Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen cafe's in de Boschstraat

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Welkom Zjerjr,ik begreep dat je heel veel weet over het oude Oostelijk Boschstraatkwartier. Wij zijn benieuwd naar je verhalen. Deze zouden van pas kunnen komen in onze kroniek over de buurt.
    Kompleminte

    Toller

    Opmerking


    • #62
      Hallo, ik ben pas aangemeld en zie nu de vraag mbt Caf's op de Boschstraat en omgeving.
      We hebben zelf 34 jaar een Cafe gehad op de Boschstraat.
      Als er nog vragen zijn laat me dat dan weten. Mijn moeder is 90 en weet ontzettend veel over deze buurt.

      Mvrgr Bert.​
      Last edited by Pier; 14 april 2023, 10:38. Reden: Tekst verloren gegaan bij een update in maart 2023. Nu teruggeplaatst

      Opmerking


      • #63
        Hallo Bert,

        Welkom op ons forum!!

        Mag ik vragen welk caf je op de Boschstraat hebt gehad?
        Ik neem aan dat het het caf is dat op jouw profielfoto staat.
        Dat zou dan het caf op de hoek met de Breulingstraat moeten zijn, Boschstraat 64, toch?​
        Last edited by Pier; 14 april 2023, 10:37.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
          Ach Lieve Tijd vermeldt jammer genoeg geen huisnummer voor De HuiwagelHuiwagelDe Huiwagel in 1950 op het adres Maastrichter Grachtstraat 37. De dan uitbatende eigenaar is ene H.J. Schobbe. Het zou interessant zijn uit te zoeken of Schobbe op enigerlei wijze gerelateerd was aan Mommers. Dat zou een rechtstreekse band vormen tussen beide locaties.

          Wie het exact wil weten, kan er bij het RHCL tenminste drie bronnen op nazien:
          1. het bevolkingsregister (namen eigenaren, en de bijbehorende adressen), voor zover openbaarAch Lieve Tijd opvragen en de beschrijving bekijken.

          Literatuur:
          Wat betreft de gegevens over oorlogsschade en aankoop van panden door de gemeente, verwijs ik naar:

          G.P.A. Kerbusch, Inventaris van de archieven van de Dienst Bouw- en Woningtoezicht 1918-1943, de Dienst Stadsontwikkeling 1942-1955 en de Verkeerscommissie 1948-1956 van de Gemeente Maastricht, (Maastricht 1980), typeschrift.
          Zoek in het register van het gedeelte van de Dienst Stadsontwikkeling op 'Sint Antoniusstraat'. Als men de stukken opvraagt zit er misschien ook iets tussen over De Huiwagel. Maar persoonlijk zou ik eerst een huisnnummer zoeken in bovengenoemde bronnen.
          Het pand Maastrichter Grachtstraat had oorspronkelijk een gevelsteen met de tekst : 17 in den groden Heywagel 75. Deze gevelsteen zou al voor 1945 verwijderd zijn en Ich momenteel op een schuur in Brussel bevinden. (http://www.maastrichtsegevelstenen.n...-15.dromen.pdf

          Opmerking


          • #65
            https://www.youtube.com/watch?v=5nxy...hannel=ViralTV

            Wat een mooi verhaal. op 6.05 spreken ze over Cafee de zwarte kat in Maastricht..

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Cornelis Bekijk bericht

              Hallo mijn naam is cornelis.
              Ik ben geboren in heerlen, nu woonachtig in ijmuiden.
              Mijn opa en oma hebben een cafe gehad in de st antoniusstraat in maastricht.
              De maam was, de zwarte kat.
              Stond een draaiorgel in over de hele wand met dansvloer ervoor.
              Kan het me nog herinderen.
              Dit was in de jaren 60 voor mij.
              Opa en oma wolters


              Cornelis daar spreken ze hier ook van .ik hoop dat het nog interessant is na 9 jaar.

              https://www.youtube.com/watch?v=5nxy...hannel=ViralTV

              Opmerking

              Bezig...
              X