Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Willen MO'ers iedere week een koopzondag?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    To be or not to be, that's the question...

    Oorspronkelijk geplaatst door Ton
    Dan de hamvraag Maurice Moers staat niet op als ondernemer
    maar naar het schijnt verhuurt winkelpanden?
    Jup. Zijn LinkedIn-profiel geeft ook aan dat hij momenteel directeur/eigenaar van Moers Vastgoed is. Niet dat hij hier zelf meer specifiek over is, maar via dit bedrijf verhuurt meneer Moers wel menig winkelpand (waaronder het pand waar brillenwinkel Specsavers sinds kort in zit). Als je dat geen ondernemen noemt weet ik het ook niet meer...

    Daarnaast is het natuurlijk de vraag of mevrouw Garnier zelf eigenlijk wel voor de extra zondagsopenstelling is. Haar man, Bert Garnier, heeft immers een vlammend betoog tégen de extra openstelling online gezet. En juist de nieuwe PvdA-fractievoorzitter Bastiaens beweert dat 'er geen fractiediscipline afgedwongen word in deze zaken'...

    Opmerking


    • #77
      Als ik goed tel en alle raadsleden die over deze 'aangelegenheid die hem rechtstreeks of middellijk persoonlijk aangaat of waarbij hij als vertegenwoordiger is betrokken' niet hadden deelgenomen aan de stemming, dan was volgens mij de uitslag 15 voor en 15 tegen geweest.
      En wat dan ?

      Of is mijn redenatie verkeerd en/of tel ik verkeerd ?
      Mestreechter Geis mage beleve
      en dat door te kinne geve.
      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

      Opmerking


      • #78
        Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
        Als ik goed tel en alle raadsleden die over deze 'aangelegenheid die hem rechtstreeks of middellijk persoonlijk aangaat of waarbij hij als vertegenwoordiger is betrokken' niet hadden deelgenomen aan de stemming, dan was volgens mij de uitslag 15 voor en 15 tegen geweest.
        En wat dan ?

        Of is mijn redenatie verkeerd en/of tel ik verkeerd ?
        Als je telling inderdaad 15 tegen 15 zou zijn geweest dan was motie afgewezen/niet aangenomen denk ik .

        Dus jammer dat gemeente Maastricht artikel 28 lid 1 niet respecteerd.

        Opmerking


        • #79
          http://www.maastrichtaktueel.nl/proe...et-van-kracht/

          Nieuwe verordening
          De nieuwe verordening gaat gelden voor de hele gemeente Maastricht. Ook ondernemers in de buitenwijken mogen hun deuren wekelijks op zondag openen. De openingstijden blijven 12.00 – 18.00 uur. Op de eerder door de raad benoemde feestdagen (nieuwjaarsdag, eerste paasdag, eerste pinksterdag, eerste kerstdag en tweede kerstdag) blijft zondagopenstelling niet toegestaan. Voor het centrum geldt dat ook voor de zondagen van de Heiligdomsvaart, Reuzenstoet en carnaval.

          Gelukkig nog even niet

          Opmerking


          • #80
            Winkels vanaf 1 april 2013 op zondag open.

            Het is geen (slechte?) 1 april-grap, maar de nieuwe verordening betreffende de permanente winkelopenstellingen op zondag gaan in op 1 april 2013!

            Ik vraag mij oprecht af hoeveel kleine en/of middelgrote lokale winkels vanaf die dag op zondag geopend zijn.

            Misschien moeten we die eerste nieuwe koopzondag, feitelijk dus de 2de zondag in april 2013 aanzien de 1ste zondag al koopzondag is, eens een telling houden en deze hier benoemen op MO!
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #81
              Man man man... Door pas in april te starten met de extra openstelling, zal de eerste evaluatie (die na een jaar gehouden moet worden) pas in april 2014 plaatsvinden. Drie keer raden welke verkiezingen er zijn in maart 2014...!

              Toch blijf ik benieuwd hoe de Seniorenpartij, de PvdA en de VVD hun keuze gaan verantwoorden aan hun kiezers. Alledrie de partijen hebben (tot heel kort geleden) steeds volgehouden géén extra koopzondagen te willen, 'want 21 is meer dan genoeg!'.

              Opmerking


              • #82
                ALS de kleine ondernemers in Maastricht zich eens SAMEN gooien zoals

                in Tilburg dan is er misschien nog een kleine kans dat er toch geen koopzondag

                komt voor alle zondagen ?

                http://www.dichtbij.nl/tilburg/lifes...pig-gered.aspx

                Bijna 150 Tilburgse winkeliers stapten vorig jaar maart naar de rechter, samen met Stichting Tegen Verruiming Zondagsopenstelling De winkeliers tekenden ook bezwaar aan tegen het besluit van de gemeenteraad juni vorig jaar, waarmee Tilburgse winkeliers werd toegestaan voortaan alle zondagen open te zijn. Het College van Beroep heeft deze bezwaren nu gegrond verklaard. De nieuwe regel zou vanaf aanstaande zondag al moeten worden gehandhaafd.

                Opmerking


                • #83
                  Tilburg

                  Nu is het wel zo dat in Tilburg de gemeente een 'toeristisch regime' in wilde voeren dat er eerst niet was, en de rechter van mening is dat Tilburg buiten de traditionele kermis niet toeristisch genoeg is. Daar heeft Maastricht 'geen last van': hier voert men al enige jaren een toeristisch regime van 21 koopzondagen, en de stad heeft de laatste jaren wel bewezen toeristisch te zijn. Maar of de inwoner van de stad daar nou zo blij mee moet zijn...

