Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Cremers Freres (1945) was een hoedenfabriek op het Volksplein 34, met een toonzaal op Maastrichter Brugstraat 26. Ik denk niet dat hij er nog zit. Zoekt en gij zult ongetwijfeld vinden.
Helemaal correct beste Ingrid M.H.Evers
snel geraden
ik denk zelf dat ze die gevelsteen hebben verplaatst, als ik dat metselwerk en voegwerk zo beoordeel.
Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Helemaal correct beste Ingrid M.H.Evers
snel geraden
ik denk zelf dat ze die gevelsteen hebben verplaatst, als ik dat metselwerk en voegwerk zo beoordeel.
Het adres was volksplein 33b en 32.
Raar maar waar dit zijn de huisnummers daar die doorlopen.
Het lijkt mij dat Antonius zelf het goede antwoord heeft gegeven en een nieuwe mag zetten.
Wat betreft die huisnummers: die lopen in Maastricht (elders) op pleinen en langs kanalen altijd door, dus van 1, 2, 3 naar 10. Op de Lage/Hoge Kanaaldijk, de Kesselskade en Van Hasseltkade etc. zie je dat ook
Ingrid M.H.Evers mij viel het op omdat in de doorsnee straat even en oneven meestal tegenover zijn maar gezien de Kesselskade aan de Maas, kanaal en dan weer Maas begrijp ik het.
Daarom bevestigde ik ook jouw antwoord daar ik effe onoplettend ervan uitging dat 34 na 32 komt (de gevelsteen hangt op de grens) Maar op Openstreetmap staan die huisnummers dus beter aangeduid.
Ik heb een vreemde boe is dit!
Als dat niet reglementair is hoor ik het nog hoe heet deze straat?
Bestanden bijvoegen
Last edited by Antonius; 22 juli 2022, 11:59.
Reden: Ik heb de kentekenplaat onleesbaar gemaakt wegens de AVG
Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Opmerking