Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
    Onderhandelen Ton, lang en goed onderhandelen !

    Misschien ervaring opgedaan en geleerd bij ..... de Karosseer ?
    misschien de geschikte mensen in de gemeenteraad ?

    (die van de karosseer)

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
      Wim, bedoel je misschien oud (PvdA) Wethouder Jean Jacobs ?

      Bij mijn weten heeft Jean Jacobs niet het voormalig Vinkenslag in zijn portefeuille gehad.
      Maar ik kan mij vergissen.
      Bedank Wigo
      Jean Jacobs bedoelde ik inderdaad .

      Opmerking


      • De transformatie van Vinkenslag naar De Karosseer in vogelvlucht:

        http://www.maastricht.nl/web/Home/Ho...en-cijfers.htm

        09. Eindrapportage bedrijventerrein De Karosseer

        http://www.maastricht.nl/web/Bestuur...-Karosseer.htm


        Politiek een leuk spelletje

        Opmerking


        • Idd mooie tekst, je ziet het overal in de media, in de sport, de wetenschap de financiële wereld en de politiek. Nederigheid, dienstbaarheid, het worden zeldzaamheden. Tegen het virus is geen kruid gewassen.

          Fraaie voorbeelden: Diederik Stapel en Lance Armstrong.
          Last edited by ; 11 december 2012, 12:32. Reden: Aanvulling

          Opmerking


          • Miljoen euro voor woonwagenbewoners

            Voor wie de uitzending van nieuwsuur gemist heeft:

            http://nieuwsuur.nl/onderwerp/449993...nbewoners.html

            Opmerking


            • Minister Plasterk reageerde in het vragenuurtje.

              Minister Plasterk reageerde in het vragenuurtje.

              Minister Plasterk van Binnenlandse Zaken vraagt de burgemeester van Maastricht en de Commissaris van de Koningin in Limburg om opheldering over de verhuisvergoeding voor een familie op woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht.
              Gisteren bleek uit een uitzending van Nieuwsuur dat een familie een miljoen euro heeft gekregen. Met de vergoeding moest de familie het verplaatsen van drie woonwagens betalen.
              Plasterk zei in de Tweede Kamer dat hij verbaasd is over de gang van zaken. Daarom vraagt hij in een zogeheten ambtsbericht aan de burgemeester en de commissaris [Breur: Dhr. Bovens ] om uitleg. Plasterk benadrukte wel dat het in principe gaat om een autonome bevoegdheid van de gemeente. De gemeenteraad van Maastricht houdt een debat over de kwestie.
              Verschillende fracties in de Tweede Kamer reageerden onthutst op de vergoeding van een miljoen.

              Bron: NOS.nl

              Opmerking


              • Het gaat goed in Maastricht

                Wat zit nog meer in het vat?

                En hoelang pikken de bewoners van Maastricht deze en meerdere geld verspillingen.:(

                Opmerking


                • video] Minister Plasterk gaat zich persoonlijk bezighouden met Vinkenslag

                  11 december |Door maarten van laarhoven, dichtbijredacteur
                  MAASTRICHT - Minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken) heeft 'met grote verbazing' kennis genomen van de verhuisvergoeding van een miljoen euro aan een vader en zijn twee zonen op woonwagenkamp de Karosseer (het vroegere Vinkenslag) in Maastricht. Hij gaat opheldering vragen aan zowel burgemeester Onno Hoes als gouverneur Theo Bovens. Die moeten nu met een zogenoemd 'ambtsbericht' komen over de gang van zaken.


                  Alleen de kwestie Karosseer ???
                  Jammer.
                  Last edited by Pier; 16 december 2014, 11:57. Reden: Foto verwijderd ivm onbekendheid omtrent auterursrechten

                  Opmerking


                  • Het laatste nieuws.
                    CDA zet Costongs onder druk: voor donderdagmiddag hele dossier Vinkenslag op tafel

                    11 december Door maarten van laarhoven, dichtbijredacteur
                    MAASTRICHT - Wethouder Jacques Constongs (PvdA, Woonwagenzaken) moet voor donderdag alle stukken op tafel leggen die betrekking hebben op het dossier Vinkenslag. Komt Costongs niet op tijd – en in alle openbaarheid - met het materiaal over de brug, dan zal het CDA voor de eerstvolgende raadsvergadering op 18 augustus een interpellatiedebat aanvragen.

