Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Het verhaal is inmiddels doorgegeven. Aanankelijk wilde men mijn verhaal niet registreren bij de politie, maar na enig aandringen en uitleg mijnerzijds is er TOCH een melding van gemaakt die zal worden doorgespeeld naar de verantwoordelijken ter plekke.
Als je goed kijkt, staat er een pijl verkeerd. Optisch gezien dan. Dat is wat ik gisteren al aangaf. Kijk direct links van de DHL-vrachtauto en de zwarte personenauto die op de linkerrijbaan vanuit de tunnel staat. Die pijl suggereert dat je daar weldegelijk mag afslaan.
Als je er staat, is het wellicht anders, maar wanneer je erop afrijdt, lijkt die pijl ''linksaf naar de A2'' aan te geven.
Ouch iech bin vendaog daor euver gereijje, de pijl steit vollegens miech veurbeij de nuij kruusing. Dus niks aon de hand.
Dat klopt helemaal, dat ie voorbij de nieuwe kruising staat, maar het lijktt alsof hij linksaf naar de A2 aangeeft. Dat geef ik ook aan in mijn eerste post in dit bericht.
Als je aan komt rijden vanuit de tunnel, dan LIJKT ie aan te geven dat je vanuit de tunnel linksaf mag slaan. Daarop stelt de automobilist zich in, en dat is de reden dat ie voor verwarring zorgt.
Nieuwe test met veiligheid op Scharnerkruising
A2 RUBRIEK
LONNEKE VAN DIJK
Op het kruispunt van de A2 en de Scharnerweg was het vorige week even schrikken voor de bouwvakkers, toen ze bij hun werk werden opgeschrikt door een oorverdovende klap. Een botsing met drie auto’s en een caravan was daarvan de oorzaak. Een van de wagens sloeg af van de A2 naar de oostelijke Scharnerweg, wat sinds kort niet meer mag, en dat ging fout. Dit weekeinde is het hele aangezicht van die kruising veranderd: de ‘oude’ A2/N2 is nu volledig een bouwput, en het verkeer rijdt nu op een nieuwe A2 die naast de oude ligt. Feit blijft dat afslaan van en naar de A2/N2 niet meer mag: het is een ‘koud’ kruispunt geworden. Afslaan, wat vorige week nog massaal gebeurde, is lastiger geworden, omdat het nieuwe kruispunt wat smaller is opgezet. Toch gaan er nog steeds wel degelijk mensen in de fout, dus is de politie genoodzaakt te surveilleren. „Als ik terugkom op mijn post na een boete te hebben uitgeschreven, sta ik maar een paar minuten stil, en dan kan ik weer achter iemand aan”, vertelt de dienstdoende motoragent. „Vooral buitenlanders en andere mensen die hier onbekend zijn, gaan in de fout.” Dat zovelen tegenwoordig navigatie in de auto hebben helpt ook niet echt mee, want die laat je nog altijd afslaan, een grapje dat met een beetje pech 85 euro kost. Om ook de verwarring onder fietsers en voetgangers de wereld uit te helpen staan zogeheten A2stewards paraat. Verkeersdeelnemers die het spoor even bijster zijn tussen alle nieuwe bewegwijzering en afgezette stukken weg kunnen bij hen terecht. „De situatie is nu pas ruim een dag zo, dus het is nog te vroeg om iets te zeggen over de lange termijn”, aldus politieverkeersadviseur Gerard Leenders, doelend op het feit dat de indeling 0p het kruispunt zo blijft tot de voltooiing van de tunnel. „Natuurlijk blijft zo’n punt altijd lastig, zeker gezien het belang van de A2 voor de doorstroming naar het centrum. Nu met de vakantietijd hadden we verwacht dat er meer files zouden ontstaan, maar het valt reuze mee. Maar over het verloop van die eerste dag ben ik in elk geval tevreden.”
„Vooral buitenlanders en andere mensen die hier onbekend zijn, gaan in de fout.”
Dit geeft de noodzaak aan mensen via matrixborden -in diverse talen- te duiden op de nieuwe situatie (die geldt tot 2016!). Wat met de wietpas kon, kan hier al helemaal, dit kost niets en bespaart een hoop ellende (en wellicht zelfs mensenlevens). Het is al een paar keer misgegaan tot nog toe met een redelijke afloop. Voorkomen = beter dan....
Dat zovelen tegenwoordig navigatie in de auto hebben helpt ook niet echt mee, want die laat je nog altijd afslaan, een grapje dat met een beetje pech 85 euro kost.
Er wordt ruim van de voren op diverse wegen alsmede de A2 aangeduid via borden dat de nav uit moet, echter dit is ook alleen in het Nederlands. Wellicht ook hier verbeteren dmv duidelijkere (en grotere) borden
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar project A2Maastricht met verwijzing (link) naar de ideeen die we hier in dit topic bespreken om de veiligheid te verhogen (pijl, matrixborden etc).
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar project A2Maastricht met verwijzing (link) naar de ideeen die we hier in dit topic bespreken om de veiligheid te verhogen (pijl, matrixborden etc).
Opmerking