Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oppositie deelt klappen uit

    De oppositiepartijen CDA, SP, PVM, LPM en CVP heeft mn. Wethouder A. Nuss in de hoek gedreven en deelt de ene na de andere figuurlijke klap uit.
    Echter wethouder Nuss, die weliswaar bijna bewusteloos in de hoek ligt, zegt gewoon dat hij nergens een uitsraak over doet en vindt dat de raad hem/het college gewoon moet vertrouwen.

    De knock-out kan echter niet worden uitgedeeld. De coalitie houdt de gelederen gesloten, dus de wethouder leunt stevig in de touwen.

    Kan een wethouder weigeren om de raad inzage te geven in bepaalde stukken en zich enkel beroepen op vertouwen?
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Er staat hier meer op het spel dan alleen de windmolens.
      Als windmolens niet door gaan trekt Imtech ook stekker
      uit biogascentrale en zonnenpanelen.
      Daar draaid alles om !

      Opmerking


      • Geen windmolens Lanakerveld!!

        Sorry mensen voor dit late bericht, maar de techniek liet mij rond 23.00 uur in de steek in de stadhuis.
        De raadsvergadering was rond 23.30 uur gedaan.
        Er werd vrijwel unaniem een motie aangenomen die behelst dat er GEEN windmolens meer komen in het Lanakerveld.

        Hoe en welke motie etc.... volgt tzt nog.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Sorry mensen voor dit late bericht, maar de techniek liet mij rond 23.00 uur in de steek in de stadhuis.
          De raadsvergadering was rond 23.30 uur gedaan.
          Er werd vrijwel unaniem een motie aangenomen die behelst dat er GEEN windmolens meer komen in het Lanakerveld.

          Hoe en welke motie etc.... volgt tzt nog.
          Alvast dank Pier

          Opmerking


          • schiet sbm zich nu zelf inde voet

            ik wil even terug komen op het bericht over sbm dhr. steijns en mevr. royen
            dat u zich een beetje zorgen maakte dat zij afscheid van elkaar zouden moeten
            nemen over de integriteitstoets kan ik u mededelen dat na navraag zij beidde
            beschikken over een goed en gedegen bing rapport en er allebei trots op zijn.

            Opmerking


            • Beste Kiki,

              Welkom op dit forum.
              Ik heb geen enkele aanwijzing en/of reden om te twijfelen aan het feit dat dhr. Steijns en ook mevr. Royen niet zouden beschikken over een goed en gedegen Bing-rapport.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door kiki Bekijk bericht
                ik wil even terug komen op het bericht over sbm dhr. steijns en mevr. royen
                dat u zich een beetje zorgen maakte dat zij afscheid van elkaar zouden moeten
                nemen over de integriteitstoets kan ik u mededelen dat na navraag zij beidde
                beschikken over een goed en gedegen bing rapport en er allebei trots op zijn.
                Ok, dank en welkom, ik heb ook begrepen dat het gebruik van interpunctie nog steeds niet verboden is .

                Opmerking


                • Het PVM verkeersforum

                  Vandaag ontving ik van de PVM onderstaand persbericht.

                  PVM Verkeersforum

                  Maastricht- Op 3 mei heeft Partij Veilig Maastricht een voor Maastricht ‘uniek’ verkeersforum in het leven geroepen. Het doel van het PVM verkeersforum is om samen met ervaringsdeskundigen de Maastrichtse verkeersinfrastructuur te verbeteren en waar mogelijk veiliger te maken.

                  Deelnemers
                  De ervaringsdeskundigen bestaan in eerste instantie uit rijschoolhouders en taxibedrijven aangevuld met bedrijven uit de transportsector en verkeersveiligheidsorganisaties. Wij hebben bewust voor taxibedrijven en rijscholen gekozen omdat zij dagelijks in aanraking komen met de Maastrichtse verkeersinfrastructuur. De weg is namelijk hun werkvloer en daardoor weten zij als geen ander waar zich verkeersonveilige situaties of knelpunten bevinden. Dit geldt ook voor de transportsector. Door de kennis en ervaring van deze bovengenoemde te bundelen in een forum kan de politiek sneller participeren om mistoestanden in het verkeer op te lossen. Kortom een echte interactie tussen ervaringsdeskundigen en politiek om samen de verkeersinfrastructuur in Maastricht vorm te geven en te optimaliseren.

                  Toekomst
                  Het betreft een experiment dat bij succes kan worden uitgebreid en wie weet op den duur over genomen kan worden door de gemeente.

                  Oproep
                  Bent u werkzaam in een van de in het artikel genoemde sectoren en wilt u vanuit uw dagelijkse ervaring met de Maastrichtse verkeersinfrastructuur uw bijdrage leveren? Meldt u dan aan via n.peeters@veiligmaastricht.nl of 06-15960400.

                  Samen voor een veiligere en betere verkeersinfrastructuur!

                  Namens Partij Veilig Maastricht
                  Niels Peeters
                  Commissielid

                  ================================================== ============

                  Nou Breur,

                  Gelet op DEZE door jou gestarte thread neem ik aan dat jij je onmiddellijk als ervaringsdeskundige gaat aanmelden

                  Maar zonder gekheid.
                  Dit is een ontzettend slimme (promotie)actie van de PVM en Niels Peeters in het bijzonder
                  Dit spreekt zich wellicht snel rond onder de "ervaringsdeskundigen" en die kunnen nu hun klachten, die zij wellicht dagelijks hebben over het verkeer in Maastricht, op een eenvoudige en directe manier kwijt aan iemand "in de politiek".
                  Heel slim!

                  Op 21 juni 2011 schreef ik HIER al dat de PVM (toen overigens nog TON) een groeibriljant had weten te strikken in de persoon van Niels Peeters.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Ik zie alleen maar autorijdende ervaringsdeskundigen. Waarom geen postbodes of fietskoeriers erbij betrokken als ervaringsdeskundigen?

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
                      Ik zie alleen maar autorijdende ervaringsdeskundigen. Waarom geen postbodes of fietskoeriers erbij betrokken als ervaringsdeskundigen?
                      Ivo je hebt gelijk. Haas moet opgeroepen worden! En tevens voetgangers, rollatorgebruikers en mensen in een rolstoel of met andere hulpmiddelen.
                      Zelf zal ik niet deelnemen. Ik heb mijn portie al gehad op dit gebied. Meer dan genoeg. Toch blijf ik een geduldige verkeersdeelnemer, met fatsoen.

                      Opmerking


                      • Ik neem aan dat jullie allemaal al een mailtje hebben gestuurd naar Niels Peeters?

                        Volgens mij staat er dat het een experiment betreft dat "bij succes kan worden uitgebreid".

                        In ieder geval weten jullie nu dat het experiment bestaat.
                        Dus doe er jullie voordeel mee.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                          Ik neem aan dat jullie allemaal al een mailtje hebben gestuurd naar Niels Peeters?

                          Volgens mij staat er dat het een experiment betreft dat "bij succes kan worden uitgebreid".

                          In ieder geval weten jullie nu dat het experiment bestaat.
                          Dus doe er jullie voordeel mee.
                          Ik was er als de kippen bij.

                          Opmerking


                          • Kerncentrale Tihange zorgt voor commotie in de Maastrichtse (partij)politiek

                            Op dinsdagavond, 16 mei 2012, ontving ik een mail van het partijsecretariaat van de PVM, waarin deze mij in kennis stelde van het feit dat de Partij Veilig Maastricht (PVM) i.s.m. de Liberale Partij Maastricht (LPM) en de Christelijke Volkspartij (CVP) een motie hadden gemaakt waarin zij het college van B&W in Maastricht opdragen om, met het oog op een mogelijke toekomstig gevaarlijke situatie veroorzaakt door de Belgische kerncentrale Tihange,
                            • Regionaal en internationaal overleg op starten om tot een gezamenlijke aanpak te komen.
                            • Voor Maastricht een evacuatieplan en rampenplan te maken;
                            • Deze plannen voor de begroting 2013 aan de Gemeenteraad voor te leggen.
                            De volledige motie is HIER te lezen.

                            Nu wil het toeval dat ik mij, kort voordat ik deze motie ontving, net een beetje al had voorbereid voor de raadsvergadering van 29 mei 2012. Ik had dus net gelezen dat Groen"Links" ook een motie met een soortgelijke strekking, zij het iets uitvoeriger, had ingediend.
                            De Groen"Links" motie is HIER te lezen.

                            Waar kwamen die 2, qua strekking, vrijwel identieke moties zo plotseling vandaan???

                            Wat blijkt.
                            Enige tijd geleden hebben Tiny Meese (PVM) en Roos-Marie Bal (fractievoorzitster van GL) een conferentie bezocht over de kerncentrale Tihange, ongeveer 36 km verwijderd van Maastricht.
                            Tiny Meese gaf mij dinsdagavond, desgevraagd, aan geschrokken te zijn van het feit dat er voor Maastricht geen evacuatieplan bestaat voor het geval er iets ernstig mis mocht gaan met de kerncentrale in Tihange.
                            Zij zou toen aan Roos-Marie Bal hebben voorgesteld om daar gezamelijk iets aan te doen.

