Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Invoering wietpas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Dorus Bekijk bericht
    Precies!

    Ik schreef ook: "zoals jij noemt". En dus zullen buitenlanders voor wiet en andere canabis Maastricht niet langer bezoeken als er geen pasje voor hen te verkrijgen is. Ik denk dat de wiethandel zich snel zal verplaatsen naar de Belgische randgemeenten. Het zou niet gek zijn als ook Belgie deze wet onmiddellijk invoert.
    Zie Eindhoven hierboven beschreven; dat gaat ook in Maastricht gebeuren, straathandel in Maastricht.

    Opmerking


    • En daarom moet gemeenten en politie strakke maatregelingen nemen. En niets anders tolereren. Liefhebbers van wiet kunnen blij zijn dat ze hier gedoogd wiet kunnen krijgen.

      Opmerking


      • Jonges en meidskes heij op M.O.

        Eve ter verduudeliking, neet uzze börregervaajer, mèr de minister in Den Haag, heet de wietpas ingevoerd.
        Daan is 't toch ouch normaal tot heer de opdrach kreijg vaan de minister tot heer de wèt moot handhave.

        Eve oonder us gezag, de wet is d'r um euvertroje te weurde, totdat me diech vingk, daan moot ouch niemes klaoge, me is 't oeteindelik zèllevers sjöld.
        Kompleminte, Pieke

        Opmerking


        • Sprak gisteren een liefhebber van wiet (Maastrichtenaar) deze bezocht regelmatig een coffeeshop bij hem in de buurt.
          Nee, hij had nog niet 'illegaal' gekocht. "Het is m veel te duur, het thuis laten bezorgen kost het al gauw 10 euro". Zomaar op straat kopen doet ie namelijk liever niet. Het wordt een probleem als de coffeeshops voorlopig dicht blijven, "ben toch gewend aan mijn dagelijks jointje". Als het 'moet' zou hij zich wel laten inschrijven, mochten de coffeeshops weer opengaan.

          Opmerking


          • Gisteren op Powned televisie een tendentieus item over Maastricht. Ik vraag me af of het serieuze journalistiek is. Ja de verslaggever had wiet op straat gekocht. En de dealers op straat lieten zien wat ze bij zich hadden en verdiend hadden. Ik weet niet hoe lang ze hebben moeten 'draaien' voor het filmpje, maar missie volbracht als mensen denken dat het hier de spuigaten uitloopt.

            Opmerking


            • Inderdaad Kermit: het is voor de media smullen. Het wietitem krijgt al geruime tijd over aandacht. Het illegaal ver(kopen): illegaal wordt niet alleen wiet verkocht; het is maar een klein gedeelte van de illegale verkoop van spullen.
              Ik heb woorden gehoord als democratie, privacy, economisch voordeel, werkgelegenheid, volksgezondheid, rechten van de mens etc. Alles wordt er bijgesleept om iets goed of niet goed te praten.
              Ik zou willen dat er meer aandacht wordt besteed aan mensen die niet rondkomen van hun uitkering of loon. Jongeren zijn vaak hopeloos op zoek naar eerlijk werk en studeren wordt zo langzamerhand een te dure zaak.

              Opmerking


              • En dan worden ze depressief en gaan wiet roken.... maar dat kost ook weer geld.

                Ik denk dat het illegale circuit iets van tijdelijke aard is. Nu komen de Belgen en Fransen nog naar Maastricht in de veronderstelling hasj te kunnen kopen in een coffeeshop. Maar ik denk niet dat ze dat blijven doen voor een mannetje met een scooter die ze op straat moeten ontmoeten (en zoeken). Ik denk ook dat de verkoop zal verschuiven naar België zelf. Ben wel benieuwd, hoe dat proefproces zal verlopen.
                Don't PRESS me....

