Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Russische roulette op het Koningsplein

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Vakantiespits op de A2 bij de kruising Scharnerweg te Maastricht.

    Bijna een maand later. Gewenning? Betere aanduiding? Je slaat gewooon af, effe gassen en je bent zo een stuk verder.


    Opmerking


    • #32
      Ik snap de tekst even niet bij de foto Breur..?

      Ik heb overigens als reply op mijn mail destijds de toezegging gehad dat er extra controles komen. En die zijn er, of vergis ik me? Uiteraard kan men niet ieder uur van de dag er staan..!

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
        Ik snap de tekst even niet bij de foto Breur..?

        Ik heb overigens als reply op mijn mail destijds de toezegging gehad dat er extra controles komen. En die zijn er, of vergis ik me? Uiteraard kan men niet ieder uur van de dag er staan..!
        Het was hartstikke druk en waar op sommige momenten niet gereden mocht worden natuurlijk niet en daar werd regelmatig - ongeveer een keer per minuut - gebruik van gemaakt.
        Er zijn wat extra onopvallende flitscontroles geweest maar die veranderen ter plekke niets aan de situatie, althans niet merkbaar.
        Nog een leuke; tijdens mijn oversteek op weg naar AH kwam er een auto met Belgisch kenteken gevuld met passagiers in een soort uiting-van-religie-kleding op mij af. De waren komende vanuit de Scharnerwegtunnel, rechts afgeslagen richting AZM. Ik schudde even afkeurend met een vingertje. Niet over de modebewustheid; de kleding zag er verzorgd uit.
        Vlug werd er een greep gedaan in het dashboardkastje en triomfantelijk werd een invalideontheffing onder mijn ogen geduwd

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
          Het was hartstikke druk en waar op sommige momenten niet gereden mocht worden natuurlijk niet en daar werd regelmatig - ongeveer een keer per minuut - gebruik van gemaakt.
          Er zijn wat extra onopvallende flitscontroles geweest maar die veranderen ter plekke niets aan de situatie, althans niet merkbaar.
          Nog een leuke; tijdens mijn oversteek op weg naar AH kwam er een auto met Belgisch kenteken gevuld met passagiers in een soort uiting-van-religie-kleding op mij af. De waren komende vanuit de Scharnerwegtunnel, rechts afgeslagen richting AZM. Ik schudde even afkeurend met een vingertje. Niet over de modebewustheid; de kleding zag er verzorgd uit.
          Vlug werd er een greep gedaan in het dashboardkastje en triomfantelijk werd een invalideontheffing onder mijn ogen geduwd
          Jèh Breur, dat hads diech kinne wete, 'n witte nummerplaat mèt roej siefers en lètters: 'ne blinne dee oto aon 't reijje is.
          Kompleminte, Pieke

          Opmerking


          • #35
            De nieuwe situatie is voor fietsers een stuk veiliger. Fietsers die richting Scharn willen oversteken staan nu een stuk dichter bij het autoverkeer opgesteld, direkt in het blikveld. Dat was eerst anders. Nu zien automobilisten tenminste dat er fietsers staan. Er is veel minder rechtsafslaand verkeer, dus veel minder kans op ongelukken.

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
              Jèh Breur, dat hads diech kinne wete, 'n witte nummerplaat mèt roej siefers en lètters: 'ne blinne dee oto aon 't reijje is.
              Ehm nein. De oto's met de zwarte nommerkes en geel plaat kinne neet reije, veurwat meinste tot die liechgevend geel is.

              Opmerking


              • #37
                Las ik toch: zwarte nonnetjes.

