Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Mestreechteneer, maar niet van geboorte

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
    ....... alom bekend in heel Maastricht.
    Wie mot inne Winkb??l dat noe kinne wete.....:(
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
      Wie mot inne Winkb??l dat noe kinne wete.....:(
      Die winkbuul is een te-bijdehandje mbt op Mestreech:(
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • #33
        Was hij verbonden aan de medische - rechten - economische - psychologische of cultuur en maatschappij faculteit?
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #34
          Hij was verbonden aan de medische faculteit, een extra hint, hij was er al v??r de UM.
          Wel in het kader van de UM.
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
            Hij was verbonden aan de medische faculteit, een extra hint, hij was er al v??r de UM.
            Wel in het kader van de UM.

            Ha, dat is de ontbrekende tip.
            Dat kan alleen maar Ome Co zijn geweest.
            Co Greep was een soort bouwpastoor.
            Hij was de grondlegger van de medische faculteit.
            En inderdaad, uit de krantenartikelen eind jaren '70, begin jaren '80 (wat ik me nog kan herinneren) moet het best wel een kleurrijk iemand zijn geweest.
            Ja, ik heb nu de webpagina gevonden met de foto van Co Greep.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #36
              Bij je bericht # 36 heb je zelfs een paar x zijn naam genoemd, zie greep.
              En inderdaad Co Greep was een kleurrijk iemand, in de goede zin van het woord.
              Hij hield van mensen en de mensen weer van Co, een speciaal iemand was deze persoon, vooral voor zijn interesse in mensen.
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • #37


                Vertel maar: wat is zijn naam?
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #38
                  Is dat soms Mark Lotz?
                  Don't PRESS me....

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                    Is dat soms Mark Lotz?
                    Nee, het is niet Mark Lotz.

                    Degene die ik zoek heeft een nogal 'stromende' achternaam.
                    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                    Thomas More

                    Opmerking


                    • #40
                      ... maas
                      Fallor ergo sum

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
                        ... maas

                        H??l goed.
                        Het is inderdaad Jo Maas.

                        In 1979 werd deze bescheiden Limburger de revelatie van de Tour de France door geheel uit het niets een etappe te winnen en in het eindklassement als 7de te eindigen.
                        Hij reed voor de DAF-ploeg van wijlen Fred Debruyne, waarvan de renners van toen tijdens een re?nie hun heldendaden van destijds nog eens hebben opgehaald.
                        In 1980 ging het een stuk minder met Jo, maar dat kwam omdat zijn voorseizoen door ziekte naar de knoppen was gegaan.
                        Hij werd slechts 19e in de Tour, een alleszins redelijke prestatie die we nu op waarde zouden schatten, maar toen viel het tegen.
                        Een jaar later reed Maas in de Raleigh-ploeg.
                        In die keiharde ambiance van het genadeloze Post-regime kwam de gevoelige Eysdenaar niet tot zijn recht.
                        Hij raakte verwikkeld in een dubieuze dopingaffaire en hij had een half jaar nodig om zijn walging van het profmilieu te verwerken.
                        Hij reed nog twee seizoenen, maar de brille was weg, ondanks een nog goed gereden Vuelta in 1984.
                        Jo Maas werd na zijn carri?re ICT?er en een enkele keer kom je zijn verhaal nog wel eens tegen in een interview.
                        Steeds denk je dan: hij was qua talent een vedette in de dop, maar helaas geen boeffie.

                        Ben benieuwd welke foto Rubke ons nu voorschotelt.
                        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                        Thomas More

                        Opmerking


                        • #42
                          shut up you
                          ehm shit, nu nieuwe opgave in deze rubriek is lastig
                          had wel nog eentje liggen voor echte Mestreechteneer..
                          Fallor ergo sum

                          Opmerking


                          • #43
                            Dan bewaar je die echte Mestreechteneer maar voor later, Rubke.
                            En heus, er zijn er genoeg die in aanmerking komen voor deze categorie (Mestreechteneer, maar niet van geboorte).
                            Ik kan er zeker 10 opnoemen als het moet......
                            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                            Thomas More

                            Opmerking


                            • #44


                              een inkoppertje dan maar
                              Fallor ergo sum

                              Opmerking


                              • #45
                                van Kleef, Lambertus Theodorus.

                                's Gravenhage 1846 - 1928.
                                Geneesheer-directeur.

                                Hij was eerst officier van gezondheid bij het Rode Kruis.
                                Hij werd door Pruisen geridderd vanwege zijn werk tijdens de Frans-Duitse oorlog.
                                Na 1880 werd hij chirurg in het Maastrichtse ziekenhuis Calvari?nberg.
                                Hij maakte het ziekenhuis tot een voor die tijd moderne inrichting, door experimenten met r?ntgenstraling, grensverleggende maagoperaties, en strenge toepassing van hygi?ne.
                                Van 1897 tot 1904 was hij geneesheer-directeur.
                                Daarna ging hij met pensioen terug naar den Haag.
                                Maar hij wilde in Maastricht begraven worden.
                                Dat is gebeurd.
                                Er is een straat naar hem genoemd in de wijk Brusselsepoort.
                                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                                Thomas More

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X