                    Maar ik denk dat 18 aug een typefoutje is?
                    Last edited by Pier; 16 december 2014, 11:58. Reden: Foto verwijderd ivm onbekendheid omtrent auterursrechten

                    Opmerking


                    • Een geweldige meevaller.
                      Wat zijn wij toch voor bofkonten. Ha/Ha/Ha.


                      Gelukkig, ook de Grieken hebben verhuizing Vinkenslag betaald
                      11 december 2012 Door Peter Eberson, dichtbijredacteur


                      MAASTRICHT - Een miljoen euro om een paar caravans van Vinkenslag te verhuizen. Het is veel geld, maar het is gelukkig niet allemaal uit de portemonnee van de Maastrichtse belastingbetaler betaald. Ook de Grieken en Spanjaarden hebben hun steentje bijgedragen om de drie caravans te verplaatsen.

                      Het blijkt dat er bijna 4 miljoen euro Europese subsidie in de verhuisdozen van de Vinkenslagbewoners is gestopt. Om precies te zijn 3.995.000 euro EFRO-subsidie. Het EFRO is het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. Het heeft als doel een bijdrage te leveren aan de versterking van de economische en sociale cohesie door de ongelijkheid tussen de Europese regio's te verkleinen. Het ombouwen van Vinkenslag tot De Karosseer valt onder de projecten die Europees geld mochten ontvangen.

                      Bron: zie hier
                      Last edited by Pier; 16 december 2014, 11:58. Reden: Foto verwijderd ivm onbekendheid omtrent auterursrechten

                      Opmerking


                      • Hebben we nog wel een gemeenteraad nodig?

                        Met grote verbazing, maar ook met droefenis en ergernis, kijk ik naar wat we nu wel de affaire Vinkenslag-Costongs mogen gaan noemen.

                        Ik heb tot nu toe alleen nog maar stukken gezien en zaken gehoord die via de media zijn verspreid.
                        Dit alles op een rijtje zettend heb ik mij een beeld gevormd dat niet erg rooskleurig is voor de betrokken wethouder Costongs.
                        Desalniettemin is het zo dat Costongs zich nog niet goed heeft kunnen verdedigen cq. dat ik die verdediging nog niet ken.
                        Maar even afgaande op de feiten die ik nu ken is het zo dat de familie S., ik vraag mij overigens af waarom die familie niet gewoon bij naam wordt genoemd aangezien zij in deze affaire geen verdachten zijn, maar wel gewiekste onderhandelaars, 1 miljoen euro heeft gekregen voor iets dat nog geen 300.000 euro heeft gekost.

                        Dus ergens heeft iets of iemand besloten dat op de werkelijke kosten ruim 700.000 euro extra worden betaald.
                        Maar wie is dat dan geweest en hoe werkt zoiets?

                        Laten we er eens vanuit gaan dat de daadwerkelijke kosten 300.000 euro zijn.
                        De familie S. probeert daar natuurlijk een slaatje uit te slaan en vraagt meer dan de daadwerkelijke kosten, met het argument dat zij zelf de verhuizing wel regelen.
                        Daarvoor vragen zij natuurlijk een extra vergoeding. Tot zoverre begrijp ik het nog.
                        De gemeente op haar beurt weet ook dat er claims en procedures in het verschiet liggen en probeert de eventuele claims, die er zeker zullen komen, af te kopen.
                        Dus gaat men onderhandelen, waarbij de gemeente best bereid is (ruim?) meer te betalen dan de daadwerkelijke kosten.

                        De familie S. zal wel ingezet hebben op 1,5 miljoen en de gemeente heeft, naar ik mag hopen !!, gekeken naar de daadwerkelijke kosten. We gaan dus voor dit voorbeeld er vanuit dat die 300.000,- euro bedragen, inclusief het nieuwe terrein gebruiksklaar maken.

                        De onderhandelingen beginnen, waarbij de gemeente dus meer wil betalen als de risico's worden afgekocht.
                        Nu is de eerste vraag die bij mij opkomt "Wie onderhandelde namens de gemeente?".
                        Vervolgens vraag ik mij dan af met welke marge deze onderhandelaar naar de onderhandelingstafel is gestuurd.

