Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Ik heb overigens als reply op mijn mail destijds de toezegging gehad dat er extra controles komen. En die zijn er, of vergis ik me? Uiteraard kan men niet ieder uur van de dag er staan..!
Ik heb overigens als reply op mijn mail destijds de toezegging gehad dat er extra controles komen. En die zijn er, of vergis ik me? Uiteraard kan men niet ieder uur van de dag er staan..!
Het was hartstikke druk en waar op sommige momenten niet gereden mocht worden natuurlijk niet en daar werd regelmatig - ongeveer een keer per minuut - gebruik van gemaakt. Er zijn wat extra onopvallende flitscontroles geweest maar die veranderen ter plekke niets aan de situatie, althans niet merkbaar. Nog een leuke; tijdens mijn oversteek op weg naar AH kwam er een auto met Belgisch kenteken gevuld met passagiers in een soort uiting-van-religie-kleding op mij af. De waren komende vanuit de Scharnerwegtunnel, rechts afgeslagen richting AZM. Ik schudde even afkeurend met een vingertje. Niet over de modebewustheid; de kleding zag er verzorgd uit. Vlug werd er een greep gedaan in het dashboardkastje en triomfantelijk werd een invalideontheffing onder mijn ogen geduwd
Het was hartstikke druk en waar op sommige momenten niet gereden mocht worden natuurlijk niet en daar werd regelmatig - ongeveer een keer per minuut - gebruik van gemaakt. Er zijn wat extra onopvallende flitscontroles geweest maar die veranderen ter plekke niets aan de situatie, althans niet merkbaar. Nog een leuke; tijdens mijn oversteek op weg naar AH kwam er een auto met Belgisch kenteken gevuld met passagiers in een soort uiting-van-religie-kleding op mij af. De waren komende vanuit de Scharnerwegtunnel, rechts afgeslagen richting AZM. Ik schudde even afkeurend met een vingertje. Niet over de modebewustheid; de kleding zag er verzorgd uit. Vlug werd er een greep gedaan in het dashboardkastje en triomfantelijk werd een invalideontheffing onder mijn ogen geduwd
Jèh Breur, dat hads diech kinne wete, 'n witte nummerplaat mèt roej siefers en lètters: 'ne blinne dee oto aon 't reijje is.
De nieuwe situatie is voor fietsers een stuk veiliger. Fietsers die richting Scharn willen oversteken staan nu een stuk dichter bij het autoverkeer opgesteld, direkt in het blikveld. Dat was eerst anders. Nu zien automobilisten tenminste dat er fietsers staan. Er is veel minder rechtsafslaand verkeer, dus veel minder kans op ongelukken.
Iech goong vemörrege tenke beij de BP mèt miene scooter en moos denao door naor de mèrret. Iech steek d'n A2 euver beij de kèrrek vaan WVV en wat zeen iech tot mien groete verbazing, 'ne motoragent heet aon de kant vaan Wiekerveld 'ne otomobilis aongehawwe en is 'n print aon 't sjrieve, iech kom 'n haaf eurke later terök vaan de mèrret en wèl euversteke aon 't keuningsplein, wat zeen iech tot mien groete verbazing, d'r weurt 'n otomobilis aongehawwe dee aofgeslage is, door 'ne motoragent en op de "aw" otobaon stoon nog dreij motoragente te wachtte.
Zowwe die goovies ouch MO leze?
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke PotloedBekijk bericht
Iech goong vemörrege tenke beij de BP mèt miene scooter en moos denao door naor de mèrret. Iech steek d'n A2 euver beij de kèrrek vaan WVV en wat zeen iech tot mien groete verbazing, 'ne motoragent heet aon de kant vaan Wiekerveld 'ne otomobilis aongehawwe en is 'n print aon 't sjrieve, iech kom 'n haaf eurke later terök vaan de mèrret en wèl euversteke aon 't keuningsplein, wat zeen iech tot mien groete verbazing, d'r weurt 'n otomobilis aongehawwe dee aofgeslage is, door 'ne motoragent en op de "aw" otobaon stoon nog dreij motoragente te wachtte.
Zowwe die goovies ouch MO leze?
Zow 't mesjiens koame door miene mail dee iech gesjik höb en boe bei 't antwoord waor dat ze mie ginge handhaave ter ploatse?
Ik kan jullie vertellen dat veel mensen uit de omgeving frequent aanwezig waren op dit punt en iedereen aanspraken die iets te maken heeft met het A2 project. Buschauffeurs en andere beroepsvervoerders corrigeerden anderen vaak ter plekke. Zelfs Projectbureau A2 Maastricht medewerkers die vakantie hadden en toevallig langskwamen op de fiets, bekeken de situatie uitvoerig. Bovendien werden heel veel verkeersbewegingen op de foto vastgelegd. Dat er nog regelmatig bekeurd moet worden, is nog een teken dat het beter kan.
Last edited by Breur; 9 augustus 2012, 09:53.
Reden: foto toegevoegd.
Ik kan het niet goed zien Breur maar volgens mij hangt op diezelfde paal al dit bord:
Betekenis: gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven
Aanvullende betekenis: je moet in de richting van de pijl te rijden, je mag hier alleen rechtdoor. De mensen die toch afslaan kennen de regels dus niet.
Dat laatste bord is een gevolg van de menatliteitsverandering. Voorheen werd je gewezen op ''dit mag niet'', en daar is dat bord met die doorgestreepte zwarte pijl een uiting van.
Een jaar of tien geleden werd de verantwoordelijkheid bij de automobilist gelegd, en werd gezegd: Dit MAG, en als er geen pijl naar links of rechts staat, dan is afslaan niet toegestaan.
Maar die mentaliteitsverandering, het anders redeneren, dringt nog steeds niet bij de mensen door.
Ik ben er wel voorstander van dat ter plekke de doorgestreepte pijl duidelijker is. Maar dan zou je het vroegere symbool van de centrumpartij daar neer moeten hangen.
Opmerking