Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Had ook willen gaan maar ik mocht er niet in..., 'geen kikkers in de raadzaal' riepen de bodes.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
      @Pier: pak diech 'n tas koffie en @Ton: hoe kleiner de partijen hoe kritischer. Allemaal logica

      Zelfs Dhr Hoes valt het op


      Raadsvergadering: veel vragen in eerste termijn Vinkenslag dossier

      Geplaatst on 18 December 2012 19:39 Maastricht aktueel

      Dinerpauze gemeenteraadsvergadering voor wethouder Jacques Costongs vooral nodig om tientallen antwoorden te formuleren; coalitiepartijen houden rijen gesloten In de gemeenteraadsvergadering van dinsdagavond heeft de eerste termijn dossier Vinkenslag veel vragen opgeleverd. Burgemeester Onno Hoes: “Het lijkt er op hoe kleiner de fractie des te meer vragen worden gesteld.” Om wethouder Jacques Costongs in de gelegenheid [...]

      misschien zich ook eens verdiepen in het hele rapport
      met name de vragen sp en kitty
      in 2007/2008. interesanter dan donald ducks

      Opmerking


      • .... en "we" gaan verder...

        De dinerpauze zit er inmiddels ook al op.

        Wethouder Costongs is nu begonnen met het beantwoorden van alle vragen, waarbij hij al aangeeft NOOIT meer te zeuren als er (te) veel vragen worden gesteld door mevr. Eijssen en/of Nuijts.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Nieuwsuur

          Naar ik heb begrepen is het actualiteitenprogramma Nieuwsuur in de dinerpauze actief op zoek geweest naar raadsleden voor commentaar.
          Dus voor de thuisblijvers..... dus misschien wel voor iedereen....
          kijk vanavond op 22.00 uur naar Nieuwsuur!
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Hoe doet Jacques het?

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
              Had ook willen gaan maar ik mocht er niet in..., 'geen kikkers in de raadzaal' riepen de bodes.
              Dit klink me bekend in de oren



              Spoeddebat woonwagenpaleizen: ,Hoe kleiner de fractie, hoe meer vragen’

              De meeste verbazing was er over het feit dat er geen bonnen lijken te zijn van de verhuizingen. En dat terwijl de Europese subsidieregeling EFRO wel dat soort bonnen vereist. Voor Jan Hoen reden om een kwinkslag te maken. ,,Ik heb me moeten verantwoorden voor 2500 euro’’, hield hij de raad voor. ,,Dat heeft me 7000 euro aan advocaatkosten gekost. Nu gaat het over miljoenen zonder bonnen. Ik heb iets niet goed gedaan….’’

              bron Maastricht dichtbij 18-12-12

              Opmerking


              • En nu moeten de burgers zeker geloven dat ALLEEN de wethouder
                van dit alles op de hoogte was (laat me niet nog harder lachen).

                Denk dat zelfs de "grote baas" destijd hier van op de hoogte was

                Opmerking


                • CDA komt met nieuwe info.

                  Het CDA Maastricht heeft zojuist een brief gepresenteerd, d.d. 27 nov. 2012, (kenmerk OP/PROJ-00116 / EV/dg/UP-12-01819) van het OP-Zuid, waarin deze autoriteit aangeeft dat de zij de eerstvolgende betaalaanvraag van het Operationeel Programma Zuid-Nederland terugtrekken.

                  Concreet betekent dit, aldus het CDA, gesteund door de meeste oppositiepartijen, dat de gemeente Maastricht met een gat zit van 4 miljoen euro.

                  De coalitiepartijen zien dit als een tijdelijke opschorting van de betaling.
                  Niets aan de hand volgens hun.
                  Deze partijen, mn. de PvdA, vragen zich af waar "we" het nog over moeten hebben en dringen aan over te gaan naar het volgende agendapunt.....

                  De oppositiepartijen CDA en LPM vinden dat de wethouder belangrijke informatie heeft achtergehouden en de EFRO-subsidie ernstig in gevaar komt.

                  Wie heeft gelijk?
                  Zeg het maar......
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                    Het CDA Maastricht heeft zojuist een brief gepresenteerd, d.d. 27 nov. 2012, (kenmerk OP/PROJ-00116 / EV/dg/UP-12-01819) van het OP-Zuid, waarin deze autoriteit aangeeft dat de zij de eerstvolgende betaalaanvraag van het Operationeel Programma Zuid-Nederland terugtrekken.

