Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)

Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Verdwenen cafe's in de Boschstraat

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Welkom Zjerjr,ik begreep dat je heel veel weet over het oude Oostelijk Boschstraatkwartier. Wij zijn benieuwd naar je verhalen. Deze zouden van pas kunnen komen in onze kroniek over de buurt.

Opmerking

Hallo, ik ben pas aangemeld en zie nu de vraag mbt Caf's op de Boschstraat en omgeving.
      We hebben zelf 34 jaar een Cafe gehad op de Boschstraat.
      Als er nog vragen zijn laat me dat dan weten. Mijn moeder is 90 en weet ontzettend veel over deze buurt.

Mvrgr Bert.​
      Last edited by Pier; 14 april 2023, 10:38. Reden: Tekst verloren gegaan bij een update in maart 2023. Nu teruggeplaatst

Opmerking

Hallo Bert,

Welkom op ons forum!!

Mag ik vragen welk caf je op de Boschstraat hebt gehad?
        Ik neem aan dat het het caf is dat op jouw profielfoto staat.
        Dat zou dan het caf op de hoek met de Breulingstraat moeten zijn, Boschstraat 64, toch?​
        Last edited by Pier; 14 april 2023, 10:37.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
          Ach Lieve Tijd vermeldt jammer genoeg geen huisnummer voor De HuiwagelHuiwagelDe Huiwagel in 1950 op het adres Maastrichter Grachtstraat 37. De dan uitbatende eigenaar is ene H.J. Schobbe. Het zou interessant zijn uit te zoeken of Schobbe op enigerlei wijze gerelateerd was aan Mommers. Dat zou een rechtstreekse band vormen tussen beide locaties.

Wie het exact wil weten, kan er bij het RHCL tenminste drie bronnen op nazien:
          1. het bevolkingsregister (namen eigenaren, en de bijbehorende adressen), voor zover openbaarAch Lieve Tijd opvragen en de beschrijving bekijken.

Literatuur:
          Wat betreft de gegevens over oorlogsschade en aankoop van panden door de gemeente, verwijs ik naar:

G.P.A. Kerbusch, Inventaris van de archieven van de Dienst Bouw- en Woningtoezicht 1918-1943, de Dienst Stadsontwikkeling 1942-1955 en de Verkeerscommissie 1948-1956 van de Gemeente Maastricht, (Maastricht 1980), typeschrift.
          Zoek in het register van het gedeelte van de Dienst Stadsontwikkeling op 'Sint Antoniusstraat'. Als men de stukken opvraagt zit er misschien ook iets tussen over De Huiwagel. Maar persoonlijk zou ik eerst een huisnnummer zoeken in bovengenoemde bronnen.
          Het pand Maastrichter Grachtstraat had oorspronkelijk een gevelsteen met de tekst : 17 in den groden Heywagel 75. Deze gevelsteen zou al voor 1945 verwijderd zijn en Ich momenteel op een schuur in Brussel bevinden. (http://www.maastrichtsegevelstenen.n...-15.dromen.pdf

Opmerking

https://www.youtube.com/watch?v=5nxy...hannel=ViralTV

Wat een mooi verhaal. op 6.05 spreken ze over Cafee de zwarte kat in Maastricht..

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Cornelis Bekijk bericht

Hallo mijn naam is cornelis.
              Ik ben geboren in heerlen, nu woonachtig in ijmuiden.
              Mijn opa en oma hebben een cafe gehad in de st antoniusstraat in maastricht.
              De maam was, de zwarte kat.
              Stond een draaiorgel in over de hele wand met dansvloer ervoor.
              Kan het me nog herinderen.
              Dit was in de jaren 60 voor mij.
              Opa en oma wolters

Cornelis daar spreken ze hier ook van .ik hoop dat het nog interessant is na 9 jaar.

https://www.youtube.com/watch?v=5nxy...hannel=ViralTV

Opmerking

Bezig...
              X