                  Opmerking


                  • #84
                    Koopzondag 3 maart 2013

                    Het was weer goed geregeld. De dure parkeerplaatswijzers lieten het afweten. Iedereen reed dus het centrum in (de borden gaven aan dat er nog vele parkeerplekken vrij waren) en reden in een fuik van verkeersregelaars die iedereen naar het Belvedere terrein stuurden. Velen keerden hun auto en reden huiswaarts. :( Alleen mensen die fysiek in staat zijn met de fiets of te voet het centrum in te gaan, kunnen genieten van een koopzondag. Anderen zullen gebracht moet worden middels openbaar vervoer, taxibusjes of welwillende familieleden of kennissen die zich dan tureluursrijden. Als leverancier of servicemonteur wordt het functioneren helemaal onmogelijk gemaakt. Ik zie mij al met alle apparatuur en gereedschap kilometers sjouwen met karretjes over kinderkopjes en door kuilen. Wel had ik bewondering voor de ingezette verkeersregelaars; deze mensen kregen een hoop "shit" over zich heen en bleven rustig en beleefd.
                    Last edited by Breur; 6 maart 2013, 12:36.

                    Opmerking


                    • #85
                      In het boek van Vikkie Bartholomeus en Caspar Cillekens, Maastricht anno 1900, uitgave van het Dagblad De Limburger, pagina 13, hoofdstuk De grandeur van de Maastrichtse magasins, ben ik het volgende tegen gekomen:
                      "Winkels hadden het grote voordeel dat ze dagelijks geopend waren, ook op zondag na de mis,"
                      Kompleminte

                      Toller

                      Opmerking


                      • #86
                        Pier hoezo Koop Zondag?

                        Vraag:
                        wisten jullie hoe laat en lang de winkels VROEGER open waren in "o zo katholiek christelijk" Maastricht centrum voor de tweede wereldoorlog?

                        wellicht niet een ieder!

                        Wel nu, totdat men de deur sloot, een gemiddelde voor "echte levensmiddelen" winkels was dat om 21:00 uur.

                        (en let wel men begon al om 6:30 uur)

                        Maar daar en tegen, er was niks open op ZONDAG. behalve het dagelijks brood en de vlaai

                        de levenswijze en patronen van onze tijd en het welzijn hebben wellicht niet meer echt heel veel met het patroon van vroeger te maken,

                        maar dan toch... een paar stellingen (misschien aan enkelen ook de vragen)

                        -je gaat niet laat 's avonds nog een ikea kastje halen <> je gaat wel nog even de plakjes Kaas voor je ontbijt halen
                        -je gaat ook niet je nieuwe winterjas uitzoeken om 20:54 uur <> wel de voorgebakken croissants voor de ochtend
                        -je gaat ook niet de meer echt gewild de deur uit als "Prime Time TV" al begonnen is

                        tja misschien wel als je net voorafgaand 24 hour cooking hebt bekeken

                        en waarom is er dan Zondags niets meer speciaal aan die rustdag t.o.v. vroeger omdat je het niet kunt verenen met je agenda of omdat je echt wat nodig hebt dat vooraf niet verzoenbaar was met de agenda van de afgelopen week?

                        (het transport en de mee in sleeptouw genomen kinderen lijkt me evident) overvolle supermarkten en parkeerplaatsen en extreem weinig verkoop in de "non food"
                        de binnenstedelijke wegen zijn ook overbelast met geluid en stank

                        je kunt beter je patroon afstemmen op iedere avond net iets langer / later dan dat waar het CDA voor staat en 's zondags thuis blijven


                        mvg
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • #87
                          Tijden veranderen, nietwaar?

                          Dus als bovenstaande geldt waarom openingstijden dan niet?

                          Opmerking


                          • #88
                            Inderdaad...
                            ik zou lekker alles aan de winkelier en de klant overlaten. (wat is de politiek van plan? )
                            ik wil kopen <> jij moet open
                            de prijs per artikel is dan op de overhead kosten en personele kosten afgestemd.
                            dan voelt niemand zich genaaid op goed hollands

                            behalve als er dan ook belastingtechnisch extra inkomsten te verwachten zijn bij de overheid
                            dan is het plan duidelijk van de politiek
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • #89
                              Banen voor 31 langdurig werklozen door koopzondag

                              De invoering van de wekelijkse koopzondag levert banen op voor 31 langdurig werklozen.

                              Dat hebben de gemeente Maastricht, het Centrummanagement en de grootwinkelbedrijven afgesproken, zo laat de gemeente weten op haar gemeentepagina’s in Stadskrant de Ster.

                              Een eerste groep van elf deelnemers is vorige week maandag al begonnen met een opleiding in de 50/50 store, een winkel van het Leger des Heils in Mosae Forum.

                              Het werkgelegenheidsplan wordt in fases ingevoerd. Voor deze eerste groep mensen hebben negen ondernemers 11 baangaranties

                              Lees hier verder
                              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                              Opmerking


                              • #90
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                                Een ding is zeker..
                                De gemeente vaart er wel bij elke zondag kassa.
                                De meeste plaatsen 2,60 per uur,
                                plus de bonnen jacht.
                                Ben benieuwd hoe lang de toeristen nog komen.
                                Ook dat levert banen op voor de dienst handhaving immers de foutparkeerders gaan op zondag dan ook vrolijk op de bon....

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X