Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Rectificatie met dank aan TON.

    (Oorspronkelijk geplaatst op woensdag 19 mei 2011 te 21.56 uur door Pier. Door technische problemen op de server op 28 juli 2011 teruggeplaatst op MO)

    Oorspronkelijk geplaatst door Pier
    Vandaag, 18 mei 2011, had de raad een hoorzitting over "de drugsoverlast" in Maastricht.

    (..)
    Eind juni 2011 wordt de raad geacht een beslissing te nemen op de vraag of de coffeeshops in Maastricht gesloten dienen te worden, zoals in Bergen op Zoom en Roosendaal, of dat er andere alternatieven (op termijn) moeten komen, zoals bijvoorbeeld de Wietpas.
    (..)

    Vanmiddag ontving ik een mail van de fractie van TON waarbij ik TERECHT gewezen wordt op "een punt van aandacht".
    Dat is een prettige omschrijving richting mijn adres, maar er staat feitelijk dat ik iets fouts heb beweerd.

    Eind juni 2011 neemt de raad geen beslissing op de vraag of de coffeeshops wel/niet gesloten dienen te worden.
    Er wordt dan gesproken over het spreidingsbeleid.
    Het spreidingsbeleid is namelijk door de raad goedgekeurd. Verder speelt dan ook de verwachte uitspraak over het ingezetenenschap door de Raad van State.
    Als dit criterium kan worden toegepast is het nog maar de vraag of men moet gaan spreiden.

    Heel goed dat politieke partijen tijd vrijmaken om ons, ic. mij, op fouten te attenderen

    Ik zal binnenkort weer eens iets fout opschrijven. Kijken wie er dan reageert.
    Dus de volgende blunder die ik maak heb ik bewust gedaan. Het is maar dat jullie dit alvast weten.....
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • (Oorspronkelijk geplaatst op woensdag 19 mei 2011 te 22.03 uur door burgemeester. Door technische problemen op de server op 28 juli 2011 teruggeplaatst op MO)


      Ik zag dat ook ene 'groenlinkser' zich had aangemeld.... Hopelijk gaat die je ook op fouten wijzen!
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • (Oorspronkelijk geplaatst op woensdag 19 mei 2011 te 23.20 uur door Pier. Door technische problemen op de server op 28 juli 2011 teruggeplaatst op MO)

        Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester
        Ik zag dat ook ene 'groenlinkser' zich had aangemeld.... Hopelijk gaat die je ook op fouten wijzen!
        Ik heb die nickname ook gezien op de site.
        Ben benieuwd of hij zich nog meldt, of dat 'groenlinkser' zich daarvoor te verheven voelt
        Maar ook een PVV'er mag mij op fouten komen wijzen.
        Ik sta open voor iedere mening en de CVP, TON en eerder de LPM en in mindere mate de SP hebben al (meerdere malen) het goede voorbeeld gegeven hoe dat kan.
        Bovendien heeft zelfs Laurence Stassen mij al eens, zij het kort, uitleg gegeven over het feit en onder welke omstandigheden er voor de PS-verkiezingen door de PVV afscheid werd genomen van Kitty Nuyts.

        Kortom 'groenlinkser' heeft een achterstand in te lopen
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Invoeren van gemaximaliseerde spreektijden en een nieuw vergaderstelsel

          (Oorspronkelijk geplaatst op woensdag 26 mei 2011 te 22.57 uur door Pier. Door technische problemen op de server op 28 juli 2011 teruggeplaatst op MO)


          Eerder heb ik al bericht dat TON een wijziging van het vergaderstelsel in de gemeente wil en tevens de spreektijden wil maximaliseren.

          Gisteravond hebben de fractievoorzitters nogmaals gesproken over dit voorstel. Afgesproken is dat er twee cie's in het leven worden geroepen die de voorbereidingen en mogelijkheden nader gaan uitwerken.
          Volgens Esmiralda Thieme zou dit snel kunnen worden uitgewerkt en geimplementeerd.
          Zij denkt dat dit een enorme vooruitgang zal zijn.

          Met het maximaliseren van de spreektijden was iedere fractie akkoord.
          Aangaande het vergaderstelsel willen de VVD, LPM, CVP en het CDA liever geen verandering.
          De meerderheid in de raad echter wel.
          De seniorenpartij (SPM) staat vooralsnog niet onwelwillend tegenover het mogelijk veranderen van het vergaderstelsel. Zij hebben Esmiralda Thieme uitgenodigd om het door TON beoogde stelsel nader te komen toelichten.

