Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
Bekijk bericht
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Overstromings risico kaart (Maastricht)
Sluiten
X
-
-
In de 'St Maartenspoort stonden paar decennia geleden de kelders ook altijd onder water bij hoog water van de maas. De opwaartse druk van het grondwater wordt in deze LIWO kaart echter nergens vastgelegd. Als je zag dat de onderdoorgang* van de Wilhelminabrug aan de Fransiscus Romanusweg / Wilhelminasingel volgelopen met water was, waren alle buurtbewoners in de kelders aan het leegruimen.
Men heeft overigens die de onderdoorgang* van de Wilhelminabrug aan de Fransiscus Romanusweg / Wilhelminasingel en brug met bruggenhoofden niet voor niets volledig vernieuwd in de jaren 70. Waren al te vaak verzakkingen geconstateerd door waterschade.
Bedankt voor de kaart en link Rubke, altijd boeiend om te weten of je een aanlegsteiger nodig gaat hebben.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk berichtMooie vondst, Rubke. Ik kan alleen nergens vinden wat die rode lijn zou moeten aangeven. Is dat een hoogtelijn?
Mocht jeje vervelen, hier nog de hoogwater zuidelijk maasdal ontwikkelvisie 2017, staan de dijkringen ook in.Last edited by Rubke; 26 juli 2021, 10:15.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk berichtAls inwoner, die met de recente hoge waterstand in de maas een NL-Alert kreeg om mogelijk te evacueren, ben ik toch eens op zoek gegaan naar een kaart waarop de mogelijke overstromings kans is weergegeven. Deze vond ik onlangs bij het Landelijk Informatiesysteem Water en Overstromingen (LIWO). Kaart is te raadplegen op de website https://basisinformatie-overstroming....72735&zoom=14
Die 5m komt dan waarschijnlijk eens in de 10.000 jaar voor!
Leave a comment:
-
Overstromings risico kaart (Maastricht)
Als inwoner, die met de recente hoge waterstand in de maas een NL-Alert kreeg om mogelijk te evacueren, ben ik toch eens op zoek gegaan naar een kaart waarop de mogelijke overstromings kans is weergegeven. Deze vond ik onlangs bij het Landelijk Informatiesysteem Water en Overstromingen (LIWO). Kaart is te raadplegen op de website https://basisinformatie-overstroming....72735&zoom=14
1 PhotoTags: Geen
Leave a comment: