Garnier (8 ), Jan Scheele (14), Jimmy Bastings (15) en Tom Berghmans (19).
                Tom Berghmans is met 21 jaar ook gelijk de benjamin van de kieslijst.

                Of uiteindelijk een CDjA lid in de gemeenteraad wordt gekozen is nog maar de vraag, omdat het bestuur ook stiekem hoopt dat enkele zittende raadsleden, die relatief laag op de kieslijst staan, met voorkeursstemmen worden gekozen.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #38
                  Raar iets! In de reglementen spreek je af om het stemmen op personen schriftelijk te doen en dan wijk je gewoon staande de vergadering ervan af. Is dit ook een soort van gedogen? Dit met de wetenschap dat het vaststellen van de vorige lijst ook waarschijnlijk niet juist is verlopen!
                  Kompleminte

                  Toller

                  Opmerking


                  • #39
                    Het CDA en mogelijke lijstverbindingen

                    Tijdens de vandaag gehouden Algemene Ledenvergadering (ALV) van het CDA werd ook duidelijk dat het bestuur van het CDA en de lokale afdeling van de ChristenUnie (CU) gesproken hebben over een lijstverbinding.

                    Het schijnen goede gesprekken te zijn geweest met een onderlinge goede band en verstandhouding, maar op dit moment is een lijstverbinding tussen de partijen van de baan.
                    Een van de voorwaarden van de CU was dat de verkiezingen zouden worden ingegaan met een gezamenlijke naam CDA-CU.
                    Dat bleek voor het CDA uiteraard een brug te ver.

                    Door het prominente CDA-lid en oud-voorzitter, Mr. Frans Groutars, werd gevraagd of verder nog gekeken wordt naar een lijstverbinding.
                    Dhr. Groutars verwees naar de laatste gemeenteraadsverkiezingen. Als er toen een lijstverbinding was geweest had het CDA waarschijnlijk 8 i.p.v. 7 zetels gekregen.
                    Uit de zaal werd door enkele van de circa 90 aanwezigen leden geopperd om te kijken of er een lijstverbinding kan worden aangegaan met "de partij van Jan Hoen" de Maastrichtse Volkspartij dus.

                    Het bestuur zei toe te kijken naar mogelijke partijen voor een lijstverbinding, waarbij men ook zal kijken naar de MV van Jan Hoen.
                    Of het bestuur van het CDA echt enthousiast is om een lijstverbinding met de MV aan te gaan, waag ik te betwijfelen.
                    Na afloop werd mij door de voorzitter, Hanno Hage, verzocht vooral te vermelden dat slechts enkele leden deze lijstverbinding voorstelden en dat opvallend veel leden niet reageerden.

                    Ik persoonlijk zou een lijstverbinding met de MV overigens toejuichen, al vind ik dat de MV ook best met enkele andere partijen een lijstverbinding kan aangaan en zeker niet afhankelijk is van het CDA.
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #40
                      Stemmen bij acclamatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                      Raar iets! In de reglementen spreek je af om het stemmen op personen schriftelijk te doen en dan wijk je gewoon staande de vergadering ervan af. Is dit ook een soort van gedogen? Dit met de wetenschap dat het vaststellen van de vorige lijst ook waarschijnlijk niet juist is verlopen!
                      Deze constatering is niet geheel juist.
                      Uiteraard beperk ik mij tot een samenvatting, maar een lid van de selectiecommissie, Mirjam Depondt, kwam met de wijsheid dat er gestemd kon worden bij acclamatie.
                      En aldus geschiedde.... (min of meer).
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #41
                        Het CDA en de media....... en MestreechOnline!

                        Tijdens de ALV merke één lid terecht op dat zij het idee heft dat "de partij van Jan Hoen" vaker haar verhaal kwijt kan in de media dan het CDA.
                        Zo heeft de Maastrichtse Volkspartij vrijwel wekelijks een column en mist dit lid een soortgelijke column van het CDA.

                        Fractievoorzitster Vivianne Heijnen trok zich deze constatering aan en zei toe met de fractie cq het bestuur te bekijken hoe men meer in de media kan komen.
                        Zij gaf aan dat het CDA heel actief persberichten stuurt naar de verschillende media, maar dat ze uiteraard niet in de hand heeft wat de media schrijft.

                        Maar....... toen ging Vivianne wel even behoorlijk in de fout!
                        Buiten jullie Pierlementair verslaggever was geen enkele "media" aanwezig bij de ALV van het CDA.
                        Toch noemde Vivianne voor de aanwezigen even de media op waar veel over het CDA geschreven wordt.
                        Zoals Maastricht.dichtbij en Maastrichtaktueel............

                        Zelfs een gedistingeerd kuchje mijnerzijds bleek niet te helpen om ook MestreechOnline te benoemen.
                        Foeiiiiiii........ :(

                        Deze fout zou het CDA wel eens net die stemmen kunnen kosten die men in maart 2014 nodig heeft voor een restzetel. Dan niet komen klagen
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #42
                          No 2 op de kieslijst, Jan Janssen, al sinds 1995 lid van het CDA

                          Tot slot nog een opmerking.
                          Toen de, ik mag wel zeggen verrassende, nummer 2 van de kieslijst, Jan Janssen, werd voorgesteld, wilde één lid toch weten hoe lang Jan Janssen al lid van het CDA is.
                          Ik denk dat dit een vraag is die velen zich de afgelopen weken hebben afgevraagd.

