Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)

Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Bataviaplantsoen

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Bataviaplantsoen

Voor een boekje over Blauwdorp en Mariaberg ben ik op zoek naar oude(re) foto's. Het gaat me vooral om het Bataviaplantsoen. De huizen daar werden gebouwd in de jaren 1950, na de Tweede Wereldoorlog. Er waren daar toen ook enkele winkel(tjes), mogelijk een bakker, slager, groenteboer. Aan de gevel/ramen van sommige huizen is nog te zien dat ze ooit een bedrijfsfunctie hadden. Heeft iemand nog afbeeldingen uit die tijd, van het Bataviaplantsoen of van andere locaties in de buurten Blauwdorp/Mariaberg?
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 23 november 2015, 16:37.

Bataviaplantsoen op 22 november 2015

Helaas heb ik geen oude foto's van het Bataviaplantsoen, maar het toeval wil wel dat ik gisteren, zondag 22 november 2015, aan het wandelen was op het Bataviaplantsoen.
    Hier worden 2 originele huizen op het Bataviaplantsoen gesloopt om uiteindelijk plaats te maken voor m.i. prachtige "replica's".
    Dit klinkt een beetje tegenstrijdig, maar ja.....

Onderstaande foto geeft in ieder geval een mooie inkijk in de in de jaren 50 gebruikte balken en bouwstructuur.
    .
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Interessante foto, Pier. Ik hoop dat iemand foto's heeft gemaakt van de recente afbraak van de woningen in het bloemenkwartier. Alle foto's van Mariaberg en Blauwdorp zijn overigens welkom. Maar inlichtingen over die winkels op het Bataviaplein zijn dubbel welkom. Zo brandde in mei 1951 de winkel uit van bakker C. Wie was dat en heeft hij nadien heropend, of is hij er helemaal mee opgehouden?

Wanneer zijn die winkels (en de kapper) eigenlijk verdwenen? Was dat een gevolg van de opening van het winkelcentrum Brusselsepoort? Zo ja, kan iemand daar dan een jaar aan hangen?
      Last edited by Ingrid M.H.Evers; 25 november 2015, 11:16.

Opmerking

1957: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...08b5b7c5ee.jpg

Opmerking

Waw Pier, bijna had je mij op de foto genomen

Opmerking

In de Molukkenstraat was een schoenmakerij gevestigd.

Opmerking

Ingrid,

Mijn ouders hebben vroeger in de Molukkenstraat gewoond.
              Ik heb mijn moeder kort gesproken over het Bataviaplantsoen.

Zij vertelde dat er in de Molukkenstraat geen / nooit een winkel (voor zover zij weet) is geweest.
              Wel waren er meerdere winkels gevestigd op het Bataviaplantsoen.
              Dit waren 'n [1] slager, [ 2] groenteboer, [ 3 ] drogist, [ 4 ] bakker, [ 5 ] kapper, [ 6 ] schoenmaker, [ 7 ] zuivelwinkel en een [ 8 ] klerenzaak (knopen/garen).

In het middenstuk lag de 'Leemkuil' alwaar men de leem opgroef.
              Deze leem was bestemd voor de Brikkenbekkerij (gelegen aan de Ringovenweg).

Last edited by Sjefke; 29 november 2015, 19:44.
              Logic will get you from A to Z,
              Imagination will get you everywhere !

Opmerking

Hartelijk dank voor je moeite en de wel heel nauwkeurige informatie, Sjefke. De tekening is helder als glas. Ook veel dank aan Sjefkes moeder!

Opmerking

Bezig...
                X