Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Beelden in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Sjef schreef:
    Zijn het bronzen beelden in de zin, dat ze door een kunstenaar gemaakt zijn, of zijn het goedkope en kitscherige reclame uitingen van kunststof of aardewerk.

    Even een kanttekening hoor sjef. Sommige kunstenaars kunnen heel fraai uit de voeten met kunststof en/of aardewerk, terwijl er bronzen zijn die je niet naast je deur zou willen hebben staan.
    Don't PRESS me....

    Opmerking


    • #17
      ze hangen achter de comedie aan de gevel bij de bonbonniere of ze echt van brons zijn weet ik niet het ziet er verdacht acht uit ook als je er met je neus voor staat.
      wat je van die hond wil weten weet ik niet maar het ziet er voor mij uit als een versiersel dat s'avonds gewoon naar binnen word gebracht.
      voor de plaat van charles vos kun je kijken op het charles vos cour is trouwens gewoon van kunstof volgens mij ik zal eens kijken voor een foto

      Opmerking


      • #18
        Die hond van Jeff Koons is op de rommelmarkt in Tongeren gekocht.
        Daar straalt de kitscherigheid vanaf.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #19


          Zal ik dan hiermee eens naar 'tussen kunst en kitsch' gaan? Staat in m'n vensterbank...
          Don't PRESS me....

          Opmerking


          • #20
            Tevens heb ik ooit ook een foto van een bronzen beeld gezien van twee nijlpaarden (groot en kleiner exemplaar ernaast), stevig verankerd in de stoeptegels.
            En ik meen me te herinneren in Wyck.
            Kan daar iemand meer info over geven?
            Helaas was ik zo dom om de foto niet op te slaan en kan het nu niet meer terugvinden...:(
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
              Tevens heb ik ooit ook een foto van een bronzen beeld gezien van twee nijlpaarden (groot en kleiner exemplaar ernaast), stevig verankerd in de stoeptegels.
              En ik meen me te herinneren in Wyck.
              Kan daar iemand meer info over geven?
              Helaas was ik zo dom om de foto niet op te slaan en kan het nu niet meer terugvinden...:(
              is bij de beente voor de apotheek
              ik geloof dat eentje ooit gejat is en denk de groote die is nu niet meer van metaal maar volgens mij van beton ofzo en dat is nu ook weer beschadigd

              Opmerking


              • #22
                Dat is een bekend beeld van Desir?e Tonnaer.
                Het stond (met de nadruk op stond) in Sittard voor het ABC-complex.
                Dat is een winkelcentrum van Albert Heijn, Blokker en C&A.
                In 2006 is het gestolen, samen met nog 6 andere bronzen beelden in de regio Sittard-Geleen.
                En inderdaad, het vertoont grote overeenkomsten met de plastiek aan de wand van de Bonbonni?re.
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #23
                  http://members.lycos.nl/maastrichtme...otogalery.html
                  hier staat ook een hele lijst met beelden op sommige had ik zelf nog niet maar ook deze lijst is niet compleet


                  Die url werkt niet meer, het is nu http://mestreech.jouwpagina.nl/ de beeldensite van Peter

                  Opmerking


                  • #24
                    Ja, ook ik ontdekte de webpagina al surfend en bij toeval.
                    Ook al zijn de foto's van niet al te beste kwaliteit, ze zijn wel herkenbaar en gelukkig worden de locaties vermeld.
                    Dat bespaart weer een hoop zoekwerk en kunnen de beelden op een wat meer 'professionele' wijze gefotografeerd worden.
                    Dan nog twee tips.
                    Om eventuele reflectie's op spiegelende voorwerpen te voorkomen, kun je een polarisatiefilter op de voorkant van je cameralens schroeven; kost wel een paar euro's.
                    Als je vanuit een normaal standpunt hoger gelegen beelden of voorwerpen niet kunt fotograferen, neem dan zo'n inschuifbaar en eenbenig statiefje mee.
                    Schroef je camera er op, stel de zelfontspanner in, duw het geheel op de gewenste hoogte en wacht tot de foto gemaakt is.
                    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                    Thomas More

                    Opmerking


                    • #25


                      De man van Hazendans.

                      Plaatsing 24-04-2004; 15:20 uur.
                      Materiaal: brons, hoogte ? 5,30 m.
                      Lokatie: Wijk Hazendans, Maastricht.
                      De bel klinkt eens per dag op een onwillekeurig moment.
                      Elke nacht draait de sculptuur 15 graden.
                      Elke ochtend bevindt het zich ten op zichte van de huizen en de vensters die de sculptuur en het plein waarop het staat omringen, in een nieuwe positie.
                      Maker: Henk Visch.
                      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                      Thomas More

                      Opmerking


                      • #26


                        Kan iemand de nodige informatie geven over het hierboven geplaatste beeldje?
                        Lokatie, maker of ontwerper, wat stelt het voor, enz..
                        Bij voorbaat dank.
                        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                        Thomas More

                        Opmerking


                        • #27
                          pfeww kun je weer bij de gemeente aan gaan kloppen
                          Fallor ergo sum

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
                            pfeww kun je weer bij de gemeente aan gaan kloppen
                            Nee Rubke, wij hebben inmiddels zo onze eigen bronnen .
                            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                            Thomas More

                            Opmerking


                            • #29
                              ik weet niet wie ze gemaakt heeft of hoel lang ze er staan heb er wel foto's van en kan vertellen dat je er nog mist want de onderste foto maar dan verder naar links staan er ook nog. groetjes Damien

                              Opmerking


                              • #30
                                Ja, ik zie het nu staan (vanuit de lucht).
                                Ongeveer 30 meter noordelijk vanaf de Sint Servaasbrug; op de nieuwe Maaspromenade (evenwijdig aan de Maasboulevard).
                                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                                Thomas More

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X