Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Tweede Kamerverkiezingen 17 maart 2021

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Ik denk dat onze burgemeester het prima verwoord
    Bovendien is volgens Simone Kerseboom Zweden geen lid van de EU, maar is Zweden, soortgelijk als Noorwegen, een land dat zich wel aan de EU richtlijnen houdt, maar geen deel uitmaakt van de eigenlijke EU.
    Dat is klinkklare onzin. Zweden is een volwaardig EU lid!
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #17
      Ik denk dat we wel klaar zijn met die namaak Berlusconi's, die le Pen's en Trump's van vandaag. il Duce noemde zich ook sociaal zoals de FvD zich nu democratisch noemt.
      Dat is het mooie van op leeftijd zijn want je kent die al uit het verleden. Maar we moeten het wel eens worden over de samenwerking.
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #18
        Beste MO'ers,

        Deze keer heb ik op MO relatief weinig aandacht geschonken aan deze verkiezingen. Kennelijk was er ook weinig animo voor een discussie onder de MO'ers.

        Wat ik wel nog geprobeerd heb is het navolgende
        In de aanloop tot deze verkiezingen kwam ik in contact met Bennie van Est van 50PLUS die spontaan aanbood om een exclusief interview te geven voor MO. (zie posting #9)
        Dit beviel mij wel en vervolgens heb ik andere Maastrichtse kandidaten aangeschreven, te weten Gabrielle Heine (CDA), Manon Fokke (Pvda) en Max Patelski (VVD).

        Gabrielle Heine gaf aan mee te willen werken en ik heb haar 10 vragen gestuurd.
        Daarna niets meer van haar vernomen.

        Manon Fokke gaf aan dat ze met een 49ste plek op de PvdA lijst weinig ambitie heeft voor een 2de Kamerzetel
        "Ik ben echt een lijstduwer en heb dan ook niet de intentie om naar Den Haag te gaan. Ik sta ook alleen maar in de kieskring Limburg op de lijst. En nee, dit is geen kiezersbedrog, want als ik 18000 stemmen haal, zal ik netjes mijn verantwoordelijkheid nemen (maar ik ga in Limburg echt geen 18000 stemmen halen:-)). Ik sta op de lijst om het belang van de regio te benadrukken. Gelukkig hebben wij een nummer 1 die geboren en getogen is in Maastricht, dus wat wil ik nog meer?"
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          (..)
          Dadelijk hijs ik mij in mijn winterjas, pak mijn paraplu en begeef ik mij - met inachtneming van alle coronamaatregelen en dus inclusief mondkapje - naar het stembureau bij mij om de hoek.
          Zijn jullie al geweest dan wel gaan jullie helemaal niet of hebben jullie gebruik gemaakt van het stemmen per brief?
          (...)
          Stom..... heb de paraplu thuis gelaten.
          Dat was niet zo'n slimme zet.....
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Zijn jullie al geweest dan wel gaan jullie helemaal niet of hebben jullie gebruik gemaakt van het stemmen per brief?
            For better or for worse, w'll survive.
            Last edited by Clio; 18 maart 2021, 11:23. Reden: naam Ploumen gecorrigeerd.

            Opmerking


            • #21
              Mijn geweten wilde dit keer stemmen. Maar het haalt niks uit daar de winsten en formaties toch weer absoluut niet verdraagbaar zijn met m'n stem.
              Dat zal overmorgen blijken, als zij daar het snel over eens zouden worden. Time is Money en dat is weer eens het belangrijkste, Money.
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                (..) of een aai over de bol van iemand als Omtzigt, die met eindeloze vasthoudendheid en doorzettingsvermogen niet alleen de kindertoeslagenaffaire op de rol heeft gekregen, maar indirect ook allerlei andere misstanden bij de belastingdienst heeft blootgelegd. Maar ja, alleen vanwege Omtzigt kiezen voor een confessionele partij.

                (...) For better or for worse, w'll survive.
                Ik heb de afgelopen 2 weken zeker 5-7 mensen gesproken die serieus nadachten over Pieter Omtzigt, maar vooral twijfelden vanwege feit feit dat hij bij het C
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                  Ik heb de afgelopen 2 weken zeker 5-7 mensen gesproken die serieus nadachten over Pieter Omtzigt, maar vooral twijfelden vanwege feit feit dat hij bij het CDA zit. Ik vind dit om diverse redenen een rare gedachte gang. (...) Wat is de C (van Christelijk) bij het CDA nog waard en waar staat zij [= het CDA] ( nog) voor?
                  https://d14uo0i7wmc99w.cloudfront.ne...jke%20taal.pdf
                  Last edited by Clio; 19 maart 2021, 10:00. Reden: redactie

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                    PS. Niet van belang, maar wel historisch: ik heb twee zoontjes van de 'architect van het CDA', Piet Steenkamp, nog in de brugklas/verlengde brugklas gehad op het Eckart-College in Eindhoven. Dat moet omstreeks 1972-1973 zijn geweest.
                    foei, woord misbruik.
                    https://nl.wikipedia.org/wiki/Architect
                    Last edited by Antonius; 29 maart 2021, 09:31. Reden: linkje
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                      Ja, daarom heb ik het ook maar tussen aanhalingstekens gezet, Antonius. 'Geestelijke vader' was misschien beter geweest.

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X