Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Invoering wietpas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
    Het was nog nooit zo rustig op de brusselsestraat en annalaan.

    Laat de tent maar dicht.
    Dat zeggen de Marokaanse dealertes ook.
    Die lopen binnen nu.

    Maar of dat nu de oplossing is.....

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door South Bekijk bericht
      Dat zeggen de Marokaanse dealertes ook.
      Die lopen binnen nu.

      Maar of dat nu de oplossing is.....
      WAAR is dan die exstra politie macht??
      WAAR is dan de ondersteuning Den Haag
      Of is het allemaal bla/bla.
      Wordt ons land dan geregeert door die gasten..

      Opmerking


      • Heb vanavond nog een 'drugsrunner' gesproken, omdat ik liever wat hoor uit eerste hand. Hij was van mening dat de coffeeshops niet te lang gesloten moeten blijven, 'omdat er op straat door collega's slechte wied verkocht wordt en het gevaarlijk wordt, omdat sommige jongens niet bang zijn om geweld te gebruiken' (er zou al een mes getrokken zijn, gisterenavond).
        Hij zelf probeert wat te verdienen wegens het verlies van zijn werk.
        Hij vertelde me ook een vreemd verhaal, dat de Missisisippi eigenaren - een hotel hebben gekocht voor buitenlandse klanten het zou volgens hem een 'van der valk hotel' zijn - hij snapte niet waarom de politie daar niets aan doet. Laat ik het voorlopig maar even bij een gerucht of indianenverhaal houden.

        Opmerking





        • -
          Weet jij waar dat ligt??


          Mestreech.

          de Maos - de Mèrret - Stokstraot - Vriethof - Stadsomwalling -
          Stadsparrek - St. Pieter - Wiek - Ceramique.


          Klik op :

          http://youtu.be/f-hvUpUQNIw

          Waar zijn dan al de maastrichtenaren die zo trots zijn op hun stad.


          --


          Opmerking


          • Feit is: Canabis is wereldwijd ingeburgerd.

            Zoals ik al eerder zei word in US meer geblowed dan hier.
            Als het niet mag is het leuker.

            Dealertjes hier laten ze lopen want kost te veel tijd en geld.
            (uit de mond van justitie)

            Met andere woorden, we waren op de juiste weg.
            Maar gaan nu de rotte appels spekken, en de schatkist benadelen.
            Overlast verhogen. Inkomsten staat verminderen.
            Aantal blowers laten toenemen.

            Bovendien meer alcohol verkopen (vervanging voor sommige mensen)
            Dus weer meer verslaving en geweld.

            Anyways, weet iemand nog het voordeel van de pas?

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door South Bekijk bericht
              Feit is: Canabis is wereldwijd ingeburgerd.
              (..)
              Met andere woorden, we waren op de juiste weg.
              Maar gaan nu de rotte appels spekken, en de schatkist benadelen.
              Overlast verhogen. Inkomsten staat verminderen.
              Aantal blowers laten toenemen.
              (...)
              Anyways, weet iemand nog het voordeel van de pas?
              Maar wacht even...... "Maastricht" heeft niet de canabis uit de stad verdreven, dat zijn de coffeeshophouders!
              Of ben ik nu gek?

              Bovendien heb ik nog nooit zo weinig drugsrunners in de stad gezien sinds afgelopen woensdag! Ja, er zijn nog steeds een paar drugsrunners, maar bij lange niet meer het aantal dat er tot 1 mei 2012 was.
              Allemaal die reportages van "objectieve" media en/of schreeuwende voorzitters van buurtplatforms of raadsleden ten spijt...... !

              Maar goed, ik heb maar één stel ogen en wellicht was ik herhaaldelijk op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.
              Kortom, ik weet het ook niet.

              Laten we nu een gewoon 3 weken wachten.
              Tot die tijd lees ik glimlachend, edoch met aandacht, alle mededelingen en probeer ik mezelf een goed beeld te vormen.
              Zouden meer mensen moeten doen.....
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Helemaal mee eens Pier.

                Niet alles wat er vertelt word is waar.
                Ik probeer me zoveel mogelijk bij de feiten te houden.

                Zo was er vanavond een belg op tv (betreft cafe easy) die zei in Maastricht te werken en zich gediscrimineerd te voelen.