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  Inderdaad Kermit: het is voor de media smullen. Het wietitem krijgt al geruime tijd over aandacht. Het illegaal ver(kopen): illegaal wordt niet alleen wiet verkocht; het is maar een klein gedeelte van de illegale verkoop van spullen.
                  Ik heb woorden gehoord als democratie, privacy, economisch voordeel, werkgelegenheid, volksgezondheid, rechten van de mens etc. Alles wordt er bijgesleept om iets goed of niet goed te praten.
                  Ik zou willen dat er meer aandacht wordt besteed aan mensen die niet rondkomen van hun uitkering of loon. Jongeren zijn vaak hopeloos op zoek naar eerlijk werk en studeren wordt zo langzamerhand een te dure zaak.
                  Aan die zaken zoals werkgelegenheid
                  Vooral voor de jeugd hoor je niks als je naar de omliggende landen kijk bijvoorbeeld spanje 24,5 % werkeloos.
                  als je lees dat in amerika 45 miljoen mensen voedsel bonnen krijgen
                  om te leven.
                  als het zo door gaat in sneltrein vaart staat ons nog veel te wachten.
                  Helaas voor veel mensen is het een ver van mijn bed show.:(

                  Opmerking


                  • De Ster doet ook een duit in het zakje w.b. tendentieuze berichtgeving: op de voorpagina prijkt de kop "alleen de kraampjes ontbreken".
                    Hoe de voorzitter van het buurtplatform 'vanaf een muurtje met verbazing de taferelen heeft gadegeslagen'. Een subjectief getuigenverslag, meer niet.

                    Opmerking


                    • Die mensen die perse aan hun wiet willen komen
                      die komen er heus wel aan met of zonder wietpas
                      ook buitenlanders zullen er geen jointje meer of minder
                      door roken.

                      Zie in het onstane beeld een vergelijking als de "drooglegging" van alcohol destijd.

                      De verhalen en toestanden die men kan lezen hier over die zullen zich nu ook in het klein of groot afspelen in het wietland .

                      Opmerking


                      • is niet àlles (ook jullie verslagen) nogal subjectief ?
                        Jazeker Olijfje in zekere zin is alles gekleurd en dus subjectief. Als het privé uitspraken of een mening mag dat ook , als namens bepaalde bevolkingsgroepen gesproken wordt of het is aanzet tot haat of bewuste misleiding of verdraaiing van feiten dan heb ik daar wat meer moeite mee.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                          is niet àlles (ook jullie verslagen) nogal subjectief ?
                          Het is nog nooit zo rustig geweest als nu
                          Annalaan geen mens de bekennen
                          brusselsestr geen mens te bekennen,
                          Voldoende parkeer gelegenheid
                          En heerlijk wandelen zonder om te kijken.

                          Misschien krijg zelfs de man van de sigarenwinkel weer moed
                          om zijn winkel deur open te laten (deze sluit hij nu achter iedere klant.
                          Last edited by ; 4 mei 2012, 21:33. Reden: twee keer de

                          Opmerking


                          • Het is hier ook rustig, geeft een bevrijd gevoel, want ik woon bij de coffeeshops in de buurt, 3 stuks. En nu pas besef ik wat dat geeft aan gedoe.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                              De Ster doet ook een duit in het zakje w.b. tendentieuze berichtgeving: op de voorpagina prijkt de kop "alleen de kraampjes ontbreken".
                              Hoe de voorzitter van het buurtplatform 'vanaf een muurtje met verbazing de taferelen heeft gadegeslagen'. Een subjectief getuigenverslag, meer niet.
                              Daan heet de veurzitter vaan dat buurtplatform toch ougkleppe opgehad de lètste jaore. Eederskier es iech daor aon dee kant waor, of moos zien zaog iech dezelfde aontalle en ouch dezelfde mennekes daor stoon es tot d'r noe stoon.
                              Kompleminte, Pieke

                              Opmerking


                              • Ik denk dat Pieke Potloed doelt op de parking bij de voormalige Kamer van Koophandel. Dat was tot 1 mei een dagelijks af en aanrijden van klanten veelal het buitenland. Vanaf 1 mei is deze parking nagenoeg leeg. De 'bijvangst' blijft uit. De 'mennekes' kunnen niet van de wind en de regen leven Pieke. Verder wil ik even wachten met conclusies te trekken. Ik sta open voor feiten, het liefst aan de hand van objectieve gegevens. In die zin geloof ik meer de politie.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X