Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Vandaag is het exact 50 dagen tot de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022.
    (..)
    Op de website van D66 vind je wel de kandidatenlijst, maar het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 ontbreekt.
    Wel de verkiezingsprogramma's voor de verkiezingen van 2014 en 2018 staan er nog
    (...)
    Maar wat is er aan de hand met de websites van onze lokale partijen?
    Gisteren had ik contact met Harald Barendse, van de D66 fractie in Maastricht over de mogelijke sloop van de spoorwegbrug over de Maas (zie HIER.)

    Daarbij vroeg ik Harald ook naar de website van de Maastrichtse afdeling van D66 cq het ontbreken van het verkiezingsprogramma 2022-2026.
    Vandaag kreeg ik onderstaand antwoord.
    "(..)
    ."

    We wachten dus even af, maar goed dat D66 een verklaring geeft.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Vandaag is het exact 50 dagen tot de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022.
    Ik verwacht dan dat alle partijen hun website in orde hebben met het oog op de aanstaande verkiezingen, maar tot nu toe is dit dus niet het geval bij de tot nu toe besproken partijen, m.u.v. de PvdA.
    Ik de hoop om weer eens een goede verkiezingswebsite te vinden bezoek ik, na de PvdA, vandaag D66.

    Van de PvdA naar de lokale afdeling van D66 was ooit een kleine stap.
    Inmiddels zijn PvdA en D66, in ieder geval volgens mij, qua ideologie redelijk uit elkaar gegroeid en is er weinig 'links' aan de Democraten uit 1966.

    Met grote regelmaat ontvang ik via mijn mail de nieuwsbrief van de Maastrichtse D66.
    Ik had dus alle vertrouwen in de website van de Maastrichtse D66: https://maastricht.d66.nl/
    Jammer dus!

    Op de website van D66 vind je wel de kandidatenlijst, maar het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 ontbreekt.
    Wel de verkiezingsprogramma's voor de verkiezingen van 2014 en 2018 staan er nog

    Wat mij verder opvalt is dat in de top 10 van de D66-kandidatenlijst slechts 2 vrouwen staan
    Claudia Demas op plaats 2 en Miriam Elfassih op de (hoogst waarschijnlijk) onverkiesbare plaats 8.
    Overigens is Miriam Elfassih geen onbekende in de Maastrichtse raad, want eerder was zij raadslid voor GroenLinks.

    Maar wat is er aan de hand met de websites van onze lokale partijen?
    Last edited by Pier; 31 januari 2022, 22:04.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Na de PVV en 50PLUS gelijk maar eens door naar de PvdA in Maastricht.
    Met een beetje vrees dat ook deze partij haar website (lokaal) niet op orde had, ging ik op zoek.
    https://maastricht.pvda.nl/

    De website blijkt keurig actueel te zijn en het verkiezingsprogramma 2022-2026 met de titel "Hart voor de Stad is gemakkelijk te vinden, evenals de kandidatenlijst.

    Het verbaast niemand dat de huidige fractievoorzitster Manon Fokke wederom de lijsttrekker is in Maastricht.
    In totaal zijn 50 kandidaten opgevoerd waarbij heel veel oud-gedienden vanaf pakweg de onverkiesbare plek 30 zijn opgevoerd.
    Zij moeten dus als stemmenkanonnen gaan fungeren.

    In deze posting wil ik niet uitvoerig op het verkiezingsprogramma van de verschillende partijen ingaan.
    Het is vooral een aanzet om zelf te gaan lezen en je goed te laten informeren.

    Maar..... ik kan het toch niet laten om een aspect uit het PvdA-programma er even uit te lichten.


    "(...)

    Last edited by Pier; 31 januari 2022, 22:04.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    In volstrekte willekeur dacht ik om vandaag 50PLUS te bespreken.
    De website van 50PLUS in Maastricht (https://50pluspartij.nl/maastricht-welkom) blijkt echter ook geen enkele actuele informatie te bevatten.

    Pakweg 2-3 jaar geleden heb ik contact gehad met 50PLUS in Maastricht en het 50PLUS-gemeenteraadslid Bennie van Est heeft zelfs op 8 maart 2021, op mijn verzoek, een interview gegeven op MestreechOnline (https://forum.mestreechonline.nl/for...044#post103044)

    Ik had van 50PLUS wel een betere organisatie verwacht in aanloop tot de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022.
    Te meer omdat ik sinds 2020 maandelijks een nieuwsbrief krijg toegestuurd van 50PLUS omtrent o.a. hun werk in de Maastrichtse gemeenteraad.