                Opmerking


                • #38
                  Iech goong vemörrege tenke beij de BP mèt miene scooter en moos denao door naor de mèrret. Iech steek d'n A2 euver beij de kèrrek vaan WVV en wat zeen iech tot mien groete verbazing, 'ne motoragent heet aon de kant vaan Wiekerveld 'ne otomobilis aongehawwe en is 'n print aon 't sjrieve, iech kom 'n haaf eurke later terök vaan de mèrret en wèl euversteke aon 't keuningsplein, wat zeen iech tot mien groete verbazing, d'r weurt 'n otomobilis aongehawwe dee aofgeslage is, door 'ne motoragent en op de "aw" otobaon stoon nog dreij motoragente te wachtte.
                  Zowwe die goovies ouch MO leze?
                  Kompleminte, Pieke

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
                    Iech goong vemörrege tenke beij de BP mèt miene scooter en moos denao door naor de mèrret. Iech steek d'n A2 euver beij de kèrrek vaan WVV en wat zeen iech tot mien groete verbazing, 'ne motoragent heet aon de kant vaan Wiekerveld 'ne otomobilis aongehawwe en is 'n print aon 't sjrieve, iech kom 'n haaf eurke later terök vaan de mèrret en wèl euversteke aon 't keuningsplein, wat zeen iech tot mien groete verbazing, d'r weurt 'n otomobilis aongehawwe dee aofgeslage is, door 'ne motoragent en op de "aw" otobaon stoon nog dreij motoragente te wachtte.
                    Zowwe die goovies ouch MO leze?
                    Zow 't mesjiens koame door miene mail dee iech gesjik höb en boe bei 't antwoord waor dat ze mie ginge handhaave ter ploatse?

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                      Dat is natuurlijk ook mogelijk, maar wij gaan er liever van uit dat MO breed gelezen wordt !!
                      Uiteraard maar dat kun je niet verwachten van eenieder.

                      Ik heb overigens in mijn mail een link gezet naar dit topic, dus dat zit wel snor.

                      Ter volledigheid:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                      Ik heb zojuist een mail gestuurd naar project A2Maastricht met verwijzing (link) naar de ideeen die we hier in dit topic bespreken...

                      Opmerking


                      • #41
                        Ik kan jullie vertellen dat veel mensen uit de omgeving frequent aanwezig waren op dit punt en iedereen aanspraken die iets te maken heeft met het A2 project. Buschauffeurs en andere beroepsvervoerders corrigeerden anderen vaak ter plekke. Zelfs Projectbureau A2 Maastricht medewerkers die vakantie hadden en toevallig langskwamen op de fiets, bekeken de situatie uitvoerig. Bovendien werden heel veel verkeersbewegingen op de foto vastgelegd. Dat er nog regelmatig bekeurd moet worden, is nog een teken dat het beter kan.

                        Last edited by Breur; 9 augustus 2012, 09:53. Reden: foto toegevoegd.

                        Opmerking


                        • #42
                          Ik ben maar een leek op het gebied van verkeer. Maar zou dit niet even helpen?

                          Opmerking


                          • #43
                            Ik kan het niet goed zien Breur maar volgens mij hangt op diezelfde paal al dit bord:

                            Betekenis: gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven





                            Aanvullende betekenis: je moet in de richting van de pijl te rijden, je mag hier alleen rechtdoor. De mensen die toch afslaan kennen de regels dus niet.

                            Opmerking


                            • #44
                              Je hebt gelijk Equinox, dat bord hangt er vanaf den beginne en is duidelijk genoeg. Zou "overdaad" in dit geval schaden?

                              Opmerking


                              • #45
                                Dat laatste bord is een gevolg van de menatliteitsverandering. Voorheen werd je gewezen op ''dit mag niet'', en daar is dat bord met die doorgestreepte zwarte pijl een uiting van.


                                Een jaar of tien geleden werd de verantwoordelijkheid bij de automobilist gelegd, en werd gezegd: Dit MAG, en als er geen pijl naar links of rechts staat, dan is afslaan niet toegestaan.

                                Maar die mentaliteitsverandering, het anders redeneren, dringt nog steeds niet bij de mensen door.

                                Ik ben er wel voorstander van dat ter plekke de doorgestreepte pijl duidelijker is. Maar dan zou je het vroegere symbool van de centrumpartij daar neer moeten hangen.
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X