Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Zoekplaatje

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Zoekplaatje


    Zou dit halfvrijstaand huis uit de jaren 1930 met het huisnummer 5 ergens in Maastricht kunnen staan?

  • #2
    Huis zonder pannen (zadel)dak

    Een huis uit de jaren 30 zonder pannen (zadel)dak.
    Dit lijkt mij geen bouwstijl die in die tijd in Maastricht en omgeving (Zuid Limburg) voorkwam.
    Mij is deze bouwstijl hier in de regio in ieder geval niet bekend.
    Mestreechter Geis mage beleve
    en dat door te kinne geve.
    God, wat is dat sjiek ! © Wigo

    Opmerking


    • #3
      Het zegt mij ook niets.
      Platte daken kwamen voor de oorlog niet zo veel voor. Uitzonderingen daar gelaten, in Amby tegenover de kerk ligt een pand uit ca. 1900/1910 met plat dak en toevallig bij mij om de hoek een jaren '20 woning met plat dak, maar dat zijn dan ook echt uitzonderingen.

      Heb je toevallig aanknopingspunten bij deze foto?

      Opmerking


      • #4
        De huizen tegenover de voormalige sigarenfabriek van Philips aan de Tongerseweg hebben wel een platzak en stammen volgens mij uit de dertiger jaren
        Kompleminte

        Toller

        Opmerking


        • #5
          J. Kosters, rijtuigverhuurder

          Dit zou Maastricht zijn. Weet iemand misschien waar J. Kosters zijn rijtuigen verhuurde?

          Last edited by Ingrid M.H.Evers; 25 juni 2013, 09:44. Reden: aanvulling

          Opmerking


          • #6
            als we toch bezig zijn

            Weet iemand wie deze personen zijn op deze foto?
            Links denk ik Jo Tonnaer (speler MVV) te zien, dat en de achtergrond doet me denken aan de Boschpoort (oud MVV stadion in Maastricht)

            Ik hoor het graag van jullie..
            Bestanden bijvoegen
            MestreechterSteerke gief um Mestreech.

            Opmerking


            • #7
              J. Kosters, rijtuigverhuurder (2)

              Kan dit in de Batterijstraat zijn? Het telefoonboek 1915 vermeldt daar ene Kösters (met Umlaut) op nr. 7.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                Kan dit in de Batterijstraat zijn? Het telefoonboek 1915 vermeldt daar ene Kösters (met Umlaut) op nr. 7.
                Batterijstraat 13-15:


                Opmerking


                • #9
                  Batterijstraat 7 is nu 13-15

                  Wij danken u zeer!

                  Opmerking


                  • #10
                    Kaartspelers (Heyn)

                    Oorspronkelijk geplaatst door goofjohn Bekijk bericht
                    Weet iemand wie deze personen zijn op deze foto? Links denk ik Jo Tonnaer (speler MVV) te zien, dat en de achtergrond doet me denken aan de Boschpoort (oud MVV stadion in Maastricht). Ik hoor het graag van jullie..
                    Deze persfoto van Heyn (of was het Lahaye?) staat al langere tijd te koop op Internet. Ikzelf heb weleens gedacht dat de hekken op de achtergrond bij het kanaal hoorden, maar wat moest ik dan met dat grasveld? Dat was namelijk niet in de stad te plaatsen, en buiten de stad had het kanaal geen hekwerk. Dat dit het stadion zou kunnen zijn, is nieuw voor mij (kom nooit in stadions ). Wie lost deze puzzel op?

                    Opmerking


                    • #11
                      Inderdaad een jonge Tonnaer. Naast Jo Tonnaer, Reginald Thal, uiterst rechts of de vraagfoto volgens mij Giel Haenen. Die jongen met de kuif Lion?

                      MVV (Maastricht) 1964: staande v.l.n.r. trainer Braaksma, Ceulen, Toenaer, Thal, Custers, Körver, Coenen en reserve Lion; gehurkt v.l.n.r. Van Dijk, Druyts, Maris, Tey, Giel Haenen en Brinkhuis



                      Bron: http://kanaalridder.blogspot.nl/2012_03_28_archive.html

                      Opmerking


                      • #12
                        Kwam bij www.geheugenvannederland.nl onderstaande foto tegen. Geen plaatsaanduiding. De foto stamt waaschijnlijk uit begin zestiger jaren en de straat zou in het Boschstraatkwartier kunnen liggen. De straat zou ook zomaar niet meer kunnen bestaan.
                        Bestanden bijvoegen
                        Kompleminte

                        Toller

                        Opmerking


                        • #13
                          Rechts op de foto is Cor van der Hart en naast hem zit Pietje van Dijk

                          Toller zo beter
                          Last edited by parel; 20 juli 2013, 12:04.
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • #14
                            Zie geen Cor van der Hart maar een poort
                            Kompleminte

                            Toller

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                              Toller zo beter
                              Nee, de foto is er niet
                              Kompleminte

                              Toller

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X