    Toeval of niet, tijdens het bewerken van deze posting ontving ik, via mail, weer een Nieuwsbrief van 50PLUS, maar deze keer wel een landelijke nieuwsbrief.
    Naar aanleiding van deze mail heb ik een mail retour gestuurd met de vraag hoe het bij 50PLUS zit met de (lokale) website in Maastricht.

    Deze mail is net de deur uit, dus ik heb uiteraard nog geen reactie.
    Ik zal hierop tzt nog terugkomen.

    AANVULLING:
    Redelijk snel, ongeveer 30 minuten (), na mijn mail richting 50PLUS kreeg is al een reactie.
    Later die avond reageerde de lijsttrekker Bennie van Est persoonlijk.
    "(...)
    Ik neem aan dat jullie via de site 50pluspartij.nl/maastricht hebben gekeken.

    We zijn volop bezig met de voorbereidingen van de verkiezingen en deze hopen we eind van de week helemaal afgerond te hebben. We zullen dan via een persbericht de start van de verkiezingscampagne bekend maken. Hierbij hoort ook onze vernieuwde website die dan gepresenteerd wordt.

    Natuurlijk hadden we graag iets eerder klaar willen zijn, maar het gemeenteraadswerk vergt veel tijd (naast mijn baan) en doordat Michel Severijns opstapte heb ik ook de taken van de voorzitter Sociale Domein hetgeen niet voorzien was. (..)"


    Als ik bericht krijg dat de vernieuwde website klaar is, zal ik dit hier nog vermelden.
    Last edited by Pier; 31 januari 2022, 22:03.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Ik ben van plan tussen nu en 16 maart 2022, de dag van de gemeenteraadsverkiezingen, globaal alle partijen die mee doen na te lopen via hun (nog niet bestaande) website.
    Ik heb mij voorgenomen om dat volstrekt willekeurig te doen om tenminste een beetje objectief te zijn.
    Ik heb zeker mijn voorkeuren en ook duidelijke afkeer van sommige groepen/partijen en ik weet dat dit in mijn postings ook doorklinkt, al probeer ik het een beetje objectief te houden.
    Kritiek is uiteraard ook welkom!

    Ik heb alvast een paar websites bekeken (de Maastrichtse ondernemers partij heeft nog geen website ), maar ik begin met de PVV.

    Bekijk de PVV-website: https://www.maastricht.pvv.nl/

    Dat is 'fantastisch'.
    Over 2 maanden hebben we de gemeenteraadsverkiezingen 2022 al achter de rug en de PVV Maastricht toont op haar website het verkiezingsprogramma van de gemeenteraadsverkiezingen van 2018!!
    Er is helemaal niets te vinden over de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022
    Het laatste persbericht op deze site dateert van 30 juli 2019!!!!

    Is er nu nog iemand in Maastricht die deze partij serieus neemt??

    Ik ben heel benieuwd naar de definitieve kandidaatstelling van de PVV Maastricht op 31 januari 2022.
    Nergens vind ik de beoogde kandidaat-leden voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.
    Dus van een geoliede verkiezingscampagne is geen sprake.
    Waarschijnlijk leunt de PVV Maastricht op de hoop dat de mensen die voor de PVV stemmen dat niet op de lokale kandidaten hoeven te doen, maar gewoon ervan uit gaan dat ze een stem op 'Geert' uitbrengen.