          Een nipte meerderheid van de raad is derhalve waarschijnlijk voor verandering.
          Als deze verandering door gaat, zou dit een enorm succes zijn voor de kleine fractie van TON en drukt zij, ook voor de toekomst, een enorme stempel op de werkwijze van de gemeenteraad.

          Ik begrijp niet dat DDL dit niet meldt, of heb ik de krant niet goed gelezen?
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Raadsvergadering 31 mei 2011

            (Oorspronkelijk geplaatst op woensdag 1 juni 2011 te 00.07 uur door Pier. Door technische problemen op de server op 28 juli 2011 teruggeplaatst op MO)

            Net terug van de raadsvergadering van vandaag, 31 mei 2011.

            Er valt veel en ook weer niets te melden.
            Laat ik het "veel" bewaren voor later deze week, want jullie pierlementariër is eigenlijk best wel moe en wil naar bed.

            Maar de weinig verrassende highlights wil ik nog wel vermelden.

            TRAMTRACÉ
            Ten eerste is besloten dat het tramtracé over het Bassin en de Maasblouvard naar de Wilhelminabrug zal lopen, het zgn. Maastracé.
            De tram, van en naar Hasselt, zal dus (in 2016?) niet via de Boschstraat en de Markt gaan lopen.
            De grootste tegenstem kwam van het CDA.
            En eerlijk is eerlijk. Het CDA, verklaard tegenstander van de tram Maastricht-Hasselt, heeft een punt.
            Nu instemmen met welk tracé dan ook, betekent feitelijk dat je een "point of no return" bereikt.
            Formeel is afgeprocedeerd dat de gemeenteraad eind 2012 beslist of die tram er überhaupt komt. Dus, dan beslist de gemeenteraad pas of al het geld dat tot dan is geinvesteerd feitelijk weggegooid is.
            Hier heeft het CDA dus hun punt. Als je tegen de tram bent, moet je dat nu zeggen en nu het besluit nemen dat de tram er niet komt.
            Mijn conclusie is dus ook dat vandaag besloten is dat die tram, als het aan de Maastrichtse gemeenteraad ligt, er definitief komt.
            Nu moeten alleen de Belgische overheden nog groen licht geven

            EVENEMENTENBELEID (op het Vrijthof)
            Besproken werd of de zgn. 50-dagen norm, die nu formeel gehanteerd wordt als zijnde het maximum aantal dagen dat er evenementen op het Vrijthof mogen plaatsvinden, gehandhaafd blijft, of dat deze wordt uitgebreid naar 60-dagen (feitelijk 57+3 dagen, maar dat is een vrij technisch verhaal).
            Hierbij moet echter worden aangemerkt dat het feitelijke al lang zo is dat de gemeente zelf de door de raad bepaalde 50-dagen norm met circa 10 dagen overschrijdt.
            Tel je overigens de tijd van op- en afbouw van evenementen mee, plus de Ridderronde en Carnaval, dan is het Vrijthof circa 120 dagen per jaar "bezet". Noem dit maar de bruto tijd en de 50, dan wel de 60 dagen, de netto tijd.

            Dus was de vraag vandaag of men de 57+3 dagen nu gaat formaliseren, of dat men de 50 dagen strikt gaat handhaven.

            Om het kort te houden.
            M.u.v. de PvdA, de SP, LPM en de D'66 stemden alle partijen voor de 60-dagen norm, al dan niet met de opmerking dat dit (regelmatig) opnieuw moet worden getoetst.

            Colleges Zuid-Limburg tegen Cultuurbezuinigingen en voor MCH 2018
            Tot slot nog dit.
            Het heeft feitelijk niets met de raadsvergadering van vandaag te maken, maar in de bakjes naast de publieke tribune vond ik een opmerkelijk A4'tje.
            Ik zal het morgen inscannen, als DDL mij niet voor is.
            De inhoud van dit schrijven was afkomstig en ondertekend door de colleges van B&W van Heerlen, Sittard-Geleen en Maastricht.
            In het schrijven, dat overigens geen geadresseerde vermeldt, stellen de 3 colleges dat ze in hun gezamelijke vergadering van vandaag hebben besloten om zich blijvend te willen inzetten voor een duurzame ontwikkeling van de 3 steden als actief en internationaal georiënteerd knooppunt van kennis en cultuur.
            Men wil flink inzetten op 2 grote strategische kansen, te weten Brainport Zuid-Oost Nederland en de ambitie om met de bestuurlijke partners in de hele Euregio in 2018 Europese Hoofdstad van Cultuur te willen zijn, met Maastricht als cultureel kernpunt.
            De colleges spreken daarom hun afkeuring en zorg uit "met betrekking tot de voorgenomen disproportionele bezuinigingen door het Rijk op het vlak van de culturele, euregionale basisinfrastructuur".
            De drie colleges roepen het kabinet en de Tweede Kamer op om rekening hiermee te houden en vragen "om Maastricht en regio als volwaardig cultureel kernpunt te handhaven" en roepen op tot een dialoog.

