Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    We wachten je commentaar af!!
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Zojuist van verschillende zijden het bericht ontvangen dat Simona MAASSEN per onmiddellijk de VVD fractie is uitgezet cq heeft verlaten.

      Simona flirt met het CDA, maar het CDA houdt voorlopig de boot af.

      Later meer.....
      Inderdaad Pier:
      Nu ook crisis binnen VVD: John Aarts stuurt Simona Maassen weg
      Binnen de VVD Maastricht is afgelopen weekend een fiks dispuut ontstaan tussen fractievoorzitter John Aarts en fractielid Simona Maassen. Volgens een aantal betrouwbare bronnen van Maastricht Aktueel heeft de leider van de VVD Maassen gesommeerd uit de fractie te stappen.
      Voor dit moment is het nog niet geheel duidelijk waarom het tweetal dermate gebrouilleerd is geraakt dat Aarts zijn politieke metgezel weggestuurd heeft. Bekend is dat John Aarts enorm graag terug wethouder wil worden en in de huidige crisis zijn kansen schoon ziet. De bronnen van Maastricht Aktueel melden dat Simona Maassen grote problemen zou hebben met een samenwerking tussen PvdA en VVD.

      Bron: http://www.maastrichtaktueel.nl/nu-o...a-maassen-weg/
      En:
      Bestuur VVD Maastricht betreurt wegsturen Simona Maassen
      Het bestuur van de VVD betreurt ten zeerste dat de gemeenteraadsleden John Aarts, Paul Limpens en Alex Meij hun collega Simona Maassen naar huis hebben gestuurd. (...)
      Wat te verwachten valt is dat het bestuur van de VVD tijdens de ledenvergadering een motie gaat indienen die moet duidelijk gaan maken of de leden achter John Aarts staan of Simona Maassen.

      Bron: http://www.maastrichtaktueel.nl/best...imona-maassen/
      Mijn commentaar: wat een triomf voor Gert Leers moet dit zijn. Hij minister en de mensen die hem de laan uit hebben gestuurd rollen vechtend over de vloer...

      Opmerking


      • #63
        Het lijkt wel een soap (of: het lijkt wel een huwelijk)

        CDA Maastricht wil weer samen met PvdA verder
        (ANP) - Het CDA in Maastricht wil weer samen met de PvdA verder binnen de coalitie. Dat heeft het CDA maandag laten weten aan informateur Hans Kasper.
        Die begon maandag aan het zoeken naar een nieuwe coalitie in de gemeenteraad, nadat de PvdA vrijdag de samenwerking met CDA, Senioren Partij Maastricht en D66 had opgezegd. De PvdA zag samenwerking met het CDA niet meer zitten vanwege fundamentele verschillen. Het CDA zegt de samenwerking met de PvdA te willen verbeteren met een nieuwe fractievoorzitter en door het maken van goede afspraken. Zondag werd bekend dat Peter Geelen is opgestapt als fractievoorzitter van het CDA in Maastricht.
        Don't PRESS me....

        Opmerking


        • #64
          Pier wenst Hans Kasper veel succes....

          Vanavond wilde ik eens rustig aandoen.
          Afgelopen weekend was het best druk en volgden de gebeurtenissen elkaar in rap tempo op, dus vanavond even iets rustigere aan.
          Maar, jullie kennen het wel, net als je rustig aan wilt doen overvalt het je allemaal dubbel ze hard.

          Ik weet niet wat Hans Kasper nu voor een beeld heeft van de Maastrichtse politiek, maar volgens mij is het een grote chaos rond het stadhuis.

          Het schijnt dus zo te zijn dat er binnen het CDA geprobeerd wordt om het oude college weer op 'n pootjes te zetten.
          Men heeft inmiddels (terecht) Peter Geelen "geofferd" en men zegt te hopen dat de PvdA bijvoorbeeld te paaien is met een sterke nieuwe wethouderskandidaat.
          Er is mij een naam toegefluisterd, maar ik ga die naam niet noemen vanwege het feit dat ik niet geloof dat die persoon daar serieus interesse in kan hebben.

