Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
    Jammer dat het niet op de maastrichtse zender wordt uitgezonden.
    Lijkt mij nog leuker dan de Muppet show.
    Om me heen kijkend zie ik nog "enkele" lege plekken op de publieke tribune...
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Inmiddels hebben we de pauze achter de rug en is wethouder J. Costongs bezig met de beantwoording van de diverse vragen over het dossier "Timmerfabriek".
      Dat gebeurt met het gebruikelijk wollige taalgebruik.

      Prachtig om te zien.
      Is wel net of je naar een James Bond-film aan het kijken bent. Is wel spannend en grappig, maar uiteindelijk wint de hoofdrolspeler, Jacques Costongs, toch
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        Om me heen kijkend zie ik nog "enkele" lege plekken op de publieke tribune...
        Ik heb mijn vrouw iets toegezegd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
          Ik heb mijn vrouw iets toegezegd
          Dat is waar ook......
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            (....)

            Dit theaterstukje, hoe toepasselijk bij de cultuurtempel Timmerfabriek, zal nog even duren, maar de voorstanders van de
            Timmerfabriek kunnen de champagneflessen alvast gaan ontkrukken. Ik vrees wel dat ze formeel nog tot na de pauze moeten wachten met inschenken


            De champagne kan geschonken worden.
            Het raadsvoorstel is aangenomen. Alleen de fracties van het CDA, PVM en LPM stemden tegen.
            Heel verrassend, althans voor mij, is dat de SP zelfs voorstemde!
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • In de raad zijn ze nu terug naar agendapunt 6.6 de wijziging individuele verordening WMO.
              De reden dat dit agendapunt nu pas behandeld wordt heeft alles te maken met een technische verandering, circa 1 minuut voor aanvang van de raadsvergadering.
              Ik zal, als ik achter een fatsoenlijke PC zit i.p.v. een Ipad, dit inzichtelijk maken.

              Overigens wordt deze wijziging vandaag gewoon aangenomen door de raad.
              Op dit moment is de CVP aan het woord.
              Jan Hoen haalt hier nu zijn gelijk, iets waarvoor de CVP als sinds 2010, tegen alle verdrukkingen in, gevochten heeft.

              Dadelijk is de wethouder aan het woord. Ik betwijfel of er een Mea Culpa zal komen.
              Maar misschien komt het toch....
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                De champagne kan geschonken worden.
                Good nuijts!

                En bedankt dat je ons op de hoogte houdt, Pier!
                Last edited by Pier; 15 december 2014, 19:56. Reden: Verwijderen foto ivm ontbreken auteursrecht

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                  (....)

                  Dadelijk is de wethouder aan het woord. Ik betwijfel of er een Mea Culpa zal komen.
                  Maar misschien komt het toch....
                  Neen, deze D66 wethouder komt niet met een mea culpa.
                  Omzichtig geeft ze wel toe dat de CVP, achteraf bezien, gelijk heeft gehad.

                  In tweede termijn vraagt Kitty Nuyts (LPM) aan de wethouder nogmaals of de wethouder niet wil toegeven dat ze gewoon fout zat?
                  De wethouder weigert zelfs in tweede termijn toe te geven dat ze fout zat. Ze blijft beweren dat de wet aanvankelijk verschillend interpretabel was.
                  Uiteindelijk helpt Manon Fokke (PvdA) de wethouder nog door te stellen dat de wet inderdaad verschillend interpreteerbaar was. "Desalniettemin", aldus Manon Fokke, "verdient u, meneer Hoen, alle credits".

                  Hoe dan ook, de WMO'ers die onder de inkomensnorm vielen zijn de grote winnaar....... met dank aan de CVP, zeg ik dan maar
                  Last edited by Pier; 30 mei 2012, 08:42.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Het zijn toch wederom de kleine partijen
                    die iets doen.
                    (Laten we het oneerbiedig zeggen voor jan met de pet.!!)

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                      VVD: geen miljoenen in Timmerfabriek Page 1 of 2

                      Home Fractie Bestuur Nieuws Verkiezingen Standpunten Agenda Contact Links Sitemap

                      VVD geen miljoenen in Timmerfabriek
                      dinsdag, 29 juni 2010 16:00

                      De VVD vindt dat er eerst besloten moet worden over de bezuinigingen van tientallen miljoenen, waarbij de Timmerfabriek één van de bezuinigingsvoorstellen zou moeten zijn. Het Is onverantwoordelijk van het gemeentebestuur om nu te besluiten over miljoeneninvesteringen in de Timmerfabriek, terwijl de gemeente de komende jaren tientallen miljoenen moet bezuinigen.
                      Luister via onderstaande link naar het radio-interview van VVD-raadslid Alex Meij over culturele hoofdstad en de Timmerfabriek bij webradio Maastricht Moet Je Horen.