            Tot zover......
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • (Oorspronkelijk geplaatst op woensdag 1 juni 2011 te 07.59 uur door burgemeester. Door technische problemen op de server op 28 juli 2011 teruggeplaatst op MO)

              Interessant allemaal, Pier.

              Zou die brief niet gewoon een 'hoax' zijn?
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • (Oorspronkelijk geplaatst op woensdag 1 juni 2011 te 09.38 uur door Pier. Door technische problemen op de server op 28 juli 2011 teruggeplaatst op MO)

                Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester

                Interessant allemaal, Pier.

                Zou die brief niet gewoon een 'hoax' zijn?
                Zeker niet!
                Hij werd door een ambtenaar van de gemeente Maastricht verspreid
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • (Oorspronkelijk geplaatst op woensdag 1 juni 2011 te 10.28 uur door Breur. Door technische problemen op de server op 28 juli 2011 teruggeplaatst op MO)


                  Oorspronkelijk geplaatst door Pier

                  .
                  De colleges spreken daarom hun afkeuring en zorg uit "met betrekking tot de voorgenomen disproportionele bezuinigingen door het Rijk op het vlak van de culturele, euregionale basisinfrastructuur".
                  De drie colleges roepen het kabinet en de Tweede Kamer op om rekening hiermee te houden en vragen "om Maastricht en regio als volwaardig cultureel kernpunt te handhaven" en roepen op tot een dialoog.
                  Wellicht lezen we er binnenkort "het college spreekt daarom de afkeuring en zorg uit met betrekking tot de voorgenomen disproportionele bezuinigingen door de gemeente op het vlak van de maatschappelijk lokale basisinfrastructuur" en stuurt zichzelf hiermee naar huis.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Bellen, chatten, twitteren of wat dan ook tijdens de raadsvergadering

                    (Oorspronkelijk geplaatst op woensdag 1 juni 2011 te 21.26 uur door Pier. Door technische problemen op de server op 28 juli 2011 teruggeplaatst op MO)

                    Zoals bekend kijk ik altijd naar het meest interessante gedeelte van de raadsvergadering, namelijk het gedrag van de raadsleden.

                    In dit kader gaf ik hier en hier al eens aan dat mn. het D'66 raadslid Franca Eurlings-Tonnaer zich nogal eens schuldig maakte aan het spelen met haar blackberry en/of haar laptop.
                    Onlangs constateerde ik echter een verbetering en kon ik haar niet meer op dit gedrag betrappen.
                    Sowieso had ik de indruk dat er minder gebeld, gechat, getwitterd of wat dan ook werd tijdens de vergaderingen.

                    Helaas heb ik mij daarin vergist.
                    Gisteren was het weer raak. Over en weer zag ik dat raadsleden weer zaten te chatten, Sms'en of bezig waren met een laptop.

                    Verdacht ik echter hoofdzakelijk de "jeugd" van die delicten, moet ik nu een nieuw het toppunt melden, en wel van een van de senioren van de raad.

                    Henri Cortjes, raadslid namens het CDA, presteerde het zowel gisteren als de vorige keer om tijdens de vergadering telefoon te krijgen, de telefoon niet op "stil" te hebben staan en dan op te nemen en een gesprek te beginnen!!!
                    Terwijl hij bezig is met het gesprek verlaat hij wel de raadszaal.

                    Ik ben de laatste die beweert dat het mij nooit is overkomen dat mijn telefoon tijdens een vergadering afging en dat die niet op "stil" stond.
                    Hoe genant ook, het kan gebeuren.
                    Maar om tijdens een raadsvergadering te gaan bellen acht ik een doodzonde, ook al loop je weg tijdens het gesprek.