          Wat ik persoonlijk niet kan plaatsen is het feit dat het CDA nog in zee wil met de PvdA.
          Binnen de PvdA gaat binnen afzienbare tijd een bom barsten.
          (Over de achtergrond daarvan probeer ik nog wat feiten te krijgen om dit vervolgens uit te leggen, maar dat later...)
          Nu gaat in iedere club, team of organisatie eens in de zoveel tijd wel eens een bom af, maar het ergste is dat de zelfbenoemde "toppers" bij de PvdA Maastricht zich totaal niet bewust zijn van het feit dat ze boven op een tikkende bom zitten.
          Binnen de PvdA Maastricht zijn sommige mensen zich er kennelijk totaal niet van bewust van wat er onder de leden leeft.

          Nu komt mijn verbazing of misschien wel bewondering.....
          Ik begrijp dat ze bij het CDA wel weet hebben van "de bom binnen de PvdA gelederen", maar dat ze desondanks dit niet uitspelen, tenzij....
          en dat zou een mooi staaltje blufpoker zijn,
          ze schijnbaar de PvdA tegemoet willen komen om op het laatste moment toch te switchen naar GroenLinks en VVD om op die manier
          a) een lange neus te trekken naar de PvdA
          b) nog wat extra's uit de onderhandelingen met GL en VVD te kunnen slepen als die partijen denken dat het CDA toch in zee gaat met de PvdA.

          Mocht dit het geval zijn dan speelt de Maastrichtse CDA top wel een heel mooi spelletje.

          Blijft in het CDA sprookje echter een zwakke schakel.
          Dat is het gebrek aan ervaring, of beter gezegd het gebrak aan parate kennis en vaardigheden van de CDA fractie. Die is feitelijk onvoldoende. Het CDA bestuur is slim en sluw, maar de fractie is ronduit zwak.
          En daar ligt alweer een kans voor GroenLinks (Gerdo van Grootheest) en de VVD (John Aarts). Ook Jan Hoen (CVP), hoewel geen wethouderskandidaat, kan bij dat spelletje blufpoker nog wat invloed verwerven.
          Zij kunnen een zwak CDA behoeden voor blunders en daarbij steunen in haar strijd tegen de oppositie.

          Een voortzetting van het oude CDA, PvdA, D'66 en SPM college is gewoon niet reëel.
          De PvdA zou het CDA ten allen tijde een (gewild of ongewild) loer kunnen draaien.
          Dus het CDA heeft er alle belang bij dat de PvdA in de oppositie komt.
          De PvdA is bezig zichzelf op te blazen en staat dan volkomen alleen in de oppositie en treft daar, ideologisch gezien, alleen nog maar de linkse SP aan, maar die staat echt niet te springen om geassocieerd te worden met de PvdA Maastricht.
          Bij de gemeenteraadsverkiezingen over 3,5 jaar, het lijkt nu nog ver weg, zakt de PvdA dan helemaal door het ijs.

          Lachende derde is sowieso GroenLinks.
          Vermoedelijk lacht uiteindelijk ook nog de VVD, maar dat is nog niet zeker.
          Uiteindelijk liep de VVD voorop bij het wegsturen van Gerd Leers en Luc Winants en zijn de interne strubbelingen rond Simona Maassen ook geen uithangbord.
          Maar anderzijds, om de oppositie helemaal vleugellam te maken kan het CDA misschien beter een wethouderszetel gunnen aan de VVD.

          En een college PVDA, D'66, GL, SPM en misschien nog de VVD??
          Ik kan mij persoonlijk niet voorstellen dat, zeker de SPM, in een dergelijk (links) college plaats zal nemen.
          Als ze het doen, zullen ze het uitsluitend voor hun wethouder Andre Willems doen.
          Ik persoonlijk geloof vooralsnog niet dat een dergelijk college tot de mogelijkheden behoort.

          Wordt vervolgd....
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #65
            Nou,

            Volgens dit bericht zit ik nu dus helemaal fout met mijn conclusie dat er geen PvdA, D'66, GroenLinks, SPM en VVD college komt.
            Momenteel heeft het er alle schijn van dat ik de feiten verkeerd heb geïnterpreteerd.