                Maar diezelfde belg werkt als dealer in de cofeeshop Heaven 96.
                Niet helemaal eerlijk dus.

                De rest kan ik wel onderbouwen.

                We zien wel waar het schip strand.
                Alleen jammer dat eerlijkheid niet het langst duurt.

                Die met het meeste Geld en macht delen de lakens uit.

                Opmerking


                • Niet alles wat er vertelt word is waar.
                  Ik probeer me zoveel mogelijk bij de feiten te houden.
                  Een probleem daarbij is dat de coffeeshop wereld met zijn achterdeuren een gesloten wereld is. Ik heb zelf alleen de laatste dagen iets van Powned gezien, maar mis serieuze onderzoeks-journalistiek. Er wordt alleen maar de buitenkant gekeken, de visuele overlast, maar interessant zijn achtergrondverhalen.
                  Ik zou willen pleiten voor legalisering, dan heb je veel meer greep op de zaak. Volgende regering, haha ik vrees een illusie.

                  Opmerking


                  • http://maastricht.dichtbij.nl/stad/k...r-drugsrunners


                    MAASTRICHT – Boris van der Ham, de drugswoordvoerder van D66 in de Tweede Kamer, wil volgende week een debat met minister Ivo Opstelten (Justitie en Veiligheid) over de toename van drugsrunners na de invoering van de wietpas de afgelopen week. Het Kamerlid schrijft dat naar aanleiding van het feit dat de PvdA in Venlo vandaag een meldpunt is begonnen waar overlast gemeld kan worden. De partij krijgt veel signalen te krijgen over illegale drugsdeals en een toename van drugsrunners in de stad, staat in een verklaring.
                    'Tsunami illegale dealers Venlo', twittert Van der Ham. ‘Dit weekend zag ik met eigen ogen zelfde problemen Maastricht. Ik wil volgende week debat met Opstelten!’
                    Van der Ham was het afgelopen weekend in Maastricht, waar hij onder meer een bezoek bracht aan de Stemtent van D66.

                    Burgers zien dit al jaren.
                    Drugsrunners aanpakken is voor overheid schijnbaar lastiger dan coffieshops

                    Opmerking


                    • Maastrichtse coffeeshops blijven voorlopig dicht



                      VOCM-voorzitter Marc Josemans staat de internationale pers te woord. Foto ANP/Marcel van Hoorn

                      MAASTRICHT – De dertien Maastrichtse coffeeshops die zijn aangesloten bij de Vereniging van Officiële Coffeeshops Maastricht (VOCM), blijven voorlopig dicht. Zij doen dat niet uit protest tegen de wietpas, zoals burgemeester Onno Hoes van Maastricht vorige week tijdens een persconferentie aangaf, maar omdat zij de privacy van hun klanten niet kunnen garanderen.
                      Dat heeft VOCM-voorzitter Marc Josemans laten weten tegenover Maastricht.dichtbij. Volgens Josemans heeft de burgemeester ten onrechte de indruk gewekt dat zijn collega’s slechts twee weken lang de deuren zouden sluiten. ,,Ik kan u zeggen dat het voornemen bestaat om dicht te blijven zolang er geen duidelijkheid bestaat over hoe het precies gesteld is met de privacy”, aldus Josemans.
                      Sinds de invoering van de wietpas, precies een week geleden, mogen coffeeshops in Limburg, Brabant en Zeeland alleen nog klanten toelaten die ingezetene van Nederland zijn. Zelfs mensen die de Nederlandse nationaliteit bezitten, maar niet in Nederland woonachtig zijn, moeten worden geweigerd.
                      Omdat de coffeeshops met ingang van 1 mei bovendien besloten clubs zijn, dient in elke zaak een ledenlijst aanwezig te zijn. Coffeeshophouders die de lijst niet kunnen of willen overleggen, handelen in strijd met het zogeheten B-criterium (Besloten Club-criterium) en riskeren op basis daarvan sluiting.
                      ,,Daar zit nou net een van onze bezwaren”, aldus Josemans, die vorige week in zijn eigen coffeeshop Easy Going geweigerd heeft de lijst te overleggen en onder meer om die reden een sluiting van een maand aan zijn broek heeft hangen. ,,We weten eenvoudigweg niet wie de lijst allemaal onder ogen krijgt. In een van de twee coffeeshops in Geleen is vorige week bij een controle een kopie van de ledenlijst gemaakt. Dat is naar onze opvatting in strijd met de privacy.”
                      Zelf heeft Josemans vorige week, om een proefproces uit te lokken, bewust in strijd gehandeld met de nieuwe regels. Vorige week heeft burgemeester Hoes hem daarom een voornemen tot sluiting laten overhandigen, waartegen hij formeel bezwaar gemaakt heeft via een zogeheten zienswijze.
                      Duidelijk is nu al dat Hoes deze zienswijze naast zich neer zal leggen en een bevel tot sluiting voor een maand afgeeft. ,,Vervolgens starten wij een kort geding. Dat we naar verwachting gaan verliezen, omdat de voorzieningenrechter slechts zal kijken of het besluit tot sluiting op de juiste gronden is genomen”, zegt Josemans. Vervolgens zal het een maand of tien duren voordat er een beslissing is genomen in de echte, inhoudelijke rechtszaak.
                      Of hij al die maanden dicht blijft, zegt Josemans nog niet te weten, maar hij sluit het ook niet uit. ,,Waarom zou ik geen tien maanden dicht kunnen blijven? Je moet eens opletten wat ik allemaal kan”, aldus de VOCM-voorzitter.
                      Eerder stelde hij de gemeente Maastricht een torenhoge schadeclaim in het vooruitzicht als hij uiteindelijk door de rechter ('dat kan ook de Raad van State zijn', aldus Josemans) in het gelijk gesteld wordt.

