Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Koopzondagen....

    Hoorde gisteren van Pechthold in P&W, dat de 2e kamer nog snel het intiiatiefvoorstel verruiming van het aantal koopzondagen heeft aangenomen. Maastricht zal straks waarschijnlijk ten prooi gaat vallen aan non-stop shoppen, dat we al kennen van andere steden. Men zal zo redeneren, 'we' niet kunnen achterblijven, dus de raad zal wel gaan instemmen.
    Wie 'we' zijn, zijn de mensen die ons alleen zien als consumenten en de stad als winkelparadijs, of er flink geld aan kunnen verdienen met de bekende troep met een hoge winstmarge.
    Het zijn niet de kleine 'kwaliteits' middenstanders, winkelpersoneel of mensen die om andere reden van de stad genieten of er in ...wonen.
    Dag 'zondagsrust' dus, en wat we ervoor terug krijgen is een zelfde bewegingspatroon als op andere dagen waarbij bijna alle verkeer tot vlakbij de binnenstad wordt geloodsd. Dit betekent in allerlei wijken en op aanvoerroutes. de nodige overlast van lawaaai, stank en drukte.
    Ben benieuwd of er nog enig verzet komt in Maastricht?
    Last edited by ; 3 november 2012, 15:16. Reden: Taal

    Opmerking


    • Het zijn niet de kleine 'kwaliteits' middenstanders, winkelpersoneel of mensen die om andere reden van de stad genieten of er in ...wonen.
      Dag 'zondagsrust' dus, en wat we ervoor terug krijgen is een zelfde bewegingspatroon als op andere dagen waarbij bijna alle verkeer tot vlakbij de binnenstad wordt geloodsd. Dit betekent in allerlei wijken en op aanvoerroutes. de nodige overlast van lawaaai, stank en drukte.
      Ben benieuwd of er nog enig verzet komt in Maastricht?

      Verzet laat me niet lachen

      Alle problemen in maastricht worden verlag.
      kijk naar het parkeren schuif steeds verder op.(vergunning houders)
      kijk naar de parkeer garage vrijthof oplossing verkeers regelaars.
      (ook nog van buiten de stad inplaats mtb)
      En de massa betaalt..
      Last edited by ; 3 november 2012, 13:18.

      Opmerking


      • Altijd maar winkels open. Men weet niet wat men de ondernemers en leveranciers aandoet. Inwoners van de stad: klaas heeft gelijk, er bestaat zoiets als genieten van rust. Ook in je eigen woonplaats.
        Maastricht is niet zo verzetterig, huppelt achter de randstad aan. Wanneer gaan we loskoppelen van de 7 Prov. en een eigen sociaal economisch belangengebied besturen? Niet alleen het paardje van Sinterklaas trappelt; ik ook.

        Opmerking


        • Snap veel ondernemers niet.
          Ik zeg altijd de mens kan EEN € toch maar een keer uitgeven
          en laat ze dan liever die € uitgeven op "goedkoperen" dagen van
          de week dan inplaats van op de zondag.

          Maar tja daarom ben ik misschien geen ondernemer

          Opmerking


          • Op de koffie bij Jan. Deel 29: Cindy Royen

            Nieuwe aflevering. Op de koffie bij Jan. Deel 29: Cindy Royen. Klik hier.

            Bron: Maastricht dichtbij.
            Last edited by Breur; 21 november 2012, 13:52. Reden: overvloed aan links verwijderd.

            Opmerking


            • Er zijn bestuurders die, om welke reden dan ook, vroegtijdig hun carrière (moeten) beëindigen.
              Soms worden ze gedwongen om te vertrekken, soms houden ze de eer aan zichzelf.
              De ene vertrekt met opgeheven hoofd, de andere met de staart tussen de benen.
              Zowel plaatselijk, regionaal als landelijk melden de media dit nieuws, dus niemand kan dit ontgaan.