            Wel zat ik goed daar waar het de (nieuwe) invloed van Jan Hoen betrof. In dit artikel uit DDL van Stefan Gybels en John Hoofs, blijkt dat Jan Hoen feitelijk terug is bij de CDA fractie en uit dit stukje blijkt dat de CDA fractie zich volledig schikt naar de (feitelijke) nieuwe fractieleider van het CDA, Jan Hoen.

            Alleen had ik dus verkeerd gegokt wat het nieuwe college betreft.
            Raar....., niet dat ik me vergist heb, dat is goed mogelijk, maar dat de PvdA geacht wordt de kar te trekken in het college.
            Dat kan, volgens mij, nooit lang goed gaan.
            Anderzijds, ik heb me dus al eerder vergist.....

            Volgen jullie het eigenlijk nog???
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
              Volgen jullie het eigenlijk nog???
              Jazeker! En of je je vergist hebt, moet nog blijken, want het kan nog alle kanten op, toch?

              Opmerking


              • #67
                Jan Hoen.

                Heerlijk!
                Buiten regent en waait het. Een goed excuus voor mij om achter mijn bureau plaats te nemen en niet in de tuin te moeten zijn.
                Tijd voor alle boeken, columns en artikelen die ik nog moest lezen en natuurlijk om weer mijn commentaar te geven op de actuele politieke ontwikkelingen in onze mooie stad Maastricht.

                Ik moet erkennen dat De Limburger een paar leuke artikelen heeft geplaatst over de perikelen in en rond het stadhuis.
                Laat ik beginnen met de zaak "Jan Hoen".

                We hadden al gezien dat het CDA Maastricht zich de haren uit haar hoofd trekt dat ze deze mastodont (Vlgs. mij wordt "Mastodont" het woord van het jaar 2010) ooit hebben laten vertrekken.

                Of Jan Hoen een begenadigd politicus is (geweest) mag worden betwijfeld.
                Sinds 1970 was Hoen, namens het CDA (eerste KVP), actief in diverse bestuursfuncties bij de Provinciale Staten, de gemeenteraad in Maastricht en natuurlijk 16 jaar (van 1978 tot 1994) als wethouder in Maastricht.
                Volgens mij heeft alleen de legendarische wethouder Frits Gybels langer het ambt als wethouder in Maastricht bekleed, namelijk 29 jaar, van 1945 tot 1974.
                In 1994 nam hij afscheid van de locale politiek, om in 2002, als lijstduwer van het CDA, met voorkeurstemmen, weer te worden herkozen als gemeenteraadslid.
                Hij bedankte echter, maar in 2006, toen hij weer met voorkeurstemmen wordt gekozen, aanvaardde hij het raadslidmaatschap voor het CDA wel weer.

                In mei 2008 viel dus weer het doek voor het CDA gemeenteraadslid Jan Hoen en samen met Mia Dircke, burger-nietraadslid namens het CDA, ontstond zo de eenmansfractie Jan Hoen.
                Dit gebeurde in mei 2008, na wat perikelen over het woordvoerderschap binnen het CDA over de horecanota en het evenementenbeleid.
                De Fractie Hoen werd later de Christelijke VolksPartij (CVP).

                Jan Hoen was en is een lokale mastodont.
                Jan Hoen had op het moment van zijn hoogtijdagen meer dan 25 (betaalde) nevenfuncties.
                Als er iets "geregeld" moest worden, en je had Jan Hoen aan je zijde, dan zat je in onze regionen goed.
                Dit beeld wordt ook geschetst in het boek "De vriendenrepubliek" van de oud journalisten van De Limburger, Joep Dohmen en Henk Langenberg.
                Overigens heb ik persoonlijk ook heel wat kanttekeningen bij de door deze journalisten opgesomde "feiten", maar dat is andere koek.
                Buiten kijf staat en stond dat Jan Hoen heel invloedrijk was en is, maar dat maakte hem nog lang geen begenadigd politicus.
                Daarvoor miste hij toch de diepgang en nodige politieke tact.
                Er was geen CDA bestuurder te vinden die het in zijn kop haalde om Jan Hoen een carrière mogelijkheid in de landelijke politiek aan te bieden.

                Jan Hoen was de man die het lokale CDA, maar vooral zijn vrienden, veel kansen bood, daar zelf waarschijnlijk ook veel vruchten van heeft geplukt, maar nooit de provincie is ontstegen.

