Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Buurtbudgetten anno 2012/2014: hoe nu verder?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Kermit is dit memo openbaar?
    De commissievergaderingen zijn in principe openbaar, de memo vermeldt geen verwijzing naar vertrouwelijke informatie. Wie een commissievergadering bezoekt, krijgt waarschijnlijk ook de informatie welke behandeld wordt.

    Opmerking


    • #77
      Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
      De commissievergaderingen zijn in principe openbaar, de memo vermeldt geen verwijzing naar vertrouwelijke informatie. Wie een commissievergadering bezoekt, krijgt waarschijnlijk ook de informatie welke behandeld wordt.

      http://maastricht.notudoc.nl/cgi-bin/agenda.cgi/action=view/id=19316


      De beste munitie moet je bewaren tot het laatst.
      dus ik heb nog tijd..

      Opmerking


      • #78
        Tutoyeren in officiële stukken

        Even Off-topic, hoewel......

        Ooit, het zal begin 2010 zijn geweest, kreeg ik een opmerking van een gewaardeerd MO-lid over het feit dat ik o.a. politici vaak op MO aansprak met hun voornaam.
        Die discussie verliep vervolgens keurig nestjes, met respect voor ieders mening.

        Toch denk ik daar nog vaak aan terug en ik bemerk dat ik iets terughoudender ben geworden in het tutoyeren van politici op MO.

        Grappig is nu dat een officieel stuk, i.c. een brief van wethouder mevr. Damsma aan alle gemeenteraadsleden door de gemeente op internet wordt gezet met de titel:
        "Memo van Mieke aan de commissie van 14 januari 2013".

        Kijk maar HIER onder agendapunt 7.

        Was het niet onlangs onze burgemeester, dhr. Hoes, die aangaf niet meer te willen worden aangesproken met "Onno"?

        Wat is de politiek toch een leuk volksvermaak.
        Heerlijk
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #79
          Ja je lach je dood

          Al hoewel het spreekwoord is wie het laatste lach lacht het beste.

          Opmerking


          • #80
            Weet je wat ook een goeie is onder punt 7 HIER
            de brief van het buurtplatform het woord leden
            dat betekend dus dat er leden vergaderingen moeten zijn geweest na dec 2009
            dus.
            Dan moeten er ook verslagen zijn leuk

            en die wil ik hebben..

            Opmerking


            • #81
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk bericht
              (..)
              en die wil ik hebben..
              Ohhh.... en wanneer laat je het rusten?
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #82
                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                Ohhh.... en wanneer laat je het rusten?
                Je weet pier dat ik een brief heb gekregen van dit clubje dat ik bij de verloedering van de buurt hoor.

                Wat zou nu nog mooier zijn als je kunt aantonen wie daar bij hoort..

                Dit is duidelijk een taak van de raadsleden.
                zij hebben de macht om alles in te zien.

                Alleen de vraag wie..

                Opmerking


                • #83
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk bericht
                  Dit is duidelijk een taak van de raadsleden.
                  zij hebben de macht om alles in te zien.

                  Alleen de vraag wie..
                  En wat vindbaar is ....

                  Opmerking


                  • #84
                    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                    En wat vindbaar is ....
                    Ik heb nog wel het een en ander alleen de slagroom op de taart ontbreekt nog.
                    trouwens een leuk stukje in de krant.
                    wel/niet wel /niet en nu weer wel
                    weer een half jaartje erbij.

                    Opmerking


                    • #85
                      CONTROLE Stadsbestuur volgt 'gevoel' raad
                      Toch extra toets
                      Vogelaargelden
                      door onze verslaggever
                      MAASTRICHT - Onder druk van de gemeenteraad komt er alsnog een verscherpte controle op de uitgave van de subsidies die een aantal Maastrichtse buurten kregen uit de zogenaamde Vogelaarpot.
                      De Rekenkamer Maastricht drong daar in een rapport op aan, maar Burgemeester en Wethouders lieten toen in een reactie weten daar 'geen noodzaak' in te zien. Daar komt het college nu op terug, bleek gisteravond tijdens de bespreking van het thema buurtbudgetten. 'Gezien de gevoelens van de raad gaan we dit toch- doen', aldus wethouder Mieke Damsma D 66)
                      In Maastricht lopen twee regelingen door elkaar de buurtbudgetten en subsidies die de regering toewees aan de zogenaamde G40-gemeenten, ook wel Vogelaargelden genoemd. Ze kennen • een andere verantwoordingssystematiek. In enkele buurten krijgen de buurtplatformbesturen het verwijt de voor de buurt bestemde gelden zonder overleg met de bewoners te bestemmen. Verantwoording-vindt niet of onvoldoende plaats Dat leidde de afgelopen jaren tot wrevel die dermate hoog opliep dat de gemeenteraad besloot de Rekenkamer Maastricht in te schakelen
                      Damsma wil in september verslag doen van de verscherpte toets.

                      Bron de limburger 15-01-2013
                      Last edited by ; 15 januari 2013, 17:47. Reden: bron vermelding vergeten.

