Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Invoering wietpas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Marc Josemans (VOCM) over stopzetten wietpas: “Niet meer dan symboolpolitiek”

    Geplaatst op 20 November 2012


    Coffeeshopbezoekers moeten nog steeds een geldig GBA bewijs tonen
    Marc Josemans

    Marc Josemans, voorzitter van de Verenigde Officiële Maastrichtse Coffeeshops (VOCM) is niet erg onder de indruk van het per direct afschaffen van de wietpas. “Feitelijk verandert er bitter weinig. Bezoekers van coffeeshops moeten nog altijd een document Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) tonen niet ouder dan drie maanden. Daar betalen ze leges voor en ze moeten aan de ambtenaar in functie uitleg gegeven waarom ze het GBA nodig hebben. tonen om toegelaten te worden. Niemand binnen de overheid kan of wil vertellen wat met die gegevens gebeurt. Mensen in het algemeen en coffeeshopbezoekers in het bijzonder willen dit niet.”

    dit klopt.

    je betaalt ruim 11 euro voor het papiertje
    en het is maar een bepaalde tijd geldig..

    bron maastricht Aktueel 20-11-2012.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
      je betaalt ruim 11 euro voor het papiertje
      en het is maar een bepaalde tijd geldig..
      Ik snap niet dat de voor elke Nederlander VERPLICHTE Nederlandse IDcard (of paspoort) niet voldoende is

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
        Regels zijn regels, een man een man, een woord een woord,
        Burgemeester Hoes houdt zich aan afspraken, zoals het hoort !
        De regeltjes worden al soepeler Wigo..


        Hoes gaat de komende weken de wijken in om met burgers te praten over drugsoverlast

        maastricht bichtbij 20-11-2012

        Opmerking


        • Gaat Hoes ook uitleggen hoe de coffeeshops bevoorraad mogen worden? Door de kaboutertjes?

          De straffen voor hennepteelt verhogen en tegelijk mensen weer de coffeeshop inlokken. Als je het maar niet hoeft te zien. Hypo-krezie ohne grenzen!


          Nog maar eens een link naar de NCRV documentaire over nederwiet.
          Last edited by ; 21 november 2012, 11:21.

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
            Gaat Hoes ook uitleggen hoe de coffeeshops bevoorraad mogen worden? Door de kaboutertjes?

            De straffen voor hennepteelt verhogen en tegelijk mensen weer de coffeeshop inlokken. Als je het maar niet hoeft te zien. Hypo-krezie ohne grenzen!


            Nog maar eens een link naar de NCRV documentaire over nederwiet.
            Niet altijd klagen Dhr Kermit.
            hij komt weer luisteren naar jullie (de burgemeester)
            heeft die in 2011 toch ook al gedaan!!

            Alles komt goed.

            Opmerking


            • Al 20 jaar problemen met softdrugs veroorzaakt door regelgeving. Soms landelijk, vaak op gemeentelijk niveau. Softdrugs zijn geen eerste levensbehoefte maar domineren een stadsbeeld. De softdrugsindustrie verdient geld en de handhaving kost de gemeenschap geld. En dan ook nog klagen over kosten om de shops te bezoeken! Als ik wil ga vissen moet ik ook een vergunning kopen en mij identificeren. Als je om b.v. loopbaanvoorzichtigheid niet geregistreerd wil worden moet je geen softdrugs gebruiken, heel simpel. Wat betreft de dealers die een buurt verpesten: er uit meppen! De enige taal die men verstaat.

              Opmerking


              • Eruit meppen! Hier eruit en daar er weer in zal je bedoelen. Het waterbed effect.
                Als er politie op de van Hasseltkade is, lopen de klojo's door de Boschstraat of elders.

                Als laatste bijdrage van mijn kant in de discussie over de invoering wietpas nog enkele ... stellingen.

                Overlast is een gevoel gaat vaak samen met ongenoegens en machteloosheid van algemene en/of persoonlijke aard.
                Straathandel komt mede door hypocriete wetgeving van de wetgevers en hun war on drugs.
                Geef jonge dealertjes een verplichte omscholing.
                Zorg voor legale kweek en hou de distributie scherp in de gaten.
                Weer de buitenlanders die in eigen land nergens heen kunnen.

                Opmerking


                • Jammer dat er niet gemept mag worden. Laat je maar treiteren.

                  "Geef jonge dealertjes een verplichte omscholing": theorie bedacht vanuit een comfortabele stoel. Werkt in de praktijk maximaal voor 10%. Ik heb er ervaring mee. En bij legale kweek de criminelen er buiten houden? Ik moet dat nog zien. Maar ieder zijn mening.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                    Zorg voor legale kweek en hou de distributie scherp in de gaten.
                    Dat is ook mijn mening maar dat lukt alleen als b.v alle Europese landen mee doen .

                    De criminelen zou daar mee een gevoelige slag mee worden toegediend.

                    Het bezoek van buitenlanders aan coffieshops meteen voorbij daar ze dan
                    in eigen land terecht kunnen.

                    Geen stroom "pikken" en minder brand gevaar in woonomgevingen .

                    De achterdeur van coffieshops zijn dan meteen dicht.


                    Dan zou men ook nog iets "verdienen" inplaats dat het zoals nu veel geld kost.

                    Persoonlijk zie in alcohol meer gevaar dan in wiet ook al maak soms gebruik van het eerste .

                    Opmerking


                    • Het lijkt mij goed als we dit onderwerp zoals besproken afsluiten en een nieuw draadje openen met als onderwerp nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht.

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X