                En nu wil de CDA fractie in Maastricht deze Jan Hoen, met zijn enorm netwerk en lokaal aanzien, terug hebben.

                Maar, nu dreigt de CVP, en dus Jan Hoen, toch niet aan te schuiven bij de CDA fractie.
                Op 9 oktober 2010, onder # 46, schreef ik al
                Met (..) Jos Gorren, een man die oprecht gelooft dat hij ooit nog gekozen wordt tot Prins Carnaval bij de Tempeleers en alleen daarom al niet serieus genomen kan worden, kan men niet beweren dat er in Maastricht sprake is van een sterke, evenwichtige en goed geleide CDA fractie.
                dat de huidige CDA fractie niet bepaald uitblinkt door zwaargewichten.

                Uitgerekend deze Jos Gorren heeft het nu helemaal verbruid bij Jan Hoen.
                De Maastrichtse CDA partijvoorzitter Frans Groutars probeert de irritatie die er bij de CVP (lees: Jan Hoen) zou zijn, nu nog te lijmen.
                Jos Gorren heeft zich inmiddels verontschuldigd.
                Ja, je kunt van Jos Gorren zeggen wat je wilt, maar hij voelt precies aan wanneer hij zijn hand overspeeld heeft. Dan is het wel aan Jos toevertrouwd dat hij neerbuigend zijn excuses aanbiedt

                Rest nu nog even de vraag hoe loyaal Jan Hoen aan de CVP is, of beter gezegd, hoe diep wil het CDA door het stof gaan om ook Mia Dircke te rehabiliteren?
                Alleen als het CDA daartoe bereid is zal Jan Hoen, volgens mij, serieus aanschuiven bij het CDA.
                Ik kan mij niet voorstellen dat de nu 70 jarige Jan Hoen er nog voor voelt om zich, te pas en te onpas, te laten schofferen door types als Jos Gorren, als hij kan floreren als CVP mastodont, of zo u wilt CDA mastodont, met volledige steun van zijn CVP burger-nietraadsleden Mia Dircke, Sondeijker en Vrehen.

                Tot zoverre Jan Hoen.

                Als het weer zo blijft kan ik nog lekker vooruit met de zaak "Simona Maassen" en de fricties binnen de PvdA Maastricht.
                Ach, de winter is nog lang.... gelukkig.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #68
                  Regenboogcoalititie.....

                  Vanavond, 26 okt. 2010, was de (voorlopig) laatste raadsvergadering van waarnemend burgemeester Jan Mans.

                  Ik zal daar uitvoerig verslag over doen, maar moet eerst alles laten bezinken en wil er geen nachtwerk van maken.
                  Ik kan alvast verklappen dat ik wel, in positieve zin, verrast ben van de, in ieder geval tijdens deze raadsvergadering, deskundigheid van Kitty Nuyts.
                  Het leek er af en toe op dat zij, zo nu en dan, de enige was die begreep waar het om draaide.
                  Maar later daarover meer.

                  Rond 19.30 uur was de raadsvergadering al ten einde, met mooie slot betogen richting Jan Mans door achtereenvolgens de vice-voorzitter Jan Hoen en namens het college door Jacques Costongs.

                  Om 20.30 uur was er vervolgens een persconferentie in de oude raadszaal in het Stadhuis van informateur Joop van de Berg, waarin het nieuwe regenboogcollege werd voorgesteld van
                  PvdA-VVD-D66-SPM en GroenLinks.

                  De personele invulling vult overigens pas morgen.
                  Kortom, uw Pierlementair verslaggever heeft veel te melden, maar doet dit niet meer vandaag.
                  Ik neem voor de rest van de avond vrij, maar lees wel nog even het, voor de ogen van de media en Pier, ondertekende (Regenboog) Coalitieakkoord 2010-2014 door, met de titel "Investeren in vertrouwen"............

                  Ach, what's in a name
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                    Kortom, uw Pierlementair verslaggever (....)

                    Opmerking


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                      Kortom, Uw Pierlementair verslaggever, ...
                      Ja, ik vind hem ook goed, maar het is een vinding van Olijfje !!!!
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        Om 20.30 uur was er vervolgens een persconferentie in de oude raadszaal in het Stadhuis van informateur Joop van de Berg, waarin het nieuwe regenboogcollege werd voorgesteld van PvdA-VVD-D66-SPM en GroenLinks.
                        Kortom, het einde van het KVP/CDA-tijdperk...

                        Opmerking


                        • #72
                          Die regenboog past sowieso beter bij Onno Hoes.
                          Don't PRESS me....

                          Opmerking


                          • #73
                            Pierlementair medewerker gezocht

                            Lieve help,

                            Het zijn weer hoogtijdagen voor Pierlementaire verslaggevers.

                            Rutte 1 staat te stralen in de Tweede kamer en is eens helder en duidelijk "Ja, als een bewindsman, naast de Nederlandse, de Turkse nationaliteit zou hebben gehad i.p.v. de Zweedse, zou dit wel een punt van discussie zijn geweest" en alles en iedereen valt over hem heen......

                            Mark Rutte moet nog leren dat je als premier niet helder en duidelijk mag zien!!
                            Stel je voor zeg

                            Het nieuwe college van Maastricht is nu ook qua personele bezetting bekend, namelijk er verandert niets buiten dat de CDA wethouders zijn vervangen door John Aarts en Gerdo van Grootheest..... wat een verrassing

                            Er komt maandag een nieuwe VVD burgemeester en tot slot moet ik nog een sfeerverslag schrijven over de Raadsvergadering van gisteren.....

                            Kortom, de Pierlementaire redactie kan wel wat uitbreiding gebruiken.....

                            Laat ik maar beginnen met de sfeerimpressie van gisteren...... Geef me een uurtje of 2-3.
                            Ik al proberen het kort te houden
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #74
                              Raadsvergadering 26 okt. 2010

                              Gisteren ben ik dus naar de laatste raadsvergadering van wrnd. burgemeester Jan Mans gaan kijken.
                              Prettig dat je op de stoel van de publieke tribune deze folder vindt en iedereen, dus ook de MO’ers die willen solliciteren naar de vacature van Pierlementair MO-medewerker, wordt uitgenodigd om de raadsvergadering eens te bezoeken. De koffie en thee is gratis.

                              Nu kan ik een inhoudelijk verslag gaan geven van de bewuste vergadering, maar voor degene die daar daadwerkelijk interesse in heeft kan ik net zo goed verwijzen naar de gemeentelijke website waar de vergadering in beeld en geluid te zien is.
                              Dus ik zal mij beperken tot de opvallende, leuke, treurige en opmerkelijke gebeurtenissen.

                              Het eerste wat dan bij mij opkomt is de vraag, de raadsvergadering overschouwende, is wat de geachte heren en dames raadsleden zouden doen als er geen SMS, Twitter of blackberry’s zouden zijn.
                              Vrijwel ieder, vooral jeugdig, fractielid, mn. gezeten op de tweede rij, was gedurende de beraadslaging meer geboeid door de zijn of haar mobieltje of blackberry dan de inhoudelijke beraadslaging.
                              Toppunt was het D’66 fractielid Franca Tonnaer Het leek erop of deze drs. nog huiswerk aan het maken was.
                              Het zou kunnen dat ze in de raadsstukken aan het bladeren was, al zouden die dan wel raar ingebonden zijn geweest, dus dat van het “huiswerk” kan ik niet hard maken, maar feit blijft dat ze gisteravond zeker pijn aan haar duim moet hebben gehad van het typen op haar blackberry.
                              Dus een tip voor alle MO’ers die overwegen om zich in de komende jaren verkiesbaar te stellen voor de gemeenteraad….
                              Zorg dat je in de twee rij komt te zitten en niet direct voor de publieke tribune. Dan valt het bijna niet op dat je niet oplet en je huiswerk maakt.

                              Dan mijn zwak voor Leny Eijssens.
                              Zij is zonder meer het raadslid dat de meeste meters aflegt in de gemeenteraad. Er gaat geen discussiestuk voorbij of zij wandelt meermaals naar de interruptiemicrofoon of de katheder om zelf een motie of amendement in te dienen of de verdedigen.
                              Daar waar andere raadsleden nogal eens interrumperen vanuit hun zetel, wandelt Leny Eijssens, bijna altijd, naar de interruptiemicrofoon.
                              Of haar interrupties, opmerkingen, moties en amendementen gisteravond altijd even zinvol en verstandig waren laat ik in het midden en is natuurlijk subjectief, maar zij heeft geen tijd om te SMS’en, twitteren en te blackberryen. Dat siert haar !!