                    Je ziet ook hoe de andere CDA-fractieleden elkaar bekijken tijdens dit gebeuren. Ik kan mij vergissen, maar uit hun blikken, hoofdschudden en smalende lachjes, meen ik te constateren dat ze hun fractielid Cortjens niet erg serieus nemen.
                    Ik vraag me ook af op de fractieleidster Vivianne Heijnen haar collega hierop aanspreekt
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • (Oorspronkelijk geplaatst op woensdag 1 juni 2011 te 21.51 uur door burgemeester. Door technische problemen op de server op 28 juli 2011 teruggeplaatst op MO)

                      Ach ja, Pier, het CDA bestaat binnenkort toch niet meer....
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Commissievergadering SMM d.d. 20 juni 2011

                        (Oorspronkelijk geplaatst door mij op 21 juni 2011 te 00.31 uur. I.v.m. de data-crash van 25 juli 2011 is dit berichtje vandaag teruggeplaatst).

                        Ik ontdek dat het steeds meer regel dan uitzondering begint te worden dat ik de procedures in de gemeenteraad, in de breedste zin van het woord, niet begrijp.
                        Ik vraag me dan wel eens af wat de burgers van de stad, die gewoon eens naar de commissie- en/of raadsvergaderingen komen kijken, dan wel niet voor gevoel moeten hebben.

                        Gelukkig ligt er een voorstel, geinitieerd door TON, om de vergaderstructuur te vereenvoudigen en/of te verkorten.
                        "Beeldvormende, oordeelvormende en besluitvormende vergaderingen doen het voorwerk en in de raadsvergadering wordt dan alles, min of meer bij hamerstuk, besloten."
                        Ik citeer dit uit een mail die ik op 9 april j.l. van Esmiralde Thieme mocht ontvangen.
                        Ik denk dat dit, zo op het oog, geen slecht voorstel is.

                        Terug naar vanavond. De nieuwe vergaderstructuur is dus nog geen feit en we zitten bij de Commissievergadering (CIE) SMM (Stadsbeheer, Millieu & Mobiliteit).

                        Vandaag was er een veel publiek. Ik schat zeker 35 belangstellenden namens het Centrum Natuur en Milieu Educatie (CNME).
                        Voor het publiek was er geen agenda aanwezig!!
                        Dat is alvast erg handig.....
                        Als je de agenda al wilt vinden, hij staat op www.maastricht.nl , dan wens ik je veel succes.
                        Inmiddels weet ik hem te vinden, maar de lezer dezes mag het eens proberen.

                        Aan de orde kwam dus o.a. het budget van het CNME dat met 43% verlaagd wordt van € 690.000,- naar € 390.000,-.
                        Dit betekent dat de kinderboerderij Daalhoeve in Daalhof-Belfort moet worden gesloten, alsmede de Tuin in Jekerdal.
                        De bezuiniging op het CNME wordt besproken binnen het agendapunt van de Kaderbrief 2011.
                        De agenda (op internet) vermeldt overigens onder punt 7.3 dat de Kaderbrief 2010 wordt besproken. Slordig......, bovendien moet je als leek maar weten dat bepaalde bezuinigingen onder de Kaderbrief 2011 vallen.
                        Echt overzichtelijk is het allemaal niet.
                        Even kort, gelet op de reacties van de meerderheid van de partijen is een bezuiniging van € 300.000,- op het CNME van de baan.

                        Ik persoonlijk kwam ook nog voor het "Dossier Joris Dassen".
                        Dat punt stond helemaal niet geagendeerd.
                        Op 6 juni 2011 heeft Manon Fokke een brief aan het college gestuurd om dit punt in de rondvraag te agenderen.

                        Om 22.45 uur was de CIE nog bezig met de kaderbrief 2011.
                        Niemand van de aanwezigen wist of het "dossier Joris Dassen" nog in de rondvraag werd behandeld.
                        Navraag bij de portier leverde op dat deze van de griffier, Leo Janssen had begrepen dat dit agendapunt werd besproken in de Kaderbrief !?!

                        Inderdaad noemde Kitty Nuyts (LPM) in haar eerste termijn inzake de bespreking van de Kaderbrief 2011, overigens als enige, in een tussenzin even de commotie rond het landgoed op de St. Pietersberg.

                        Om een lang verhaal toch nog enigszins in te korten.
                        Ik gaf om 22.45 uur er de brui eraan en ben ik maar naar huis gegaan.
                        Ik weet niet of er uiteindelijk nog een rondvraag is gekomen en of het "dossier Dassen" nog besproken is, maar als de gemeenteraad wil dat er nog mensen interesse hebben in hun werk, dan is het dringend gewenst dat er goede agenda's komen en een andere, wellicht meer open en overzichtelijke, vergaderstructuur.

