Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Russische roulette op het Koningsplein

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Russische roulette op het Koningsplein

    Natuurlijk: hier en daar ontstaat overlast vanwege de aanleg van de A2-tunnel. Nu de bouw ervan in volle hevigheid is losgebarsten, zal het passerende verkeer in goede banen geleid moeten worden.

    Goed, mensen moeten zelf goed opletten. Maar waar moeten ze zich op verlaten wanneer de aanduidingen niet juist of heel onduidelijk zijn?

    Ik bedoel: aanduidingen boven de weg, die niet stroken met wat er op het asfalt staat aangeduid, borden die een verkeerde rijrichting aangeven, en dergelijke.

    Nu heb ik vanavond even moeten wachten op lijn 6 vanaf het Koningsplein richting Daalhof. In de 5 minuten dat ik daar stond, ging het drie keer maar op het randje goed. Dat wil zeggen, er is geen ongeluk gebeurd, maar dat was meer aan de ''behendigheid'' van de verkeersovertreders te danken dan aan de duidelijkheid van de situatie ter plaatse.

    Oplossing? Regelmatiger handhaven, de witte pijl op het asfalt, die aangeeft dat je ter plekke naar links mag, terwijl het verkeersbord en het verkeerslicht alleen rechtdoor aangeeft, die pijl dus verwijderen omdat die voor grote verwarring zorgt. En verder: nog meer afzettingen neerzetten, zodat het ook echt fysiek onmogelijk is om af te slaan.
    Last edited by Haas; 9 juli 2012, 17:44.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

  • #2
    A2

    Nou, ik ben vandaag nog van heugem naar Valkenburg gereden, als iedereen zich aan de regels houdt en op de borden let kan er niks gebeuren. De regels zijn duidelijk, de bestuurders letten niet op.

    Opmerking


    • #3
      De bestuurders letten niet op nee, dat is de hoofdoorzaak. Maar komend vanuit de spoortunnel zie je op het asfalt een pijl die aan likt te geven dat je daar naar links mag, de A2 op. Dat doen veel automobilisten ook. Maar die pijl geeft aan dat je NA de gemeenteflat naar links mag. Alleen zorgt die voor verwarring, omdat je hem al ziet, nog voor je het kruispunt in zijn huidige vorm, bent gepasseerd.

      Ik ben het met je eens: de automobilisten moet zich eens minder bezighouden met bellen, en naar eigen inzicht interpreteren van de verkeersregels. Beter gezegd: als het gisteren mocht, mag het vandaag en morgen ook. Maar zo werkt het dus niet.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #4
        De verwarring blijft, ondanks stoplichten, doorgetrokken strepen etc. Er wordt vrolijk links- en rechts afgeslagen. Veel Belgische en Duitse kentekens (waarschijnlijk gefixeerd op hun navigatieapparatuur) maar ook Nederlandse bestuurders gaan in de fout; zelfs beroepschauffeurs en lokalen. Ook wordt er stevig door rood gereden door vrachtauto's komende vanaf de Geusselt: dus niet te snel vertrekken als het groen wordt en blijven kijken. Kan de maximale snelheid hier niet omlaag?

        Als je daar momenteel gaat bekeuren: Kassa!

        Opmerking


        • #5
          Als je goed kijkt, staat er een pijl verkeerd. Optisch gezien dan. Dat is wat ik gisteren al aangaf. Kijk direct links van de DHL-vrachtauto en de zwarte personenauto die op de linkerrijbaan vanuit de tunnel staat. Die pijl suggereert dat je daar weldegelijk mag afslaan.

          Als je er staat, is het wellicht anders, maar wanneer je erop afrijdt, lijkt die pijl ''linksaf naar de A2'' aan te geven.
          Last edited by Haas; 9 juli 2012, 17:40.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #6
            Ik heb het in de foto van Breur aangegeven wat ik bedoel.

            Volg de door mij toegevoegde rode pijl, en iedereen ziet wat ik bedoel.
            Bestanden bijvoegen
            Last edited by Haas; 9 juli 2012, 17:38.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #7
              Je kunt nog zoveel aangeven wat je wilt de automobilist
              doet toch waar hij zin in heeft en is en blijft voor een groot deel
              een A-socicale egoist de automobilist .
              Zaterdag dagje op autoweg naar zoutelande .
              Nu mag men op veel plaatsen max 130km maar nu scheuren velen met 150 a 160 voorbij en dan ook nog klagen als ze een bonnetje krijgen

              Opmerking


              • #8
                Hoho, niet elke automobilist over één kam scheren svp. Het is nog altijd een minderheid die zich niet aan de regels houdt en die het verpest voor de wel keurig rijdende dame of heer.

                On topic hier; die pijl klopt inderdaad voor geen meter.

                Opmerking


                • #9
                  Let wel: die pijl staat voorbij de huidige rijbanen van de A2.

                  En dat lijkt dus anders te zijn. Oplossing: die ene pijl moet daar weg, verderop staat er in hetzelfde baanvak namelijk NOG een, en die geeft geen aanleiding tot misverstanden.

                  Ik heb dit dus alleen bekeken vanuit het standpunt van de ''fotograaf'', van Breur dus. Mogelijk is die foto gemaakt naar aanleiding van mijn opmerking?


                  Hoe het eruitziet als je ter hoogte van het witte huis (voorheen Tema ingenieurs) staat, en in de richting kijkt van de Koepelkerk, dat weet ik niet.


                  Inderdaad: het gebruik van je navigatiesysteem werkt deze verwarring in de hand. Er moet zeer snel een update komen.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #10
                    Haas, navigatie gebruiken in het werkgebied van de gehele tunnel en aanpalende wegen is ten strengste afgeraden en dat staat voor de werken op grote borden aangeduid, zowel op A2, en toegangswegen

                    Er zal dus geen update komen eerder dan dat de tunnel er zelf is

                    Opmerking


                    • #11
                      Afslagproblemen kruising Scharnerweg N2.

                      Maar los van die ene pijl. Er wordt ook komende vanaf AH rechts afgeslagen en komende vanuit de tunnel Scharnerweg rechtsaf richting AZM. Een kopstaartbotsing en alles zit muurvast. Gelet op de vele passerende vrachtauto's gevuld met gevaarlijke inhoud, een niet te accepteren situatie. Bovendien zal het nieuwe wegdek bij regen waarschijnlijk glad worden. Wellicht dat matrixborden boven de kruising iets helpen?

                      Opmerking


                      • #12
                        Dure oplossing, maar willen de meeste van de huidige automobilisten het afbouwen van de A2-tunnel nog meemaken, geen overbodige luxe.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #13
                          Matrixborden zijn relatief niet duur. Ze hebben ze toch ook gebruikt aan de grens bij de invoering van de wietpas

                          Opmerking


                          • #14
                            Oh ja: No rules: New Drugs!
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • #15
                              Die pijl is goed gezien, Haas. Ben zelf nog niet van die kant gereden, maar het geeft verwarring.

                              Het is mij inmiddels wel duidelijk dat je daar de snelweg niet op en af mag. De borden zijn wat mij betreft duidelijk. Ik denk wel dat handhavend optreden al een deel kan verhelpen. De snelheidscontroles hebben ook hun werk gedaan: behalve een paar malle Belgen houdt iedereen zich opeens keurig aan de snelheid...

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X