Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    De man is inderdaad een fenomeen. Hier alle MO-leden op een rij voor onze Pier.

    Laatste MO-bijeenkomst, 12 augustus 2011: Pier arriveert op de St. Pietersberg.
    Whahahahaha........

    Die is goed...... Was namelijk niet op 12 aug, maar 12 juli !!!!!
    Last edited by Pier; 15 december 2014, 19:53. Reden: Verwijderen foto ivm ontbreken auteursrecht
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Whahahahaha........

      Die is goed...... Was namelijk niet op 12 aug, maar 12 juli !!!!!
      Op SP trekken wij ons niets aan van de seizoenen

      Opmerking


      • Politieke vragen over "Nazareth aan zee"

        Dagblad De Limburger opende het Regiokatern vandaag, dinsdag 3 jan. 2011, met de pakkende titel "Nazareth aan zee".


        Diverse bewoners uit de flat langs de kasteel Hillenraadweg klagen (terecht) hun leed over de vele problemen en ongemakken die zij ondervinden van de reconstructie van de A2.

        Zo werd onlangs de grond rond de genoemde flats aangetrild en werden waterputten (tijdelijk) weggehaald.
        Niet echt slim in een jaargetijde waar hevige regenval te verwachten is en dus ook niet uit bleef.
        John Peters, een van de bewoners van de flats, legt in DDL uit dat het water een weg zoekt en die weg heeft gevonden via de kelders van het flatgebouw.
        Het A2-projectbureau, in het leven geroepen om praktische problemen te voorkomen en/of op te lossen, is, waarschijnlijk i.v.m. de kerst -en nieuwsjaarsvakantie, niet bereikbaar.
        Gelukkig zijn de bewoners geholpen door woningbouwvereniging Woonpunt, die de bewoners wel te hulp schoot.
        Volgens de uitvoerder Avenue2 is de overlast vervelend. De rioolvoorzieningen zullen echter pas eind januari 2012 gereed komen...:(

        PVM heeft daarom vandaag al een brief gestuurd naar wethouder Albert Nuss (PvdA).

        "Bij deze een aantal vragen m.b.t. Nazareth aan de zee, zoals in DDL staat van vandaag. wij zijn enorm geschrokken van de onleefbare situatie die deze bewoners.

        Een aantal jaren geleden bedankte Maastricht de 2e kamer voor de A2 tunnel, laten wij nu de bewoners bedanken voor het begrip voor de jarenlange overlast die deze tunnel met zich mee brengt en hun niet in de kou laten staan.

        Er gebeuren incidenten op incidenten.
        Kelders die onderlopen, materiaal dat rondslingert en voor onveilige situaties zorgt, geluidsoverlast, helemaal geen woongenot meer, etc. etc.
        Het kan toch niet zo zijn dat iedereen die betrokken is bij het A2 project Kerstvakantie gaat vieren, en dat er niemand te bereiken is in geval van calamiteiten.

        Eind Januari wordt voorzien dat de riool voorzieningen klaar zijn. Wij roepen u met klem op om direct aan de slag te gaan! Ga met deze mensen praten, en probeer samen tot oplossingen te komen.

        In afwachting van uw antwoord, verblijven wij met vriendelijke groeten,
        Namens de fractie van Partij Veilig Maastricht

        Tiny Meese v.d.Venne."

        Ik weet niet hoe het precies komt, maar Tiny Meese is de laatste paar dagen wel erg actief!
        Hier is overigens niets mis mee
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Ik denk het ook pier.
          en zeer zeker in de werkgroep buurt budgetten.

          Opmerking


          • CVP vraagt aandacht voor proportioneel maatwerk leerlingenvervoer

            Tijdens de raadscommisie Breed Welzijn, zal het
            burger-niet-raadslid Peter Vrehen van de CVP,
            aandacht vragen voor de gevolgen van de bezuinigingen op het leerlingenvervoer per 1 januari 2012.

            Zoals het er nu naar uitziet zullen kinderen vanaf 9 jaar niet meer in aanmerking komen voor speciaal leerlingenvervoer.
            Natuurlijk, links of rechtsom moet er bezuinigd worden en zullen de bezuinigingen mn. de zwakkere groepen in onze samenleving treffen.
            In totaal is er, met instemming van de coalitiepartijen, voor € 200.000,- bezuinigd.

            Dit blijkt nu echter te leiden tot schrijnende situaties.
            De grens van 9 jaar om wel of niet in aanmerking te komen voor gesubsidieerd leerlingenvervoer is volstrekt absurd.
            Op 12 okt. 2011 hebben verontrustte ouders een open brief aan de gemeenteraad gestuurd en uit de doeken gedaan wat de bezuinigen per 1 januari 2012 voor gevolgen zal hebben voor ruim 40 gezinnen.

