Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Familie Hameleers De Schark.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door marcn Bekijk bericht

    Mocht deze rubliek niet bedoeld zijn voor mijn vragen, dan alvast mijn excuses.

    Marc, we zijn hier uiterst bedreven in het zover mogelijk afdrijven van het oorspronkelijke onderwerp.... Loat goan!

    Opmerking


    • #17
      Christiaan Nulens: een Belg?

      Oorspronkelijk geplaatst door marcn Bekijk bericht
      Ik heb echter nog steeds geen link naar Christiaan Nulens die in 1920 als meester-blokbreker de vergunning kreeg voor de Schark groeve.
      Ik heb twee suggesties:

      1. Als Christiaan niet in Genlias te vinden is (en de betreffende periode wél is ingevoerd in de computer), is het heel goed mogelijk dat hij de Belgische nationaliteit had. Hij woonde dan niet alleen in Kanne, maar hij was ook geboren Belg. Dan wordt het lastiger hem te vinden. Ik denk dat je voor zijn geboortakte etc. naar het rijksarchief in Hasselt moet, maar misschien ligt de hele bubs nog bij de gemeente? (Valt Kanne onder Riemst?)

      2. Als hij in 1920 die vergunning kreeg, heeft hij een contract getekend met de congregatie van de broeders van de Onbevlekte Ontvangenis van Maria (F.I.C.), beter bekend als de broeders van de Beyart (Brusselsestraat). Daarin zullen tal van gegevens te vinden zijn over onze Christiaan. Het archief van de broeders ligt in het Erfgoedinstituut in Sint-Aagten/St. Agatha bij Cuyck. Open op donderdag en vrijdag (zie website).
      Last edited by Ingrid M.H.Evers; 17 augustus 2010, 14:25.

      Opmerking


      • #18
        Prive - Email?

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
          Ik heb twee suggesties:

          2. Als hij in 1920 die vergunning kreeg, heeft hij een contract getekend met de congregatie van de broeders van de Onbevlekte Ontvangenis van Maria (F.I.C.), beter bekend als de broeders van de Beyart (Brusselsestraat). Daarin zullen tal van gegevens te vinden zijn over onze Christiaan. Het archief van de broeders ligt in het Erfgoedinstituut in Sint-Aagten/St. Agatha bij Cuyck. Open op donderdag en vrijdag (zie website).

          Hallo Ingrid,
          Bedankt voor je informatie. Ik kan echter de website van het Erfgoedinstituut niet vinden, is het mogelijk mij deze te vertellen?

          Bedankt,
          Marc

          Opmerking


          • #20
            Neem het Ingrid maar niet kwalijk.
            Hier is de juiste URL:

            http://www.erfgoedkloosterleven.nl/ .

            Daar worden de archieven bewaard van de Broeders van Maastricht.

            http://www.erfgoedkloosterleven.nl/z...ies-zoeken.php .

            Succes.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #21
              Sint Agatha (Cuyck)

              Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
              Neem het Ingrid maar niet kwalijk.
              Hier is de juiste URL.
              Dank voor de hulp, Sjef, maar googelen met 'Sint Agatha' had meteen resultaat opgeleverd. (Onze 'klant' is dus niet zo'n doorgewinterde 'webcrawler' als jij! )
              Last edited by Ingrid M.H.Evers; 19 augustus 2010, 12:00. Reden: Aanvulling tekst

              Opmerking


              • #22
                Christiaan Nulens

                Parenteel van Chretien Nulens

                1 Chretien Nulens is geboren op 30-08-1874 om 16:00 in Kanne, zoon van Antoine Guillaume Nulens en Gertrude Smeets. Van de geboorte is aangifte gedaan op 31-08-1874. Chretien is overleden na 1930, minstens 56 jaar oud. Chretien trouwde, 26 jaar oud, op 18-01-1901 in Kanne met Marie Hubertine Wolfs, 22 jaar oud. Het kerkelijk huwelijk vond plaats op 19-01-1901 in Kanne. Marie is geboren op 15-10-1878 om 03:00 in Kanne, dochter van Joseph Hubert Wolfs en Marie Catherine Deben. Van de geboorte is aangifte gedaan op 15-10-1878. Marie is overleden op 06-10-1927 in Kanne, 48 jaar oud. Zij is begraven op 10-10-1927 in Kanne. Zijn beroep was blokbreker. Het betreft de Christiaan Nulens, waarover sprake. Kinderen van Chretien en Marie: 1 Marie Catherine Gerardine Nulens, geboren op 03-05-1901 in Kanne. Volgt 1.1.
                2 Joseph Hubert (Jo van de Os) Nulens, geboren op 21-09-1902 in Kanne. Volgt 1.2.
                3 Hélène Germaine Antoinette Nulens, geboren op 02-03-1906 in Kanne. Volgt 1.3.
                4 Maria Johanna Christina Nulens [1.4]. Zij is gedoopt op 16-07-1908 in Kanne. Maria is overleden op 10-02-1912 in Kanne, 3 jaar oud.



                1.1 Marie Catherine Gerardine Nulens is geboren op 03-05-1901 om 05:00 in Kanne, dochter van Chretien Nulens (zie 1) en Marie Hubertine Wolfs. Zij is gedoopt op 03-05-1901 in Kanne. Marie is overleden. Marie trouwde, 21 jaar oud, op 20-06-1922 in Kortrijk met Karel Vanluchene.
                1.2 Joseph Hubert (Jo van de Os) Nulens is geboren op 21-09-1902 om 03:00 in Kanne, zoon van Chretien Nulens (zie 1) en Marie Hubertine Wolfs. Van de geboorte is aangifte gedaan op 21-09-1902. Hij is gedoopt op 21-09-1902 in Kanne. Jo van de Os is overleden na 1980, minstens 78 jaar oud. Jo van de Os trouwde, 26 jaar oud, op 26-07-1929 in Maastricht met Aleida Kroeg, 23 jaar oud. Het kerkelijk huwelijk vond plaats op 27-07-1929 in Maastricht. Aleida is geboren op 14-10-1905 in Maastricht. Aleida is overleden.
                1.3 Hélène Germaine Antoinette Nulens is geboren op 02-03-1906 om 01:00 in Kanne, dochter van Chretien Nulens (zie 1) en Marie Hubertine Wolfs. Van de geboorte is aangifte gedaan op 03-03-2011. Zij is gedoopt op 02-03-1906 in Kanne. Hélène is overleden. Hélène trouwde, 21 jaar oud, op 27-08-1927 in Kanne met Mathieu Hagens, 37 jaar oud. Mathieu is geboren op 28-08-1889 in Schaesberg. Mathieu is overleden.

                Opmerking


                • #23
                  Paul bedankt! Dan is dit verhaal over de Schark rond.

                  Opmerking


                  • #24
                    Hallo Paul, Ook van mijn kant bedankt, vult weer een stukje puzzel in mijn stamboom in. Groet Marc Nulens

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X