Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Invoering wietpas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    De overlast wordt dan ook veroorzaakt door drugsrunners.
    Overlast? Ik woon al jaren midden in het centrum, maar heb nooit last gehad van koffieshops en hun klanten. Het ligt ook veel aan je eigen perspectief.
    What you see depends mainly on what you are looking for.

    Luidruchtige studenten! Daar heb ik wel last van.
    Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

    Opmerking


    • #77
      Ik heb gisteren geen enkele overlast ondervonden van "dolende" kopers.

      Opmerking


      • #78
        Oorspronkelijk geplaatst door lucy Bekijk bericht
        Overlast? Ik woon al jaren midden in het centrum, maar heb nooit last gehad van koffieshops en hun klanten. Het ligt ook veel aan je eigen perspectief.
        What you see depends mainly on what you are looking for.

        Luidruchtige studenten! Daar heb ik wel last van.
        Ik schrijf nergens dat er overlast is van koffieshops of diens clienteel.

        Overlast is m.n. aan drugsrunners te danken die je compleet van de weg rijden en lastig vallen.

        Luidruchtige studenten, tja je woont midden in het centrum; ook dat is een keuze. 'What you see depends mainly on what you are looking for.'

        Opmerking


        • #79
          Als iemand klaagt over overlast, en het is aantoonbaar dan is het een feit bij hinderlijk gedrag, lawaai, stank. Overlast kan ook fantasie zijn of angst dan beantwoord aan een beeld of vooroordeel.
          Als je overlast ervaart, hoor je erbij en heb je ook recht van spreken. Ik heb overlast, ik besta, ik heb recht van spreken. Als iemand zegt ik woo in de binnenstad. Dan heb je erom gevraagd, erom vragen telt niet mee.
          Ieder probeert zijn eigen waarheid te creëren. Discussie heeft daarom weinig zin, maar je kan je ei even kwijt.

          Opmerking


          • #80
            Oorspronkelijk geplaatst door lucy Bekijk bericht
            Overlast? Ik woon al jaren midden in het centrum, maar heb nooit last gehad van koffieshops en hun klanten. Het ligt ook veel aan je eigen perspectief.
            What you see depends mainly on what you are looking for.

            Luidruchtige studenten! Daar heb ik wel last van.
            En jij niet alleen lucy

            Dat is nummer een in maastricht

            En daar maakt de gemeente zich niet druk om.

            Opmerking


            • #81
              Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
              Als iemand klaagt over overlast, en het is aantoonbaar dan is het een feit bij hinderlijk gedrag, lawaai, stank. Overlast kan ook fantasie zijn of angst dan beantwoord aan een beeld of vooroordeel.
              Als je overlast ervaart, hoor je erbij en heb je ook recht van spreken. Ik heb overlast, ik besta, ik heb recht van spreken. Als iemand zegt ik woo in de binnenstad. Dan heb je erom gevraagd, erom vragen telt niet mee.
              Ieder probeert zijn eigen waarheid te creëren. Discussie heeft daarom weinig zin, maar je kan je ei even kwijt.
              Het is zo wie zo een slappe opmerking je woont in de binnenstad
              dus het is jouw keus.
              26 jaar terug had ik geen last van lallende studenten nu wel
              en die keuze heb ik NIET gemaakt.

              Opmerking


              • #82
                internet coffee-shops

                de oplossing!?
                verkoop via internet en bezorging per koerierdienst (indien gewenst aangetekend)

                -hetgeen gezien alle overige verkoop en handel van verschillende producten en waren ook perfect blijkt te werken <> en is dus in deze samenhang "ik bestel via internet van thuis uit en krijg daar netjes bezorgd"
                -heb de paypal garantie tot aan de deur.
                -heb geen reistijd nodig naar die locatie (dus bespaar mij ook de benzine voor de reis = x gram meer wiet)
                -heb geen rivaliserende bendes achter me aan of moet me met dat scooter gajes afgeven
                -heb het genot van thuisgebruik hetgeen veiliger is dan dicht gedreund in de auto van Maastricht naar Huis rijden.

                voordeel
                de Burger hoeft die Brommer / Scooter Rotjongens niet meer te zien
                de Burger hoeft ook die Bestelbussen van waaruit de handel aan de brommer-jongens plaatsvindt ook niet meer in hun straat te zien
                de Burger heeft minder last van die auto-koeriers die nachtelijke rondjes rijden door de wijken
                de Burger kan er zeker van zijn dat de politie en interpol het in de gaten houdt (wegens meerdere redenen worden nadere feiten daarover niet gepubliceerd)

                nadeel
                het wordt saai en stil in Maastricht
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #83
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                  het wordt saai en stil in Maastricht
                  Stilte kan heel mooi zijn Antonius en saai in Maastricht? Dat kan niet, zeker niet als MO-ers onderweg zijn

                  Opmerking


                  • #84
                    Inderdaad de oplossing bestel per koerierdienst.
                    tot daar nog niemand op gekomen is.

                    En saai in maastricht

                    in maastricht is het nooit saai!