                          Dit blijkt al vanaf 1995 het geval te zijn.
                          Waarvan akte!
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #43
                            Stadsbelangen Mestreech (SBM) blijft verrassen

                            Daar waar op zondag 23 juni 2013 we plotseling werden verrast met de overstap van Ursula Garnier van de PvdA-fractie naar de SBM-fractie, blijft SBM ons verrassen.

                            Was het op 22 november 2012 nog dat Stadsbelangen Mestreech Huub Adriaens plotseling uit de hoge hoed toverden, gevolgd door recentelijk dus Ursula Garnier, verschijnt er plotseling nog een zéér opmerkelijke naam op de SBM-kieslijst.

                            Hans-Dieter Ulrich staat één plaats boven Ursula Garnier, die op plaats nummer 6 staat.
                            Hans-Dieter Ulrich was lang (actief) lid van het CDA, maar stapte onlangs over naar D66.
                            Bovendien werd hij bestuurslid van het Buurtplatform Argus.

                            Ik zal mij verder van commentaar onthouden, al kijk ik met een glimlach naar de sterrenparade van SBM.

                            1) John Steijns
                            2) Cindy Rooijen
                            3) Marilene Rademakers
                            4) Huub Adriaens
                            5) Hans-Dieter Ulrich
                            6) Ursula Garnier
                            7) Hans van der Togt
                            8 ) Guy den Dekker
                            9 ) Richard Erkamp
                            10) Gerard Heusschen

                            Als ze nu nog Erwin, Dieter Koblenz en Frans Theunisz weten te strikken wordt het iedere dag feest.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #44
                              Nancy Heuvels naar Maastrichtse Volkspartij

                              Nancy Heuvels, een pittige dame die weet wat ze zegt - bekend van de petitie HAN AOF VAAN UT PARK, komt de Maastrichtse Volkspartij versterken en daar zijn we heel blij mee!
                              Om Nancy voor te stellen en om haar gedachtegoed te leren kennen, zal zij 3-wekelijkse een column schrijven in... de rubriek:

                              Oonder us gezag en gezwege....


                              Vandaag de eerste column van - naar wij hopen- een lange serie!
                              De Maastrichtse Volkspartij wenst u veel leesplezier.


                              Kamer met oetziech!

                              D'r is gans gèt eigenaordigs gaonde in Mestreech. Op d'n hook vaan ut Vriethof laog vreuger e gans groet poskentoer. Dat waor sjijns neet mie nuudig dao en zoe kaom ut leeg te stoon. Dat is neet leuk mèh zeker neet eigenaordig. Wat bliek noe inins? In dat groet leeg gebouw zit noe inins e hotèl. En dao vrink 'm de sjoon, want wie is dat dao gekoume? Iech höb al ins in 'n hotel geslaope en iech bin al ins in dat poskentoer gewees. In e hotèl höbste kamers, sannetaer en déks zoegèt wie e rèstorang. Noe is miech dat in ut poskentoer noets opgevalle dus iech deenk tot dao toch gèt vaan un verbouwing moot höbbe plaotsgevoonde en dat heet sjijns niemes gemèrrek. Heij in Mestreech zien regels en dao moote veer us allemaol aon hawwe. Este es óndernummer dien staar sjeijf höb haange roond de keers of este op unne stool veur dien deur zits kump diech iemes vertèlle tot dat neet maag. En die jonges zien dao rap beij huur. En daan zitte miech op ut heukske vaan 't Vriethof inins unne ganse houp toeriste zoonder tot iemes kump zègke tot die dao gaar neet kinne slaope want dat pand steit leeg, en èste in e leeg pand slieps biste dus unne kraker. Zow ut kinne tot iemes op de Gemeinte gans hèl aon vekansie tow waor, zoetot heer allein mer kòs druime vaan zon, zie en strand en daodoor dus neet in de gate had tot in zien eige stad ut ierste kraakhotel vaan Nederland kaom? Of zow ut kinne tot op eeder regel un oetzundering is?

                              Noe vraog iech miech wel aof wat die luij noe op de kaart nao ut toesfroont sjrieve.
                              Zow ut gèt zien wie:
                              Lieve achterblijvers,
                              We zitten hier in een hotel en de kamers zijn gebaseerd op nostalgische loketten, levende muziek op het plein aan de overkant en 's avonds vuurwerk om te laten zien hoe blij ze met ons zijn.

                              Jao, iech vin ut gans un eigenaordig verhaol.

                              Bron: Maastrichtse Volkspartij.

                              Opmerking


                              • #45
                                Ahum...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                Het CDjA is overigens verbazend goed vertegenwoordigd op de kieslijst.
                                Onder de eerste twintig zijn 4 leden van het CDjA, te weten Alain Garnier (8 ), Jan Scheele (14), Jimmy Bastings (15) en Tom Berghmans (19).
                                Tom Berghmans is met 21 jaar ook gelijk de benjamin van de kieslijst.
                                Mijn hemel. Ben je een tijdje niet op MO actief, begint Pier ineens allerlei kleine foutjes te verwerken in zijn postings.
                                Uit zéér betrouwbare bron heb ik immers mogen begrijpen dat niet Tom Berghmans (die zijn verjaardag in februari mag vieren) maar juist Jimmy Bastings (die in april jarig is) vooralsnog de jongste op de lijst is. Wel zijn ze beiden 21 jaar oud, en trekken zo de gemiddelde leeftijd op de CDA-lijst stevig naar beneden

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X