                      De VVD heeft nooit verzoeken van burgers ontvangen voor realisatie van de Timmerfabriek. Ook niet van culturele instellingen. Erger nog, het gemeentebestuur heeft met duw- en trekwerk culturele instellingen gezocht die naar de Timmerfabriek zouden moeten verhuizen. Deze culturele instellingen hebben nog steeds niet definitief toegezegd om dit ook te doen.
                      In de Lambertuskerk komt een groot cultuurpodium met 400 zit- of 800 staanplaatsen. Dat is de zaal waar Maastricht al zo lang op heeft gewacht voor haar zangkoren en culturele amateurgezelschappen. Tevens zal samenwerking gezocht worden met Rieu, het LSO, het conservatorium en de Mastreechter Staar volgens woningbouwstichting Servatius. Tevens is de financiering voor de Lambertuskerk geregeld.

                      De VVD is dan ook verbaasd waarom de plannen voor de Timmerfabriek nog steeds worden voortgezet. Maastricht heeft toch geen twee grote cultuurpodia nodig? Dat is onbetaalbaar, zeker in deze tijd. Die verkwisting van miljoenen kan beter geïnvesteerd worden in andere sociale noden, zoals de zorg en de armoedebestrijding. Onbegrijpelijk, maar dat zijn juist zaken waar dit gemeentebestuur op wil bezuinigen, ondanks de afspraken in het coalitie-akkoord.
                      In de Timmerfabriek worden bestaande culturele instellingen uit het centrum gehaald en in één gebouw gezet inclusief een Middenzaal met cultuurpodium en 400 zitplaatsen. Met als gevolg vele leegstaande gebouwen in het centrum, die nu een nuttige culturele functie hebben en een grote bijdrage leveren aan de leefbaarheid in het Statenkwartier.
                      De financiering voor de Timmerfabriek legt een grote hypotheek op de toekomst van de stad Maastricht. Een investering van 40 miljoen waarbij de gemeente verantwoordelijk is voor 8,13 miljoen eenmalig en een jaarlijkse bijdrage van 1,1 miljoen.

                      De VVD ondersteunt de plannen voor de Lambertuskerk dan ook van harte en zegt tegen het stadsbestuur en de andere politieke partijen: stop met het miijoenenverslindende project Timmerfabriek nu het nog niet te laat is!
                      /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

                      toch wel grappig dat net de VVD de doorslag geeft.
                      ps had enkele foutjes gemaakt met plaatsing.
                      terecht gewezen door zeer gewaarde lezers..
                      bij deze

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        In de raad zijn ze nu terug naar agendapunt 6.6 de wijziging individuele verordening WMO.
                        De reden dat dit agendapunt nu pas behandeld wordt heeft alles te maken met een technische verandering, circa 1 minuut voor aanvang van de raadsvergadering.
                        Ik zal, als ik achter een fatsoenlijke PC zit i.p.v. een Ipad, dit inzichtelijk maken.

                        (..)
                        Nog even bovenstaande belofte inlossen.
                        Wat bleek.
                        Wethouder Damsma moest de Individuele Verordening WMO aanpassen en schreef om die reden dit erratum.
                        Als je dit erratum leest, dan zie je dat er op het laatste moment in gestreept is (gele gearceerde vlak).
                        De wethouder probeerde waarschijnlijk zelfs nog bij de aanpassing van artikel 2.5 toch nog een zinsnede erin te zetten die wellicht een inkomenstoets (in de toekomst) mogelijk zou maken :(
                        Gelukkig werd dit kort voor de vergadering inzet van een spel achter de schermen, waardoor agendapunt 6.6 om technische redenen iets later moest worden behandeld.

                        Dit wetende en het geheel terugkijkende is het volgens mij niet vreemd dat de wethouder niet het Mea Culpa heeft uitgesproken......
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                          Nog even bovenstaande belofte inlossen.
                          Wat bleek.
                          Wethouder Damsma moest de Individuele Verordening WMO aanpassen en schreef om die reden dit erratum.
                          Als je dit erratum leest, dan zie je dat er op het laatste moment in gestreept is (gele gearceerde vlak).
                          De wethouder probeerde waarschijnlijk zelfs nog bij de aanpassing van artikel 2.5 toch nog een zinsnede erin te zetten die wellicht een inkomenstoets (in de toekomst) mogelijk zou maken :(
                          Gelukkig werd dit kort voor de vergadering inzet van een spel achter de schermen, waardoor agendapunt 6.6 om technische redenen iets later moest worden behandeld.

                          Dit wetende en het geheel terugkijkende is het volgens mij niet vreemd dat de wethouder niet het Mea Culpa heeft uitgesproken......
                          misschien een kleine herindering
                          hoe goed Mevr Damsma is zie topic
                          Het tot stand komen van een buurtplatform zie topic 128
                          art 39 van het cvp..
                          Hoe noemt men dit
                          (zo glad als een aal in een emmer sn....)

                          Opmerking


                          • LPM stelt vragen over bezuiningen bij brandweer

                            Op 22 september 2010 moest de CDA wethouder Luc Winants aftreden na wat ik maar de "MVV-affaire" noem.

                            Luc Winants werd door de gemeenteraad verweten dat hij informatie had achtergehouden.
                            Als Luc Winants in juni 2010 echter adequaat had geantwoord op art. 37 RvO (thans art. 39 RvO) van Kitty Nuyts en die niet (waarschijnlijk) onachtzaam terzijde had geschoven, dan was hij wellicht nu nog wethouder.
                            Hoewel, toen zocht men (wie "men" is mag ieder voor zich invullen) een stok om te slaan. Het CDA moest en zou men uit het college zetten. Was het toen niet gelukt, dan had men de afgelopen 2 jaar wel een andere stok gevonden.

                            Vorige week vrijdag, 1 juni 2012, kreeg van ik Kitty Nuyts een mail met onderstaande ex. art. 39 RVO vragen.

                            *****
                            Maastricht, 30 mei 2012


                            betreft: art. 39 RvO : bezuinigingen regionale brandweer zuid

                            Geacht College,

                            Op 2 september 2009 heeft de Liberale Partij Maastricht vragen gesteld m.b.t. de bezuinigingen op de regionale brandweer zuid en het niet naleven van het arbeidstijdenbesluit. De antwoorden op de vragen kwam er op neer dat er geen reden tot zorgen was.
                            Gedurende al die jaren hebben wij steeds vinger aan de pols gehouden en in de commissie AZ onze twijfels geuit over de gevolgen van de regionalisering van de brandweer en de brandveiligheid voor het uitvoerende personeel en de burgers. Steeds heeft u geantwoord dat de brandveiligheid niet is gevaar is en zodra het vermoeden van de Liberale Partij Maastricht zich in de realiteit zou gaan materialiseren, u direct de commissieleden zou informeren. Nog afgelopen AZ vergadering van mei heeft u ons bij de behandeling van de begroting van de brandweer gezegd dat er geen reden tot ongerustheid was.


                            Echter ons hebben signalen bereikt dat er een tekort van € 800.000 bij de regionale brandweer zuid is.
                            vraag 1. Bent u van dit tekort op de hoogte en op welke datum bent u hiervan in kennis gesteld?
                            vraag 2. Een tekort van € 800.000 zal ongetwijfeld zijn weerslag hebben op het personeelsbestand. Hoeveel ontslagen zullen er vallen in welke gemeenten, welke functies betreft dit en welke brandkazernes worden gesloten?
                            vraag 3. Deze ontslagen zullen de brandveiligheid van personeel en burgers in gevaar brengen, gaat u dit tekort bijpassen of de bezuiniging toch doorvoeren?
                            vraag 4. Indien de € 800.000 toch bezuinigd worden, hoe kunt u de brandveiligheid en het naleven van wet- en regelgeving dan nog garanderen?
                            vraag 5. Wanneer brengt u de Raad hiervan in kennis?
                            vraag 6. Zijn onze collega's raadsleden in Parkstad en andere gemeenten hiervan op de hoogte en instelling gebracht?

                            Met vriendelijke groet,
                            namens de Liberale Partij Maastricht
                            Kitty Nuyts
                            ***

                            Als ik deze vragen lees moet ik terugdenken aan de art. 39 RvO vragen van Kitty Nuyts over de MVV-affaire.
                            De LPM heeft hier een bijzonder ingewikkeld dossier te pakken. Een dossier dat zeker niet gemakkelijk is als je bestuurder bent. Dat was het MVV-dossier destijds ook niet. Luc Winants maakte toen de fout om, kort voor het zomerreces, te denken dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen.
                            Ik adviseer de verantwoordelijke wethouder echter om nu niet dezelfde fout te maken.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Op 22 september 2010 moest de CDA wethouder Luc Winants aftreden na wat ik maar de "MVV-affaire" noem.
                              .......

                              Ik adviseer de verantwoordelijke wethouder echter om nu niet dezelfde fout te maken.
                              [/FONT][/SIZE]
                              Een goed advies Pier

                              Echter, ik ben 'bang' dat het kwaad, jammer genoeg, al (langer) geschied is !
                              Mestreechter Geis mage beleve
                              en dat door te kinne geve.
                              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                                Een goed advies Pier

                                Echter, ik ben 'bang' dat het kwaad, jammer genoeg, al (langer) geschied is !
                                Een ding is zeker.
                                de loze beloftens dat de twee exstra wethouders.
                                (zich zelf zouden betalen omdat zij een aanwinst zijn voor de maastrichtse bevolking ..)
                                Is tot nu toe de grootste lariekoek.
                                Je kunt die honderdduizenden euro,s :( net zo goed de maas in gooien.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X