                            Groot was dan ook de verbazing bij de PVM toen dinsdagmiddag de Groen"Links" motie op de deurmat viel.
                            Een motie waarbij geen andere partij betrokken was geworden.
                            Dat was voor Tiny Meese reden om ook een motie in te dienen en voor deze motie ook aan te kloppen voor steun bij de LPM en de CVP.

                            Dit leverde overigens weer een mail op van Roos-Marie Bal richting de PVM, waarom er een "tegen" motie kwam?
                            De formele reden van de PVM is dat de PVM van mening is dat de motie van GL niet ver genoeg gaat.
                            Of dat de ware reden is laat ik graag aan de lezers zelf over.

                            Richting de LPM en de PVM heb ik inmiddels wel aangegeven dat ik mn. de passage over de jodiumtabletten en de lokale opslag van die jodiumtabletten in de GL-motie een sterk punt vind.
                            Zowel de PVM als de LPM zijn dat in ieder geval ook met mij eens.
                            Of ze hun motie nog aanpassen weet ik niet.

                            Wat ik wel weet, en daar zal iedereen het over eens zijn, is dat het een goede zaak is dat er aandacht is voor (het maken van) een plan voor Maastricht voor het geval er inderdaad iets mis zou gaan met de bewuste kerncentrale.
                            Dus, en dat geven ook de fracties van de PVM en LPM aan, van belang is dat minstens één motie wordt aangenomen. Of het nu de GL-motie is of de (met de jodiumtabletten aangepaste) PVM/LPM/CVP-motie maakt eigenlijk niet zo veel uit.

                            Misschien was het wel handig geweest als Groen"Links" iets beter had gecommuniceerd alvorens op eigen titel deze motie in te dienen, toch?
                            Last edited by Pier; 18 mei 2012, 01:18.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Misschien een kleine opmerking van een simpel ziel.
                              (trouwens.
                              Een helder stuk pier.)
                              Wordt het trouwens niet eens tijd dat de bewoners van maastricht voorop staat ,en dat men(de maastrichtse politiek) eens gezamenlijk optrek.
                              En wat ik persoonlijk vindt,denk ik niet dat ik er iets aan heb
                              aan een Jodiumtabletje.
                              Als dat ding uit elkaar knalt (op 30 km afstand.)

                              Opmerking


                              • Achtergrond info over jodiumtabletten nav moties Maastrichtse politiek

                                Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                                (...)
                                En wat ik persoonlijk vindt,denk ik niet dat ik er iets aan heb
                                aan een Jodiumtabletje.
                                Als dat ding uit elkaar knalt (op 30 km afstand.)
                                Dat valt wel mee Klaas!
                                Op 36 km afstand ben je relatief veilig bij een eerste "klap". De radioactieve straling die daardoor echter vrijkomt heeft op de middellange termijn wellicht wel gevolgen.

                                De Rijksoverheid schrijft daarover:

                                Jodiumtabletten innemen

                                De radioactieve stoffen die bij een kernongeval vrijkomen, kunnen radioactief jodium bevatten. Dit radioactieve jodium wordt na inademing opgenomen in de schildklier. Door tabletten te slikken met niet-radioactief jodium neemt de schildklier minder van het radioactief jodium op. Overigens beschermen de tabletten niet tegen de opname van andere radioactieve stoffen.

                                Niet iedereen moet jodiumtabletten innemen. Er kan geadviseerd worden om alleen kinderen en jongeren een tablet te laten innemen. Mensen boven de 45 jaar zal geadviseerd worden om de tablet niet in te nemen. De rampenzender zal hier duidelijk over zijn. De volgende mensen moeten absoluut geen jodiumtabletten nemen:
                                • mensen die allergisch zijn voor jodium;
                                • mensen die lijden aan de zeldzame ziektes dermatitis herpetiformis van Duhring, iododerma tuberosum, hypocomplementaire vasculitis, myotonia congenit. Indien u aan een van deze ziektes lijdt, zal de huisarts u waarschuwen.
                                Via de rampenzender krijgt u te horen of jodiumtabletten moeten worden ingenomen, en door wie. U moet alleen jodiumtabletten innemen als de overheid dat via de rampenzender adviseert. Bij een ongeval worden door de gemeente tijdig jodiumtabletten gedistribueerd.


                                Overigens is wetenschappelijk niet bewezen dat mensen ouder dan 40 jaar ook baat hebben bij het innemen van jodiumtabletten.

                                Bovendien is wel grappig dat de Belgische overheid mensen binnen een straal van 20 km van een kerncentrale aanraadt op jodiumtabletten in huis te hebben.
                                Greenpeace Belgie geeft in dit rapport een overzicht en adviseert om de grens van 20 km uit te breiden naar 30 km.
                                Dus zelfs volgens dit Greenpeacerapport is eigenlijk Maastricht nog relatief veilig!
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X