Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Invoering wietpas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Bron.maastricht dichtbij

    Hoes: Amsterdamse coffeeshops moeten wiet blijven verkopen aan buitenlanders

    zo, 2012-09-09 09:49 — maarten van laa...
    AMSTERDAM/MAASTRICHT - Burgemeester Hoes van Maastricht vindt dat Amsterdamse coffeeshops na de geplande invoering van de wietpas per 1 januari 2013 wiet moeten kunnen blijven verkopen aan buitenlanders. Dat heeft de Maastrichtse burgemeester gezegd tegenover de Amsterdamse nieuwszender AT5.

    (hoes burgemeester Amsterdam??)

    Hoe rijmt zijn uitspraken met de uitspraken zie topic 331

    Opmerking


    • Volgens mij is burgemeester Hoes gewoon op campagne, maar voor wat of wie? Wie is zijn grote planneninfluisteraar? Wat wil hij bereiken? Maar ik heb alleen maar vragen zoals jullie zien.

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        Volgens mij is burgemeester Hoes gewoon op campagne, maar voor wat of wie? Wie is zijn grote planneninfluisteraar? Wat wil hij bereiken? Maar ik heb alleen maar vragen zoals jullie zien.
        Het zou misschien verstandiger zijn om zich meer met de Maastrichtse
        politiek. bezig te houden

        Dan heeft die al genoeg te doen,,
        (dacht ik zo):(

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
          Bron.maastricht dichtbij

          Hoes: Amsterdamse coffeeshops moeten wiet blijven verkopen aan buitenlanders

          zo, 2012-09-09 09:49 — maarten van laa...
          AMSTERDAM/MAASTRICHT - Burgemeester Hoes van Maastricht vindt dat Amsterdamse coffeeshops na de geplande invoering van de wietpas per 1 januari 2013 wiet moeten kunnen blijven verkopen aan buitenlanders. Dat heeft de Maastrichtse burgemeester gezegd tegenover de Amsterdamse nieuwszender AT5.

          (hoes burgemeester Amsterdam??)

          Hoe rijmt zijn uitspraken met de uitspraken zie topic 331
          Vind zijn uitspraken zo tegenstrijdig de laatste tijd.
          Het zal toch niet zijn dat Onno nu ook ge......

          Opmerking


          • Het zou misschien verstandiger zijn om zich meer met de Maastrichtse
            politiek. bezig te houden
            Dan heeft die al genoeg te doen
            Daar heb je het al:

            Negen van de elf Maastrichtse gemeenteraadsfracties eisen uitleg van burgemeester Onno Hoes over diens uitlatingen over de koffieshoptoeristen in Maastricht. Hoes noemde hen bij Nieuwsuur 'uitschot' en sprak tegenover lokale zender AT5 over 'criminele drugstoeristen'.


            Fractievoorzitter Bert Jongen wil weten of Hoes kan aantonen dat drugstoeristen in Maastricht crimineler zijn dan in Amsterdam. Hoes noemde de buitenlandse drugskopers in Amsterdam 'luxe toeristen'.

            bron: de Limburger

            Zoals het een ware VVD'er betaamt, heb ik een zeer goede neus voor alles dat 'luxe' is. Neem dat maar van mij aan. Heer Jongen.

            Opmerking


            • De uitspraken van Hoes hebben al geleid tot deze Facebook pagina: https://www.facebook.com/OnnoHoesMoe...cht?ref=stream

              Opmerking


              • Maastricht Dichtbij dinsdag 18 september
                Peter Eberson, Dichtbij redacteur

                MAASTRICHT - Een schokkende reportage in PowNews gisteravond over de drugsoverlast in Maastricht. Met verborgen camera werd het failliet van de wietpas pijnlijk in beeld gebracht. Drugsdealertjes van amper twaalf jaar, een minister die doet alsof zijn neus bloedt en een straathandel die alleen nog maar toeneemt.

                Het tv-programma maakte al eerder een reportage meteen na de invoering van de wietpas in mei. Toen al was te zien dat de handel zich verplaatste naar straat. Gisteravond was duidelijk te zien dat de dealers steeds jonger worden en dat ze lak hebben aan de politie. ,,Ik heb schijt aan de politie," vertelde één van hen. ,,Als ze me pakken ga ik even zitten en dan kom ik weer vrij," liet de ander weten.

                De reportage maakte duidelijk dat de drugshandel op straat van grote groepen jonge drugsrunners is, die niet alleen op scooters maar ook op de fiets drugs leveren. Waarschijnlijk omdat ze te jong zijn om brommer te mogen rijden. Maar wel soft- en harddrugs verkopen aan drugstoeristen.

                Het meest genant was de reactie van minister Ivo Opstelten. Die sprak van een groot succes van de wietpas. ,,Ik krijg elke dag de feiten door en we kunnen zeggen dat in Maastricht de drugstoeristen weg zijn. Die zijn allemaal in Frankrijk of België terug."

                Meteen na de invoering van de wietpas werd een speciaal politieteam opgezet om de handel te bestrijden. Met weinig resultaat. Er zijn wel aanhoudingen, maar de dealers nemen dat risico voor lief. De handel levert immers te veel geld op om te stoppen.

