Hoewel onze MO voorzitter, aka burgemeester, nog op vakantie is, vrees ik dat ik na het politiek debat van vandaag in de Tweede Kamer alvast naar de slijterij kan gaan om een fles wijn te kopen.

Mijn weddenschap met burgemeester heb ik vandaag zo goed als verloren.
Gelet op het gedraai en gekronkel in de Tweede Kamer van mn. de PvdA, D'66 en Groenlinks, zal het kabinet Rutte I dit jaar niet meer vallen, vrees ik.
Dat is eigenlijk wel een compliment richting de bedenkers van dit minderheidskabinet

Mark Rutte, die even een rekenfoutje maakt van pakweg 50 miljard euro, gaat diep door het stof richting de oppositiepartijen PvdA, D'66 en GroenLinks en weet het vervolgens zo te ritselen dat die partijen hem wel weer steunen met zijn beleid richting de economische steun voor de noodlijdende landen, waaronder Griekenland.
Deze partijen heeft Rutte namelijk nodig, omdat de PVV roept dat er geen cent naar Griekenland gaat als het aan hun ligt.
Dat is een knap staaltje (partij)politiek van dit minderheidskabinet. Ik heb er niet blij mee, maar het blijft knap gedaan

En de PVV?
Die kan zich men populistische uitspraken blijven verzetten tegen de Europese steun aan Griekenland

Objectief gezien heb ik de laatste week bijzonder goede politiek gezien..... helaas!
:
Leave a comment: