Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • ik erger me gewoon aan vuilnis op straat!
    ik woon zelf midden in het centrum van Wijck!
    Als ik 's morgens de hond uitlaat zegt zelfs de man van de veegwagen dat ik het "zakje hondedrol" voor z'n wagen mag gooien om het kwijt te raken.
    Maar weet je hoeveel van die "zakjes" in de goot gedumpt worden?
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
      ......
      Ze zitten daar gewoon maar wat in die geparkeerde auto's en ze doen op dat moment absoluut niets wat niet mag. Ik weet 't, een mens moet tolerant zijn, ieder het zijne, maar ik kon niet helpen daar een onbehaaglijk gevoel bij te krijgen. Ik ben snel doorgelopen.

      Ik ken het gevoel.
      Woon niet in Mestreech maar hier in de buurt heb je enkele plekken waar jeugd rondhangt.
      Ook daar krijg je een minder prettig gevoel bij.

      Grote vraag in dit soort situaties is of je je eigen ongemak projecteert of dat je gevoel terecht is.......

      Opmerking


      • Absoluut. Maar een mens is maar een mens en je projecteert toch je ervaringen uit het verleden op het heden. Eén van mijn eerste posts in dit forum ging over hetzelfde onderwerp. Ik ben daarna vele malen terug geweest in Mestreech en altijd met veel plezier en meestal zonder "onbehaaglijke gevoelens".

        Ik woon al 25 jaar in Amsterdam. In de eerste jaren werd ik regelmatig lastig gevallen door drugskoeriers en op de Zeedijk vertoonde ik me niet. De laatste 10 jaar heb ik nooit meer iets van drugskoeriers gemerkt en de Zeedijk is m'n favoriete uitgaansgebied

        Opmerking


        • Niet spreiden maar sluiten?

          Ahhh... eindelijk eens wat reacties.
          Ik dacht al dat ik met een privé thread bezig was, waarbij alleen El Loco bij tijd en wijle eens goedendag kwam zeggen.....

          @burgemeester:
          Ik kan het nauwelijks beter in Jip-en-Janneketaal uitleggen dan El Loco al deed. In totaal moeten er 3 van die coffeeshop-boulevards komen.
          Een aan de Köbbesweg, een aan de Brusselseweg (buiten de bebouwde kom) en een ergens in de Beatrixhaven. Van die laatste is de locatie nog niet bekend en in afwachting daarvan moet er een tijdelijke locatie aan de Francois de Veijestraat komen, zeg maar daar waar het Hilton-hotel gepland is
          Verder blijven 3-4 coffeeshops over in de binnenstad.
          Gemiddeld bezoeken de drugstoeristen 2,4 coffeeshops per bezoek/per dag. Om die reden komen op iedere locatie dus 3 coffeeshops.
          Daar is dus over nagedacht.

          Blijft dus de vraag wat er gaat gebeuren als de wietpas..... eh, sorry clubpas er komt?
          Zoals bekend mogen "slechts" 2000 leden lid zijn van een club. Dus om 2,4 coffeeshops te bezoeken moet je al van 3 clubs lid zijn.
          Volgens mij is dat niet geheel de bedoeling van de spreiding.....

          @elletje:
          Die rotzooi die je op straat vindt is echt wel vervelend en ergerlijk. Wat echter veel erger is, is het gedrag van de drugsrunners.
          Ikzelf geloof dat de spreiding het "racen" van de drugsrunners door de stad alleen maar erger maakt. Dus die overlast los je absoluut niet op met het spreiden.
          De wiet.... sorry clubpas is m.i. niet of nauwelijks te handhaven.
          Daarom ben ik voor het door burgemeester Hoes wel eens geopperde totale sluiten van de coffeeshops.
          Ja, ook dat zal zijn nadelen met zich meebrengen, maar het is wel een duidelijk signaal, namelijk "wij gedogen niet meer !!!"
          Dit is wellicht het begin van een oplossing.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Ik help het je hopen! Sluiting van alle coffeeshops? Wat krijgen we dan?
            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

            Opmerking


            • Oeps. Ik zie dat tegen fase 1 van het spreidingsplan maar liefst 53 bezwaarschriften zijn ingebracht (zie hier), waarvan 51 ontvankelijk. Daaronder de provincie Limburg, Rijkswaterstaat, de gemeente Eijsden-Margraten, de Belgische gemeenten Blegny, Lanaken, Riemst, Visé en Voeren, Nautisch Centrum Pietersplas BV, Recreatiepark Dagstrand Oost Maarland BV, Kampeercentrum De Oosterdriessen VOF, een tiental bedrijven en een groot aantal particulieren. Alhoewel de gemeente al die bezwaarschriften van de tafel veegt, neem ik aan dat ze allemaal nog in beroep kunnen gaan. Die coffeeshops zitten voorlopig nog waar ze zitten...
              Last edited by El Loco; 15 september 2011, 23:32. Reden: Aanvulling

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                Ik help het je hopen! Sluiting van alle coffeeshops? Wat krijgen we dan?
                Dan krijgen we weer net het zelfde als toen er nog geen coffieshops waren.
                Vele vergeten of willen het doen lijkken dat er voor de coffieshops er kwamen in Maastricht niet overladen werd met drugs.
                Maar toen werd het verhandeld in de meeste kroegen en veel uitbaters werden gewoon afgeperst en bedreigd om dit in hun zaak toe te laten.

                Het grootste probleem zijn de runners .
                En zolang als men deze niet echt hard gaan aanpakken door een tijd vast tezetten en niet na 1a2 uurtjes weer de straat op en bij aanhouding alles wat ze hebben in beslag nemen .
                Ze pijn doen waar het hun het meest pijn doet namelijk in hun vrijheid en in hun bezittingen .
                Maar dat is volgens Nederlandse begrippen schijnbaar te hard.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                  Dan krijgen we weer net het zelfde als toen er nog geen coffieshops waren.
                  Vele vergeten of willen het doen lijkken dat er voor de coffieshops er kwamen in Maastricht niet overladen werd met drugs.
                  Maar toen werd het verhandeld in de meeste kroegen en veel uitbaters werden gewoon afgeperst en bedreigd om dit in hun zaak toe te laten.
                  (..)
                  Je hebt daar wel een pint Wim54, maar wel slechts een klein puntje.
                  Immers drugsoverlast zal er altijd blijven bestaan.
                  Het verschil is echter of het gebeurt op een schaal zoals vroeger, toen de overlast veroorzaakt werd door 500-1000 personen (een schatting uit de vrije pols overigens) of door een substantieel deel van de huidige 2 miljoen (!!) drugstoeristen (wetenschappelijk onderbouwd).
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Er worden allerlei argumenten er bij gesleept om de drugsketen niet te verbieden. Jammer genoeg zijn de mensen die wonen in bepaalde buurten al lang gewend aan "enige overlast". Sommige dingen zie je dan niet meer bewust; er ontstaat gewenning. Het aantal meldingen bij de politie neemt af en dat wordt gemakkelijk geconcludeerd dat de overlast is afgenomen. Verplaats je de luxe verkooppunten, dan verplaats je overlast. Dat moet een burgemeester niet willen. De mensen die wonen in de buurt van de nieuwe locaties zullen zich aanvankelijk rot schrikken van datgene wat ze waarnemen en de drugslijnen zullen overbelast worden. Wij zijn dus niets opgeschoten.
                    Waarom de angst op een totaal verbod van de deze min of meer officiële drugswinkels? De angst voor een geweldige toename van de straathandel? Angst is geen goede reden om iets niet te doen.
                    Straathandel zal er altijd zijn, maar de individuele transacties zullen afnemen omdat alleen de negatieve gevolgen van de lokale handel aangepakt hoeft te worden. In totaliteit zullen minder mensen in Maastricht op zoek gaan naar verdovende middelen.
                    Ik blijf erbij: sluiten en de straathandel harder aanpakken en bestraffen. De maatschappij is te soft geworden in aanpak van overlast. Dan bedoel ik niet alleen de overlast veroorzaakt door coffeeshops. Ik denk ook aan de overlast verooorzaakt door a-sociale buurtbewoners, het wegsmijtgedrag van velen in de openbare ruimte, de graffitibesmeurtoestanden, het hufterig verkeersgedrag van velen, het steeds meer gewoon worden dat een overheid goktoestanden organiseert en het anderen verbiedt, mensen aan een kassa die je niet aankijken of geen goedendag zeggen enz. enz.

                    Opmerking


                    • Het verbieden van coffeeshops is geen goede optie.
                      Gevolg is dat je dan weer een hele hoop in het criminele circuit krijgt waardoor het alleen maar erger wordt.

                      Laten we dan ook meteen alle sigarenboeren verbieden en de café's waar alcohol wordt geschonken ook verbieden.

                      Legaliseren en excessen aanpakken. Dat werkt naar mijn idee het best.

                      Opmerking


                      • Waarom???

                        Alcohol is net zo verslavend als wiet en met beiden kun je beter niet meer gaan rijden na nuttiging.

                        Tabak heeft ernstige effecten op de gezondheid en werkt ook zeer verslavend.
                        Wat is erger THC of nicotine?

                        Opmerking


                        • Tuurlijk

                          Maarre...... wat is voor jou dan het verschil tussen wiet, alcohol, tabak?

                          Opmerking


                          • Helton rookt en drinkt niet, en heeft nog nooit een joint gerookt!
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • Daarentegen lees ik veel

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                                Ho, ho, ho, hier protesteer ik met klem tegen :(
                                Er verslaafd aan Olijfje ?

                                Het probleem is veel groter dan iedereen denkt.

                                Op enkele punten welke Breur aanhaalt kan ik mij in vinden ,harde aanpak want dit heeft men tot op heden nog niet gedaan.

                                Maar het grootste gevaar wat ik zie bij sluiting coffieshops is dat veel uit het zicht gaat komen en nog meer in de buurten terecht gaat komen .

                                De runners zullen blij zijn als alle coffieshops gesloten zullen worden.

                                Pier hoeveel Maastrichtse gezinnen of huishoudens houden zich momenteel bezig met huisdealen en kweken ?
                                denk meer dan er in cijfertjes bekend is .

                                zelf ben ook tegenstander van drugs daar vroeger enkele vrienden bijna de afgrond heb zien ingaan omdat in de kroegen in Maastricht de soft "snoepjes" en de hard "snoepjes" op de zelfde plaats werden verkocht.
                                gelukkig is het goed gekomen met die vrienden.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X