                KLIK HIER VOOR DE UITZENDING

                (Item begint bij 7.45)
                't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
                is es Mestreechteneer te mage leve ...

                Opmerking


                • Het enig schokkende vond ik, dat Dhr. Opstelten niet wist, dat er zo'n jonge dealertjes rondspringen. Dat was ook al het geval voor dat er sprake was van de invoering van de wietpas. Bron: eigen waarneming. En als je als cameraploeg gaat zoeken naar schokkende feiten, vind je deze altijd.

                  Opmerking


                  • Het 'schokkende' aan de 'reportage' (duurt amper 4 minuten) is de aankondiging (tsunami...) het vuige camerawerk en de knip en plak montage. . Verder lijkt Opstelten even van zijn a-propos gebracht als hij het woord 'minderjarig' hoort. Daarna valt hij terug in de bekende kalmerende bewoordingen.
                    Het is wachten op een nieuwe minister van justitie en nieuwe halfzachte maatregelen.

                    Opmerking


                    • Onno Hoes: “Jullie in Amsterdam hebben de luxe toeristen in de coffeeshops, wij in Maastricht het uitschot”.
                      Deze zin toont gewoon aan dat Hoes totaal niet weet waar hij over praat.

                      De wietpas is, vooral in Maastricht, echt symboolpolitiek.
                      De echte problemen hebben niets met koffieshops te maken maar met het feit dat Maastricht het grootste drugshandelshuis van de euregio is.
                      En dan heb ik het niet over wiet maar over 'echte' drugs als heroine en cocaine. En dat trekt natuurlijk het door Hoes genoemde ''uitschot'' aan.
                      Uit heel West-Europa komen ze hier hun harddrugs halen en die is dus echt niet verkrijgbaar bij een koffieshop.

                      Nu mogen de ''luxe toeristen'' de koffieshop niet meer in, waardoor we deze groep dus kwijt zijn, deze toeristen zullen naar Nijmegen/Amsterdan oid moeten.
                      Dus de ''luxe" koffieshop toeristen word de weg versperd terwijl het ''uitschot'' gewoon zijn bestelling kan blijven komen halen bij de eerste de beste drugsrunner.

                      Opmerking


                      • De termen luxe en uitschot toerisme gebruiken is toch vooral bedoeld als VVD campagnepraat om de wietpas in Maastricht goed te praten. Moeten we daarmee doorgaan?
                        Verder heeft de status van Maastricht als het grootste drugshandelshuis van de euregio ernstig te lijden vanwege het wegblijven van grote groepen buitenlandse coffeeshopbezoekers, hoezeer de straathandel ook zijn best doet.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jeanpagne Bekijk bericht
                          Onno Hoes: “Jullie in Amsterdam hebben de luxe toeristen in de coffeeshops, wij in Maastricht het uitschot”.
                          Deze zin toont gewoon aan dat Hoes totaal niet weet waar hij over praat.

                          De wietpas is, vooral in Maastricht, echt symboolpolitiek.
                          De echte problemen hebben niets met koffieshops te maken maar met het feit dat Maastricht het grootste drugshandelshuis van de euregio is.
                          En dan heb ik het niet over wiet maar over 'echte' drugs als heroine en cocaine. En dat trekt natuurlijk het door Hoes genoemde ''uitschot'' aan.
                          Uit heel West-Europa komen ze hier hun harddrugs halen en die is dus echt niet verkrijgbaar bij een koffieshop.

                          Nu mogen de ''luxe toeristen'' de koffieshop niet meer in, waardoor we deze groep dus kwijt zijn, deze toeristen zullen naar Nijmegen/Amsterdan oid moeten.
                          Dus de ''luxe" koffieshop toeristen word de weg versperd terwijl het ''uitschot'' gewoon zijn bestelling kan blijven komen halen bij de eerste de beste drugsrunner.
                          Maastricht en drugs zijn al velen jaren voor dat er een coffieshop was met elkaar verbonden.

                          "Vroeger" werd er in veel uitgaans gelegenheden gehandeld .

                          En ook toen was het crimineel gedrag van de personen die dit deden groot.

                          Als de kasteleins van toen hun boekje eens open deden dan zouden menig oortjes nog gaan trillen van verbazing wat deze kasteleins toen te verduren hadden.

                          Opmerking


                          • Meer drugsoverlast in Maastrichtse wijken



                            De overlast als gevolg van drugs in de Maastrichtse wijken is toegenomen sinds de invoering van de wietpas. Dat leert een rondgang langs zeventien buurtplatforms in de stad.


                            Maastricht
                            Van onze verslaggever

                            Slechts één buurtplatform – Sint Maartenspoort – vindt dat de overlast van drugsrunners is afgenomen. In Brusselsepoort, De Heeg, Limmel, Statenkwartier, Céramique, Heugemerveld en Boschpoort wordt een toename van de overlast geconstateerd, zeggen de buurtplatforms.
                            http://www.limburger.nl/article/2012...richtse_wijken

                            Opmerking


                            • Drugsoverlast in Maastrichtse wijken

                              In Wijckerveld is de overlast afgenomen.

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                                In Wijckerveld is de overlast afgenomen.
                                in Kommelkwartier is de overlast afgenomen.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X