              Zo ook in Maastricht zijn er enkele bestuurders die hun carrière vroegtijdig beëindigden.
              Van sommigen hoor je niets meer en anderen klimmen nog een stukje hoger op de bestuurlijke ladder.
              Persoonlijk vraag ik mij wel eens af hoe het komt dat bepaalde personen dan toch nog ergens gewild
              zijn om een functie te gaan bekleden ergo om op bepaalde plaatsen een belangrijke rol te gaan spelen.
              Maar goed, deze beslissingen hoef ik gelukkig niet te nemen en tevens heb ik daar geen kaas van gegeten.
              Toch kan ik het niet laten om af en toe mijn mening te ventileren, zo ook nu weer. Deze keer over:

              De eerste burger van Brunssum.

              De gemeenteraad van Brunssum heeft iemand voorgedragen,
              een bewuste keuze gedaan of bange hoop in donkere dagen ?

              SV Brunssum is geen MVV, dus daarin kan hij niet meer falen,
              en Maastricht hoeft gelukkig geen ‘bezoldiging’ meer te betalen.

              Ongetwijfeld zal Brunssum wel weten waarom zij hem koos,
              echter wees gewaarschuwd, deze man wordt soms snel boos !

              Bronnen melden dat de eerste burger op 15 januari kan beginnen,
              misschien is het goed als de gemeenteraad zich nog zal bezinnen.

              Mocht Brunssum vasthouden aan het voorstel, star, stijf of stug,
              veel succes met uw keuze, Maastricht hoeft hem niet meer terug !
              Mestreechter Geis mage beleve
              en dat door te kinne geve.
              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

              Opmerking


              • Maar hij was wel EEN van de enigen die het goed had gezien Wigo.

                Zou er zonder de bijdrage van Luc destijd er nu nog wel

                Een MVVke in Maastricht geweest zijn waar momenteel

                heel heellllllllll veel Maastrichtenaren trots op zijn .

                Opmerking


                • Luc Winants waarschijnlijk de nieuwe burgemeester van Brunssum

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                  Er zijn bestuurders die, om welke reden dan ook, vroegtijdig hun carrière (moeten) beëindigen.
                  (...)
                  Van sommigen hoor je niets meer en anderen klimmen nog een stukje hoger op de bestuurlijke ladder.
                  Persoonlijk vraag ik mij wel eens af hoe het komt dat bepaalde personen dan toch nog ergens gewild zijn om een functie te gaan bekleden ergo om op bepaalde plaatsen een belangrijke rol te gaan spelen.
                  (..)
                  Mocht iemand nog eens willen weten hoe het ging rond het aftreden van Luc Winants als wethouder van Maastricht op 21 september 2010, dan kan hij HIER zijn herinnering ophalen.

                  Je moet wel bedenken dat "barbertje" (lees: het CDA) toen toch moest hangen.
                  De VVD en GL wilden graag alsnog in de coalitie en de PvdA en D66 hadden nog een oude rekening te vereffenen met het CDA.
                  De "MVV-affaire" was een "gefundenes Fressen" voor de betrokken partijen.

                  De "fout" die Luc Winants feitelijk maakte was dat hij, bewust of onbewust, een marginale schuld van MVV, ik meen mij te herinneren dat het om een bedrag van ongeveer 60.000 euro ging, verzweeg.
                  De blunder van Luc Winants was dat hij, toen hij door een altijd oplettende Kitty Nuyts (LPM) hierop werd gewezen, niet reageerde en e.e.a. gewoon over het zomerreces tilde.
                  Had hij toen direct gezegd hoe de vork in de steel zat, dan was deze "affaire" het met een sisser afgelopen.
                  Overigens bewijst dit wel de meerwaarde van oplettende gemeenteraadsleden, zeg maar gerust de gemeentelijke luizen in de pels, zoals Kitty Nuyts!
                  Maar dat even terzijde.

                  Toen Luc Winants tijdens de raadsvergaderingen van 21 en 22 september 2010 e.e.a. moest uitleggen acteerde hij ook niet erg handig. Overigens het hele CDA was toen waarschijnlijk de kluts kwijt, want door al dit onhandig gemanoeuvreer moest uiteindelijk ook de onschuldige wethouder Jim Janssen van het CDA aftreden.

