Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Russische roulette op het Koningsplein

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Het verhaal is inmiddels doorgegeven. Aanankelijk wilde men mijn verhaal niet registreren bij de politie, maar na enig aandringen en uitleg mijnerzijds is er TOCH een melding van gemaakt die zal worden doorgespeeld naar de verantwoordelijken ter plekke.


    Waarvan akte!
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #17
      Haas for president!

      Opmerking


      • #18
        Krijg ik dan ook een salaris BOVEN Balkenende-norm?


        Dan ga ik er eens over nadenken. Wil jij mijn campagneleider worden? En juffrouw A. mijn mascotte?


        Zonder gekheid: het vergt dus wel enige vasthoudendheid om mensen van de ernst van een situatie te overtuigen.
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #19
          Gaat er vannacht een ambtenaar met een grote gum even dat pijltje uitwissen?

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
            Als je goed kijkt, staat er een pijl verkeerd. Optisch gezien dan. Dat is wat ik gisteren al aangaf. Kijk direct links van de DHL-vrachtauto en de zwarte personenauto die op de linkerrijbaan vanuit de tunnel staat. Die pijl suggereert dat je daar weldegelijk mag afslaan.

            Als je er staat, is het wellicht anders, maar wanneer je erop afrijdt, lijkt die pijl ''linksaf naar de A2'' aan te geven.
            Ouch iech bin vendaog daor euver gereijje, de pijl steit vollegens miech veurbeij de nuij kruusing. Dus niks aon de hand.
            Kompleminte, Pieke

            Opmerking


            • #21
              Dat klopt helemaal, dat ie voorbij de nieuwe kruising staat, maar het lijktt alsof hij linksaf naar de A2 aangeeft. Dat geef ik ook aan in mijn eerste post in dit bericht.

              Als je aan komt rijden vanuit de tunnel, dan LIJKT ie aan te geven dat je vanuit de tunnel linksaf mag slaan. Daarop stelt de automobilist zich in, en dat is de reden dat ie voor verwarring zorgt.

              Optisch bedrog, dus.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #22
                Nieuwe test met veiligheid op Scharnerkruising

                Dagblad De Limburger 10 juli 2012

                Nieuwe test met veiligheid op Scharnerkruising
                A2 RUBRIEK
                LONNEKE VAN DIJK

                Op het kruispunt van de A2 en de Scharnerweg was het vorige week even schrikken voor de bouwvakkers, toen ze bij hun werk werden opgeschrikt door een oorverdovende klap. Een botsing met drie auto’s en een caravan was daarvan de oorzaak. Een van de wagens sloeg af van de A2 naar de oostelijke Scharnerweg, wat sinds kort niet meer mag, en dat ging fout. Dit weekeinde is het hele aangezicht van die kruising veranderd: de ‘oude’ A2/N2 is nu volledig een bouwput, en het verkeer rijdt nu op een nieuwe A2 die naast de oude ligt. Feit blijft dat afslaan van en naar de A2/N2 niet meer mag: het is een ‘koud’ kruispunt geworden. Afslaan, wat vorige week nog massaal gebeurde, is lastiger geworden, omdat het nieuwe kruispunt wat smaller is opgezet. Toch gaan er nog steeds wel degelijk mensen in de fout, dus is de politie genoodzaakt te surveilleren. „Als ik terugkom op mijn post na een boete te hebben uitgeschreven, sta ik maar een paar minuten stil, en dan kan ik weer achter iemand aan”, vertelt de dienstdoende motoragent. „Vooral buitenlanders en andere mensen die hier onbekend zijn, gaan in de fout.” Dat zovelen tegenwoordig navigatie in de auto hebben helpt ook niet echt mee, want die laat je nog altijd afslaan, een grapje dat met een beetje pech 85 euro kost. Om ook de verwarring onder fietsers en voetgangers de wereld uit te helpen staan zogeheten A2stewards paraat. Verkeersdeelnemers die het spoor even bijster zijn tussen alle nieuwe bewegwijzering en afgezette stukken weg kunnen bij hen terecht. „De situatie is nu pas ruim een dag zo, dus het is nog te vroeg om iets te zeggen over de lange termijn”, aldus politieverkeersadviseur Gerard Leenders, doelend op het feit dat de indeling 0p het kruispunt zo blijft tot de voltooiing van de tunnel. „Natuurlijk blijft zo’n punt altijd lastig, zeker gezien het belang van de A2 voor de doorstroming naar het centrum. Nu met de vakantietijd hadden we verwacht dat er meer files zouden ontstaan, maar het valt reuze mee. Maar over het verloop van die eerste dag ben ik in elk geval tevreden.”

                Opmerking


                • #23
                  „Vooral buitenlanders en andere mensen die hier onbekend zijn, gaan in de fout.”
                  Dit geeft de noodzaak aan mensen via matrixborden -in diverse talen- te duiden op de nieuwe situatie (die geldt tot 2016!). Wat met de wietpas kon, kan hier al helemaal, dit kost niets en bespaart een hoop ellende (en wellicht zelfs mensenlevens). Het is al een paar keer misgegaan tot nog toe met een redelijke afloop. Voorkomen = beter dan....

                  Dat zovelen tegenwoordig navigatie in de auto hebben helpt ook niet echt mee, want die laat je nog altijd afslaan, een grapje dat met een beetje pech 85 euro kost.
                  Er wordt ruim van de voren op diverse wegen alsmede de A2 aangeduid via borden dat de nav uit moet, echter dit is ook alleen in het Nederlands. Wellicht ook hier verbeteren dmv duidelijkere (en grotere) borden

                  Opmerking


                  • #24
                    Ik heb zojuist een mail gestuurd naar project A2Maastricht met verwijzing (link) naar de ideeen die we hier in dit topic bespreken om de veiligheid te verhogen (pijl, matrixborden etc).

                    Ben benieuwd of ik een reply krijg.

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                      Ik heb zojuist een mail gestuurd naar project A2Maastricht met verwijzing (link) naar de ideeen die we hier in dit topic bespreken om de veiligheid te verhogen (pijl, matrixborden etc).

                      Ben benieuwd of ik een reply krijg.
                      Dat is een heel goed idee.
                      hoop dat het werkt

                      Opmerking


                      • #26
                        Maar IK krijg de credits, toch?
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                          Maar IK krijg de credits, toch?
                          Jazeker Haas, je mag een uurtje midden op het kruispunt staan met enkel een fluitje en zonder strandmat

                          Opmerking


                          • #28
                            Als ik dat overleef, organiseer ik een speurtocht rondom het Koningsplein
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                              Als ik dat overleef, organiseer ik een speurtocht rondom het Koningsplein
                              Tegen die tijd heet het stuk naast de Etos weer Wittenvrouwenweg.

                              Opmerking


                              • #30
                                Ik zei ook: ''rondom'' het Koningsplein........
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X