Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Russische roulette op het Koningsplein

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Ik heb de gemeente naar aanleiding van het bericht een email gestuurd, waarin ik ze op dit topic attent heb gemaakt. Ik heb er ook een oplossing in genoemd, die weliswaar eerste geld kost,maar bij consequente toepassing zichzelf zal bekostigen.
    Vraag me af of de gemeente hier veel over te zeggen heeft, het is een rijksweg die kruist.
    Fallor ergo sum

    Opmerking


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
      Mensen zijn namelijk zo eigenwijs, dat geen 100 verbodsborden ze ertoe zal brengen om alleen maar rechtdoor te rijden.
      Het verbod geldt voor iedereen, behalve voor de individuele automobilist. Vanmiddag zag ik een vergelijkbare situatie op het kruispunt Akersteenweg/Dorpstraat in Heer. Daar mag men vanuit de Dorpstraat alleen recht oversteken. Maar er moest zo nodig iemand naar de Kennedybrug. Chaos alom, omdat een rondje om de kerk (letterlijk) teveel moeite was ...

      Opmerking


      • #63
        Ik ben daar, of misschien op een ander kruispunt, ook rechtsaf de ringweg opgedraaid (wel goed opgelet!!!) terwijl dat niet mocht. De reden: ik had (als niet inwoner van maastricht) geen idee hoe ik anders die weg ooit moest opkomen. Dat staat namelijk ook nergens aangegeven. Het heeft een heel hoog doemaarwat-gehalte!!!
        Wat ik maar bedoel: misschien vindt iemand het teveel moeite, of weet ie gewoon de weg niet zo goed en raakt het spoor volkomen bijster. Er komen nogal wat toeristen in Maastricht he.
        Don't PRESS me....

        Opmerking


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
          Ik ben daar, of misschien op een ander kruispunt, ook rechtsaf de ringweg opgedraaid (wel goed opgelet!!!) terwijl dat niet mocht. De reden: ik had (als niet inwoner van maastricht) geen idee hoe ik anders die weg ooit moest opkomen. Dat staat namelijk ook nergens aangegeven. Het heeft een heel hoog doemaarwat-gehalte!!!
          Wat ik maar bedoel: misschien vindt iemand het teveel moeite, of weet ie gewoon de weg niet zo goed en raakt het spoor volkomen bijster. Er komen nogal wat toeristen in Maastricht he.

          Zelfs voor bewoners van maastricht.
          Is het goed opletten.
          Er veranderd steeds iets.

          Opmerking


          • #65
            Onbekendheid is geen excuus voor een weggebruiker. Het overschrijden van doorgetrokken strepen ook niet; behalve als je ruimte moet maken voor hulpdiensten.
            Als je ter plekke observeert, zie dat een aantal bestuurders bewust afslaat, terwijl ze weten dat dit niet mag. Dat weet je omdat het lokalen zijn die vaker per dag dit kruispunt gebruiken. Het zijn dus recidivisten. Sommigen steken zelf de middelvinger op bij het afslaan.
            Bovendien constateer ik, dat hoe minder druk, hoe meer overtredingen.

            Opmerking


            • #66
              Als een automobilist niet vaak op een bepaalde plek komt, zou die juist extra moeten opletten. Wanneer er meerdere keren staat aangegeven dat de navigatiesystemen ter plekke moeten worden uitgeschakeld, dan moeten automobilisten dat doen. Daar is een reden voor: ze geven onjuiste informatie door. Gemakszucht doet de rest: de navigatie heeft altijd gelijk..........zo redeneert men althans.

              De pijl waar ik het over heb, staat niet op de door Rijkswaterstaat beheerde weg, maar op de Scharnerweg. Het verbod om af te slaan, geldt voor de hele kruising, en staat los van de beheerder. Anders gezegd: of die pijl nou op het lokale of rijksgedeelte staat, zou er niet toe moeten doen.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #67
                http://maastricht.dichtbij.nl/112/37...-a2-trac%C3%A9

                37 personen beboet op A2-tracé

                MAASTRICHT – Op het kruispunt bij de A2 zijn vanochtend 21 automobilisten beboet omdat zij afsloegen op een weg waar dat niet meer mag vanwege de werkzaamheden. Ook kregen 16 personen een boete omdat zij door rood licht reden. In totaal leverde dit 5305 euro op. Afslaan op een weg waar dat niet mag kost je 85 euro. Door rood licht rijden is fors duurder: 220 euro boete. Wees dus gewaarschuwd als je het A2-tracé nadert: er werken niet alleen bouwvakkers, ook de politie draait er regelmatig dienst.

                Opmerking


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                  ook de politie draait er regelmatig dienst.
                  Ik ben blij het te horen. De som even nagerekend en hij klopt. Kom op, heren van het gezag, vaker bekeuren levert op alle fronten voordeel op!

                  Opmerking


                  • #69
                    Vanavond 5 minuten gewacht tot mijn bus kwam. In die tijd waren er 12 overtredingen.

                    Het wordt tijd dat de gemeente Maastricht iets doet met de email die ik ze ruim een maand geleden hierover heb gestuurd.


                    Het lijkt evenwel alsof men doet alsof hun neus bloedt.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #70
                      Mijn norm is het claxonneren van de diverse gebruikers. Het toeterniveau is nog niet afgenomen.

                      Opmerking


                      • #71
                        Eindelek !

                        Sinds enige tijd hangen er op meerdere plekken op het Koningsplein bewakings-camera's die registreren wie er illegaal afslaat op het plein.


                        Dat kost de wegmisbruiker dus zonder pardon 92 euro. Thuisgezonden in cadeauverpakking, via het CJIB
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #72
                          ah kijk ze worden slim.
                          alleen te hopen dat de rekening snel in de bus valt anders heeft het nog geen uitwerking..
                          Fallor ergo sum

                          Opmerking


                          • #73
                            Sommigen wilden dat er slagbomen geplaatst werden! Zie je het al gebeuren? Op en neer - files van hier tot daar. Idioten. Ik had voorgesteld een aantal mitrailleurposten te plaatsen. Dat is toch redelijk?

                            Opmerking


                            • #74
                              hehe, of landmijnen
                              Fallor ergo sum

                              Opmerking


                              • #75
                                Breur heeft het een tijd geprobeerd met schieten. Maar veel verder dan plaatjes schieten kwam ie niet.


                                Ik heb pijl en boog overwogen, maar daarmee mag ik niet ongestraft over straat, hoorde ik.
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X