Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Mestreechteneer, maar niet van geboorte

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46


    Wat is zijn naam ook al weer?
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #47
      Is "het met 'n korreltje zout nemen" een cryptisch omschreven hint?

      En ik gruwel van mannen met een slordig geknoopte stropdas......:(
      Kleuters van groep 5 in de basisschool kunnen nog netter hun schoenveters strikken......
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • #48
        Is het hoogleraar Luc Soete?
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #49
          Dit is Toon Jenniskens stadscultuurhistoricus van de Gemeente Maastricht.
          Inderdaad daar zou Sjef menig uurtje mee om krijgen.
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

          Opmerking


          • #50

            Wie is dit stuk en wat doet hij?
            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

            Opmerking


            • #51
              Dat is de huidige trainer van MVV; seizoen 2007-2008.
              En zijn naam is: Robert Maaskant.

              Punt van kritiek: als je ??n seizoen trainer van MVV bent, dan ben je volgens mij nog geen bekende Mestreechteneer die elders is geboren.
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #52


                Dit is ook een makkelijke opdracht.
                Wat is zijn naam en waarom is hij een bekende Mestreechteneer, maar elders geboren?
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  ..deze ziet er niet uit alsof hij trainer van MVV was..
                  Zonder hem was Maastricht verloren (geraakt).
                  Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                  Thomas More

                  Opmerking


                  • #54
                    dat is d'n bernhard

                    Dibbets, Bernard
                    Arnhem 1782 - Maastricht 1939. Generaal.
                    Vanaf de Belgische opstand van 1830 tot aan de definitieve afscheiding van Belgi? in 1839 behield het garnizoen van generaal Dibbets de stad Maastricht voor Nederland. Dibbets moest vaak streng optreden, onder andere bij pogingen van een groep 'woelziekigen' uit de regio om de stad door 'in het duister gesmeede aanslagen' in Belgische handen te spelen. Hij verbande ook een recalcitrante kapelaan, die vervolgens in vol ornaat de stad uit schreed. De Maastrichtenaren hadden destijds een hekel aan Dibbets, maar tegenwoordig zijn ze veelal dankbaar voor zijn standvastigheid.
                    Generaal Dibbets woonde in het generaalshuis (theater op het Vrijthof).

                    meer info : http://nl.wikipedia.org/wiki/Bernard_Dibbets

                    een nieuwe is lastig aangezien jullie op dezelfde plek kijken...
                    volgens mij hebben we deze nog niet gehad..
                    Fallor ergo sum

                    Opmerking


                    • #55
                      Hermans, Henri

                      Nuth 1883 - Maastricht 1947.
                      Musicus.

                      Aanvankelijk leerde Henri het musiceren bij zijn vader in Nuth.
                      Op vijftienjarige leeftijd was hij organist in de dorpskerk.
                      Maar toen hij in 1902 tot organist en koordirigent van de Onzelievevrouwekerk was benoemd, verliet onze jonge held de ouderlijke woning en vestigde zich in Maastricht.
                      Terwijl hij verder studeerde in Luik en Keulen, werd hij in zijn woonplaats leraar aan de muziekschool en dirigent van het stedelijk orkest.
                      Hij tilde beide instituten naar een professioneel niveau.
                      Aldus kon het Maastrichts Stedelijk Orkest later uitgroeien tot het Limburgs Symphonie Orkest.
                      Het Henri-Hermanspark bij de vogeltjeskooi draagt terecht zijn naam.
                      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                      Thomas More

                      Opmerking


                      • #56


                        Ook deze persoon mag niet ontbreken.
                        Elders dan in Maastricht geboren, maar wel zeer bekend in Mestreech en de verre omtrek.
                        Wat is zijn naam?
                        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                        Thomas More

                        Opmerking


                        • #57
                          Misschien een paar hints, maakt het zoeken aantrekkelijker
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                            Ik ben grondig op zoek geweest naar rabbi's, maar heb geen afbeelding gevonden..
                            Het is dan ook geen rabbi.
                            En het valt me eerlijk gezegd een beetje tegen van de rasechte Mestreechteneren dat ze juist de persoon van de laatste foto-opdracht niet meteen herkennen.

                            Een paar hints dan maar.
                            Geboren in Kerkrade; is gehuwd; is verantwoordelijk voor het onderhoud van een zeer druk bezochte Maastrichtse webpagina; schreef ook een paar boeken; enz.; etc.....
                            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                            Thomas More

                            Opmerking


                            • #59
                              Wat leuk is dit nou Rubke?
                              Don't PRESS me....

                              Opmerking


                              • #60
                                Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                                Wat leuk is dit nou Rubke?
                                Whahaha als het goed is vind je van mij (bijna) geen foto's online
                                en daarbij zou ik dan ook nog in verkeerde rubriek gepost zijn (geboren in Mestreech)
                                Fallor ergo sum

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X