            Zij attenderen de raadsleden op het feit dat hun kinderen de basisschool De Opstap bezoeken aan de Mariënwaard te Maastricht en dat dit uiteraard geen vrijwillige keuze is, aangezien hun kinderen een speciale hulpvraag hebben en niet terecht kunnen in het regulier onderwijs.
            De gemeente stelt dat kinderen vanaf 9 jaar met de fiets naar school kunnen, ook al zouden diverse kinderen een afstand van meer dat 6 km. (enkele reis) moeten overbruggen.
            Ik neem aan dat je geen dokter of gedragswetenschapper hoeft te zijn om te weten dat er kinderen vanaf 9 jaar zijn die niet op de fiets of met de bus kunnen reizen omdat ze een meervoudige medische of psychische hulpvraag hebben.

            Bovendien constateer ik dagelijks, aangezien ik op een looproute richting een reguliere basisschool woon, dat er dagelijks heel veel mama’s, papa’s en opa's of oma’s hun (klein)kinderen van 11 jaar nog dagelijks naar school brengen. Deze kinderen wonen op een afstand van minder dan 1 km. van hun school en hebben geen enkele medische of psychische indicatie.
            Ik bedoel maar….. hoe kun je dan van ouders van een kind met wel een hulpvraag verwachten dat ze dat kind alleen op de fiets of met het openbaar vervoer richting Mariënwaard moeten sturen!

            Natuurlijk zullen er ouders zijn die hun kinderen kunnen begeleiden en/of brengen, maar deze ouders zullen dan moeten stoppen met werken.
            Persoonlijk zou ik daarvoor kiezen, maar niet iedereen heeft, in alle redelijkheid om vaak financiële redenen, deze keuzemogelijkheid.
            Anderzijds zal de gemeente ook moeten bezuinigen.
            Soms is het maken van een politieke keuze heel moeilijk. Toch zou het van grote sociale solidariteit getuigen als de beleidsmakers rekening zouden houden met een vorm van hardheidsclausule.
            Het is daarom goed dat de CVP hier aandacht voor vraagt.

            Ook de klagende ouders vragen geen buitenproportionele financiële tegemoetkoming, maar zouden wel graag maatwerk willen zien.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Wat te denken van een doof meisje van 11 jaar, die volgens de gemeente makkelijk per openbaar vervoer, en zelfs per fiets, naar Hoensbroek zou kunnen! :(
              De bus, die ze elke dag nam met meerdere kinderen die kant op, is afgeschaft!
              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

              Opmerking


              • De raadscommissie heet niet voor niets "Breed Welzijn". Peter Vrehen heeft groot gelijk aandacht te vragen voor de gevolgen van de bezuinigingen op het leerlingenvervoer en de gevolgen daarvan. Wat ik niet begrijp is, dat deze maatregelen in een eerdere fase zijn besproken en dat de gevolgen op een eerder tijdstip te overzien waren?

                Een leeftijdscriterium? Vreemde keuze. De "brede" school heeft al voor vele problemen gezorgd. Gewone basisscholen moeten steeds meer probleemkinderen opvangen, met alle gevolgen van dien. Ik heb altijd geleerd en uitgevoerd dat je uit moet gaan van het individuele kind met zijn/haar problemen, beperkingen en mogelijkheden en daar past maatwerk bij.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                  Wat te denken van een doof meisje van 11 jaar, die volgens de gemeente makkelijk per openbaar vervoer, en zelfs per fiets, naar Hoensbroek zou kunnen! :(
                  De bus, die ze elke dag nam met meerdere kinderen die kant op, is afgeschaft!
                  Als ik deze stukken lees dan word ik behoorlijk boos
                  Als ik dan zie en lees (zwartwit) waar sommige buurtplatforms het vogelaarsgeld voor gebruiken.
                  Dan ben ik blij dat er nu een werkgroep in het leven is geroepen voor de buurt budgetten.
                  En ik hoop dat er raadsleden zijn die het lef hebben om het te laten onderzoeken door de rekenkamer,
                  Tegen verkiezings tijd hoop ik dat dan iedereen wakker is en op deze mensen stemt:(:(

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                    Als ik deze stukken lees dan word ik behoorlijk boos
                    Als ik dan zie en lees (zwartwit) waar sommige buurtplatforms het vogelaarsgeld voor gebruiken.
                    Dan ben ik blij dat er nu een werkgroep in het leven is geroepen voor de buurt budgetten.
                    En ik hoop dat er raadsleden zijn die het lef hebben om het te laten onderzoeken door de rekenkamer,
                    Tegen verkiezings tijd hoop ik dat dan iedereen wakker is en op deze mensen stemt:(:(
                    Bestaat vogelaarsgeld anno 2012 nog wel Ton?