                        Ook nog een lichtpuntje gezien.
                        TON heeft een groeibriljant in huis in de persoon van het burger-niet-raadslid Niels Peeters. Deze VWO-scholier maakte een zeer goede indruk, zowel hoe hij zich presenteerde als hoe hij inhoudelijk discussieerde en alles beargumenteerde.
                        Let op mijn woorden, van deze jonge politicus gaan we nog veel horen.....

                        AANVULLING woensdag 22 juni 2011 inzake dossier St. Pietersberg - Joris Dassen.
                        Bij het terugluisteren van de geluidsopname van de bewuste Cie, kwam op het einde van de vergadering, mede op aandringen van de PvdA, toch nog even wethouder Gerdo van Grootheest naar voren om in het kort de stand van zaken uit te leggen.
                        Dit is te beluisteren vanaf 3:28:30.
                        Volgens deze (korte) uitleg is dus sowieso, wil Joris Dassen zijn plannen realiseren, een wijziging van het bestemmingsplan nodig.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • (Oorspronkelijk geplaatst door WIGO op dinsdag 21 juni 2011, 21:36.
                          Teruggeplaatst op 30 juli 2011)

                          Wederom bedankt Pier voor jouw verslaglegging.
                          Je hebt gelijk, het is en blijft een puzzel en uitzoekerij !
                          Maar hier is het:

                          http://www.maastricht.nl/web/Bestuur...-juni-2011.htm

                          Een duidelijkere vermelding zou zéér gewenst zijn.

                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Vernietigend rapport over het Maastrichtse CDA

                            (Oorspronkelijk geplaatst door mij op woensdag 22 juni 2011, 23:42 uur.
                            Vandaag, 30 juli 2011, terug geplaatst)


                            Wat zou een thread over het Stadsbestuur 2010-2014 waard zijn als we onderstaand stuk, d.d. 22 juni 2011, van Stefan Gybels en John Hoofs, journalisten bij DDL, niet zouden overnemen?

                            "Geen zelfkritiek, geen actieve houding, onprofessioneel, naïviteit en gebrek aan leiderschap.
                            Achterkamertjespolitiek, slechte communicatie en nauwelijks transparantie. Bemoeizucht met wethouderskandidaten van beoogde coalitiepartners, arrogantie en niks leren van fouten.
                            Die vernietigende optelsom heeft ervoor gezorgd dat het CDA niet langer deel uitmaakt van de Maastrichtse coalitie.
                            Dat concludeert de ‘Commissie Samenwerking Gemeenteraad’ die in opdracht van de partij onderzoek deed naar het functioneren van het CDA de laatste jaren.
                            Na ruim zestig jaar bestuurspartij te zijn geweest, werden de christen-democraten in oktober 2010 aan de kant geschoven. Vijf partijen in de gemeenteraad weigerden met het CDA samen te werken.
                            De leden van de commissie - afkomstig van binnen èn buiten de partij - spraken met zeventien politiek betrokken personen van binnen en buiten de partij. Wie dat zijn, is niet bekendgemaakt.
                            Luc Winants, politiek leider ten tijde van de val van het CDA, zegt zich ‘totaal niet te herkennen’ in het kritische rapport. „Ik heb begrepen dat het verslag nog niet af is, dus ik mag hopen dat een en ander nog wordt aangepast. Anders leg ik dit naast me neer. Ik vraag me af wat de commissie hiermee beoogt.”

                            Ik moet bekennen dat ik verbaasd ben dat het CDA zo'n kritisch rapport naar buiten durft te brengen. De vraag rijst natuurlijk of het CDA een keuze had?
                            Maar toch.....

                            Wat ik wel weer onbegrijpelijk vind is de houding van de voormalig politiek leider Luc Winants.
                            Als je je al niet kunt vinden in de conclusies, volsta dan met "geen commentaar".
                            Zijn reactie is misschien wel tekenend voor het CDA in het laatste decennium.

                            Als ik aan Luc Winants denk dan valt mij plotseling weer in dat Luc Winants van origine uit Heerlen komt en namens D'66 drie keer (!!) lijsttrekker was voor die partij in Sittard.

                            Het CDA Maastricht had mij jaren eerder naar mijn mening moeten vragen......