                    Opmerking


                    • #85
                      ook die moeten meer chatten en niet de stad onveilig maken

                      was natuurlijk een grapje,

                      maar het geneuzel met wiet moet naar mijn mening veel slimmer aangepakt worden
                      een pas voor wiet is belachelijk

                      wanneer krijgen we een euthanasie pas? een armoede pas? een Albert Heijn Pas? een Maastricht centrum pas? een mariadorp pas? een pvda pas? een hondenlosloop pas?

                      te gek voor woorden dus.

                      die persoon die overlast bezorgd moet betalen, dus aangetekend en of per koerier met electro-auto.
                      en als ik niet tabak mag roken <> mogen zij dat ook niet in een etablissement
                      mvg
                      Last edited by Antonius; 2 mei 2012, 14:34.
                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • #86
                        Positieve geluiden publiek bij politiecontroles wietpas







                        Positieve geluiden publiek bij politiecontroles wietpas
                        02-05-2012 | 15:50|regiopolitie Limburg-Zuid
                        Het publiek reageert overwegend positief op de controles die de politie vanaf gisteren doet rondom het gewijzigde beleid bij coffeeshops en de invoering van de wietpas. De politie grijpt de controles aan als middel om de veelal buitenlandse bezoekers te informeren over het nieuwe beleid en door een flyer met de nieuwe regels uit te reiken.

                        De controles vinden komende tijd op verschillende manieren en tijden plaats. Grensverkeer wordt regelmatig geconfronteerd met een politiecontrole. Parkeerplaatsen langs de uitvalswegen worden besurveilleerd en politiemensen reizen mee op trein en bus naar en van Aken en Luik. Tijdens sommige controles wordt samengewerkt met de spoorwegpolitie, medewerkers van Toezicht & Handhaving van de gemeenten en/of de Koninklijke Marechaussee. In Kerkrade is er sprake van 'gemengde' patrouilles met een Nederlandse en een Duitse politieman. Verder worden alle 23 in de politieregio Limburg-Zuid gevestigde coffeeshops in de gaten gehouden waarbij de algemene indruk tot nu toe is dat ze zich aan het afgesproken beleid houden.

                        Bij een van de gisteren gehouden controles werd op de Nieuwstraat in Kerkrade een wiettaxi gecontroleerd. In de auto werden 32 gripzakjes met softdrugs aangetroffen. De bestuurder, een inwoner van Kerkrade, werd aangehouden. Hij werd al eerder betrapt bij het optreden als wiettaxi. Eveneens in Kerkrade werd een man aangehouden met 17 zakjes met hennep en een ploertendoder. De man, een medewerker van een coffeeshop die voor zijn baan vreest, probeerde een handeltje voor zichzelf op te zetten en ving klanten op in de buurt van het Roda-stadion.

                        © Copyright Politie Limburg-Zuid 2010

                        Opmerking


                        • #87
                          Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                          Inderdaad de oplossing bestel per koerierdienst.
                          tot daar nog niemand op gekomen is.

                          En saai in maastricht

                          in maastricht is het nooit saai!
                          Klaas ben je Fugazi al vergeten en wat hij al jaren terug schreef ?
                          Drugs werden per taxie(drugstaxi) al afgeleverd in Maastricht al jaren terug dus zo nieuw idee is het niet

                          Opmerking


                          • #88
                            Ik kom net terug uit de stad. Ben zelf eens gaan kijken hoe het er nu is.
                            Wat blijkt?
                            Geen drugsrunner te bekennen in de stad.
                            De Van Hasseltkade, de Kleine Gracht en de Hoenderstraat zijn keurige straten geworden.
                            Geen overlast te bekennen.

                            Op Facebook las ik dat tegenover de Praxis nu gedeald zou worden. Dus naar de Praxis gereden.
                            Niets, nada, niënte.......

                            Dat kan allemaal een momentopname zijn, maar voorlopig ziet het allemaal goed uit.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #89
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Ik kom net terug uit de stad. Ben zelf eens gaan kijken hoe het er nu is.
                              Wat blijkt?
                              Geen drugsrunner te bekennen in de stad.
                              De Van Hasseltkade, de Kleine Gracht en de Hoenderstraat zijn keurige straten geworden.
                              Geen overlast te bekennen.

                              Op Facebook las ik dat tegenover de Praxis nu gedeald zou worden. Dus naar de Praxis gereden.
                              Niets, nada, niënte.......

                              Dat kan allemaal een momentopname zijn, maar voorlopig ziet het allemaal goed uit.
                              Bij de Praxis wordt gedeald in planken en schroeven Pier .

                              Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je geen enkel idee hebt hoe die dealers te werk gaan, die staan echt niet zichtbaar te wachten totdat iemand hen ziet. Ben je al eens door het park van de Via regia gelopen, of de Dousbergweg...?

                              Opmerking


                              • #90
                                Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                                (..)
                                Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je geen enkel idee hebt hoe die dealers te werk gaan, die staan echt niet zichtbaar te wachten totdat iemand hen ziet. Ben je al eens door het park van de Via regia gelopen, of de Dousbergweg...?
                                Laten we het daar maar op houden
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X