Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Mestreechteneer, maar niet van geboorte

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Het gezicht komt me niet bekend voor, maar zijn codenaam is: 8d51ac77.
    Leeft de man nog, en zo ja woont hij in Maastricht?
    Heeft hij zijn bekendheid te danken aan journalistieke werkzaamheden bij krant, TV of radio - schrijverschap - bestuurder van profit/non-profit organisatie - directeur van een museum?
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • Is het een dirigent - regisseur - uitvoerend musicus - componist?
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • Zo'n weggevertje was het nu ook weer niet; ik herkende hem niet met bril.
        Maar uiteindelijk toch gevonden; zijn naam is Frans Meewis; regie en tekstbewerking van "de Kaptein vaan K?penick".

        Regisseur Frans Meewis behaalde zijn diploma aan de theaterschool in Amsterdam.
        Op de Nederlandse Antillen was hij als regisseur betrokken bij enkele kameropera's en hij werkte op Aruba als auteur/regisseur mee aan de musical Amor di Kibaima.
        Terug in Nederland hield hij zich bezig met dialecttoneel en was lid van de provinciale toneeljury in Limburg.
        Hij vertaalde en regisseerde operettes in het Limburgs dialect en ensceneerde grootschalige musicalprodukties.
        Tevens regisseerde hij klassiek en modern toneel - van Goldoni tot Ionesco- en leidde enkele jaren de avant-garde theatergroep Trip, die zich bezig hield met multi-media theaterprojecten in relatie met beeldende kunst, waarbij intensief werd samengewerkt met die Neue Galerie in Aken.
        Naast operettes als Fledermaus, Zigeunerbaron, Lustige Witwe en Csardasf?rstin regisseerde hij veel werken uit het klassieke opera-repertoire.
        Hij was initiatiefnemer en mede-oprichter van de Nederlands-Vlaamse Opera en meer dan 10 jaar was hij als regisseur en mede-artistiekleider de bezielende kracht van deze produktiekern, die in 1997 onderscheiden werd met de Juliana Boudewijnprijs.
        Inmiddels is hij al ruim 40 jaar als regisseur actief en zijn repertoirelijst omvat meer dan 60 verschillende titels: toneel, musical en de laatste 20 jaar vooral operette en opera.
        Bijvoorbeeld: il Trovatore, La Gioconda, Carmen, la Sonnambula, il Pirata, un ballo in maschera, Mefistofile.
        Frans Meewis is regelmatig als regisseur te gast bij de Opera Romana in Timisoara Roemeni?.
        Met dit gezelschap bracht hij een aantal klassieke operettes maar ook in samenwerking met het Duits Staatstheater uit Timisoara de eigentijdse theater-opera: “B?renger, le Roi” van Heinrich Sutermeister op tekst van Eug?ne Ionesco.
        Opmerkelijk succes had hij met de reconstructie (i.s.m.de dirigent Laszlo Rooth) en enscenering van de romantische opera Bellida van de Maastrichtse componist Guustaaf Francies de Pauw uit 1897, die integraal werd uitgezonden op L1 TV.
        In het kader van de activiteiten van Stichting B?renger regisseert hij dit seizoen Leh?rs operette: der Graf von Luxemburg, die op 10 januari 2008 te zien is in de Stadsschouwburg van Sittard.
        In Venlo is hij actief bij het Venloos Operette Gezelschap en na 10 jaar is hij weer terug in Maastricht met de “de Kaptein vaan K?penick”.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • Ik geef ook wat weg; 2 foto's zelfs.

          Wat is zijn naam en wat is zijn geboorteplaats?


          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
          Thomas More

          Opmerking


          • Frank Steijns, ons eigen carillonkanon uit Heerlen.
            Don't PRESS me....

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
              Frank Steijns, ons eigen carillonkanon uit Heerlen.
              De naam is goed, maar de geboorteplaats is helaas fout, elvis.
              Nog eventjes goed zoeken (in de Wikipedia bijvoorbeeld)
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • Het moest zijn Bilzen.. en nu ga ik op zoek naar een nieuwe opgave, hehe eindelijk weer eens aan de beurt.
                Don't PRESS me....

                Opmerking




                • Wie is deze russische mestreechteneer?
                  Don't PRESS me....

                  Opmerking


                  • Het is dus een man, die op de foto te zien is.
                    Ik dacht al dat 't een stevige Russin was
                    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                    Thomas More

                    Opmerking


                    • Ja, het is een man, goed geraden... maar wie??
                      Don't PRESS me....

                      Opmerking


                      • Nee, dat zal zeker niet.
                        Don't PRESS me....

                        Opmerking


                        • Hij is nog steeds actief met een eigen bureau (sinds 1985).
                          Don't PRESS me....

                          Opmerking


                          • Als ik goed kijk, dan is het een gemanipuleerde foto.
                            Het oor aan de rechter kant is niet zichtbaar (zijn linker oor dus) en tevens zijn de 'contouren' rondom het gezicht nogal scherp.
                            Meestal wijst dat op een 'uitgesneden' gezicht, dat dan weer op het lijf van iemand anders wordt geplakt.
                            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                            Thomas More

                            Opmerking


                            • Nee hoor, de foto is echt, ik heb de beste man zelf in dit pak gezien. Misschien heeft de fotograaf een flapoor weggeshopt.
                              Het is geen polit bureau. Er zijn vele mensen voor hem actief.
                              Don't PRESS me....

                              Opmerking


                              • Ik heb ook een eigen bureau en ben nog steeds actief.
                                Maar ik ben het niet
                                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                                Thomas More

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X