Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nederland in de kabinetscrisis 2012

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Nederland in de kabinetscrisis 2012

    Sinds vanmiddag, 24 april 2012, is er officieel sprake van een kabinetscrisis.
    De Minister-President, Mark Rutte, heeft officieel zijn ontslag aangeboden bij de Koningin.

    Ik stel voor dat we de inmiddels gestartte discussie over dit onderwerp in deze thread voortzetten.

    Geef vooral je mening over de ontwikkelingen en laten we iedereen met respect behandelen.

    Ik zeg dat niet zonder een reden.
    Tot vandaag hoorde ik veel mensen om mij heen op de PVV schelden vanwege het feit dat Geert Wilders afgelopen zaterdag te kennen gaf het minderheidskabinet van VVD en CDA niet meer te steunen.
    Terecht of onterecht, dat laat ik even in het midden.

    Vanavond hoorde ik bij diverse mensen echter, heel voorzichtig, al een ander geluid.
    De hele dag hadden veel mensen natuurlijk via de media gehoord dat iedereen Geert Wilders als zondebok aanwees en kapitelde om zijn houding.
    En wat bemerkte ik plotseling?
    Mensen gaan de PVV cq Geert Wilders weer als underdog beschouwen.
    Per definitie krijgt een underdog veel sympathie.

    Ik wil alle politici en nog belangrijker alle MO'ers daarom oproepen om Geert Wilders inhoudelijk aan te pakken, maar ook Diederik Samsom, Emile Roemer, Alexander Pechtold of wie dan ook en niet een gemeenschappelijke vijand te creeëren.

    Nou, laat de discussie maar losbarsten.....
    Last edited by Pier; 24 april 2012, 07:29.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Een zeer verstandige raad.(pier)
    Het is heel gemakkelijk om iemand in een verdomhoekje te plaatsen.
    maar laten we de moed en kennis ophoesten.
    om te werk te gaan op inhoud en bewijs.
    vele zijn al besmeurd op loze kreten en geruchten.

    Wat mij in ieder geval is opgevallen
    naar 7 weken onderhandelen Waar eerst een korting van 3 % was op de aowers.
    Was plots op de laatste ochtend de mogelijkheid 1 %

    Ra/Ra.
    Maarja dat zal wel aan mij liggen met mijn 6 klasjes
    Ik ben niet zo snugger..

    Opmerking


    • #3
      Dat is niet zo moeilijk, hoor. Men heeft de maatregelen laten doorrekenen, blijkt onverwachte gevolgen te zien en repareert dat dan met reserve-geld.

      Dat reservepotje is er altijd en wel op twee manieren:
      Ten eerste in de vorm van een post 'onverwacht', die sowieso wordt ingecalculeerd. En daar zit heel veel geld in op een dergelijke begroting.
      Ten tweede in de vorm van extra maatregelen; die zijn dan in eerste instantie al eerder besproken, maar in reserve gehouden voor op de langere termijn.

      Dat laatste schijnt bij deze reparatie het geval te zijn geweest. Als ik het goed heb onthouden ging het onder meer over een vervroegde verhoging van de AOW naar 66 jaar, hetgeen de pensoenfondsen en de Staat wat meer financiële ruimte zou geven, en daarnaast een belastingvoordeel op korte termijn.
      Last edited by Clio; 24 april 2012, 13:40.

      Opmerking


      • #4
        Pier schreef:
        Mensen gaan de PVV cq Geert Wilders weer als underdog beschouwen.
        Per definitie krijgt een underdog veel sympathie.
        De underdog kan alleen op sympathie rekenen als zijn daden enige heldhaftigheid vertonen of als de held op een unfaire of laffe wijze kansen wordt ontnomen. Het besef dat een held geen held meer is duurt altijd even, bij de een duurt het langer dan de ander, naargelang de persoon een bepaalde bewondering of verering ten deel valt. Sommige helden kunnen tot in een eeuwen rekenen op enige sympathie, zorg dan dat volgelingen de held wonderen worden toegeschreven. Wat niet wegneemt dat er voor een goede slechterik altijd een plekje vrij is.
        Last edited by ; 24 april 2012, 08:36.

        Opmerking


        • #5
          Ik wil alle politici en nog belangrijker alle MO'ers daarom oproepen om Geert Wilders inhoudelijk aan te pakken, maar ook Diederik Samsom, Emile Roemer, Alexander Pechtold of wie dan ook en niet een gemeenschappelijke vijand te creeëren.
          Het zou een mooi gebaar zijn als alle politici die het land afgelopen jaren bestuurd hebben hun excuses aanbieden en eens over hun schaduw heenstappen. Onze gemeenschappelijke vijand zou het 19e eeuws politieke systeem kunnen zijn.