                    Concreet betekent dit, aldus het CDA, gesteund door de meeste oppositiepartijen, dat de gemeente Maastricht met een gat zit van 4 miljoen euro.

                    De coalitiepartijen zien dit als een tijdelijke opschorting van de betaling.
                    Niets aan de hand volgens hun.
                    Deze partijen, mn. de PvdA, vragen zich af waar "we" het nog over moeten hebben en dringen aan over te gaan naar het volgende agendapunt.....

                    De oppositiepartijen CDA en LPM vinden dat de wethouder belangrijke informatie heeft achtergehouden en de EFRO-subsidie ernstig in gevaar komt.

                    Wie heeft gelijk?
                    Zeg het maar......
                    komt goed schatje .

                    Opmerking


                    • Waarom krijgt bewoner wwk Bibob-kosten vergoed?

                      Jan Hoen (CVP) komt nog even met een uitsmijter.
                      Iedere ondernemer moet de kosten die een bibob-procedure met zich meebrengen zelf betalen.
                      Zelfs als na de Bibob-procedure blijkt dat de ondernemer geen enkel verwijt valt te maken, dan nog moet hij alles betalen.

                      Wat blijkt nu echter?
                      Volgens Jan Hoen hoeven de bewoners van Vinkenslag die Bibob-procedure niet te betalen.
                      Bij Vinkenslagbewoners neemt de gemeente Maastricht deze kosten voor haar rekening!

                      Wethouder Costongs geeft aan dat dit convenantafspraken zijn met "Vinkenslag".
                      Jan Hoen vraagt of de wethouder om dit t.z.t. precies schriftelijk uit te leggen.
                      Er zijn wellicht nog genoeg ondernemers die dat ook wel willen weten.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • nieuwsuur

                        'Zo dadelijk Nieuwsuur met het laatste nieuws uit Maastricht'.

                        Nieuwsuur weet niet meer te brengen dan wat Pier ook al eerder heeft gemeld.
                        Last edited by ; 18 december 2012, 22:06.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

                          Wethouder Costongs geeft aan dat dit convenantafspraken zijn met "Vinkenslag".
                          Jan Hoen vraagt of de wethouder om dit t.z.t. precies schriftelijk uit te leggen.
                          Er zijn wellicht nog genoeg ondernemers die dat ook wel willen weten.
                          Wij hadden ook een convenant met Dhr Costongs met zijn handtekening erop.
                          Alleen bij ons had hij nul en gene waarde.!!!!!!!

                          Ik heb altijd gedacht dat er niks gladder was dan een aal in een emmer snot.

                          Schijnbaar toch niet?:(

                          Opmerking


                          • Coalitie houdt Costongs hand boven het hoofd


                            18 december 2012 | Door Henri Haenen, dichtbijredacteur




                            MAASTRICHT - Een felle aanval door oppositiepartij CDA op wethouder Jacques Costongs is vanavond in de Maastrichtse raad gestrand mede doordat de coalitie de wethouder door dik en dun steunde.

                            Het CDA zei dat Maastricht met een gat zit van vier miljoen euro op de begroting van Vinkenslag. Dit omdat een Europese subsidie zal worden ingetrokken. Een subsidie die voor 3,2 miljoen al is uitgekeerd.

                            Opmerking


                            • Tramverbinding Hasselt-Maastricht

                              Inmiddels zij we nu bezig met het agendapunt over de Tramverbinding tussen Maastricht en Hasselt.
                              Alle partijen hebben hun (oude) standpunten, wellicht in nu aangevuld met andere argumenten, herhaalt.

                              Overigens weet ik uit ervaring dat dadelijk de wifi-verbinding hier off-line gaat. Zo rond deze tijd.
                              Dus mocht u niets meer van mij horen..... de gemeente is dan aan het bezuinigen op de Wifi.
                              Of dat ook op Vinkenslag zou gebeuren betwijfel ik.
                              Last edited by Pier; 18 december 2012, 23:14.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Besluit tram Hasselt-Maastricht aangenomen

                                Alle coalitiepartijen hebben voor de voortgang in het project rond de tram gestemd.
                                De oppositiepartijen waren allemaal tegen.

                                Persoonlijk ben ik het met de coalitie eens, maar dat terzijde.
                                Het werk aan het Maastrichtse traject levert 700 manjaren op!
                                Dat is niet niks in deze tijd.
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X