                      Het beste lijkt het dat het iedere dag flink regent want dan heeft Maastricht het minste last van drugsrunners

                      Opmerking


                      • Het is 's avonds nog nooit zó rustig geweest in de Hoogbrugstraat!
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking


                        • Hoes positief over nieuwe regels koffieshops

                          Mensen die in de buurt van koffieshops in Maastricht wonen, zijn positief gestemd over het nieuwe koffieshopbeleid. Voor burgemeester Onno Hoes is dat een van aanwijzingen dat de strengere regels voor koffieshops werken. „Het systeem is werkbaar”, zei hij. De burgemeester gaf toe dat hij niet weet of de positieve signalen ook te maken hebben met de vrijwillige sluiting van 13 van de 14 koffieshops in Maastricht uit protest tegen het nieuwe beleid.

                          ANP

                          Hoes zei dinsdag tijdens een terugblik op de eerste week met het nieuwe koffieshopbeleid dat er 20 straatdealers zijn opgepakt. Dat zijn er meer dan
                          voorheen.

                          De afgelopen drie weken zijn er 170 meldingen binnengekomen van drugsgerelateerde overlast, vooral in buitenwijken. De meeste klachten gaan over dealen, drugsrunners en overlast van kopers.


                          Tja ik zou ook zeggen dat alles goed gaat "grinssssss"


                          Opmerking


                          • Hoes is van plan vol te houden, niet zwichten. Hij kan nu ook niet terug.
                            Ik kan beamen dat het rond de -gesloten- coffeeshops nog nooit zo rustig is geweest. Ik denk dat de meeste deals plaats vinden op plekken in of buiten de stad, waar koper en aanbieder weinig kans hebben om gesnapt te worden. Je spreekt op een willekeurige plek af. Tomtom brengt je er wel heen.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                              Hoes is van plan vol te houden, niet zwichten. Hij kan nu ook niet terug.
                              Ik kan beamen dat het rond de -gesloten- coffeeshops nog nooit zo rustig is geweest. Ik denk dat de meeste deals plaats vinden op plekken in of buiten de stad, waar koper en aanbieder weinig kans hebben om gesnapt te worden. Je spreekt op een willekeurige plek af. Tomtom brengt je er wel heen.
                              Als je bedoelt met buiten de stad de buiten wijken daar kan inkomen.
                              De jongens zwaaien gewoon lachend naar mensen die aandachtig kijken of ze willen zeggen wie doet ons wat .

                              Opmerking


                              • Zo lang de gepakte drugsrunners zo een zeer lage straf krijggen zullen dezen blijven.
                                Het niet stevig aanpakken van deze gasten is de oorzaak dat deze bezig
                                zullen blijven.
                                Geen taakstrafjes of EEN uurtje vastzitten maar stevig straffen en dan bedoel ook stevig straffen deze handel anders is het dweilen met de kraan open .

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X