                        Waarschijnlijk is degene die onderhandeld heeft een nog grote sul dan ik.
                        Ik mag dat zeggen, want ook ik kom steeds bedrogen uit na mijn onderhandelingen met de eerst de beste autodealer, keukenverkoper of marktkoopman. Ik kan niet onderhandelen weet ik van mezelf, maar degene die daar namens de gemeente zat was waarschijnlijk helemaal wereldvreemd.
                        Hoe dan ook, de onderhandelaar komt terug en zegt dat er voor 1 miljoen euro's zaken kunnen worden gedaan.
                        Dat is ruim 3x zoveel dan de daadwerkelijke kosten.
                        Zelfs ik heb nog nooit 3x de dagwaarde voor een auto betaald, maar dat terzijde.

                        Wie, en dat is mijn grote vraag, zegt dan definitief "Prima gedaan jongen!"?
                        Het kan toch niet zo zijn dat er een wethouder bestaat die daar gelukkig van wordt, dan wel niet onmiddellijk die bewuste onderhandelaar voor gek verslijt!

                        Ik ga nog een stap verder.
                        Stel de bewuste wethouder zit rechtop te slapen en gaat toch akkoord. Op zich al ernstig genoeg, maar stel dat het zo is gegaan.
                        Maar is het niet zo dat uiteindelijk de gemeenteraad bepaalt of en hoeveel geld er uit gegeven mag gaan worden?
                        Nu komt de cruciale vraag.
                        Heeft de wethouder de gemeenteraad ingelicht over de kosten van deze verhuizing gelet op de excessieve bedragen?

                        Met de (media)kennis die ik nu heb en naar wat ik begrijp van de gemeenteraad is dit nooit gebeurd.

                        Hoe ik het ook bekijk, maar hier is voor de betrokken wethouder geen houden meer aan.
                        Als de verantwoordelijk wethouder Costongs hiermee weg komt, tenzij hij natuurlijk een wel héél goed verhaal heeft, dan kan de gemeenteraad, inclusief de coalitiepartijen, beter naar huis gaan en in maart 2014 weer eens komen kijken.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

                          Hebben we nog wel een gemeenteraad nodig?

                          Met grote verbazing, maar ook met droefenis en ergernis, kijk ik naar wat we nu wel de affaire Vinkenslag-Costongs mogen gaan noemen.

                          (......)

                          Hoe ik het ook bekijk, maar hier is voor de betrokken wethouder geen houden meer aan.
                          Als de verantwoordelijk wethouder Costongs hiermee weg komt, tenzij hij natuurlijk een wel héél goed verhaal heeft, dan kan de gemeenteraad, inclusief de coalitiepartijen, beter naar huis gaan en in maart 2014 weer eens komen kijken.
                          Goed bekeken en prima beschreven Pier, Chapeau !

                          Voor mij is het onbegrijpelijk dat een raadslid al zeven jaar het dossier volgt, al de nodige keren vragen heeft gesteld en nimmer geen afdoende antwoorden heeft gekregen.

                          Nog onbegrijpelijker is de passieve houding van de andere raadsleden, immers zij hebben deze vragen toch ook gehoord (of gelezen in de gemaakte notulen) en ook gemerkt dat er geen duidelijkheid over de kwestie gegeven werd.

                          - Waar is/was de controlerende taak van de raadsleden ?
                          - Hoe zullen de raadsleden, met de passieve houding, zich nu voelen ?
                          - Wat houdt transparantie en eerlijkheid ergo openheid van bestuur nog in ?
                          - Je gaat je afvragen: Is hier meer aan de hand en zo ja wat ?
                          - Gaat er één kop rollen of volgen er meer koppen ?

                          Echter, wanneer dat zou gebeuren dan kost het de gemeente Maastricht (de burgers dus) weer geld t.w. aan de wachtgelden waar de 'kop' of de 'koppen' volgens de huidige regels 'recht' (?) op hebben.

                          - Of loopt alles (weer) met een sisser af ?
                          - Anders gevraagd: Zal de onderste steen (ooit) boven komen ?

                          Slechts enkele vragen die, naar ik denk, meerdere burgers zich zullen afvragen.

                          Door dit soort zaken wordt de kloof tussen burgers en de overheid nóg groter dan ze al is en zal het vertrouwen in - en de geloofwaardigheid van onze stadsbestuurders tot een dieptepunt dalen !
                          Mestreechter Geis mage beleve
                          en dat door te kinne geve.
                          God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                            Goed bekeken en prima beschreven Pier, Chapeau !