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                      Bestaat vogelaarsgeld anno 2012 nog wel Ton?
                      beste wim.
                      Eind maart krijg jij antwoord op je vraag.
                      Dan is waarschijnlijk de werkgroep met zijn onderzoek klaar.
                      En je weet verdoms goed waar het om gaat.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                        beste wim.
                        Eind maart krijg jij antwoord op je vraag.
                        Dan is waarschijnlijk de werkgroep met zijn onderzoek klaar.
                        En je weet verdoms goed waar het om gaat.
                        Ton ik weet zeker waarom het gaat en vind je boosheid ook wel terecht.
                        Maar vogelaarsgeld was maar voor 4jaar bedoeld daarom mijn vraag of dat vogelaarsgeld nu nog bestaat?

                        Voor mij mogen ze gerust de wijken en buurten minder geld geven en dit aan kinderen met een beperking geven als dat vogelaarsgeld nu nog steeds bestaat.

                        Opmerking


                        • Even voorop stellen
                          dat deze topic een serieuze topic is waar de maastrichtse politiek.
                          uitgebreid aan de orde komt
                          Ook het verantwoord omgaan met gemeenschapgelden.
                          Er is nu een voltallige en uitgebreide commissie die zich bezig gaat houden met de uitgavens en regels voor buurtplatform,s
                          Ook de uitgavens vogelaars gelden zullen hier besproken worden.
                          Ik vind dat als men zegt de buurtbewoners dragen de ideenen aan.
                          DAt de buurtbewoners ook het recht hebben op

                          een. welke ideenen

                          Twee. welke ideenen door zijn gegaan

                          drie. het kosten plaatje hiervan.

                          het gaat tenslotte om 90.000 euro PER vogelaarswijk.

                          Opmerking


                          • Raadsvergadering dinsdag 24 jan. 2012

                            Morgenavond is er weer een raadsvergadering, aanvang om 17.00 uur.
                            Dus wie interesse heeft.....

                            Ikzelf zal het wellicht niet redden om al vanaf de aftrap aanwezig te kunnen zijn, maar verwacht dat ik rond 18:30 uur kan aanschuiven.

                            Ook de CVP, ic. Jan Hoen, heeft al te kennen gegeven dat hij morgen verhinderd is.
                            Dat uitgerekend de CVP morgen niet aanwezig kan zijn is vervelend.

                            De Seniorenpartij (SPM) heeft als agendapunt 6.7 namelijk een motie ingediend over de WMO.

                            De CVP zou die motie, indien zij aanwezig zou zijn morgen, zeker hebben gesteund, te meer daar de CVP vindt dat deze motie in feite hetzelfde is als haar eigen eerdere motie en haar eigen ex. art. 39 RvO vragen.

                            De CVP liet daarom ook het navolgende (fijntjes) weten:

                            De CVP is blij dat de verloren senioren dochter en zonen van de SPM nu ingezien hebben, dat de signalen en berichten van de CVP fractie over het verkeerde beleid inkomensgrens WMO van de Gemeente juist waren en dat de SPM eindelijk de juiste keuze maakt.

                            Bij de begroting 2011 waren ze nog niet zover en stemden voor de bezuinigingen WMO in tegenstelling tot hun belofte in het verkiezingsprogramma 2010.

                            Ook bij onze motie over de inkomensgrens WMO die tijdens de laatste Raadsvergadering van 16 december 2011 werd gehouden, stemde SPM tegen.

                            Zij hebben kennis genomen van de art. 39 vragen van 15 januari 2012 van de CVP over ditzelfde onderwerp. De CVP fractie heeft vernomen dat n.a.v. deze vragen er vanuit de Gemeente actie is ondernomen en verschillende PGB-houders het ingetrokken PGB voorschot met terugwerkende kracht weer hebben ontvangen. De hersteloperatie is dus al bezig.

                            En net nu het CVP raadslid niet aanwezig kan zijn in de komende Raadsvergadering, komen zij zonder overleg met de partij, die zich van begin af aan de WMO inkomensgrens ter discussie heeft gesteld, met een eigen motie. Het kan verkeren!

                            Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

                            Wij als CVP fractie steunen de motie van de SPM wel, ook al komt hij geheel overeen met onze motie van 16 december 2011 en onze vragen van 15 januari 2012."

                            Dit lezende hoop ik dat onze burgemeester mij nooit meer verwijt dat IK cynisch ben.....
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Het wordt een drukke week voor de raadsleden 25 jan is de vergadering werkgroep buurt budgetten.
                              deze is niet openbaar.

                              Zelf ben ik benieuwd en met mij meerdere
                              wie het voorstel durft te doen.
                              om de rekenkamer .
                              De besteding van de vromgelden te laten onderzoeken.
                              5,2 miljoen gemeenschapgeld.

                              (het bespaard mij dan de weg naar de ombudsman.)

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                Dit lezende hoop ik dat onze burgemeester mij nooit meer verwijt dat IK cynisch ben.....
                                Mijn oma zei vroeger altijd: 'als je je spiegelt, dan spiegel je met een goeie'. Wellicht dat Jan Hoen dat niet is.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X