                      Opmerking


                      • #86
                        Met een verscherpte toets kan je de opeengestapelde blunders niet wegpoetsen die er de afgelopen jaren zijn gemaakt. Niemand anders dan het Buurtgericht Werk is hiervoor verantwoordelijk. Men heeft willens en wetens sommige buurt kaders in de problemen gebracht door een onvoldoende en onduidelijke regelgeving. Minder regels is niet de andere kant opkijken, maar buurten de gelegenheid bieden zich te bekwamen in de nodige 'zelfwerkzaamheid' en een eigen weg hierin te vinden. Ook de politiek heeft gefaald, uit eigen belang. Ik hoop dat er van die 400 projecten toch nog iets waardevols blijft hangen, anders is het zonde van de belastingcenten geweest.

                        Opmerking


                        • #87
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                          Ook de politiek heeft gefaald, uit eigen belang. Ik hoop dat er van die 400 projecten toch nog iets waardevols blijft hangen, anders is het zonde van de belastingcenten geweest.
                          Inmiddels weet bijna iedereen hoe het zit zowel raadsleden maastrichtse bevolking rekenkamer. enz .enz.
                          .
                          het gesprek vorige week met de rekenkamer was voor mij helder en duidelijk.
                          De uitspraken van Mevr Damsma gisteravond waren helder en duidelijk.

                          De raad is nu aan zet en aan de e.mails die ik krijg heb ik toch het gevoel dat de meerderheid van de( raad. het niet onder het tapijt wilt schuiven.
                          Maar dan heb ik het over de raad

                          Tot nu toe heb ik alleen positieve reacties.
                          Misschien krijg ik nog een mooie brief maar die plaats ik dan

                          Opmerking


                          • #88
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                            Met een verscherpte toets kan je de opeengestapelde blunders niet wegpoetsen die er de afgelopen jaren zijn gemaakt. Niemand anders dan het Buurtgericht Werk is hiervoor verantwoordelijk. Men heeft willens en wetens sommige buurt kaders in de problemen gebracht door een onvoldoende en onduidelijke regelgeving. Minder regels is niet de andere kant opkijken, maar buurten de gelegenheid bieden zich te bekwamen in de nodige 'zelfwerkzaamheid' en een eigen weg hierin te vinden. Ook de politiek heeft gefaald, uit eigen belang. Ik hoop dat er van die 400 projecten toch nog iets waardevols blijft hangen, anders is het zonde van de belastingcenten geweest.
                            Verscherpte controle.....
                            Als de rekenkamer dat niet mag doen,Met de adviezen van de Raad..
                            (Met name de raad...)
                            dan gooi het hele rapport maar in de vuilnisbak

                            Opmerking


                            • #89
                              Opinie Saskia Hermens (GL): ‘vertrouw in plaats van wantrouw buurtplatforms’

                              Geplaatst op 18 January 2013 Maastricht Aktueel.
                              Tags: buurtplatforms, Groen Links, maastricht, Saskia Hermens, vertrouwen

                              Saskia Hermens

                              Vorig jaar is er commotie ontstaan over de besteding van gelden voor de buurten door buurtplatforms. Uiteindelijk moest er zelfs een onderzoek van de Rekenkamer aan te pas komen om de feiten op een rij te zetten. Na al die ophef constateert de Rekenkamer nu terecht dat er geen aanleiding is om te veronderstellen dat de besteding van het budget ‘Geld voor de buurten’ niet doelmatig en rechtvaardig is verlopen. Je zou denken, daarmee is de kous af. Blijkbaar voor diverse fracties in de gemeenteraad niet; als je spoken wilt zien, zie je spoken.

                              Ik wil haar best uit haar droom helpen.
                              Ik heb al vaker gezegd dat het intens triest is dat het meredeel van de goede buurtplatform worden mee gezogen door enkele.
                              Als ze karakter heeft maakt ze maar een afspraak met mij dan help ik haar wel uit haar droom.
                              Trouwens ze rept geen woord over de G 40 gelden
                              Ook niet over de uitspraak ombuds commisie( afzijdigheid gemeente bij buurtplatforms gehekeld.)
                              Gr Ton Wijkman.

                              Opmerking


                              • #90
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk bericht
                                Opinie Saskia Hermens (GL): ‘vertrouw in plaats van wantrouw buurtplatforms’

                                Geplaatst op 18 January 2013 Maastricht Aktueel.
                                Tags: buurtplatforms, Groen Links, maastricht, Saskia Hermens, vertrouwen

                                Saskia Hermens

                                Vorig jaar is er commotie ontstaan over de besteding van gelden voor de buurten door buurtplatforms. Uiteindelijk moest er zelfs een onderzoek van de Rekenkamer aan te pas komen om de feiten op een rij te zetten. Na al die ophef constateert de Rekenkamer nu terecht dat er geen aanleiding is om te veronderstellen dat de besteding van het budget ‘Geld voor de buurten’ niet doelmatig en rechtvaardig is verlopen. Je zou denken, daarmee is de kous af. Blijkbaar voor diverse fracties in de gemeenteraad niet; als je spoken wilt zien, zie je spoken.

                                Ik wil haar best uit haar droom helpen.
                                Ik heb al vaker gezegd dat het intens triest is dat het meredeel van de goede buurtplatform worden mee gezogen door enkele.
                                Als ze karakter heeft maakt ze maar een afspraak met mij dan help ik haar wel uit haar droom.
                                Trouwens ze rept geen woord over de G 40 gelden
                                Ook niet over de uitspraak ombuds commisie( afzijdigheid gemeente bij buurtplatforms gehekeld.)
                                Gr Ton Wijkman.
                                GL is niet alleen landelijk maar ook lokaal volledig de weg kwijt.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X