Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Inderdaad, mijn fout.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
      En ik denk dat wij elkaar kennen
      Misschien ......?? Tweede letter is een b....

      Opmerking


      • Voorstellen

        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
        Nou, ik ken hem helemaal niet, alleen zijn vader en oom (en dat nog een piepklein beetje). Iemand mag hem eens aan me voorstellen...
        Nou begint het echt spannend te worden

        Opmerking


        • Even over die garage aan de Looiersgracht.

          In een later stadium heeft daar toch ook een supermarkt gezeten, ik meen tussen de garageperiode en de copyshopperiode in.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
            Even over die garage aan de Looiersgracht.

            In een later stadium heeft daar toch ook een supermarkt gezeten, ik meen tussen de garageperiode en de copyshopperiode in.
            Bij mijn weten niet Haas, de garage en bijbehorende grond zijn vlug verkocht aan een projectontwikkelaar.
            Met als resultaat prachtige appartementen in Kl. Looierstraat en hoek Achter de Molens
            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

            Opmerking


            • Dan heb ik toch dat andere pand voor ogen. Aan de Looiersgracht 1 zat ooit een Copyshop, uiteraard ook voornamelijk werkend voor studenten. Die zaakjes schoten als paddestoelen uit de grond, naarmate de Universiteit groeide en groeide.
              Last edited by Haas; 4 januari 2013, 10:36.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                Dan heb ik toch dat andere pand voor ogen. Aan de Looiersgracht 1 zat ooit een Copyshop, uiteraard ook voornamelijk werkend voor studenten. Die aakjes schoten als paddestoelen uit de grond, naarmate de Universiteit groeide en groeide.
                Je hebt zelfs gelijk, met een klein verschil de garage lag meer aan de kant van achter de Molens
                En jouw zaak hoek Pieterstraat?
                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                Opmerking


                • Deze garage, aan de Looiersgracht, heeft een interne verbinding met de voormalige vermicellifabriek, volgens mij eigendom van de familie Baduin. Er is ook een ingang tegenover het oude stadsarchief aan de Grote Looiersstraat.
                  Bestanden bijvoegen
                  Kompleminte

                  Toller

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                    Deze garage, aan de Looiersgracht, heeft een interne verbinding met de voormalige vermicellifabriek, volgens mij eigendom van de familie Baduin. Er is ook een ingang tegenover het oude stadsarchief aan de Grote Looiersstraat.
                    Inderdaad en het gehele terrein is nu eindelijk verkocht en je raad het al,.....er komen appartementen en stadsvilla's
                    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                      Je hebt zelfs gelijk, met een klein verschil de garage lag meer aan de kant van achter de Molens
                      En jouw zaak hoek Pieterstraat?
                      Om meer specifiek aan te geven wat ik bedoel: daar waar de Ezel staat. Daar tegenover was een copyshop, die volgens mij eerst een supermarkt was. Maar gezien de bouw, moet daar eerder een garage hebben gezeten. Tenminste, als ik het vergelijk met de indeling van andere (voormalige) stadsgarages. Herbenusstraat, Cannerweg, Scharnerweg langs de tunnel, om er een paar te noemen.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • Ambulante handel:

                        Behalve vaste adressen, verdwenen in de loop der jaren ook steeds meer straatverkopers.

                        Toen wij in de PPW kwamen wonen, kwam er regelmatig een groenteboer langs de deur met nogal kunstmatig bijgekleurd zwart haar, iemand die volgens mij ergens op de Meerssenerweg woonde. Met een Oranje-groen gekleurd Volkswagenbusje.

                        Willy, werd hij genoemd (waarschijnlijk omdat ie zo heette.....). Die was altijd behulpzaam, en ook al had ie iets niet meer bij zich, Willy was nooit te beroerd om het diezelfde dag nog na te bezorgen, zelfs tot een uur of 9 's avonds.

                        Ik kan me herinneren dat mijn moeder een bloemkool wilde hebben, die had ie niet bij zich. Belde ie dus 's avonds aan, MET bloemkool in zijn hand, en vroeg daar dan 6,98 gulden voor.

                        6 gulden voor het nabezorgen, dus. Mijn moeder heeft hem die bloemkool laten houden.

                        En dan op Malpertuis en Pottenberg: de man met de handkar, die met groenten en fruit, en later ook met conserven langs de deur ging. Die heeft in de loop der jaren zoveel bij elkaar geschooid, dat hij elk van zijn kinderen een eigen huis heeft kunnen schenken. Ik heb hem voor het laatst gezien medio jaren negentig.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                          Ambulante handel:

                          Behalve vaste adressen, verdwenen in de loop der jaren ok steeds meer straatverkopers.

                          Toen wij in de PPW kwamen wonen, kwam er regelmatig een groenteboer langs de deur met nogal kunstmatig bijgekleurd zwart haar, iemand die volgens mij ergens op de Meerssenerweg woonde.

                          Willy, werd hij genoemd (waarschijnlijk omdat ie zo heette.....). Die was altijd behulpzaam, en ook al had ie iets niet meer bij zich, Willy was nooit te beroerd om het diezelfde dag nog na te bezorgen, zelfs tot een uur of 9 's avonds.

                          Ik kan me herinneren dat mijn moeder een bloemkool wilde hebben, die had ie niet bij zich. Belde ie dus 's avonds aan, MET bloemkool in zijn hand, en vroeg daar dan 6,98 gulden voor.

                          6 gulden voor het nabezorgen, dus. Mijn moeder heeft hem die bloemkool laten houden.

                          En dan op Malperthuis en Pottenberg: de man met de handkar, die ook met groenten en fruit, en later ook met conserven langs de deur ging. Die heeft in de loop der jaren zoveel bij elkaar geschooid, dat hij elk van zijn kinderen een eigen huis heeft kunnen schenken. Ik heb hem voor het laatst gezien medio jaren negentig.
                          Ja Haas ook ik ken Willie die wekelijks bij de kapper zat om zijn haar te verven.
                          Hij en zijn vrouw hadden nog een groentezaak in de Kasteel Schaloenstraat, hun leven bestond uit werken en potten.
                          Nee ze hadden geen kinderen
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • Dan had ik wat Willie betreft, de juiste herinnering, wat die haren betreft. Toevallig heette de friturehouder op het terrein waar aan de spoorweglaan voorheen de reginonale bussen stopten, eveneens Willie, en ook deze Willie deed iets merkwaardigs met zijn haren (ook gitzwart.....), maar het was een andere.


                            Maar de man van de groentekar, dat was een andere.

                            Ik had al een vermoeden dat Willie ergens in Nazareth moest wonen, maar wist niet dat dat de Schaloenstraat was. Wel meen ik me te kunnen herinneren, dat daar een groentenzaak zat waar later een reisbureau is gekomen.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • Zicht op Maastricht

                              Er staat vandaag een artikel in de Leugeneer dat ZOM het laatste jaar slechts een verhaal heeft opgeleverd en misschien de nek wordt omgedraaid, dus weer een verdwenen zaak, Ik kan het artikel er niet bijplaatsen, zit op mijn werk.
                              Kompleminte

                              Toller

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                                Er staat vandaag een artikel in de Leugeneer dat ZOM het laatste jaar slechts een verhaal heeft opgeleverd en misschien de nek wordt omgedraaid, dus weer een verdwenen zaak, Ik kan het artikel er niet bijplaatsen, zit op mijn werk.
                                Mag ik vragen wie/wat ZOM is?
                                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X