Nico kan een tegenprestatie leveren! Een gratis les achteruitrijden voor olijfje
.
.
Misschien mag ik iets verduidelijken? Als vakhistoricus ben ik het verplicht en vermeld ik daarom altijd waar ik mijn wijsheid vandaan heb. Iedereen moet namelijk de mogelijkheid hebben om die gegevens c.q. die wijsheid zelf te controleren en er eventueel zijn eigen interpratatie aan te geven. Tenslotte kan ik alles wel vrolijk uit mijn duim hebben gezogen, c.q. er een onjuiste uitleg aan hebben gegeven! :( En wat is nu zo vervelend? Ik heb dan vaak zelf dat boek geschreven waarop ik mij baseer, al dan niet samen met een collega. Zeker, daarbij heb ik, of hebben wij, naast eigen archief- of bibliotheekonderzoek (ook) gebruik gemaakt van het werk van anderen. Dat is nu eenmaal inherent aan het doen van wetenschappelijk onderzoek. Die anderen worden dan ook altijd met naam en titel in die boeken vermeld, tenzij de uitgever (let wel: NIET de auteur) er mordicus op tegen is dat er een notenapparaat wordt opgenomen. En dat geldt inzake mijn eigen geschriften voor de Silhouet-reeks van de Stichting Historische Reeks (waarin nooit aan bronvermelding wordt gedaan) en de uitgave Ach Lieve Tijd Maastricht van Waanders uit de jaren 1994-1996 (idem dito). Als iemand mij ergens anders op het niet noemen van bronnen kan betrappen, houd ik mij aanbevolen voor een tip. Dat moet dan indien mogelijk alsnog worden rechtgezet.

Opmerking