                  Ik ken Luc Winants niet goed genoeg om hem op zijn bestuurlijke/politieke vaardigheden te beoordelen.
                  Het is een oud D66'er. Dus geheel objectief ben ik dan al niet meer, maar goed, dat is zuiver subjectief. Ik geef het toe.

                  Blijft overigens dat hij destijds als wethouder in Maastricht wel een politieke doodzonde beging door (te lang) te zwijgen.
                  Toch denk ik echt dat een burgemeesterschap (in Brunssum) zeker tot de mogelijkheden behoort als je ooit, na bijna 5 jaar (!), bent weggestuurd als wethouder vanwege feitelijk een politieke afrekening.

                  Er zijn zelfs gewaardeerde politici, van alle gezindten, die, na ergens te zijn opgestapt, minister zijn geworden
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Heeft iemand de Gemeentelijke Begrotingskrant al doorgevlooid?

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                      Nieuwe aflevering. Op de koffie bij Jan. Deel 29: Cindy Royen. Klik hier.

                      Bron: Maastricht dichtbij.
                      correctie..
                      Op topic 952 staan ..
                      bij jan op de koffie 21 kandidaten

                      hier onder de onbrekende


                      Eerdere afleveringen van Op de koffie bij Jan:
                      http://maastricht.dichtbij.nl/regio/video-koffie-jan-deel-28-kitty-nuyts
                      http://maastricht.dichtbij.nl/regio/video-koffie-jan-aflevering-27-pie-f...
                      http://maastricht.dichtbij.nl/regio/video-koffie-jan-deel-26-henri-cortjens


                      http://maastricht.dichtbij.nl/regio/video-koffie-jan-deel-22-ramazan-ekinci
                      Last edited by ; 21 november 2012, 22:02. Reden: andere staan elders vermeld

                      Opmerking


                      • Begroting 2013

                        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                        Heeft iemand de Gemeentelijke Begrotingskrant al doorgevlooid?
                        De Gemeentelijke Begrotingskrant?
                        Heb ik iets gemist, of bedoel je de begroting 2013, zoals die gepresenteerd werd tijdens de raadsvergadering van 23 oktober 2012?

                        Overigens heb ik ook die begroting niet doorgevlooid.
                        Enkel wat high-lights.
                        Dat is echt zéér saaie kost (vind ik)
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Begrotingskrant 2012-2013

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                          De Gemeentelijke Begrotingskrant?
                          Heb ik iets gemist, of bedoel je de begroting 2013, zoals die gepresenteerd werd tijdens de raadsvergadering van 23 oktober 2012?
                          Cadeautje in de brievenbus-met-huis aan huiskranten-maar-zonder-reclame:
                          'Begrotingskrant gemeente Maastricht', 24 pp. inclusief omslag, handzaam krantenformaat.

                          Op pagina 3 (een beetje klungelig geredigeerd) het credo van het voltallig afgebeeld gemeentebestuur dat 'blij is u opnieuw een sluitend financieel vooruitzicht te kunnen voorleggen'.

                          Is Haas nog niet langs geweest?

                          Opmerking


                          • Breaking news:

                            Vanavond in Nieuwsuur. Miljoen voor familie woonachtig in de Vinkenslag.

                            Volgens Nieuwsuur is de overeenkomst met de familie opmerkelijk, omdat ze volgens de beleidslijn geen recht zou hebben op een nieuwe plek. De familie kwam niet door de vereiste BIBOB-screening op criminele antecedenten. Ze is in beroep gegaan tegen deze negatieve beoordeling
                            Bron nos

                            Opmerking


                            • Miljoen euro voor woonwagenbewoners

                              Bekijk De plaatsing van een chalet op woonwagenkamp Nieuwsuur
                              Toegevoegd: maandag 10 dec 2012, 13:07

                              De familie S. moest met de vergoeding de verplaatsing van drie woonwagens bekostigen. Dat kostte volgens het bedrijf dat de verplaatsing verzorgde maar €95.000,-. Met de overige negen ton moest de familie nog wel zorg dragen voor een betonplaat, hekwerk en aansluitingen.
                              Schrikken

                              Gemeenteraadslid Roxanne van Wunnik, die het dossier-Vinkenslag al zes jaar intensief volgt: "Dit is behoorlijk schrikken en het bevestigt alle angsten die ik van het begin af aan had in dit dossier." Ook direct betrokkenen bij het project noemen het uitgekeerde bedrag fors. Peter van den Bogaert, projectmanager van 2005 tot 2008 zegt: "Ik weet niet of dat wel echt nodig is geweest". Loek Heinsman van Integra woonwagenzaken:"Ik vergelijk het met andere projecten en dan vindt ik dit vrij hoog." Volgens Heinsman waren de autohandelaren de gemeente de baas in de onderhandelingen.
                              Afkopen

                              Volgens verantwoordelijk wethouder Costongs is met het miljoen ook het risico op schade afgekocht. Maar volgens de vervoerder, de firma van Rijn uit Harderwijk, is er nagenoeg geen schade ontstaan. Van Rijn adviseerde de gemeente naar eigen zeggen al in 2004 om de risico's niet af te kopen maar een reserve voor schade opzij te zetten. De gemeente koos echter voor afkopen.
                              BIBOB-screening

                              De overeenkomst met de familie S. is opmerkelijk omdat ze volgens de beleidslijn geen recht had op een nieuwe plek: ze kwamen niet door de vereiste BIBOB-screening op criminele antecedenten. Het bedrijf van Willem S was volgens gemeentelijke stukken illegaal gevestigd. Ook kreeg hij een grote navordering van de FIOD. Vorige maand werd hij ook nog veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf voor grootschalige BTW-fraude.
                              Hoger beroep

                              De familie S. is in beroep gegaan tegen de negatieve BIBOB-beoordeling. De zaak dient in januari. Als de familie het hoger beroep verliest kan de gemeente hen alsnog verbannen van de Karosseer. Wel staat in de contracten dat er dan opnieuw een verhuisvergoeding wordt uitgekeerd 'waarvan de hoogte is gebaseerd op de huidige vergoeding'. Hiervoor is al geld gereserveerd in de begroting.
                              45 miljoen euro

                              De Vinkenslag werd gesaneerd in opdracht van toenmalig burgemeester Gerd Leers vanwege hennepteelt, illegale sloperijen en intimidatie van ambtenaren. Het project werd begin dit jaar afgerond en kostte bijna 45 miljoen euro, tien miljoen meer dan gepland.

                              http://nieuwsuur.nl/onderwerp/449993...nbewoners.html

                              De wethouder krijgt het nu natuurlijk weer in zijn schoentje geschoven
                              maar men vergeet wel dat hij dit moest doen voor zijn baas.
                              Nog bedank meneer Leers
                              Last edited by Pier; 15 december 2014, 19:59. Reden: Verwijderen foto ivm ontbreken auteursrecht

                              Opmerking


                              • Costongs onder vuur over vergoeding familie wwk Vinkenslag

                                Vandaag, 10 december 2012, melden diverse media dat een familie van het voormalige wwk Vinkenslag, tegenwoordig omgedoopt tot bedrijventerrein Karrosseer, 1.000.000 euro hebben gekregen voor de verhuizing van 3 woonwagens.
                                De feitelijke kosten zouden rond de 300.000 euro hebben gelegen.
                                Dit althans beweert het CDA gemeenteraadslid Roxanne van Wunnik.
                                Nieuwsuur zal vanavond over deze affaire (?) bericht doen.
                                In een eerste reactie zegt verantwoordelijk wethouder Jacques Costongs dat het om een "knullig factuurtje" gaat waarover Nieuwsuur beschikt, waarvan je niets kunt afleiden.

                                Vanavond op L1 om 21.30 uur en om 22.00 uur bij Nieuwsuur zullen we wel meer feiten horen.
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X