          Opmerking


          • #6
            Die heeft anders het afgelopen jaar verschillende grote zaken afgehandeld. Niet verkeerd, lijkt mij.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
              Mag ik een suggestie doen om ook 'n beetje geld te besparen: Ik wil de Blonde God niet demoniseren en Dion Graus ook niet (hoewel.. ) kan de cavia politie alvast wegbezuinigd worden, please?
              Waarom zo denigrerend? Er zijn andere zaken die meer aandacht behoeven en geld opleveren. Schaf het koningshuis maar af, achterhaalde traditie.

              De dierenpolitie moet blijven bestaan zolang de mensen menen dieren als "spullen" te mogen behandelen. Bah.

              Opmerking


              • #8
                Ik heb nooit begrepen waarom de 'gewone' politie die taak niet op zich kan nemen, sterker nog, waarom de gewone politie al jaren mensen te kort komt en moet bezuinigen en dat er dan wel geld is voor een caviapolitie?
                Don't PRESS me....

                Opmerking


                • #9
                  De gewone politie kan dit soort dingen geen prioriteit geven, vandaar. Maar dat het universeel nodig is blijkt wel uit een filmpje dat vandaag op nu.nl stond (Egyptenaar gooit hond van dak, en niet zijn eerste; niet meteen dood, godbetere).

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                    Ik heb nooit begrepen waarom de 'gewone' politie die taak niet op zich kan nemen, sterker nog, waarom de gewone politie al jaren mensen te kort komt en moet bezuinigen en dat er dan wel geld is voor een caviapolitie?
                    Daar kan mij ook aan "ergeren".
                    Maar als zo na een live debat zit tekijken dan "erger" ik me aan die mensen terwijl er iemand hun toespreekt ongeintresseerd zitten te mailen,twitteren en wat nog meer .
                    Dat vind ik schandalig !UIT die foons

                    Opmerking


                    • #11
                      Het zou beter zijn als die debatten niet live op TV te zien waren. Minder ergernis voor de burger die de mores niet kent en minder prestigeverlies voor de kamerleden als er eens een relletje is.

                      Wat betreft nieuwe verkiezingen: de vroegste mogelijkheid is woensdag 27 juni. Dat is nog enkele dagen voordat in Zuid-Nederland - als eerste - op 30 juni de zomervakantie begint. Doodjammer als dat geen steun krijgt.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                        Ik heb nooit begrepen waarom de 'gewone' politie die taak niet op zich kan nemen, sterker nog, waarom de gewone politie al jaren mensen te kort komt en moet bezuinigen en dat er dan wel geld is voor een caviapolitie?
                        Waarom is er een 'spoorwegpolitie'? Juist omdat de gewone politie die taak niet aankan omwille van budgetrestricties aldaar. De 'dierenpolitie' is gelijk iets, dedicated takenpakket.

                        Het is eerder diep en diep triest dat zoiets nodig is om dieren te beschermen.:(

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                          Het is eerder diep en diep triest dat zoiets nodig is om dieren te beschermen.:(
                          Dank je wel Equinox

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                            Ik heb nooit begrepen waarom de 'gewone' politie die taak niet op zich kan nemen, sterker nog, waarom de gewone politie al jaren mensen te kort komt en moet bezuinigen en dat er dan wel geld is voor een caviapolitie?
                            Als de regering meer verplichtingen had neergelegd bij die brood fokkers.
                            Oa verplichte chip Dan was al een klein stukje dierenleed
                            controleerbaar geweest.
                            plus die muts Cavia politie past ons allemaal.(misstanden bellen)

                            Opmerking


                            • #15
                              Is het de posters hier ontgaan dat de naam ''cavia-politie'' wellicht is ingegeven door het dooie diertje met die naam, dat zich bevindt op het hoofd van ''hem wiens naam hier niet genoemd mag worden''?

                              Voorts: het is goed dat de pvv nu buitenspel staat. Eigen schuld. Er is in anderhalf jaar niets zinnigs uit naar voren gekomen. Niet op provinciaal niveau, niet op landelijk niveau.

                              Ik ben het met Elvis eens dat de aparte cavia-politie inderdaad volstrekt overbodig is. Wellicht maken ze zich nu nuttig door de 23 ratten die nu door het gebouw van de Tweede Kamer zwerven, eens te gaan vangen. Kan weldenkend Nederland eindelijk eens verder met het besturen van ons land.



                              Neem de Hedwige-polder. De pvv werd verweten dat ze slechts mee deed aan debatten, wanneer men in het Parlement kon afgeven op alles wat niet autochtoon was.

                              Plotseling had de pvv een milieu-standpunt. Er mocht geen druppel water in, als het het aan hen lag.

                              Ik durf te wedden dat het gros van de pvv-stemmers niet eens weet waar het issue 'Hedwige-polder'' over gaat, laat staan dat Henk en Ingrid weten waar die polder ligt.
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X