Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door james Bekijk bericht
    Ook een " Maastrichtenaar" ontwikkeld zich en spreekt vaak meerdere talen.
    klopt.

    Zelfs Nederlands!

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
      Heel veel mensen (maastrichtenaren)
      zouden graag terug willen gaan naar de tijd voor 1970.
      Dat het toen misschien gezelliger onder de mensen was wil nog niet zeggen dat men het beter had.(mijn mening).

      De mens moet eens eerlijk in de spiegel kijken door het maar steeds meer
      willen hebben als de buren en kenissen ,daar door is ook de gezelligheid
      onder veel mensen verdwenen.

      Opmerking


      • Voor 1970... (denkend aan eind jaren 60)
        de winkels en diversiteit aanbod, ja...
        de politiek en het culturele klimaat.. (kerk, kvp en Baeten) nee dus
        de binnenstad... deels verkrot en leegstand... nee
        sociale cohesie en saamhorigheid in eigen gemeenschap...(gezelligheid) ja
        sociale problematiek en achterstand... nee
        verkeer en bereikbaarheid... toen al hopeloos... nee dus
        werkgelegenheid.... ja
        onderwijs... overvol, wel met goede leerkrachten.. twijfel
        lokale pers... nee dus
        carnaval... ja
        milieu... nee dus
        maastricht als stad toch wel erg in zichzelf gekeerd, maar wel iets eigens ... twijfelachtig dus

        Opmerking


        • Is het Maasfrichts stadsbestuur nog op vakantie? Het is wel erg stil... Is het nog te warm, of wordt er toch stiekem hard gewerkt. Naar goed gebruik zullen de bestuurders toch wel acte de presence geven op het Preuvenemint, laat ik hopen. Netwerken en een vorkje prikken altijd al een succesvolle combinatie. Wie is er met wie? Welke onderwerpen worden aangeneden? De landelijke verkiezingen? Bezuinigingen? het bitboek? Societyonderwerpen, of toch maar de vakantie? Laten we vooral gewoon blijven, we zijn onder het volk.
          Wie weet doen zich voor deze of gene tijdens het borrelen onverwachte carriere mogelijkheden voor. Je weet nooit wie je er tegenkomt. Een vroegtijdige escape uit de vestingstad, dat zou wel wat zijn.
          Het gezien worden, is dus al heel belangrijk. Dus nog even naar de Stokstraat. Zo houdt het stadsbestuur tenminste de economie draaiende, al een hele prestatie.

          Opmerking


          • Haha, Kermit, wat ben jij lekker sarcastisch! Heerlijk.

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
              Is het Maasfrichts stadsbestuur nog op vakantie? Het is wel erg stil... Is het nog te warm, of wordt er toch stiekem hard gewerkt. Naar goed gebruik zullen de bestuurders toch wel acte de presence geven op het Preuvenemint, laat ik hopen. Netwerken en een vorkje prikken altijd al een succesvolle combinatie. Wie is er met wie? Welke onderwerpen worden aangeneden? De landelijke verkiezingen? Bezuinigingen? het bitboek? Societyonderwerpen, of toch maar de vakantie? Laten we vooral gewoon blijven, we zijn onder het volk.
              Wie weet doen zich voor deze of gene tijdens het borrelen onverwachte carriere mogelijkheden voor. Je weet nooit wie je er tegenkomt. Een vroegtijdige escape uit de vestingstad, dat zou wel wat zijn.
              Het gezien worden, is dus al heel belangrijk. Dus nog even naar de Stokstraat. Zo houdt het stadsbestuur tenminste de economie draaiende, al een hele prestatie.
              hallo kermit.
              Sommige raadsleden hebben nooit vakantie.
              met name raadsleden die constant klaar staan
              voor mensen in nood.
              Gelukkig hebben we die nog.
              Verder ben ik er voor 100% zeker van dat spoedig weer leven in de brouwerij komt
              En vele zullen uw bovenstaand stukje heel goed begrijpen.
              Helder en duidelijk..