                            Het eindverslag van de Commissie Samenwerking Gemeenteraad wordt vanavond, 22 juni 2011, in een ALV (Algemene Ledenvergadering) besproken door het CDA.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Raadsvergadering 28 juni 2011

                              (Oorspronkelijk door mij geplaatst op maandag 27 juni 2011, 21:15 uur.
                              Teruggezet op 30 juli 2011)


                              Een opmerkelijk fenomeen.
                              Ik begin nu al aan het verslag over de raadsvergadering, goed 17 uur voor dat de vergadering begint.
                              Maar dit heeft een reden.
                              Ik ben namelijk voornemens om morgen bij de raadsvergadering verstek te laten gaan voor het eerst in 18 maanden.

                              De reden is dat morgen het hoofdzakelijk over de Kaderbrief 2011 zal gaan.
                              Alleen die naam al "Kaderbrief"
                              Vroeger noemde men dit "Algemene beschouwingen", maar vermoedelijk begreep de leek dan wat er bedoeld werd. Het moest daarom iets ingewikkelder.
                              Dat laatste is overigens gelukt.

                              Doe daarbij een agenda op internet die niet zal blijken te kloppen, en je bent verzekerd van het feit dat er geen leken op publieke tribune zullen zitten.

                              Voorts verwacht ik een veelvoud van herhaling van zetten die al aan de orde zijn geweest tijdens de commissievergaderingen.
                              Anderzijds vind ik het ook wel jammer om niet mijn oor- en oogfunctie voor MestreechOnline ter plaatse uit te oefenen.

                              Zo mis ik wellicht kernpuntdiscussies over de WMO, het drugsbeleid en MCH2018.
                              Heel spijtig, maar om voor Piet-snot vanaf 14.30 uur al op een vermoedelijk snikhete publieke tribune te gaan zitten is ook weer zoiets.

                              Kortom, vermoedelijk zal ik niet gaan, maar het kribbelt toch een beetje tijdens het opschrijven van de kernpuntdiscussies.
                              Misschien dat een raadslid dit leest en mij kan laten weten hoe laat die discussies verwacht worden.
                              We wachten dus maar even af......
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Reacties

                                (Onderstaand enkele reacties die ik heb samengevat en heb teruggezet op 30 juli 2011)

                                1) El Loco dinsdag 28 juni 2011, 01:08 uur

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pier
                                Voorts verwacht ik een veelvoud van herhaling van zetten die al aan de orde zijn geweest tijdens de commissievergaderingen


                                Waar ik wel in geïnteresseerd ben, is de verkoop van het pand Grote Gracht 76 door de Gemeente aan de UM, en wat de UM er vervolgens mee gaat doen (ik lees iets over "residential colleges met elk maximaal 250 studenten"). Grote Gracht 76, beter bekend als het voormalige Stella Maris lyceum, is een rijksmonument en werd in 1928 ontworpen door Willem Sandhövel en in 1938 uitgebreid naar plannen van Alphons Boosten

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pier
                                Anderzijds vind ik het ook wel jammer om niet mijn oor- en oogfunctie voor MestreechOnline ter plaatse uit te oefenen.


                                Pier,het wordt 35 graden! Neem een keertje vrij.

                                2) Elletje dinsdag 28 juni 2011, 07:42 uur

                                Voor de goede orde El Loco: hier zat het Jeanne d'Arc, het Stella Maris zat op de Capucijnenstraat!


                                3) Pier woensdag 29 juni 2011, 19:44 uur

                                Hier is de raadsvergadering van gisteren, 28 juni 2011, voor een ieder, min of meer integraal, via een beeld- en geluidsverslag te volgen.
                                De raadsvergadering duurde (netto) 6 uur en 11 minuten!!

                                Ik ga nu eens rustig achterover hangen in mijn bureaustoel en eens kijken wat er te melden valt.
                                Het voelt als het bekijken van een voetbalwedstrijd op TV.
                                We leuk, maar in het stadion is het toch leuker....

                                Overigens is het nog netjes om te vermelden dat 3 fractievoorzitster, te weten Manon Fokke (PvdA), Esmiralda Thieme (TON) en Leny Eijssen (SP), mij nog een e-mail hebben gestuurd.
                                Deze raadsleden boden, ieder op zijn manier, aan om mij het Pierlementair werk (in de toekomst) wellicht wat gemakkelijker cq overzichtelijker te maken.
                                Eerder had Mia Dircke (burgerraadslid) van de CVP hiertoe al een aanzet gegeven.
                                De andere fracties hebben niet gereageerd.

                                De raadsgriffie, die ik eigenlijk verwijt dat ze slechts heel summier inlichtingen verschaffen over de aanstaande raads- en commissievergaderingen, heeft ook (nog) niets van zich laten horen :(
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X