    Ik moet wel zeggen dat ik, voor zover ik de vergaderingen van de Maastrichtse gemeenteraad de laatste 4 jaar heb gevolgd, de fractievoorzitter van de Maastrichtse PVV, dhr. Betsch, constructieve en zinnige dingen heb horen zeggen.
    Ik begrijp ook dat deze man bij tijd en wijle constructief kan samenwerken met andere partijen.
    Desalniettemin, als je amper 2 maanden voor de nieuwe verkiezingen z'n waardeloze website hebt, toon je aan dat een stem op de PVV een - in meerdere opzichten - verloren stem is.
    Last edited by Pier; 31 januari 2022, 22:03.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Weer een one-issuepartij die, naar mijn mening, niets toevoegt aan het geheel.
    De VVD wordt normaal gezien als de 'ondernemerspartij', maar kennelijk zijn deze burgers/ondernemers niet tevreden met het beleid van de VVD (in Maastricht).
    Ik zou zeggen ga dan eens met de VVD of welke andere gevestigde partij aan tafel zitten, maar om dan zelf maar een partij te beginnen.....
    Dat krijg je ervan als tegenwoordig iedereen facebook groepen aan kan maken voor de meest grootste nonsens die onder Gods zon voorkomt. Al dat gezwets leid nergens toe.
    Als men het volgt zoals jij al jaren voor ons doet, dan ben jij belangrijker dan al die vloggers, bloggers en influencers.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Op RTV-Maastricht was gisteren een item over de Maastrichtse Ondernemers Partij.
    Simona Maassen is de lijsttrekker van die partij.

    Zie hier de link naar dit item:
    https://rtvmaastricht.nl/nieuws/arti...ntelijk-beleid

    Weer een one-issuepartij die, naar mijn mening, niets toevoegt aan het geheel.
    De VVD wordt normaal gezien als de 'ondernemerspartij', maar kennelijk zijn deze burgers/ondernemers niet tevreden met het beleid van de VVD (in Maastricht).
    Ik zou zeggen ga dan eens met de VVD of welke andere gevestigde partij aan tafel zitten, maar om dan zelf maar een partij te beginnen.....

    Even een stukje geschiedenis.
    Simona Maassen werd in 2010 gekozen als raadslid voor de VVD, maar was al snel weer weg bij de VVD.
    Dat ging niet zonder slag of stoot, al moet gezegd worden dat ze wel keurig haar zetel inleverde.
    Hier een MO-stuk over haar uit november 2010.
    https://forum.mestreechonline.nl/for...4961#post24961

    Ik moet aan dit stukje wellicht nog toevoegen dat ik haar destijds zowel schriftelijk als telefonisch heb benaderd voor een weerwoord, maar in een reactie op mijn mail schreef ze dat ik haar moest bellen.
    Dat heb ik toen gedaan, maar ze reageerde vervolgens nooit meer.

    In 2018 maakte Simona Maassen een comeback als raadslid voor M:OED, maar dat ging ook weer snel mis.
    Sindsdien is ze een onafhankelijk raadslid onder de naam Groep Maassen.

    En in 2022 probeert ze dus een raadszetel te veroveren met de Maastrichtse Ondernemers Partij.

    Tja.... wat ik hiervan vind is wellicht al tussen de regels door duidelijk.
    Als Maastrichtse ondernemers daar vertrouwen in hebben, dan zegt dit wellicht veel over hun politiek niveau.
    De VVD zal ongetwijfeld stemmen kwijtraken aan deze splintergroep en daarmee wordt de positie van de ondernemers in Maastricht echt niet sterker.
    Last edited by Pier; 31 januari 2022, 22:02.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    zeker allemaal te oud voor 50+
    dan maar je eigen zwik beginnen

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
    (..)
    Wel leuk eigenlijk, dat teruggrijpen op 'vroeger'. Dat geldt met name voor 'Maastricht Vooruit'. Oorspronkelijk opgericht op 1 oktober 1899, als voorloper van de plaatselijke VVV. Bevordering van de ontwikkeling van de stad door toerisme en lokale bekendheid. Als men toen kans had gezien de politiek te betreden, was er dus al een eerste partij Maastricht Vooruit geweest.
    Ik heb eens gezocht wie er achter Maastricht Vooruit zit.
    Ben niet veel wijzer geworden, maar op dat adres stond ooit / staat ook de 'Partij zonder Naam' geregistreerd.

    Achter die partij zat/zit John Nouse.
    Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 stond John Nouse (60) op plaats 6 bij de PVV.
    We konden toen nog achterhalen dat hij kennelijk eerder een taxibedrijf had.

    In 2021 kondigde de partij (zonder naam) aan om mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen, maar daarna hebben we er niets meer van vernomen.