              Opmerking


              • Jan Hoen treedt af als vice-voorzitter gemeenteraad Maastricht




                MAASTRICHT - Oud-wethouder en fractievoorzitter van de CVP Jan Hoen heeft burgemeester Onno Hoes schriftelijk meegedeeld geen prijs meer te stellen op het vervullen van het vice-voorzitterschap van de gemeenteraad. Jan Hoen zegt door deze daad te willen voorkomen dat de verhoudingen binnen de Maastrichtse gemeentepolitiek verder zullen verslechteren. Een verdere escalatie acht Jan Hoen nadrukkelijk niet in het belang van Maastricht, zo heeft de CVP-fractievoorzitter de burgemeester laten weten.
                Onlangs bracht het Bossche advocaten-kantoor Capra in opdracht van burgemeester Onno Hoes verslag uit over de integriteit van Hoen nadat bekend werd dat hij gedurende twee jaar 2500 euro aan onkostenvergoeding had ontvangen van de Stichting Winterland. Toen Hoen raadslid werd had hij verzuimd dit adviseurschap aan te melden omdat het een feit van algemene bekendheid was. Wel was de gemeente op de hoogte van het feit dat hij ere-voorzitter van Winterland was.
                Uit het Capra integriteitonderzoek is volgens Hoen klip en klaar gebleken dat er geen sprake van belangenverstrengeling was. Capra verweet hem slechts de gedragscode te hebben geschonden, iets waarop zelfs geen sanctie staat.
                In zijn ontslagbrief als vice-voorzitter van de gemeenteraad aan de burgemeester wijst Hoen erop dat Capra in een toelichting op het rapport erkent dat het geen onafhankelijk onderzoek betrof. Het aan de gemeente Maastricht gelieerde Bossche advocaten- kantoor beweert zelfs dat hij daar ook geen recht op zou hebben.
                ,,Maar zelfs op basis van dit tendentieuze rapport heeft men mijn integriteit niet kunnen aantasten", zegt Jan Hoen in een vanmiddag uitgegeven verklaring. ,,Wat is begonnen als een integriteitonderzoek is in de praktijk een feilbaarheidonderzoek geworden. Het ging er niet meer om of ik integer ben, maar of ik misschien een slordigheid had begaan."
                Volgens het raadslid heeft hij aan zijn advieswerk voor Winterland na aftrek van belasting van nog geen vijf euro per dag overgehouden. ,,Aan reis en onkosten heeft dat adviseurschap me per saldo alleen geld gekost. Ik had van de burgemeester verwacht dat hij me na dit zogenaamde onderzoek zou rehabiliteren. In plaats daarvan blijft hij hameren op een kleine slordigheid waarop zelfs geen sanctie staat. Ik heb er dus eenvoudigweg geen zin meer in hem als vice-voorzitter enkele keren per jaar te vervangen. Het lijkt mij ook niet in het belang van de Raad en de gemeente", aldus Jan Hoen.
                De Maastrichtse politicus zal wel als raadslid aanblijven. Hoen: ,,Dagelijks krijg ik vele reacties van Maastrichtenaren die mij verzoeken als raadslid aan te blijven en mij in hun hart sluiten. Dat is voor mij uiteindelijk bepalend en dat ervaar ik als de ultieme rehabilitatie."

                Bron: http://maastricht.dichtbij.nl/regio/...aad-maastricht
                Last edited by Breur; 7 september 2012, 20:02. Reden: bronvermelding.

                Opmerking


                • Ja jan/
                  Je kunt beter een panda ophalen !!
                  Of gebruik maken van een taxi met chauffeur, (25.000 euro)
                  op jaar basis dan heb je ietsjes meer dan 5 euro per dag.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                    Volgens het raadslid heeft hij aan zijn advieswerk voor Winterland na aftrek van belasting van nog geen vijf euro per dag overgehouden. ,,Aan reis en onkosten heeft dat adviseurschap me per saldo alleen geld gekost.
                    Dat noemen ze nu ondernemersrisico!

                    Opmerking


                    • Jan Hoen neemt ontslag als vice-voorzitter van de raad

                      Vandaag heeft de fractievoorzitter van de CVP, Jan Hoen, zoals Wim54 al overschreef van Maastricht Dichtbij, ontslag genomen als vice-voorzitter van de Maastrichtse gemeenteraad.

                      Jan Hoen deelt mee dat de richting hem geuitte beschuldiging hem vanaf 2 juni j.l. "24 uur per dag bezighoudt en zeer emotioneert".

                      Jan Hoen laat voorts weten dat hij hoopt, nu blijkt dat uit het Capra integriteitonderzoek is gebleken dat er nooit sprake van belangenverstrengeling is geweest, er een streep onder de kwestie gezet kan worden en zowel hij als de burgemeester weer alle energie kunnen steken in onze mooie stad.

                      Met het Joodse Nieuwjaar in aantocht wenst Jan Hoen burgemeester Hoes een Shana Towa toe.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        Vandaag heeft de fractievoorzitter van de CVP, Jan Hoen, zoals Wim54 al overschreef van Maastricht Dichtbij, ontslag genomen als vice-voorzitter van de Maastrichtse gemeenteraad.

                        Jan Hoen deelt mee dat de richting hem geuitte beschuldiging hem vanaf 2 juni j.l. "24 uur per dag bezighoudt en zeer emotioneert".

                        Jan Hoen laat voorts weten dat hij hoopt, nu blijkt dat uit het Capra integriteitonderzoek is gebleken dat er nooit sprake van belangenverstrengeling is geweest, er een streep onder de kwestie gezet kan worden en zowel hij als de burgemeester weer alle energie kunnen steken in onze mooie stad.

                        Met het Joodse Nieuwjaar in aantocht wenst Jan Hoen burgemeester Hoes een Shana Towa toe.
                        Kopiëren en plakken noemt men dat .
                        Overschrijven veel te veel werk dat moet jij toch weten Pier

                        Opmerking


                        • Weer 40 laaggeschoolde banen verloren

                          Hoewel de afgelopen dagen, weken alles in het teken stond van de landelijke verkiezingen, gaat de lokale politiek natuurlijk ook gewoon door.

                          Even als reminder.
                          De VVD, de banenkampioen, garandeerde toch "Banen, banen en nog eens banen".
                          Toch gaan er nu weer 40, veel al laaggeschoolde, banen in Maastricht verloren.
                          Die 40 banen gaan verloren dankzij een investering van 6 miljoen euro in het Citycentrum.
                          Ben ik nu gek of..........

                          Gelukkig wordt er wel om opheldering gevraagd, maar ik vrees dat dit te laat komt en dat e.e.a. niet meer terug te draaien is.
                          Maar gelukkig heeft de landelijke "Banenkampioen" de Tweede Kamer verkiezingen gewonnen

                          +++++++
                          Aan het College van Burgemeester en Wethouders
                          Postbus 1992
                          6201 BZ Maastricht

                          Betreft: ex.art.39 vragen RvO inzake ontslagen City Centrum

                          Maastricht, 12 september 2012.

                          Geacht College,

                          De CVP fractie heeft al meerdere keren vragen gesteld rondom de gang van zaken van het City Centrum. Door sluiting en komende verbouwing van € 6 miljoen, komen veel gebruikers op straat te staan. Hiervan heeft het merendeel- ondanks de toezeggingen van de gemeente- nog altijd geen vervangende locatie gevonden.

                          Heden vernam onze fractie, dat er inmiddels 40 personen die bij het City Centrum werkzaam waren, zijn ontslagen. Nog schrijnender is het feit, dat al deze mensen laaggeschoold zijn en een leeftijd hebben bereikt, dat ander werk vinden heel moeilijk maakt.

                          De CVP wil daarom onderstaande vragen aan u voorleggen:

                          1. Bent u op de hoogte, dat er bij het City Centrum 40 personen zijn ontslagen?

                          2. Indien ja, waarom is de Gemeenteraad van Maastricht hierover niet geïnformeerd?


                          3. Klopt het, dat deze 40 mensen allemaal vanuit de MTB waren gedetacheerd bij het City Centrum?

                          4. Zijn er al plannen c.q. maatregelen genomen om deze mensen een andere/ vervangende werkplek aan te bieden?


                          5. Bent u ervan op de hoogte, dat enkele van deze 40 personen een dienstverband van ruim 28 jaren hadden bij het City Centrum?

                          6. Bent u het met ons eens, dat dit niet uit te leggen valt: een verbouwing plannen van € 6 miljoen en vervolgens 40 personen ontslaan?


                          7. Waarom moet er zo’n grote verbouwing van het City Centrum plaatsvinden? Kan het gebouw niet voor een lager bedrag gerenoveerd worden?

                          Dit is voor de CVP onverteerbaar! Wij verwachten niet meer en niet minder, dan dat er per ommegaand openheid van zaken gegeven wordt en dat alle informatie over deze ontslagen ter beschikking wordt gesteld.
                          Het kan toch niet zo zijn, dat 40 mensen de dupe dreigen te worden van een prestigeproject! En dan ook nog eens 40 mensen die net in een kwetsbare situatie zitten door hun gemis aan opleiding en leeftijd.

                          De CVP fractie rekent op U!

                          Vriendelijke groet,
                          Namens de CVP fractie:
                          Jan Hoen – fractievoorzitter
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Leest D66 en GL toch M.O. ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pier in Thread "Muziekgieterij" d.d. 13 september 2012
                            (...)
                            Persoonlijk heb ik mij trouwens ook nog kapot geërgerd aan het feit dat voor mij, bij binnenkomst, een gezin enkele flesjes met water moest inleveren.
                            Het was nota bene 28 graden die dag!!!

                            Voor zover ik constateerde was er op het terrein geen mogelijkheid om gratis water te drinken. Bij zulke temperaturen is het noodzakelijk dat je blijft drinken.
                            De consumpties op het terrein kostten echter € 2,00.
                            Tel uit je winst als je met een gezin bent met 2 kleine kinderen.......
                            Geen wonder dat Wim Smeets van de Muziekgieterij op de zondag rond 17.00 bekend maakte dat alle consumptiebonnen al op waren.

                            Ook hierin heeft de gemeente m.i. een verantwoordelijkheid!
                            Ik heb niet de illusie dat mijn bovenstaande "klacht" over BRUIS geleid heeft heeft tot onderstaande motie, maar het sluit wel fijn aan

                            Ik zag namelijk bij het voorbereiden van de gemeenteraadsvergadering van a.s. dinsdag, 18 sept. 2012, dat onder (voorlopig) agendapunt 6.8 door D66 en Groenlinks een motie is ingediend om voor de zomer van 2013 in Maastricht watertappunten te realiseren.

                            Actuele motie
                            De Gemeenteraad van Maastricht, in vergadering bijeen op 24 januari 2012,

                            Overwegende dat:
                            * in Nederland per dag ongeveer 500.000 plastic flesjes water worden verkocht, gedronken en weggegooid;
                            * door watertappunten minder plastic (flesjes) per dag worden weggegooid;
                            * er steeds meer watertappunten in Nederlandse steden verschijnen;
                            * het drinken van kraanwater gezond is;
                            * diverse initiatieven duurzame projecten met watertappunten hebben opgezet waarbij tegelijkertijd waterprojecten worden gefinancierd in ontwikkelingslanden.
                            * Waterleiding Maatschappij Limburg voornemens is in Limburg verschillende gratis waterpunten te realiseren

                            Verzoekt het College van Burgemeester en Wethouders om:

                            - met Waterleiding Maatschappij Limburg in gesprek te gaan zodat een of meer openbare watertappunten voor de zomer van 2013 gerealiseerd zijn Maastricht.

                            En gaat over tot de orde van de dag
                            Saskia Hermens (GroenLinks)
                            Guido Mertens (D66)

                            Toch eens aan Saskia Hermans en Guido Mertens vragen of ze misschien toch MO lezen....
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              (....)
                              Ik zag namelijk bij het voorbereiden van de gemeenteraadsvergadering van a.s. dinsdag, 18 sept. 2012, dat onder (voorlopig) agendapunt 6.8 door D66 en Groenlinks een motie is ingediend om voor de zomer van 2013 in Maastricht watertappunten te realiseren.

                              Actuele motie
                              De Gemeenteraad van Maastricht, in vergadering bijeen op 24 januari 2012,
                              (.....)
                              Pier, hoe moet ik de datum van 24 januari 2012 hier interpreteren ?
                              Komt deze motie nu pas op 18 september 2012 ter sprake ?
                              Mestreechter Geis mage beleve
                              en dat door te kinne geve.
                              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                                Pier, hoe moet ik de datum van 24 januari 2012 hier interpreteren ?
                                Komt deze motie nu pas op 18 september 2012 ter sprake ?
                                Lol ...... dat was zelfs mij niet opgevallen!!
                                Ik denk dat Saskia Hermens en Guido Mertens een oude motie hebben overschreven en deze datum hebben gemist

                                Tijdens de raadsvergadering van 24 januari 2012 kwam DEZE motie van o.a. GL in stemming.
                                Wellicht dat de kop van de die motie als basis diende voor de huidige motie.
                                Een (wiskunde)leraar als Guido Mertens mag zoiets eigenlijk niet gebeuren.

                                Gelukkig is er altijd nog MO die zulke dingen wel in de gaten houdt.....
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X