                            Voor mij is het onbegrijpelijk dat een raadslid al zeven jaar het dossier volgt, al de nodige keren vragen heeft gesteld en nimmer geen afdoende antwoorden heeft gekregen.

                            Nog onbegrijpelijker is de passieve houding van de andere raadsleden, immers zij hebben deze vragen toch ook gehoord (of gelezen in de gemaakte notulen) en ook gemerkt dat er geen duidelijkheid over de kwestie gegeven werd.

                            ......
                            Chapeau Wigo!

                            Dit vraag ik me ook constant af, als het niet goed uitkomt om wat voor reden dan ook dan duiken raadsleden weg, verzaken hun rol als volksvertegenwoordiger en controleur uit te voeren. En gemeenteraadsleden die dat wel willen doen, worden met de nek aangekeken en beticht van nodeloze geldverspilling, n.b. uit de mond van een wethouder die met zijn fratsen de landelijke pers weet te halen.
                            Het 'Palermo aan de Maas' ligt zodoende nooit ver van huis, het klinkt misschien een beetje overdreven maar ik kan niet anders denken op dit moment.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                              Goed bekeken en prima beschreven Pier, Chapeau !


                              - Of loopt alles (weer) met een sisser af ?
                              - Anders gevraagd: Zal de onderste steen (ooit) boven komen ?

                              Slechts enkele vragen die, naar ik denk, meerdere burgers zich zullen afvragen.

                              Door dit soort zaken wordt de kloof tussen burgers en de overheid nóg groter dan ze al is en zal het vertrouwen in - en de geloofwaardigheid van onze stadsbestuurders tot een dieptepunt dalen !
                              Hallo wigo en pier.en Kermit.
                              Ben bang dat de onderste steen nooit boven komt.
                              want de ene hand wast de ander hand.
                              Zelf heb ik nu naar tien jaar de handoek in de ring gegooit,
                              men gaat gewoon door met mensen te gebruiken voor eigen doel.
                              Om even voor eigen (kerk) te spreken.
                              in sept 2002 werdt het kommelplein verkanselt
                              in oct in het dagblad mensen gevraagt om voor buurtbelangen op te komen.
                              (info hierover vergeet het maar.)
                              dan in 2003 dosserlichten hertogsingel. een ramp
                              hulp ingeroepen van Peter Geelen om verbeteringen.
                              (de verkeers deskundige was niet bij machte omdat te doen)

                              En zo kan ik elk jaar voorbeelden noemen.

                              Tot nu toe en het volgend jaar en de komende jaren zal dit rustig door gaan.
                              Dus ik zou zeggen Maastricht slaap rustig verder want het is voor de meeste een ver van mijn bed show.
                              Mochten er mensen zijn die zeggen ach die Ton lult maar wat.
                              Alles is ter inzage!

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk bericht
                                Hallo wigo en pier.en Kermit.
                                Ben bang dat de onderste steen nooit boven komt.
                                want de ene hand wast de ander hand.
                                Zelf heb ik nu naar tien jaar de handoek in de ring gegooit,
                                men gaat gewoon door met mensen te gebruiken voor eigen doel.
                                Om even voor eigen (kerk) te spreken.
                                in sept 2002 werdt het kommelplein verkanselt
                                in oct in het dagblad mensen gevraagt om voor buurtbelangen op te komen.
                                (info hierover vergeet het maar.)
                                dan in 2003 dosserlichten hertogsingel. een ramp
                                hulp ingeroepen van Peter Geelen om verbeteringen.
                                (de verkeers deskundige was niet bij machte omdat te doen)

                                En zo kan ik elk jaar voorbeelden noemen.

                                Tot nu toe en het volgend jaar en de komende jaren zal dit rustig door gaan.
                                Dus ik zou zeggen Maastricht slaap rustig verder want het is voor de meeste een ver van mijn bed show.
                                Mochten er mensen zijn die zeggen ach die Ton lult maar wat.
                                Alles is ter inzage!
                                Heer Ton ik begrijp uw moedeloosheid.
                                Toch denk ik dar de publieke opinie veel kan doen, in Maastricht zijn we veel te volgzaam naar bestuurders of personen die het voor het zeggen hebben, dan blijft het deels binnenkamers. Door landelijke aandacht komt het naar buiten. U zult denken nou en, er verandert toch niets, maar als koppen gaan rollen zijn er weer nieuwe kansen.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X