    Dus of Maastricht er met deze partij op vooruit gaat...... ik waag het te betwijfelen.
    Last edited by Pier; 31 januari 2022, 22:02.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BertoA Bekijk bericht
    Een partij die goede kans maakt op het Maastrichts Europabalkon is Volt. Die mis ik nog op de lijst.
    (..)
    Ik meende, maar dat klopt dus niet!, dat Volt in Maastricht niet zou meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.
    Dat doen ze (waarschijnlijk) wel
    https://maastricht.volteuropa.org/

    Voor zover ik het kan beoordelen is Volt een keurige partij, zonder absurde ideeen.
    Een partij waar je waarschijnlijk (ook landelijk) constructief mee kunt samenwerken.
    Ik acht Volt zeker in staat om 1 raadszetel in Maastricht te bemachtigen.

    Bij alle eerder hierboven genoemde 'nieuwkomers' heb ik toch zo mijn bedenkingen.
    Last edited by Pier; 31 januari 2022, 22:01.

    Leave a comment:


  • BertoA
    replied
    Een partij die goede kans maakt op het Maastrichts Europabalkon is Volt. Die mis ik nog op de lijst.
    Ik neem aan dat die wel enkele plekken in de raadszaal pakken, vooral door de jeugd.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
    Dat vroeg ik me ook af. Is het niet een achterkleinzoon, of nog een generatie later?
    (..)
    Ik heb uiteraard gegoogled, maar kom er niet helemaal uit.
    Dominique Bauduin is een oud-ambassadeur.
    Ergo.... hij is dus al gepensioneerd en zal dus minstens 65 jaar zijn.

    In DDL is een foto van hem te vinden (https://www.limburger.nl/cnt/dmf20180108_00053419), uit januari 2018, waarop te zien is dat hij in gesprek is met de Iraanse selfmade miljonair Azimi en diens vrouw Annika.
    Oordeel zelf over zijn leeftijd.

    Op de website van Belang van Nederland is (nog) niets te vinden over de lokale afdeling in Maastricht, laat staan Dominique Bauduin.
    Je vraagt je wel af wat z'n man bezielt om lid te worden van de partij van Wybren van Hage?
    Of dit een verrijking is voor (politiek) Maastricht waag ik toch ernstig te betwijfelen,

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    ja zeker dattuh, hoe oud is die kleinzoon?
    Dat vroeg ik me ook af. Is het niet een achterkleinzoon, of nog een generatie later?

    Wel leuk eigenlijk, dat teruggrijpen op 'vroeger'. Dat geldt met name voor 'Maastricht Vooruit'. Oorspronkelijk opgericht op 1 oktober 1899, als voorloper van de plaatselijke VVV. Bevordering van de ontwikkeling van de stad door toerisme en lokale bekendheid. Als men toen kans had gezien de politiek te betreden, was er dus al een eerste partij Maastricht Vooruit geweest.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    maar ook 120.000 kandidaat-gemeenteraadsleden in Maastricht.
    ja zeker dattuh, hoe oud is die kleinzoon?

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    (..) In Maastricht zijn 39 raadszetels te verdelen.
    Als ik goed geteld heb zullen 17 (!!) partijen deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Maastricht.
    Dat zijn buiten de reeds zittende partijen in de gemeenteraad (CDA, SPM, GroenLinks, D66, PvdA, VVD, SP, PVM, PVV, SAB, 50PLUS en LPM), de vier hier bovengenoemde partijen/groeperingen en Forum voor Democratie (FvD).
    (...)
    Dagblad De Limburger meldt vandaag (19 januari 2022) dat ook de partij Belang voor Nederland (https://bvnl.nl/ ) zal meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022 in Maastricht.
    Dat zijn dus 18 partijen voor 39 zetels.
    De kleinzoon van oud-burgemeester Petrus Bauduin (1836-1910), Dominique Bauduin, zal als lijsttrekker fungeren.

    Maar het kan nog erger.
    RTV Maastricht meldt dat er volgens haar 22 partijen (!!) zullen deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 in Maastricht.
    Ik mis dus nog een paar partijen. Ik zou bijna zeggen gelukkig!

    Het lijkt er steeds meer op dat we niet alleen 17 miljoen bondscoaches hebben in Nederland, maar ook 120.000 kandidaat-gemeenteraadsleden in Maastricht.

    Leave a comment:

Bezig...
X