                              Over het agendapunt 6.2 Herbezinning kaders begraafplaats Tongerseweg werd overigens het langst gedebatteerd.
                              Er bleken zowaar zelfs belangstellende op de publieke tribune te zitten die speciaal vanuit Daalhof waren afgereisd om dit agendapunt bij te wonen.
                              Toen dit agendapunt was afgehandeld, na 2 amendementen van de CVP en de SP, vertrokken deze geïnteresseerden weer.

                              En dan heb je bij iedere raadsvergadering weer raadsleden die mij, en ik geef direct toe dat het een subjectieve beoordeling is, weer in positieve of negatieve zin opvallen.
                              Gisteren was ik onder de indruk van de manier waarop Miriam El Fassih (GroenLinks) acteerde.
                              Zij deed namens haar fractie het woord over de "wijziging van de bestuursopdracht begraafplaats Tongerseweg".
                              Deze zeer traditioneel geklede moslima kwam zeer goed uit haar woorden, was inhoudelijk sterk en beargumenteerde de bedenkingen die GL had.
                              Ik heb haar trouwens ook niet zien SMS’en, twitteren of blackberryen. Misschien herken je daar een goed raadslid aan??

                              Over dit agendapunt nog even het navolgende.
                              Al 15 jaar (!!!!) vergadert de raad al over dit punt. Dit is inmiddels langer dan de beraadslagingen over de investeringen in het A2 project van ruim een half miljard euro!
                              Kitty Nuyts merkt daarbij cynisch op dat men wellicht een nominatie in het Guinessbook of Records moet gaan aanvragen.

                              En dan steekt Kitty van wal. Ik ga het hier niet herhalen wat ze allemaal zegt, dat kunnen we teruglezen in de raadsstukken, maar zij komt wel, voor zover ik het kan volgen, met ogenschijnlijk steekhoudende argumenten en verwijzingen naar het juridische "Transparantiebeginsel" en het recente "Müller-arrest" uit 2010 van het Europese hof over het Europese aanbestedingsbeleid.
                              Nogmaals, ik kan het hier allemaal niet reproduceren, want ook mijn oren wapperden zo af en toe, maar als leek kreeg ik wel de indruk dat hier een raadslid aan het woord was die tenminste weet waarover ze praat en dit juridisch onderbouwt.
                              Wethouder Andre Willems, die zijn beleid tegenover haar diende te verdedigen, zei zelfs letterlijk dat hij niet de precieze in- en outs kent van het “transparatiebeleid” en de perikelen rond het Europese aanbestedingsbeleid, maar zich hier meerdere malen over liet informeren door de stadsadvocaat……. Ferdinand Tripels!!!
                              Als Pier zich nu door een iemand niet zou laten informeren dan was dit wel…….

                              Ook Jan Hoen (CVP) en Gea van Loo-Habets(SPM) en natuurlijk Leny Eijssens hielden hun betoog over het wel en wee van het discussiestuk ‘Begraafplaats Tongerseweg’.
                              Ook Alex Meij, beoogt nieuw fractievoorzitter van de VVD, deed het woord. Ik weet het niet..... ik was binnen 3 tellen de draad kwijt en het betoog was alles behalve boeiend. Alex Meij moet nog veel leren......
                              Alle MO’ers moet het goed doen dat Tiny Meese (TON) aandacht vroeg voor de Maastrichtse cultuur en geschiedenis die (letterlijk) op de begraafplaats ligt.
                              Daarbij petje af wethouder André Willems. Hij kwam in zijn beantwoording van de vragen van Tiny Meese terug op het feit dat ‘onze’ geschiedenis daar inderdaad begraven ligt en somde zo maar een handje vol bekenden op die er rusten, waaronder……. alle burgemeester !!!!!
                              Burgemeester Jan Mans, inderdaad bezig met zijn laatste raadsvergadering, moest toen echt wel even ingrijpen.

                              Dan nog even terug naar agendapunt 6.1 het Oprichten van een stichting Ontwikkelingsmaatschappij Sint-Pietersberg
                              Ik ga nu het gevaar lopen dat ik verdacht wordt van een onevenredige sympathie voor Kitty Nuyts en haar LPM.
                              Laat ik hier tegen beargumenteren dat ik op z’n minst probeer om objectief te zijn en van nature mijn sympathie niet ligt bij een liberale partijm al ben ik een echte ‘zwever’.
                              Maar lees mijn onderstaand ‘verslag’ eens en zeg dan wie nu gelijk heeft……
                              Het bewuste agendapunt gaat over de oprichting van de stichting Ontwikkelingsmaatschappij St. Pietersberg.
                              Ik weet niet alle in- en outs over dit dossier, dit vooropgesteld, maar ik begrijp dat B&W 250.000 euro “bij wijze van startkapitaal” ter beschikking wil stellen aan deze nog op te richten stichting.
                              Alleen Kitty Nuyts vraagt dan aan de wethouder of er een begroting is.
                              Die blijkt er niet te zijn!!!!!
                              De andere fracties reageren daar niet op………
                              Kitty Nuyts blijft aandringen op een overzicht/begroting naar enig inzicht waar deze 250.000 euro dan aan besteed worden.
                              Wat wordt bijvoorbeeld het salaris van de stichtingsvoorzitter??
                              Niemand weet het….. Alleen de SP, Leny wandelt weer eens door de raadszaal, valt de LPM bij.
                              En daar blijft het bij.
                              Nu vraag ik mij, als leek, toch werkelijk af wat die twitterende en SMS’ende figuren op de tweede rij eigenlijk in die zaal deden. Ben ik nu gek of……..

                              Ik kan nog uren schrijven maar het begint al laat te worden, ik heb pijn in mijn vingers van het typen en ik vrees dat de meeste lezer al lang zijn afgehaakt.

                              Nou, voor de Die Hards nog eentje……..

                              Jan Mans neemt als laatste het woord. Hij bedankt iedereen etc, etc, etc... Maastrichts is het mooiste etc, etc etc…. enz. enz.
                              Tot slot echter vertelt hij wat op zijn laatste werkdag, zondag 31 oktober 2010, zijn laatste officiële handeling zal zijn. Hij zal dan een krans gaan leggen op de begraafplaats Tongerseweg.
                              Hij gaat daar met zijn dienstauto met chauffeur naar toe.
                              Toen hij de laatste week doornam zag hij het werkschema van zijn chauffeur. Op zondag 31 oktober 2010 stond daar ingepland
                              BURGEMEESTER NAAR DE BEGRAAFPLAATS BRENGEN”
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #75
                                Ik ben blij dat onze Pier met de uitsmijter van Mans tòch nog even heeft kunnen lachen. Pierlementair verslaglegger zijn vraagt (ook) in Maastricht veel toewijding, evenwicht en hartzeer. Je zou er van gaan huilen!

                                Zijn verslag van deze raadsvergadering stemt mij weinig opgewekt, want als 250.000 euro gewoon wordt toegekend zonder dat er een begroting aan hangt en zonder dat coalitie of oppositie massaal protesteert, lijkt mij een recept voor een nieuwe MMV-affaire. Waar dat bedrag aan zal worden besteed, is geheel onduidelijk. Dat mede door dergelijke toezeggingen bijvoorbeeld de Stadsbibliotheek Maastricht zó wordt gekort dat in Heer het filiaal gesloten gaat worden, is kennelijk verantwoord bestuur. Ook is de gemeente voor eenderde partij in het bestuur van het Regionaal Historisch Centrum Limburg aan de Sint Pieterstraat 7 (waarin opgenomen het gemeentearchief). Dat voor de geschiedenis zo belangrijke instituut moet dit jaar een kwart (25%!) van de begroting inleveren. Eenderde van dat bedrag draagt dus bij aan de nieuwe speeltjes van de Raad.

                                PS. De laatste aflevering van 'Maastricht, moet je horen' al beluisterd (over cultuur in Maastricht en wat dat is)?

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X