Vandaag, zo hoorden en zagen wij in de media, is het H(ypotheek)-woord gevallen bij het Strategisch Beraad van het CDA onder leiding van ex-minister Aart Jan de Geus.
In het kort zou dit betekenen dat in het volgende kabinet er, zoals de peilingen er nu uitzien, geen kamermeerderheid meer is te vinden voor het ongewijzigd laten van de hypotheekaftrek.
Alleen de VVD en de PVV, volgens de laatste peilingen samen goed voor rond de 55 van de 150 zetels, willen niets veranderen aan de hypotheekaftrek.
Let wel.... er is nog lang niets zeker en ook al wil een meerderheid van de (toekomstige) Tweede Kamer wel "iets" doen aan de hypotheekaftrek, de verschillende partijen zitten zeker niet op één lijn.
Denkbaar is dat men tot een bepaalde hypotheekhoogte, ik denk dat dit bedrag ergens tussen de 200.000,- en 350.000,- euro zal liggen, niets zal veranderen bij (nieuwe) hypotheken.
Echter hoe hoger het hypotheekbedrag wordt, hoe minder men wellicht in de toekomst zal kunnen gaan aftrekken.
Ik blijf dit terecht vinden.
Ik zie niet in waarom iemand met een hypotheek van € 1.000.000,= jaarlijks 52% van zijn rente mag aftrekken :(
De bouwvakker met een inkomen van rond de € 1450,00 per maand met een relatief kleine hypotheek van € 150.000,- mag in dit voorbeeld ongeveer 33% aftrekken.
Dit is gewoon niet eerlijk.
Het is goed dat er nu waarschijnlijk een meerderheid te vinden zal zijn die aan deze totaal kromme zaak iets gaan doen!
Ik vrees alleen dat zeker één niet nader te noemen MO-lid nu het zweet in de handen zal hebben staan en wellicht sterk zal gaan overwegen om toch maar VVD of PVV te gaan stemmen.......
Ik vraag me wel af hoe de andere MO-leden hierover denken

Wellicht dat er een kleine peiling kan plaatsvinden.

Leave a comment: