Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Invoering wietpas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ik weet nooit wat ik van die maastricht.dichtbij berichtjes moet denken. Ik zie zelden een naam van een redacteur erbij staan (soms "cindy, dichtbij redacteur"), je weet dus niet waar zo'n bericht vandaan komt en het is dus ook op geen enkele manier te controleren. Het valt me alleen op dat wie er ook achter zit, weinig positiefs te melden heeft over de invoering van de wietpas, terwijl ik uit andere bronnen juist meen te begrijpen dat het effect van de pas wel degelijk positief is.

    Opmerking


    • Ben van mening dat het sterk overtrokken wordt.
      Wat wel zeker is dat het nu veel rustiger is op die plaatsen van de koffie shops.
      je kunt nu rustig wandelen parkeren is ook geen probleem.
      Een duidelijk bewijs om de koffie shops te verplaatsen naar de grens van maastricht.
      liefs in de oude grens kantoren.
      Dan kunnen ze weer rechtstreeks terug waar ze vandaan komen.

      Dit alles hebben we te danken aan jaaaaren lang slap beleid.

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
        Ik weet nooit wat ik van die maastricht.dichtbij berichtjes moet denken. Ik zie zelden een naam van een redacteur erbij staan (soms "cindy, dichtbij redacteur"), je weet dus niet waar zo'n bericht vandaan komt en het is dus ook op geen enkele manier te controleren. Het valt me alleen op dat wie er ook achter zit, weinig positiefs te melden heeft over de invoering van de wietpas, terwijl ik uit andere bronnen juist meen te begrijpen dat het effect van de pas wel degelijk positief is.
        El loco is dat niet bij meerdere dagbladen ook niet zo denk dat een naam van een journalist niet zoveel tezeggen heeft (mijn mening).

        En als men het positief vind omdat men het probleem verplaats heeft van het centrum naar nog meer in de buitenwijkken dan vind het toch niet zo positief geslaagd naar mijn mening en ervaring er mee .

        Kan ook onderschrijven wat er in het stuk staat dat dealertjes vriendelijk naar je zwaaien als ze aan het "werk" zijn.

        Ik kan me er niet zo druk over maken op een dingna wel namelijk overal in de buurt die kleine plasticzakjes dat vind geen gezicht die zou de gemeente vaker moeten verzamelen want dat is een troep

        Opmerking


        • Uittreksel bevolkingsregister niet langer nodig in coffeeshop

          MAASTRICHT/SITTARD - Inwoners van Nederland die in Maastricht lid willen worden van een van de veertien coffeeshops hebben voortaan genoeg aan een paspoort. Net als hun collega's in andere Limburgse gemeenten met coffeeshops zijn Maastrichtse coffeeshophouders niet langer verplicht om een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA) te vragen, tenzij er twijfel bestaat of de aanvrager wel echt in Nederland woont.
          Burgemeesters van de acht Limburgse gemeenten met coffeeshops hebben daarover afspraken met elkaar gemaakt, maakte burgemeester Sjraar Cox van Sittard-Geleen vandaag bekend.
          ,,De coffeeshophouder is niet langer in overtreding als hij geen GBA-uittreksel kan overleggen'', zei Cox. Wel blijft de politie controleren of de mensen die op de ledenlijst staan ook echt in Nederland wonen. Als dat niet zo is, blijft de coffeeshophouder aansprakelijk."
          De burgemeester hopen dat met deze maatregel meer mensen lid worden van de coffeeshops die sinds 1 mei besloten clubs zijn. Volgens Cox hebben zich maar weinig mensen bij de coffeeshops ingeschreven uit angst voor schending van hun privacy. Dat leidde tot meer straatverkoop door illegale drugsdealers.
          In Maastricht ligt het aantal klanten dat zich wenst te laten registreren schrikbarend laag: de drie coffeeshops die open zijn hebben volgens VOCM-woorvoerder Marc Josemans samen nog geen honderd leden.

          Sinds de invoering van de wietpas, een kleine maand geleden, mogen coffeeshops in Limburg, Brabant en Zeeland alleen nog klanten toelaten die ingezetene van Nederland zijn. Ook mensen die de Nederlandse nationaliteit bezitten, maar niet in Nederland woonachtig zijn, moeten worden geweigerd.
          Volgens Josemans lijkt de 'geste' van de burgemeesters mooi, maar stelt zij in de praktijk niets voor. ,,Dit is de coffeeshophouders blij maken met een dooie mus. In feite zeggen ze: we leggen jullie de verantwoordelijkheid niet op, maar jullie blijven wel aansprakelijk."
          Josemans' eigen Easy Going is op last van Hoes voor een maand gesloten omdat de coffeeshop zich weigerde te houden aan de nieuwe regels die sinds 1 mei gelden. Er waren in strijd met de regels buitenlanders in de coffeeshop. Ook was geen ledenlijst zoals is voorgeschreven. Josemans hoopt via het kort geding gedaan te krijgen dat zijn zaak weer open mag totdat de bestuursrechter in een bodemprocedure een principiële uitspraak heeft gedaan over de nieuwe regels. Zo'n procedure kan vele maanden in beslag nemen. (ANP/Maastricht.dichtbij)

          Vond en vind het sowieso geldklopperij

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
            Ik weet nooit wat ik van die maastricht.dichtbij berichtjes moet denken. Ik zie zelden een naam van een redacteur erbij staan (soms "cindy, dichtbij redacteur"), je weet dus niet waar zo'n bericht vandaan komt en het is dus ook op geen enkele manier te controleren. Het valt me alleen op dat wie er ook achter zit, weinig positiefs te melden heeft over de invoering van de wietpas, terwijl ik uit andere bronnen juist meen te begrijpen dat het effect van de pas wel degelijk positief is.
            U was niet alleen El loco


            De wietpas, een verbetering of juist niet?

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
              Uittreksel bevolkingsregister niet langer nodig in coffeeshop

              Volgens Cox hebben zich maar weinig mensen bij de coffeeshops ingeschreven uit angst voor schending van hun privacy. Dat leidde tot meer straatverkoop door illegale drugsdealers.
              Als je betrapt wordt bij het illegaal kopen van drugs, wordt dan ook de privacy geschonden van de koper en verkoper? Zijn er legale drugsdealers in Nederland? Gedogen is niet legaliseren.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Als je betrapt wordt bij het illegaal kopen van drugs, wordt dan ook de privacy geschonden van de koper en verkoper? Zijn er legale drugsdealers in Nederland? Gedogen is niet legaliseren.
                Iets wat in feiten "ilegaal" is gedogen tientallen jaren is dat legaal?

                Opmerking


                • Gedogen

                  Gedoogbeleid is het beleid van een bestuursorgaan om overtredingen van een bepaalde wet niet te vervolgen. Men ziet af van het toepassen van handhavingsmiddelen. Gedoogbeleid kan het gevolg zijn van het onvermogen van handhavende instanties om bepaalde wetten te handhaven, maar kan ook een bewuste keus zijn als een wet of de handhaving ervan als niet zinvol wordt gezien, terwijl een wijziging of intrekking van de betreffende wet politiek te gevoelig ligt.
                  Het gedogen kan actief of passief gebeuren. Het actief of uitdrukkelijk gedogen wordt in een gedoogbeschikking vastgelegd. Is het afgeven van een gedoogbeschikking nog niet mogelijk dan kan men ambtelijk gedogen. Bij passief of stilzwijgend gedogen heeft het bestuursorgaan kennis van een overtreding maar treft geen maatregelen en treedt niet op.

                  Zelf ben ik tegen gedogen. Zoals eerder gezegd: schept onduidelijkheid en schuift problemen vooruit.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                    Zelf ben ik tegen gedogen. Zoals eerder gezegd: schept onduidelijkheid en schuift problemen vooruit.
                    Ben er ook geen voorstander van , buiten dat het onduidelijkheid schept en problemen vooruit schuift vind ik dat het zelfs ook problemen veroorzaakt .

                    Opmerking


                    • Burgemeester Hoes een maand na invoering: de wietpas is een groot succes

                      http://maastricht.dichtbij.nl/112/bu...s-groot-succes

                      Na het lezen van dit stuk kom tot de conclusie dat eerder het probleem
                      is verplaats dan dat dit is opgelost .

                      Opmerking


                      • Es towvallig iemes in de buurt vaan de Fraankestraot in W.V.V. kump, zal heer zien ouge oetloere. Soms waant me ziech daor in Luik, allein mèr Belzje oto's.
                        Ze koume aonreijje, loere vaanoet d'n oto eve roond, belle, reijje de Edisonstraot in, drèjje daor, koume terök, pikke 'n menneke, miestal mèt 'n "noord Aofrikaons" uuterlik, op tösse de lunchroom en 't "theehoes".
                        'N tien minute later koume ze weer terök, laote dat menneke oet en goon daan via de kortste weeg riechting otobaon.
                        Eederein zuut 't, behalleve de luij die 't mote zien, die luij zien nörregens te zien. Meldde heet gein nut, want es ze koume goon ze kontroleere op de blow sjeif, inplaots vaan hun ouge ins good de kos te geve.
                        Iech höb 't hielemaol gehad mèt de luij die verklaore tot d'r niks aon de hand is, 't weurt tied veur aksie, mote de bewoeners noe zèllevers 't hef in han goon neume, want daor drèjt 't estrein op oet es de handhavers vaan de gemeinte en de pelisie zoe door goon.
                        De wiekagente doen hun bès, mèr ouch zie kinne neet euveral tegeliek zien, en daorbeij kump tot in W.V.V. miejjer probleme zien, euverlas door de tunnelbowwers, aofgeslote weeg door de vervenging vaan de riolering op miejjer es ein plaots in de wiek, parkeerprobleme door studente, rotzooi in 't buurtpark, hangjäög en hangawwere zien heij mèr 'n paar veurbeelde vaan. Ouch daor mote de wiekagente hun aondach aon geve.
                        Dat doen de wiekagente good, ze zien trowwens ouch èrreg aonspreekbaar, ouch zoonder aofspraok, zoemèr inins aonspreke op straot, is veur hun gein probleem en ze stoon diech altied te woord en geve diech raod, dat moot ouch en maag ouch ins gezag weurde.
                        Kompleminte, Pieke

                        Opmerking


                        • Heel erg om dit te lezen over de situatie in WVV. Ik hoorde gisteren ook al op het radionieuws dat het aantal klachten over drugsoverlast in Maastricht dramatisch is toegenomen. Volgens burgemeester Hoes komt dat (deels) door de verhoogde aandacht voor de drugsproblematiek. Er is echt maar één oplossing: alles wat je ziet meteen rapporteren. En dan is het aan de politie om er bovenop te blijven zitten. Even een maand of twee volhouden, dan zal het aantal drugstoeristen echt wel afnemen en blijven de dealers vanzelf weg. Het is echt nu of nooit.

                          Opmerking


                          • [QUOTE=Pieke Potloed;159013De wiekagente doen hun bès...[/QUOTE]

                            Pieke, ik heb het Pascal en Youri ook nog maar eens doorgestuurd.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                              Heel erg om dit te lezen over de situatie in WVV. Ik hoorde gisteren ook al op het radionieuws dat het aantal klachten over drugsoverlast in Maastricht dramatisch is toegenomen. Volgens burgemeester Hoes komt dat (deels) door de verhoogde aandacht voor de drugsproblematiek. Er is echt maar één oplossing: alles wat je ziet meteen rapporteren. En dan is het aan de politie om er bovenop te blijven zitten. Even een maand of twee volhouden, dan zal het aantal drugstoeristen echt wel afnemen en blijven de dealers vanzelf weg. Het is echt nu of nooit.
                              Denk dat probleem nooit opgelost word .
                              Het was er al toen ik begon met stappen in het uitgaansleven in centrum en denk ook al er voor.
                              De gebruikers zullen ook morgen en over een week,maand en jaren hun
                              "spulletjes" nodig hebben en ook vinden.
                              Als straks de invoering van wietpas over het gehele land word ingevoerd
                              denk dat straathandel alleen maar zal toe nemen .(helaas)

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                                Pieke, ik heb het Pascal en Youri ook nog maar eens doorgestuurd.
                                Pascal kin iech good, Youri nog neet, mèr iech höb vaan huure zegke tot ouch zie daor hun bès doen.
                                Aon uzze kant vaan de A2 zien 't Huub en Xavier. Die wete wie iech euver hun dink.
                                Kompleminte, Pieke

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X